Varoitus tienpinnasta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Avatar
Hannu Virta
Viestit: 89
Liittynyt: 09:54 25.05.2005.
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu Virta »

Asiasta on tehty eduskunnassa kirjallinen kysymys:

http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp ... 07_p.shtml
Pitäisikö H-DCF:n kuulua SMOTO:oon? Lue http://www.kokousaloite.net/ ja ota kantaa!
Ilkimys
Viestit: 992
Liittynyt: 12:11 14.05.2003.

Täytyy olla

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

flstn
vai olikohan tämä trolli
Kyllä ton Hessun jutun täytyy olla trolli! Taikka sitten ERITTÄIN kokematon kuski kun tollasia puhuu!
Jäälle mennessään TIETÄÄ menevänsä jäälle! Mutta jos ykskaks motarilla on tollasta pintaa ILMAN VAROITUSTA, niin ihmettelen vaan miten Hessuressu siitä selviää noin komeesti 8O
Hessu
Viestit: 1049
Liittynyt: 07:52 16.06.2003.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

flstn kirjoitti:No jopas, on meitä sitten noinkin asiaan suhtautuvia, huh huh.

En ihan rehellisesti usko että pysyt edes siinä 30 nopeudessa pystyssä jos ajat pitävältä pinnalta sellaiselle jossa pyörät lähtee yhtäkkiä alta. Ihan eri asia ajaa jäällä jonka tietää olevan koko ajan liukas. Eipä tällästä soopaa ole ihan hetkeen tullutkaan, vai olikohan tämä trolli.

Tottakai kuskilla on suurikin vastuu ajamisesta, mutta niin on tienpitäjälläkin tien kunnosta. Tässä tapauksessa se ilmeisesti on jälikimmäiseltä unohtunut.
Ei oo trolli. Olis kiva tietää kuinka monta prätkää on ajanu sitä Hämeenlinnanmotaria sateella sen pinnoituksen jälkeen ja pysyny pystyssä.
Soopaa tai ei ,mun mielipide.
Siitä pääsenkin parempaan aiheeseen. On näköjään kannattavaa käydä prätkällä jäällä ajelemassa talvisin. Ei sit niin yllätä kun kesällä alkaa vähän luistaa.
flstn
Viestit: 74
Liittynyt: 16:20 17.04.2002.

Viesti Kirjoittaja flstn »

Ei ehkä nyt tässä aiheessa kannata leikkiä äijää.

Kyllä se ihan varmaan yllättää kun kesällä pyörät lähtee ilman varoitusta alta. Kannatan kyllä ajoharjoittelua kaikenlaisissa olosuhteissa, mahdollisuuksien mukaan, mutta tämä jääjuttu nyt on täyttä sontapuhetta tässä yhteydessä.

Ettei vaan herra olisi jomman kumman, joko tielaitoksen tai urakoitsijan leivissä. Muuten on aika vaikeeta ymmärtää noita juttuja.
48EL
Viestit: 124
Liittynyt: 09:32 02.06.2006.

"Hessulle" ja muille spedeille....

Viesti Kirjoittaja 48EL »

Kannaattaa pitää lärvi kiinni jos sieltä ei tule kun "sammakoita"....

AINAKIN yksi yksilö laulaa hoosiannaa ja muutama muu parantelee vammojaan...

JOTEN hieman kunnioitusta edesmenneelle ja loukkaantuneille, kun ette edes tiedä millaisissa olosuhteissa "mopot lähti lapasista" ja täällä aiheesta räävitte päätänne....

prkele staana....

jos meikähipiltä lähtis kopteri tossa Tampesterin tiellä noitten mulkvistien ammattitaidottomuuden takia handusta, ja se mensi paskaks, saati sitte että mulla olis vaimo tms. kyydissä ja tulisi henkilövahinkoja, NIIN SALETTI ON ETTÄ ASIA EI JÄISI PERKAAMATTA...(jos olisin henkisä ja kykenisin liikkumaan....)

(toi ylläoleva sillee parta tutisten!!)

t:mekko väpättää pelkästä v**tuksesta
Used to be EVO-rider...
Avatar
Choppers_forever
Viestit: 1727
Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Hessu kirjoitti:Vähän jäitä hattuun. Kyllä mun mielestä kuskillakin on vähän vastuuta motskarilla ajaessa. Jos tulee vodaa ja näkee että tienpinta on just asvaltoitu tai siihen on vedetty pikirantuja, pitää pudottaa nopeutta ja olla tekemättä äkkinäisiä liikkeitä.
Alkaa kuulostaa melkoselta sosiaalitoimelta. Kenen vika, kenenvika, ei ainakaan mun oma!

