Virivimma ihmetyttää
Virivimma ihmetyttää
Olen jo pitkään ihmetellyt tätä koneiden virittämisvimmaa. Jos ajatellaan näitä toimivia koneita niin EVO ehkä kaipasikin jotain pientä hengityksen parantamista. Mutta miksi näitä uusia (vanhoja) Twin Cameja?
Äijät laittaa "miljoonilla" euroilla jos jonkinlaista palikkaa ja softaa ja varsin usein ilman mitään merkittävää tulosta. Pääasiallinen tavoite tuntuu olevan 100 dB:n ylittäminen ja erilaisten toimintahäiriöiden aikaansaaminen.
Innokkaimmat vaihtavat vielä jäykkäperäisen rungon vaikka alkuperäinen jousitettu runkokaan ei oikein toiminut tehokkaamman myllyn kyydissä.
Ja sitten tällä muskelimopolla vedellään reipasta kahdeksaakymppiä kun kovemmassa vauhdissa ei enää pysytä kyydissä.
Halooooooo!
Äijät laittaa "miljoonilla" euroilla jos jonkinlaista palikkaa ja softaa ja varsin usein ilman mitään merkittävää tulosta. Pääasiallinen tavoite tuntuu olevan 100 dB:n ylittäminen ja erilaisten toimintahäiriöiden aikaansaaminen.
Innokkaimmat vaihtavat vielä jäykkäperäisen rungon vaikka alkuperäinen jousitettu runkokaan ei oikein toiminut tehokkaamman myllyn kyydissä.
Ja sitten tällä muskelimopolla vedellään reipasta kahdeksaakymppiä kun kovemmassa vauhdissa ei enää pysytä kyydissä.
Halooooooo!
no tietenkin sen takia että riittämättömyyden tunne täyttyisi, kunnes...
nää on hauskoja pohdintoja, ihminen kun vain näyttää olevan sellainen otus että kun yksi tarve on tyydytetty niin jo sitä akkiä seuraa toinen, itsestänikin tuollaisia piirteitä löydän vaikkei ne läheskään aina koske moottoripyörää.
suuren päätöksen tehtyään sitä hämmästelee ja kummastelee että oliko tässä mitään järkeä, joku kun kertois että missä on...tällaista tämä elämä vaan on
nää on hauskoja pohdintoja, ihminen kun vain näyttää olevan sellainen otus että kun yksi tarve on tyydytetty niin jo sitä akkiä seuraa toinen, itsestänikin tuollaisia piirteitä löydän vaikkei ne läheskään aina koske moottoripyörää.
suuren päätöksen tehtyään sitä hämmästelee ja kummastelee että oliko tässä mitään järkeä, joku kun kertois että missä on...tällaista tämä elämä vaan on
** Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää suunsa kiinni **
Tuo kilpavarustaminen on vain tehty niin helpoksi nykymailmassa, varsinkin HD puolella. Kataloogeja kun selailee löytyy sieltä vaikka mitä palikkaa, vaikka ei tarttiskaan tulee silti helposti ostettua niitä palikoita, vain siksi että on lukenu lukemattomista lehdistä ja monilta eri internet palstoilta kuinka ne tekee mun uuden mopon paremmaks.
Turhia ohituksia ei ole olemassa
Re: Virivimma ihmetyttää
Niinpä niin, tätä minäkin ihmettelen - mutta kai se on se, että aina jotain puuttuu ihmiseltä. Jos ei muuta, niin teknisiä ongelmia Tuolla ostopalstalla joku kyseli rautikseen viripalikoita. En tiedä saiko, mutta teki mieli jo heittää kysymys, että mistäköhän se rautiksen huono maine johtuuIlkimys kirjoitti: Pääasiallinen tavoite tuntuu olevan 100 dB:n ylittäminen ja erilaisten toimintahäiriöiden aikaansaaminen. Ja sitten tällä muskelimopolla vedellään reipasta kahdeksaakymppiä
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Se kay kun sen osaa.
Syva kumarrus Elvikselle, 148 hp / 152ft/lbs on hurja dynoarvo katu / matka HD:lle.
