Jupinaa bonusten siirtymisestä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

j
Viesti:

Jupinaa bonusten siirtymisestä

Viesti Kirjoittaja j »

Moro!

Taas jäi hilpeä mopomies toiseksi vakuutusyhtiöiden kanssa :( .
Vaihdoin liikennevakuutuksen Tapiola-yhtiöstä If-yhtiöön ja jonkun ajan päästä laskun tullessa olikin bonukset pienemmät kuin mitä kertymä oli edellisessä yhtiössä.
No...tämähän piti selvittää ja Ifissä tarjottiin ensin selitykseksi että tällainen tieto annettiin Tapiolasta. Soitto Tapiolaan, jossa vakuutettiin että he ovat antaneet ne bonukset jotka minulle kuuluukin; ja kyseisestä yhtiöstähän saa 10% kerrallaan kunhan vakuutuspäiviä on tarpeeksi.
Seuraava Ifin selitys olikin sitten että koska heillä bonukset kertyvät 5% kerrallaan niin tätä laskukaavaa noudatetaan myös heille siirtyvien asiakkaiden aiempienkin ajovuosien osalta 8O ja sillä hyvä.

Melko reilua.

No ei tässä vielä kaikki. Rakas pikkuveljeni siirtyi suuren vedenjakajan toiselle puolelle, parempien kalavesien ääreen tässä jokin aika sitten ja meinasin että nappaan perinnöksi hänen liikennevakuutuksensa bonukset (70%); ei kuulemma käy. On tullut jotain uusia asetuksia jne... :x

Pahiten tässä kiukuttaa että kun yrittää päästä perille noiden firmojen systeemeistä, niin ne kaivaa aina uusia sääntöjä jostain pöytälaatikosta. Toistensa vertaileminen esitteiden ja internetin avula on mahdotonta, kun niihin ei näemmä saa näitä pienellä painettuja tekstejä.

jupisi jussi 8O
rami

Viesti Kirjoittaja rami »

Bonukset ei siirry enää "bonuksina" yhtiöstä toiseen vaan kullakin oma systeeminsä ja lasketaan ns. vahingottomia kuukausia.
Tinkaamalla saa ihmeitä aikaan. Jopa Pohjolasta saa seisonta-ajallisen vakuutuksen ns. toiseen pyörään. Kaupan käynti on samaa luokaa kun Tunisiassa, pitää lähteä sata kertaa pois ja tingata.
Evo Chopper

Re: Jupinaa bonusten siirtymisestä

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

j kirjoitti: Vaihdoin liikennevakuutuksen Tapiola-yhtiöstä If-yhtiöön
Miksi?
Minusta tässä maassa on vielä senverran demokratiaa jäljellä että jokainen saa itse valita missä vakuutuksensa pitää.
Tämä vakuutusaihe on loputon ja jokaisella on varmaan joka yhtiöstä hyvät ja huonot kokemuksensa.
Itse en ikimaailmassa vakuuttaisi mitään lähivakuutuksessa

:evil:
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

Evo Chopper kirjoitti:
Miksi?
Samaa kysyisin minäkin... Keväällä kun tein hintakierrosta niin IF:n virkailija itse sanoi ettei heillä ole tarjolla kilpailukykyista vakuutusta moottoripyöriin. Pisteet rehellisyydestä.
Silloin sanottiin että lähiaikoina olisi tulossa uuden tyyppinen taksoitus mutta ilmeisiesti sitä ei ole vieläkään saatu aikaiseksi?
No, tää oli aika OT:ta, sori :roll:

Affe
KK

Viesti Kirjoittaja KK »