Emmä ainakaan uskalla lähtee vesisateella kovin äkkinäisesti ohittaa tai vaihtaa kaistaa motarilla 120 vaudissa.

Toki tollanen pinnottaminen on perseestä, mutta kyllä aika useasti taitaa tälläsissä tapauksissa vikaa löytyy kuskistakin.

Ja se jos Kaivokadulle vedetään uutta pintaa, on ihan sama. Siinä on 30 rajotus. Sellasessa vauhdissa pysyy pystyssä vaikka jäällä. Ja jos ei pysy, kandee ajaa autolla.
8O ei se ihan noin mene. Ootkos käyny tyyppäämässä sitä pinnoitekaistaletta? Pitäskö motarilla ajaa kolmeakymppiä? Siitähän vasta hauskoja tilanteita syntyisi :twisted:
Shovel Kopteri ja Buell S1
Hessu
Viestit: 1049
Liittynyt: 07:52 16.06.2003.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Älkää nyt panikoiko hyvät ihmiset. Ilmeisesti en osaa selittää kirjoittamalla mun pointtia.
Tottakai tollanen tapahtuma on hirveä tragedia omaisille. Ja toivotan että jaksavat...

Noille yllättäville liukkaille kohdille ei voi varautua. Ne on pahoja. Nafta on pahimmasta päästä. Varsinkin jos on tullu vettä samaan aikaan.
Ja kun sen syy on vielä täysi piittaamattomuus.
Mut jos joku alkaa selittää, että johonkin Kaivokadulle on vedetty uutta asvalttia, se on kauheaa. Kyllä kai nyt jokainen sen ymmärtää ilman liikennemerkkiäkin, että se on liukasta ja siinä pitää ajaa erittäin varovasti.
Peräänkuulutan edelleen tilanteeseen sopivaa nopeutta.
Avatar
JiiVee
Viestit: 2302
Liittynyt: 10:16 07.10.2003.
Paikkakunta: Paimala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Kyllä minä ainakin Hessun pointin ymmärrän, mutta niinkuin hän itsekkin sanoo niin ei saa ajatustaan kirjallisesti sellaiseen muotoon että kaikki ymmärtäs - joku ei edes välttämättä halua ymmärtää...
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
flstn
Viestit: 74
Liittynyt: 16:20 17.04.2002.

Viesti Kirjoittaja flstn »

No ei sitä liukasta paikkausainetta saisi vetää yhtään mihinkään, yhtä vaarallista se voi olla Kaivokadulla. Jalankulkija hyppää juuri siinä kohtaa eteen tai joku vaihtaa kaistaa huolimattomasti. Ja en nyt vieläkään voi ymmärtää kuinka sen liukkaan paikan jumalauta voi etukäteen tietää olevan juuri siinä kohdassa keskellä normaalia pitävää pinnoitetta.

Ja mitä tulee kaistan vaihtamiseen niin sen voi joutua tekemään hyvinkin nopeasti väistääkseen eteen tulevaa estettä. Silloin ei katsota onko juuri siinä kohdassa sateen liukastamaa paikkausta. Ohituspaikkaa voi hiukan katsoa, mutta ei sitäkään näe missä kohtaa pääsee takaisin omalle kaistalleen. Siis voi helvetti mitä juttua. Alan kallistua ilkimyksen kannalle että ajokokemusta ei kirjoittajalla paljon ole.

EDIT: No kerro nyt JiiVee hyvä mies sitten mikä se pointti on.
Avatar
Mopopoika -65
Viestit: 2110
Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

flstn kirjoitti:No kerro nyt JiiVee hyvä mies sitten mikä se pointti on.
Oisko jotain sen suuntaista, että kun moottoripyörän selkää hyppää, niin tietyn terveellisen turvallisuuden rajan ylittää ja tietoisesti lähtee riskejä hakemaan :wink:
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Avatar
Uralrane
Viestit: 104
Liittynyt: 11:03 24.07.2002.
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

Turvallisuuden lisäämistä ei kai ole toivottavasti kriminalisoitu? 8O Oli tässä oikeassa kuka tahansa, niin ei niiden raitojen karhentaminen jälkikäteen tullut ainakaan sen halvemmaksi.