Oma palikkaleikkini johtuu uudesta 110" SERKista, jonka suorituskyky on pilattu jenkkien tiukoista EPA normeista johtuen. Imu ja pakovirtaukset ovat liian alhaiset , kone kay laihalla seoksella... tuloksena on ollut ylikuumenemisia ja erityisesti takimmaisen pytyn remppoja.
Ongelma ratkeaa imu ja pakovirtauksia parantamalla, mutta se puolestaan vaatii muutoksia EFIn toimintaan joka hoituu SERTilla, PCIII:lla, Fuel Packilla tai vastaavilla. Onhan se kallista, mutta pitemman paalle paljon halvempaa kun pilatun koneen korjaaminen.
Metallihohtovareista ja pilettipalikoista en niin perusta, josko ne eivat hairitsekkaan.. Kylla luotettava kone ja hyvat ajo-ominaisuudet ovat tarkeimmat pyorani kaytettavyyteen vaikuttavat tekijat... viriosia tai ei.
... ja onhan se tietty mukavaa jos haravassa on potkua.
Puolivalmiste mika puolivalmiste.
sanoi: w4p2
Syva kumarrus Elvikselle, 148 hp / 152ft/lbs on hurja dynoarvo katu / matka HD:lle.
Oma palikkaleikkini johtuu uudesta 110" SERKista, jonka suorituskyky on pilattu jenkkien tiukoista EPA normeista johtuen. Imu ja pakovirtaukset ovat liian alhaiset , kone kay laihalla seoksella... tuloksena on ollut ylikuumenemisia ja erityisesti takimmaisen pytyn remppoja.
Ongelma ratkeaa imu ja pakovirtauksia parantamalla, mutta se puolestaan vaatii muutoksia EFIn toimintaan joka hoituu SERTilla, PCIII:lla, Fuel Packilla tai vastaavilla. Onhan se kallista, mutta pitemman paalle paljon halvempaa kun pilatun koneen korjaaminen.
Metallihohtovareista ja pilettipalikoista en niin perusta, josko ne eivat hairitsekkaan.. Kylla luotettava kone ja hyvat ajo-ominaisuudet ovat tarkeimmat pyorani kaytettavyyteen vaikuttavat tekijat... viriosia tai ei.
... ja onhan se tietty mukavaa jos haravassa on potkua.
Puolivalmiste mika puolivalmiste.
sanoi: w4p2
Viimeksi muokannut w4p2, 12:42 27.06.2007.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se on kato Ilkimys niin, että näin nuorempana on vielä kiire perille - vanhempana kerkiää naatiskelemaan ...
Jos nyt kuitenkin asiaa pohditaan ihan vakavasti niin itse viritän moottoreita vain siitä yksinkertaisesta syystä että se on mahdollista. Olen monasti miettinyt kuinka tulisin loistavasti toimeen vakio bigtwinillä mutta talven tullen sormet syyhyävät päästä kansien kimppuun samalla kun korkeapuristemäntiä odotellaan saapuviksi...
Jos kaikki pitäisi teettää stiilerillä niin voisi kyllä jäädä virittämättä, ensinnäkin saatava hyöty on lähinnä marginaalinen verrattuna kustannuksiin jotka tänä päivänä ovat suorastaan pöyristyttäviä - eikä siinä tule onnistumisen iloa mitä itse tehdessä saa kokea (aina silloin kun homma EI mene vituiksi ...).
Ainoa H-D:n viritys mitä voi järkisyillä perustella on Sportster 883->1200 konversio. Pyörän luonne muuttuu huomattavasti käyttöystävällisemmäksi pienellä työllä.
Ja mitä niihin ääniin tulee, itse olen jo kasvanut ohi siitä vaiheesta kun pyörästä piti saada niin paljon ääntä kuin mahdollista - mieluummin hyvin virtaava vaimennin joka on myös hiljainen.
Jos nyt kuitenkin asiaa pohditaan ihan vakavasti niin itse viritän moottoreita vain siitä yksinkertaisesta syystä että se on mahdollista. Olen monasti miettinyt kuinka tulisin loistavasti toimeen vakio bigtwinillä mutta talven tullen sormet syyhyävät päästä kansien kimppuun samalla kun korkeapuristemäntiä odotellaan saapuviksi...