Ot. Mutta itse otin nyt kesällä omaan ensimmäiseen pyörääni (86 Softail) vakuutukset Tapiolasta, koska olin ottanut kaikki muutkin (mm.harrasteajoneuvo vakuutuksen) sieltä ja homma oli toiminut. Ihmettelin vaan kovaa hintaa (yli 1100? vuosi, liikenne ja osakasko), jota ei voi laittaa edes seisontaan. Virkailija sanoi, että muualla on saman hintaisia. Uskoin tottakai, kunnes eräänä päivänä päätin, että käynpä piruuttaan kysymässä onko ne muissakin yhtiöissä todella noin kalliit. Turvasta ja Pohjolasta sain tosi hyvät tarjoukset, mutta If antoi halvimman n.550?, plus voin laittaa pyörän seisontaan, joten ajokaudelle tulee hintaa alle 300?.
Tästä suivaantuneena menin käymään Tapiolassa kertomassa miltä tuntuu, kun kusetetaan (hyvin ystävällisesti tottakai). Nuori nainen yritti paikata tilanteen sanomalla: "että hän ihmettelee miten ne voivat antaa muualta noin erillaisia tarjouksia ja tämä on tätä vakuutusmatematiikkaa... Tällaisilla sinun kaltaisillasi pyörillä on varmaan ollut paljon vakuutustapahtumia, jonka takia ne nostavat vakuutusmaksuja..." Vitutuskäyrä jatkoi kasvamistaan, koska olen melko varma, että HD:t ei kuulu riskiryhmiin.
No virkailija varmaan haistoi, että kohta toi jannu lähtee kokonaan, jos ei jotain tehdä.. Alensi mun himavakuutusta 10% ja lisäsi pikkuisen bonuksia käyttöautoon.. Harrasteajoneuvon vakuutuksiin ei koskenut.
Kannatava reissu!

If:n virkailija sanoi, että heidän vakuutuksensa on tosi kannatava painaville ja pienitehoisille pyörille, mutta Ninjat sun muut ovat tosi kalliita vakuuttaa.
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

rami kirjoitti: Jopa Pohjolasta saa seisonta-ajallisen vakuutuksen ns. toiseen pyörään.
Että saa vai?? Mulle sano Pohjolan mies, että pitää vaihtaa yhtiötä jos haluaa pyörän seisomaan. Otin pannulle sitten Pohjantähdestä seisontavakuutuksen, bonuksetkin siirty suoraan.
Ja erona pohjolaan vielä, että paperit tuli reilussa viikossa, kun pölhölästä kestää kuukausitolkulla. Vieläkään ei ole tullut Buellin laskua, pannun laskut tuli taas keväällä takautuvasti koko edelliseltä vuodelta, ja tietysti samalla eräpäivällä kaikki vaikka oli nimenomaan sovittu, että heidän mokailustaan johtuen niihin saisi maksuaikaa.

Alkaa wituttaa koko puulaaki pikkuhiljaa, luulen että kilpailutan muutkin vakutukset tuonne Pohjantähteen...
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

KK kirjoitti:otin vakuutukset Tapiolasta.... ...jota ei voi laittaa edes seisontaan.
Mielenkiintoisesti kohtelevat vanhoja ja uusia vakuutuksia... Itselläni myös vakuutukset Tapiolassa ja ilmoitin rautapään viikko sitten seisontaan tulevan lokakuun alusta lähtien. Eikä mitään jupinoita kuulunut.

Samalla ilmoitin avo-auton myös seisontaan ko. ajankohdasta alkaen ja sen kohdalla ystävällinen virkailija mainitsi, että vuoden vaihteen jälkeen kannattaa tehdä se liikenteestäpoistoilmoitus (tms), niin saa myös autoverosta palautusta.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
j
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j »

Evo Chopper kirjoitti:
Miksi?

