-06 stanun takanakki... apuva!!!!

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Eirikki
Viestit: 84
Liittynyt: 19:32 12.10.2004.
Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti:

-06 stanun takanakki... apuva!!!!

Viesti Kirjoittaja Eirikki »

...juu, mitenkähän toi irti lähtee..? ei viitis rälläkkää käyttää... :cry:
hyvin siin väliss retuaa mut kun tuntuu ettei millä mahdu poijes tuleen.. se jarrusatulakin kanittaa.... pitääköhän se purkaa... :oops:
otin irti ne hihnasuojat, helpotti liikettä, muttei mahdu mielestäni vieläkään...
kertokaa jos tiedätte... ja varmasti tiedätte..... kiitos...! 8O
....Ei rikki, vaikka ei toimikkaan ....
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Luulisi että vakiopyörä on tehty niin että renkaan saa pois purkamatta muita romuja ympäriltä. Mutta näissä vehkeissä mihin on sovitettu niin leveä kumi kuin vain on mahdollista on enempi sääntö kuin poikkeus että jarrulevy täytyy irrottaa että saa vanteen jarrusatulan ohi.
Jarppi
Viestit: 201
Liittynyt: 17:18 15.01.2004.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

-06 malleissa on hieman uudistettu jarrusatulan kiinnikettä siten että jarrulevyä ei tarvitse ottaa irti.
Eli, jarrusatula lähtee kahdella pultilla nätisti irti ja sen saa lepäämään siihen viereen suojatun pakoputken päälle jarruletkun varassa.
Ja juu, ne hihnapyörän suojat kannattaa ottaa myös edestä.
Sitten vaan löysää hihnan kiristys pultit mahd. löysälle ja renkaan akseli veks. Jarrusatulan tukirauta lähtee pois tieltä akselin irrotuksen jälkeen.
Ja lopuksi varovasti ujuttamalla rengas vanteineen ulos.
Kyllä se sieltä 210 metukallakin tällä menetelmällä lähtee ilman suurempia vääntöjä.
Hihnapyörä kandee suojata kankaalla että ei tule naarmuja siihen eikä swingiin.
Pannupiä
Viestit: 246
Liittynyt: 08:49 23.04.2004.

Viesti Kirjoittaja Pannupiä »

Ei lähteny aikoinaankaan softasta vakionakki irti jos ei ottanu jarrusatulaa irti. Vaivaton homma. 2 pulttia irti niin se siitä.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
jussi
Viestit: 742
Liittynyt: 16:27 17.04.2002.
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi »

Jarppi sen jo aika hyvin kertoi, pari tarkennusta vielä. Siis jarrusatula ja etummainen belttisuoja irti. Jarrusatula lähtee pienellä taiteilulla kun avaa ne kaksi 10mm pulttia. Ennen akaselin irroitusta pitää vielä takimmainen vaimennin irrottaa, ellei akselia ole vaihdettu toisinpäin. Sen jälkeen kun akseli on irti, lähtee myös jarrusatulan tukirauta pois helposti, rengasta hiukan vasemmalle kallistamalla.

MUTTA yksi huomio, hihnan kiristyspultteihin EI kannata missään vaiheessa koskea. Kyllä se akseli lähtee irti ja menee paikalleen vaikka niitä ei löysää. Kun niihin ei koske niin hihna pysyy säädöissään ja on yksi huoli vähemmän.

Sitten pikku vinkkinä, kun pakettia kasaa niin akseli kannattaa laittaa toisin päin kuin mitä se on alunperin. Eli siis niin että mutteri tulee oikealle ja akseli irtoaa vasemmalle. Ei tarvitse seuraavalla kerralla irroittaa vaimenninta.

Pohjoisen reissulla tuli kahdesta nolla kutosesta irroitettua ja kinnitettyä takanakki, ensimmäinen meni harjoitellessa, toinen jo rutiinilla.
Life Member
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

jussi kirjoitti:...Sitten pikku vinkkinä, kun pakettia kasaa niin akseli kannattaa laittaa toisin päin kuin mitä se on alunperin...
Ja tähän lisävinkki - kannattaa rasvata akseli huolella vaseliinilla niin ei pääse ruostumaan kiinni laakeriskooleihin. Ruostuminen tapahtuu yllättävän nopeasti, varsinkin jos käyttää painepesuria - on nähty jopa alle vuoden vanhassa pyörässä jumittunut akseli.
Avatar
Eirikki
Viestit: 84
Liittynyt: 19:32 12.10.2004.
Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eirikki »

juu, kiitoksii tiedoist... kyllähän se jarrusatula piti iroittaa.... sit kävi helposti... ny alla uus tunloppi... ensiasennus tunloppi kesti 10000km, miten on muilla kestäny...? tää uus oli erillaisella kuviolla, liekkö muutenki erillainen... on oikeen harrikka nimellä tää uus... jes...
....Ei rikki, vaikka ei toimikkaan ....
jussi
Viestit: 742
Liittynyt: 16:27 17.04.2002.
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussi »

Mulla -06 orkkisrengas kesti 19 000 km, vaimon fillarissa 17 000, oli ne kyllä sitten aika kananmunia. Saas nähdä tosiaan mitä tuo uusi kestää, malli kun on eri ja kuvio täysin toisenlainen. Enemmänkin muistuttaa urheilupyörän rengasta. Tosin Tromssassa näin pyörän jolla oli tuolla uudella renkaalla ajettu 8000 ja se oli vielä hyvässä kunnossa.

Olisin kokeillut 210 metzleriä, joka kuulemma sopii kakssatasen tilalle, mutta vaihto tuli niin äkkiä vastaan että jäi saatavuudesta kiinni. Piti tyytyä Dunloppiin (jossa on H-D logo jopa kuvion urissa). Ehkä seuraavalla kerralla.
Life Member
Avatar
Eirikki
Viestit: 84
Liittynyt: 19:32 12.10.2004.
Paikkakunta: Suomussalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eirikki »

jussi kirjoitti:Mulla -06 orkkisrengas kesti 19 000 km, vaimon fillarissa 17 000, oli ne kyllä sitten aika kananmunia. Saas nähdä tosiaan mitä tuo uusi kestää, malli kun on eri ja kuvio täysin toisenlainen. Enemmänkin muistuttaa urheilupyörän rengasta. Tosin Tromssassa näin pyörän jolla oli tuolla uudella renkaalla ajettu 8000 ja se oli vielä hyvässä kunnossa.

Olisin kokeillut 210 metzleriä, joka kuulemma sopii kakssatasen tilalle, mutta vaihto tuli niin äkkiä vastaan että jäi saatavuudesta kiinni. Piti tyytyä Dunloppiin (jossa on H-D logo jopa kuvion urissa). Ehkä seuraavalla kerralla.
juu, kyllä on kestäny pitkän matkan..!! paljookos oot käyttäny paineita renkulassas?
mikähän muuten vaikuttaa tohon renkulan kulumiseen noin eritavalla..?
mä oon ajellu kyl pääsääntöisesti yksikseen ja aikas vähällä kuormalla..!!
....Ei rikki, vaikka ei toimikkaan ....
Vastaa Viestiin