Jos kaikki pitäisi teettää stiilerillä niin voisi kyllä jäädä virittämättä, ensinnäkin saatava hyöty on lähinnä marginaalinen verrattuna kustannuksiin jotka tänä päivänä ovat suorastaan pöyristyttäviä - eikä siinä tule onnistumisen iloa mitä itse tehdessä saa kokea (aina silloin kun homma EI mene vituiksi ...).
Ainoa H-D:n viritys mitä voi järkisyillä perustella on Sportster 883->1200 konversio. Pyörän luonne muuttuu huomattavasti käyttöystävällisemmäksi pienellä työllä.
Ja mitä niihin ääniin tulee, itse olen jo kasvanut ohi siitä vaiheesta kun pyörästä piti saada niin paljon ääntä kuin mahdollista - mieluummin hyvin virtaava vaimennin joka on myös hiljainen.
Re: Virivimma ihmetyttää
Kuinka vanha sää oikein olet?Ilkimys kirjoitti:Olen jo pitkään ihmetellyt tätä koneiden virittämisvimmaa.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
Näistä tyttöjen jutuista tulee mieleen vanha inttimuisto - oltiin jossain leirillä ja alikessu käski meitä alokkaita hakemaan metsästä keppejä sissiteltan naruja varten, "sellaisia mulkunmittaisia". Työtä käskettyä, ryhmä palasi muotoon kepit käsissään - kaikilla muilla oli miehekkäät oksanpätkät mutta yhdellä laiskaksikin tiedetyllä kaverilla oli mitätön risu. Alikessu tietenkin tästä innostuneena korottaa ääntään: "Jumalauta Karttunen, onko teillä noin pieni mulkku?!" - tähän alokas ilmekään värähtämättä: "Kyllä herra alikersantti - mutta sitäkin vikkelämpi!"
Hemuli Kirjoitti:
"Jos kaikki pitäisi teettää stiilerillä niin voisi kyllä jäädä virittämättä, ensinnäkin saatava hyöty on lähinnä marginaalinen verrattuna kustannuksiin jotka tänä päivänä ovat suorastaan pöyristyttäviä - eikä siinä tule onnistumisen iloa mitä itse tehdessä saa kokea (aina silloin kun homma EI mene vituiksi ...)."
Nain tietty.
Se tekee joka osaa, mutta jos on teettaminen kallista, niin viela kalliimpaa on uusilla HDeilla harjottelu. Niita on autotalleissa pilattu kohtuuton maara.
Omien heikkouksien tunnustaminen on vahvuus.
sanoi: w4p2
"Jos kaikki pitäisi teettää stiilerillä niin voisi kyllä jäädä virittämättä, ensinnäkin saatava hyöty on lähinnä marginaalinen verrattuna kustannuksiin jotka tänä päivänä ovat suorastaan pöyristyttäviä - eikä siinä tule onnistumisen iloa mitä itse tehdessä saa kokea (aina silloin kun homma EI mene vituiksi ...)."
Nain tietty.
Se tekee joka osaa, mutta jos on teettaminen kallista, niin viela kalliimpaa on uusilla HDeilla harjottelu. Niita on autotalleissa pilattu kohtuuton maara.
Omien heikkouksien tunnustaminen on vahvuus.
sanoi: w4p2
No jopas oli taas kysymys, etkös sä Ilkimys ihmetelly tätä joskus aikasemminkin. Et kai vaan ole kateellinen kun joku osaa laittaa niitä palikoita paikoilleen ja jopa purkaa ja kasata koneitaan. Sen jälkeen kun yleensä tekee niin järjettömän päätöksen että hankkii moottoripyörän, niin ei kai tuollasia enää kannata ihmetellä.
Ite en osaa muuta ku ajaa tehtaalta tulleessa kuosissa olevalla fillarilla, mutta ihailen niitä jotka osaa, viitsii ja kerkiää ruuvata ja virittää.
Ite en osaa muuta ku ajaa tehtaalta tulleessa kuosissa olevalla fillarilla, mutta ihailen niitä jotka osaa, viitsii ja kerkiää ruuvata ja virittää.