Beltti Shovelin enskakopassa?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Harska

Beltti Shovelin enskakopassa?

Viesti Kirjoittaja Harska »

Mahtuukohan 1,5" beltti tötteröshovelin (orkkis)enskakoppaan? Edes kohtuullisella työllä?

Mulla on toivottoman ruma itetehty koppa beltin päällä ja huvittais etsiä parempi käytettynä...
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Eikös 1,5" beltti mene kopan sisään siinä missä ketjukin? Ei kai niillä ole juurikaan eroa leveydessä. Tuossa kapeammassa remmivedossa remmi kulkee kytkinrummun takana niin kuin ketjukin kun taas kolmen tuuman remmi menee kytkimen päälle.
Bau
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bau »

Mahtuu,suoraan.Muista tehdä tuuletusaukkoja,esim korvaa tarkistusluukun
jollain kalterilla ja jätä pohjasta tyhjennysproppu pois.
hemuli
Viesti:

Onko noista tuuletusaukoista jotain todellista hyötyä? Paljon niistä on puhuttu mutta lämpeneekö se remmi tosiaan niin paljon että siitä on haittaa sen kestolle? Aikoinaan tein softailin remmienskalla ja siinä oli kyllä ihan umpinainen veto, on itse asiassa vieläkin ja käsittääkseni siinä on sama remmi paikallaan edelleen - useamman kymppitonnin jälkeen.
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kyllä kai se jäähdytysreikien hyöty on lähinnä psykologinen.
Mutta yllättävän paljon osat siellä lämpiää. Varsinkin kytkinrumpu. Riippuu kai aika paljon ajotavasta ja käytöstä. Ja alumiinia kun on, niin sen halkaisija kasvaa melko paljon. Ja remmi kiristyy... Eli asia kandee huomioida.
Softail
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Softail »

Mårå

Saisiko vähän valaistusta tuosta remmienskasta, onko niin että se joustoliike on ikäänkuin pehmeämpi remmillä. Syy kysymykseen on lähinnä ikävä nykiminen kaupunkiajossa.

Kädet kyynärpäitä myöten pa.....sa
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Taitaa tästäkin löytyä kaks mielipidettä.
Mun mielestä ei ole pehmeämpi. Eikös ketjuvedossa ole aina se sysäyksen vaimennin kampuran päässä. Ja kyllä tollasen hammashihnan venyminen on aika pientä, koska ne hihnan sisällä olevat kevlar tai nylon langat ei paljon veny. Hampaat kyllä ehkä vähän antaa periksi. Mutta ei niidenkään tarkoitus ole joustaa.
hemuli
Viesti:

Kyllä siihen kaupunkinykimiseen auttaa parhaiten pienempi vaihde silmään, isolla vaihteella rynkytettäessä nykii varmasti.

Remmienskan hyviin puoliin voitaneen laskea huoltovapaus, hiljaisempi ääni ja enskaöljyn vuotoriskin katoaminen.
lapioukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lapioukko »

[quote="hemuli"]Kyllä siihen kaupunkinykimiseen auttaa parhaiten pienempi vaihde silmään, isolla vaihteella rynkytettäessä nykii varmasti.

Aivan niin. Itellä sovelissa 1,5" remmienska, ja perstuntuman ynnä viiden vuoden kokemuksen perusteella rynkyttää kyllä samalla tavalla kuin ketju jos "lotkottelee" liian isolla vaihteella. Ei se "katu-uskottavuus" siitä kärsi jos pistää vähän pienempää silmään.

Ja kyllä mahtuu ja heittämällä orkkiskopan alle. Itse olen jäähdytyksen tehnyt, mutta sen tarpeellisuudesta en sitten tiedä. Beltin vaihdoin 5v. sitten kun mopo mulle tuli, ja vielä on sama remeli ajossa. Tietysti vaikka on huoltovapaampi, niin sillointällöin kannataa kurkata remmin kunto...
smuige
Viesti:

Re: Beltti Shovelin enskakopassa?

Viesti Kirjoittaja smuige »

Harska kirjoitti:Mahtuukohan 1,5" beltti tötteröshovelin (orkkis)enskakoppaan? Edes kohtuullisella työllä?
Mahtuu.
Ja voi myös käyttää niitä peltisiä, "vanhanmallisia" sisä- ja ulkokoppia, mahtuu niihinkin.