Päinvastoin; me kaikki motoristit maksamme yhteisvastuullisesti vakuutusmaksujen muodossa myös uhrin mahdollisen jälkikasvun ja lesken elantoa. Jokainen uhri on liikaa, olipa syy sitten kenen tahansa.
Olisin lyömätön, jos vain lähtisin käyntiin. Kuva
Avatar
Hannu Virta
Viestit: 89
Liittynyt: 09:54 25.05.2005.
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu Virta »

Tuo "oikea tilannenopeus" kuulostaa ihan Liikennetuvan mantralta.

Se on kuitenkin vasta osatotuus. Jos muuta liikennettä, odottamattomia asioita, keliä ja tienpinnan pitoa/kitkaa ei oteta huomioon on ainoa oikea nopeus 0 kmh.

Määritellessään sitä oikeaa nopeutta on voitava luottaa siihen että tie on johdonmukaisesti sellaisessa kunnossa että se ei aiheuta yllätyksiä ja että sen pito/kitka täyttää minimivaatimukset. Nyt ei näin ole selvästikään ollut. Siksi on perusteltua olettaa että muuallakin on lipsuttu ohjeista ja muuallakin voi olla vaarallisia paikkauksia. Jos niitä on kummassakin ajourassa, niin kuin Turussa ja ilmeisesti tuolla mainitulla kadulla on perusteltua syytä kauhistella.

Myös motoristeilla on oikeus siihen että tienpitoon varataan sellaiset määrärahat ja resurssit ettei minkään laillisen tienkäyttäjäryhmän turvallisuus vaarannu. Meidän on myös voitava luottaa siihen että teiden kunnossapidossa noudatetaan riittävää huolellisuutta ja oikeita työtapoja. Meillä on oikeus luottaa siihen että tiet ovat ennalta arvattavasti ja johdonmukaisesti turvallisessa kunnossa. Vasta silloin voimme valita sen oikean tilannenopeuden jossa sitten jätetään pelivaraa ja otetaan huomioon liikenteen riskit.
Pitäisikö H-DCF:n kuulua SMOTO:oon? Lue http://www.kokousaloite.net/ ja ota kantaa!
Avatar
Fxsts03
Viestit: 1070
Liittynyt: 22:44 20.02.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Hessu kirjoitti: Mut jos joku alkaa selittää, että johonkin Kaivokadulle on vedetty uutta asvalttia, se on kauheaa. Kyllä kai nyt jokainen sen ymmärtää ilman liikennemerkkiäkin, että se on liukasta ja siinä pitää ajaa erittäin varovasti.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Olen samaa mieltä, aamulla tosin näytti kovasti siltä, että kyseessä oli samanlainen peilipinta, kuin tuossa 3-tien paikkauksessa. Viimeksi viime kesänä nostelin yhtä moottoripyörää Ateneumin edessä pystyyn, kun bussi oli vetänyt prätkän edessä liinat kiinni. Kuskiin sattui sen verran, ettei saanut itse mopotintaan pystyyn. Osasyynä kaatumiseen oli toki kohdalle valunut dieselvana. Kuski ei vain nähnyt vanaa ajaessaan bussin perässä eikä näin ollen pystynyt varautumaan tulevaan :evil:
Hessu kirjoitti: Peräänkuulutan edelleen tilanteeseen sopivaa nopeutta.
Täsmälleen samaa mieltä.

Tässä sitten iltalehtien sivuilta:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007062 ... 0_uu.shtml
Viimeksi muokannut Fxsts03, 16:16 20.06.2007.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T. Timo Konttinen
Fxsts03
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

flstn kirjoitti:...Alan kallistua ilkimyksen kannalle että ajokokemusta ei kirjoittajalla paljon ole...
Ottamatta kantaa tähän juupas-eipäs jankkaukseen sanon että Hessulla taitaa olla enemmän ajokokemusta kuin suurimmalla osalla täällä kirjoittavista yhteensä. Ja vielä sellaisilla vehkeillä mitä tää porukka ei saisi edes käyntiin :twisted: ...
Avatar
issakka
Viestit: 158
Liittynyt: 00:48 20.06.2006.
Paikkakunta: Konginkangas

Viesti Kirjoittaja issakka »

Joo... liukasta on...Maallakin

Täällä maalla on taasen hieman eri tavalla liukasta. Asfaltin korjausjäljet ei ole mittään: Naapurissa on hevosfarmi. No. Heppaihmisten kaaliin ei taida mennä, että ajopelin paskat pitää kerätä tieltä pois. Parhaimmillaan tie on 20m matkalta kylvetty paskaan...
Vastaa Viestiin