Sivu 1/1

Sportster woblaa

Lähetetty: 22:28 01.08.2018.
Kirjoittaja Patuwaa
Morjesta, elikkä ongelmana sportsterin woblaus.
Vanha omistaja vaihtanut ZEL merkkiset, leveemmät t palat 3 asteen kulmamuutoksella sekä perä levitetty, jos vaikuttaa tähän..
Alkaa siinä yli 90 vauhissa woblaamaan, ja pahenee mitä kovempaa ajaa.
Rengaspaineet on kohillaan, ohjauslaakeria koitin kirrata, ei vaikutusta, kuinkahan tiukalla sen kuulus olla?
Mitä vaihtoehtoja vielä?

Re: Sportster woblaa

Lähetetty: 22:34 01.08.2018.
Kirjoittaja Joe Cool
Keulalla on pyörä helppo ryssiä, jos ulkonäkö on toimivuutta tärkeämpi. Enempää en osaa tuosta keulasta sanoa. Mutta ohjauslaakerin liiallinen kireys panee pyörän woblaamaan tosi pahasti. Itse olen kiristänyt ne niin, että kun klappi just just häviää etupörää ilmassa keulaa ravistellessa, niin se on siinä. Kerran sain shovelin woblaamaan aivan tolkuttomasti, kun kiristin vähän liikaa.

Myös huonot iskarit panevat woblaamaan kaarteessa.

Re: Sportster woblaa

Lähetetty: 01:07 02.08.2018.
Kirjoittaja Pertti
Renkaiden kunto ilmanpaineiden lisäksi kannattaa katsoa. Ei sportster voplaa leveälläkään keulalla, jos runko ja kummit on kunnossa.
Takahaarukan väljä laakerointi, tyhjät takaiskarit/ takaiskari, takapyörän väärä asento, etu- ja takapyörän sivuttaispoikkeama toisiinsa nähden, kulunut rengas/renkaat....
Ohjauslaakeri on ohjeen mukaan oikein, kun etupää pyörän ollessa ylhäällä, lähtee itsestään kohti topparia n. 10 kellon minuuttia ohi keskikohdan. Eli pikkuisen tihkeä kuuluu olla.

Re: Sportster woblaa

Lähetetty: 08:30 02.08.2018.
Kirjoittaja UrpoTJ
Onko voblaus alkanut vai ollut koko ajan kun pyörä on ollut sinulla? Jos on voblannut koko ajan niin kehtaisko siltä edelliseltä omistajalta kysyä että voblasiko hänelläkin?

Re: Sportster woblaa

Lähetetty: 10:53 02.08.2018.
Kirjoittaja jeku
Kannattaa tsekata toi etujättö,3astetta vaikuttaa varsinkin jos takaiskarit on normaalia lyhyemmät.

Re: Sportster woblaa

Lähetetty: 10:31 04.08.2018.
Kirjoittaja Patuwaa
Hah, mitenkä ei tullu heti mieleen tarkistaa pyörien linjausta.. Sitä kun itse renkaita laittaessa on sen tarkasti aina katsonut, niin jotenkin luotti että se tässäkin on kunnossa, ja ehkä toisen tekemä keulamuutos ja peränlevitys vähä jännitti :roll: :D
Takarengas ei ollut linjassaan, nyt linjattu ja woblaus hävisi ysikyt prossasesti. :D