:evil:
Noku...pohjola ei reagoi meikäläisen yhteydenottoihin mitenkään ja If osoittautui kaikenlaisten yhdistyssopimusalennusten jälkeen kuiteskin vähemmän tyyriiksi kuin muut meikäläisen asiakkaaksi kelpuuttavat yhtiöt...nii.
j

ps.ettei jätkän naama pääse liikaa virneeseen niin kun verenpaine bonusjupakasta alkoi hellittään niin sitten hajos lapiopää-kone :(
rami

Viesti Kirjoittaja rami »

Don Quijote kirjoitti:
rami kirjoitti: Jopa Pohjolasta saa seisonta-ajallisen vakuutuksen ns. toiseen pyörään.
Että saa vai?? Mulle sano Pohjolan mies, että pitää vaihtaa yhtiötä jos haluaa pyörän seisomaan.quote]

Kuulemma. minä en saanut mutta kaveri sai Intian Enfieldiin..

Pohjolan vakuutuskirjat ja laskut on niin sekavia, varsinkin jos tekee muutoksen, että ei tiedä mitä maksaa. Yleensä kun en tiedä jätän maksamatta ja odotan karhua. If:illä oli kaikki vakuutukset samassa lapussa, ja netissä. Ifillä vain on kestänyt jo toista vuotta tuo "kohta tulee vastaava vakuutus"
KK

Viesti Kirjoittaja KK »

Mopopoika -65 kirjoitti:
KK kirjoitti:otin vakuutukset Tapiolasta.... ...jota ei voi laittaa edes seisontaan.
Mielenkiintoisesti kohtelevat vanhoja ja uusia vakuutuksia... Itselläni myös vakuutukset Tapiolassa ja ilmoitin rautapään viikko sitten seisontaan tulevan lokakuun alusta lähtien. Eikä mitään jupinoita kuulunut.
Juu, silloin kun vakuutusta otin, niin virkailija ilmoitti tapiolassa, turvassa ja pohjolassa, että enään ei heiltä sellaista vakuutusta saa minkä voi laittaa seisontaan. Mutta jos vakuutukset otettu aiemmin, niin seisonta juttu säilyy, ellei halua muuttaa vakuutusta sellaiseksi, että ei seiso..
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Don Quijote kirjoitti: Alkaa wituttaa koko puulaaki pikkuhiljaa, luulen että kilpailutan muutkin vakutukset tuonne Pohjantähteen...
Tänään tuli sitten viimeinen naula Pölhölän arkkuun meikäläisen osalta :evil:
Lähettivät mulle karhun maksamattomasta pannun vakuutuksesta, jonka olin siis siirtänyt jo ajat sitten Pohjantähteen. Soitin raivona p-yhtiöön ja kysyin että mitä w..tua!
Ei kuulemma ole heille tullut ilmoitusta vakuutuksen siirtymisestä. Kysyin että "miten on mahdollista että samaan ajoneuvoon on voimassaoleva liikennevakuutus kahdessa yhtiössä? Yhtiön vaihto on tehty katsastuskonttorilla, rekkariotteessakin lukee uusi yhtiö, lasku uuteen yhtiöön on maksettu jne." Kyseessä siis pakollinen liikennevakuutus.
Kehottivat antamaan palautetetta sinne uuteen vakuutusyhtiöön, pohjolassa ei kuulemma ole mitään vikaa.

Soitto Pohjantähteen jossa ystävällinen virkailija tarkisti koneelta, että kaikki pitäisi olla kunnossa, vakuutus on heillä voimassa, ilmoitus vakuutuksen siirrosta on tehty asianmukaisesti jne. Lupasi puolestani selvittää asiaa ja ihmetteli kovasti tilannetta.

Koko toi pannun vakuuttaminen pohjolassa on ollut yhtä farssia ihan alusta alkaen. Nyt riitti sitä osastoa mulle!

