Takapyörää leveämmäksi edullisesti FXSTB:hen
Takapyörää leveämmäksi edullisesti FXSTB:hen
Suunnittelen taakse hieman leveämpää rengasta kuin 130 -01 junaan. Tavoitteena lienee 160 - 170. Originaali levypyörävanne on 3,5. Vanne tarvis varmaan olla 4 tuumaa tuollaselle renkaalle. Tämän pitäis mahtua ilman beltti- tai loksumuutoksia paikalleen. Olenko edellisissä ajatuksissa oikeassa. Jatkuu.... jos nyt haluaa leveän vanteen täytyy pyörään ostaa napa, pinnat, vanne,,,,,. Mikä olis edullisin paketti päästä leveään vanteeseen käsiksi. Joku HD:n tuotantomallin vanne kenties käytettynä, jos niin mikä ja mistä, vai joku muu vaihtoehto. Umpivanne sopisi mielestäni mainiosti, mutta pinnatkin kyllä käy, vinkkejä
Jos haluat oikein penniä venyttää ja meinaat pitäytyä 16" vanteessa niin et tarvitse kuin uuden vannekehän, noin uudessa pitäisi pinnojen olla vielä siinä kunnossa että niitä ei välttämättä tarvitse uusia. Voi tietysti olla että ne ovat jo jumissa, varsinkin jos pyörää on pesty painepesurilla. Napaa ei tarvitse vaihtaa missään tapauksessa.
Itse hankkisin kyllä 4,5" vanteen, näyttää paremmalta. Voi tosin olla että -01 softiin ei orkkis strutseilla mene juurikaan 150 leveämpi kumi, ottaa nimittäin kiinnityspultit aika herkästi kumiin kiinni. Sitten jos pitää alkaa lokaria ja strutseja leikkelemään niin laita sinne suoraan 180 kumi 5,5" vanteella, sama vaiva.
Itse hankkisin kyllä 4,5" vanteen, näyttää paremmalta. Voi tosin olla että -01 softiin ei orkkis strutseilla mene juurikaan 150 leveämpi kumi, ottaa nimittäin kiinnityspultit aika herkästi kumiin kiinni. Sitten jos pitää alkaa lokaria ja strutseja leikkelemään niin laita sinne suoraan 180 kumi 5,5" vanteella, sama vaiva.
01 Yöjunassa lienee Fättärin tapainen umpivanne, mutta mustana. Joten joutunee myös navan hankkimaan ja pinnat. Lieneekö sittenkin edullisin vaihtoehto? Meinaan jos leveämpää kuin 150 mm.hemuli kirjoitti:Jos haluat oikein penniä venyttää ja meinaat pitäytyä 16" vanteessa niin et tarvitse kuin uuden vannekehän, noin uudessa pitäisi pinnojen olla vielä siinä kunnossa että niitä ei välttämättä tarvitse uusia.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Justiinsa tehtiin viime syksynä tuollainen työ, 18x5,5 vanteella ja 180/55x18 kumilla. Strutsit poikki, leveä lokari jossa sisäänrakennetut strutsit tilalle. Jarrusatulan sovitus kannattaa katsoa tarkasti, voi joutua nappaamaan jostain kulmasta millin/pari pois.
Ja tämä onnistuu siis twincamissa käytettävällä 1 1/8" beltillä, evolaisen 1 1/2" ei mahdu.
Ja tämä onnistuu siis twincamissa käytettävällä 1 1/8" beltillä, evolaisen 1 1/2" ei mahdu.
2006 20 mm hihnalla saa mahtumaan 200 millisen helposti. Projektista opittua sivuillani. http://www.hdjokke.com/LeveeTakanakki.htmJNu kirjoitti:Onko varmuutta, että 180 kumi ja vanne menee pelkillä strutsien ja takalokasuojan muutoksilla? Aikomus muuttaa ne joka tapauksessa ja 200 perseen sais aika edullisesti ketju-sarjalla, mutta kun jotenkin vierastan ketjuja.
Lievää parantelua edellistalven projektiin: http://www.hdjokke.com/Talven2006-2007Projekti.htm
Loksu kannattaa tehdä niin kuin Hemuli sanoi. Tulee halvemmaksi ja tämän lisäksi linjakkaampi kokonaisuus.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Joo, siinähän se pointti on että kun mulla on -01 takana se levyvanne, niin siinä täytyy ostaa sitten pinnaversiossa kaikki navasta alkaen. Luulen että toi deucen takavanne on äkisti halvin ratkaisu levitykseen, kun en himoitse suurempaa kuin 160...... Ja kyllä se 150 vetää itsensä jo kapeeksi kun sen lykkää 3,5 tuuman vanteelle.
Täältä tietoa ainakin Metzelerin sallimista vanneleveyksistä eri renkaille:
www.us.metzelermoto.com/media/metzeler_2006.pdf
www.us.metzelermoto.com/media/metzeler_2006.pdf