Oli mulla joskus myös 3" remmi alumiinikoppien sisällä.
Silloin oli sisempää koppaa levitetty toisesta sisäkopasta otetulla suikaleella.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Swine

Viesti Kirjoittaja Swine »

smuige kirjoitti:
Harska kirjoitti:Mahtuukohan 1,5" beltti tötteröshovelin (orkkis)enskakoppaan? Edes kohtuullisella työllä?
Mahtuu.
Ja voi myös käyttää niitä peltisiä, "vanhanmallisia" sisä- ja ulkokoppia, mahtuu niihinkin.
Pakko heittää hieman kommenttia tuohon.Mulla on Primon belttilimput,
1,5" hihnalle ja eipäs perskele mahtunutkaan peltisen kopan kanssa.
Koppa oli siis suunniteltu sähköstartilliseen sisempään enskakoppaan.
Kytkinrummun ulommainen syrjä hankasi kiinni koppaan,kytkimen alapuolelta.
Askin virkaa toimittaa 79-81' lehmänkakkamallin kannella varustettu looda.Laatikon ei mun mielestäni pitäisi olla mikään erikoinen versio,joten veikkaanpa ettei Primon belttireleitä ole suunniteltu peltiselle kopalle.En jaksanut enempiä tapella tuon kanssa,vaan ruuvasin valukopan paikalleen...
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Swine kirjoitti:
smuige kirjoitti:
Mahtuu.
Pakko heittää hieman kommenttia tuohon.Mulla on Primon belttilimput,
1,5" hihnalle ja eipäs perskele mahtunutkaan peltisen kopan kanssa.
Koppa oli siis suunniteltu sähköstartilliseen sisempään enskakoppaan.

Kytkinrummun ulommainen syrjä hankasi kiinni koppaan,kytkimen alapuolelta.
Askin virkaa toimittaa 79-81' lehmänkakkamallin kannella varustettu looda.Laatikon ei mun mielestäni pitäisi olla mikään erikoinen versio,joten veikkaanpa ettei Primon belttireleitä ole suunniteltu peltiselle kopalle.En jaksanut enempiä tapella tuon kanssa,vaan ruuvasin valukopan paikalleen...
Eli kokeilit alumiini sisäkopan kanssa peltistä ulkokoppaa.

Mulla onkin kummatkin kopat peltisiä. Melkein heittämällä meni, vaati hieman sisemmän kopan etupultinreikien viilausta soikeaksi jotta sai kallistettua koppaa hieman ylöspäin.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
arsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arsi »

Vuosia ollut kans 1,5 tuuman beltti alukoppien sisällä sovelissa,ilman mitään tuuletusta.Tuli ajettua muutama vuosi espanjassakin missä oli välillä kuuma kun helvetissä..hyvin on pelannu.Puuttuva tyhjennys roppu taitaa olla ainoa huohotus. :wink:
Swine

Viesti Kirjoittaja Swine »

smuige kirjoitti:
Eli kokeilit alumiini sisäkopan kanssa peltistä ulkokoppaa.

Mulla onkin kummatkin kopat peltisiä. Melkein heittämällä meni, vaati hieman sisemmän kopan etupultinreikien viilausta soikeaksi jotta sai kallistettua koppaa hieman ylöspäin.
Tämä mun koppa oli tarkoitettu alumiiniselle sisäkopalle,ei siis ollut tämä perinteinen malli jossa molemmat kopat ovat peltiä.
Terroristo

Viesti Kirjoittaja Terroristo »

Joo,kyllähän se remeli sinne koppaan hyvin mahtuu.

Mulla on ollu sama remmi jo 7 vuotta tuulettamattomassa kopassa.

Kerran otin kopan auki ja siellähän oli moottori öljyä ainakin kahvikupillinen 8O kampuran stefa oli falskannu,vaihdoin stefan ja pesin osat brake cleanilla ja takas nippuun.

Mietin et kuinkahan mahtaa kestää öljykylvyn jälkeen,mut eipä oo ilmaantunu mitään ongelmia.
Vastaa Viestiin