Että näin. Siirtyy kaikki mun vakuutukset jonnekin muualle tuolta pelsepuupin norsunluutornista. Tuskin se pölhölää paljoa edes liikuttaa, pääseepähän paskalafka eroon ei toivotusta asiakkaasta, kahdesta autovakuutuksesta, kotivakuutuksesta, muksujen tapaturmavakuutuksista ja parista pyörävakuutuksesta...
lego

Viesti Kirjoittaja lego »

Don Quijote kirjoitti: Tänään tuli sitten viimeinen naula Pölhölän arkkuun meikäläisen osalta :evil:
Lähettivät mulle karhun maksamattomasta pannun vakuutuksesta, jonka olin siis siirtänyt jo ajat sitten Pohjantähteen. Soitin raivona p-yhtiöön ja kysyin että mitä w..tua!
Ei kuulemma ole heille tullut ilmoitusta vakuutuksen siirtymisestä. Kysyin että "miten on mahdollista että samaan ajoneuvoon on voimassaoleva liikennevakuutus kahdessa yhtiössä? Yhtiön vaihto on tehty katsastuskonttorilla, rekkariotteessakin lukee uusi yhtiö, lasku uuteen yhtiöön on maksettu jne." Kyseessä siis pakollinen liikennevakuutus.
Itsellä kävi pilkulleen samallalailla paitsi että siirsin vakuutukset ifistä pohjolaan :evil:
ph

Viesti Kirjoittaja ph »

j kirjoitti: Seuraava Ifin selitys olikin sitten että koska heillä bonukset kertyvät 5% kerrallaan niin tätä laskukaavaa noudatetaan myös heille siirtyvien asiakkaiden aiempienkin ajovuosien osalta 8O ja sillä hyvä.

Melko reilua.

jupisi jussi 8O
No ei nyt ihan kaikkea kannata niellä noin vaan.

http://www.kilpailuvirasto.fi/cgi-bin/s ... tiedot#kir

Tuonne yhteyttä esim. henkilöön nimeltä Sakari Airas.
Itsellä juuri kysely tuonne If:n toiminnasta kun bonuksia siirrettäessä toiseen yhtiöön tipahtaakin yhtäkkiä 10% pois, selityksenä If:ltä että "tuo siirtyy koneellisesti ja joku virkailija on aikoinaan väärin laskenut ja nostanut virheellisesti bonuksia.Kone on ne nyt laskenut oikein ja tiputtanut 10%.Että tälle ei nyt voi mitään, mutta jos pitäisit vakuutuksen täällä If:ssä niin se korkeampi bonus säilyisi." Selitys ei minulle kelvannut ja varsinkin viimeinen kommentti v.tutti niin paljon että kilpailuvirasto sai hommia, katsotaan mikä on lopputulos.
postimies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja postimies »

bonushan siirtyy nykyisellään vahinkohistorian siirtymisen
nimellä. tämä on täysin selvää matematiikkaa, jossa
kuluttaja jota vakuutukset eivät juurikaan kiinnosta,
menee hyvin helposti vipuun.
tapiola nostaa bonuksen liikennevakuutuksessa erissä.
eli pyörä ajossa 90 vrk. bonus nousee 3%, ajossa 120 vrk. 5%,
yli 140 vrk 10%.
nämä vuorokaudet ilmoitetaan toiselle yhtiölle yhtiötä
vaihdettaessa. nyt tulee mututietoa, mutta muistelin
ifi nostavan 5% ja liikenteessä pitää olla 180vrk.
jos ajokautesi on ollut tuota lyhempi bonus ei ifissä nouse,
vaikka tapiola on sitä jo useasti korottanut. sekavaa, eikö totta.
juoksee halvimman perässä haukkaa usein paskaa, ellei tätä
oivalla ja miksipä oivaltaisi, kun siitä ei kerrota.
kukapa sitä viitsisi mitään papereita lukea, ellei pakoteta.
eppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eppu »

Aiheeseen liittyen...

Viime kesänä kun möin auton pois kyselin pohjolasta mahdollisuutta siirtää bonuksia pyörään. Täti siihen, ettei onnistu enään. :!:

Siellä sitten roikkuu auton täydet bonukset ja pyörään vasta keräillään.
Täytyy varmaan hankkia joku kotilo, johon voi siirtää bonarit.
Vastaa Viestiin