Takapyörää leveämmäksi edullisesti FXSTB:hen

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

JJA
Viestit: 180
Liittynyt: 12:17 08.04.2007.
Paikkakunta: Länsirannikko
Viesti:

Takapyörää leveämmäksi edullisesti FXSTB:hen

Viesti Kirjoittaja JJA »

Suunnittelen taakse hieman leveämpää rengasta kuin 130 -01 junaan. Tavoitteena lienee 160 - 170. Originaali levypyörävanne on 3,5. Vanne tarvis varmaan olla 4 tuumaa tuollaselle renkaalle. Tämän pitäis mahtua ilman beltti- tai loksumuutoksia paikalleen. Olenko edellisissä ajatuksissa oikeassa. Jatkuu.... jos nyt haluaa leveän vanteen täytyy pyörään ostaa napa, pinnat, vanne,,,,,. Mikä olis edullisin paketti päästä leveään vanteeseen käsiksi. Joku HD:n tuotantomallin vanne kenties käytettynä, jos niin mikä ja mistä, vai joku muu vaihtoehto. Umpivanne sopisi mielestäni mainiosti, mutta pinnatkin kyllä käy, vinkkejä
Avatar
diiseli
Viestit: 109
Liittynyt: 16:23 19.08.2003.
Paikkakunta: Tikkurila

vanne

Viesti Kirjoittaja diiseli »

hoghausissa helsingissä oli joku aika sitten myynnissä deucen vanne.

41079-00, umpivanne Deuce 00-05 17x4,5 160/70-17 renkaalla, 550?
rami
Viestit: 833
Liittynyt: 09:34 10.07.2003.

Viesti Kirjoittaja rami »

Jos 150 riitää niin menee paikalle suoraan.
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Jos haluat oikein penniä venyttää ja meinaat pitäytyä 16" vanteessa niin et tarvitse kuin uuden vannekehän, noin uudessa pitäisi pinnojen olla vielä siinä kunnossa että niitä ei välttämättä tarvitse uusia. Voi tietysti olla että ne ovat jo jumissa, varsinkin jos pyörää on pesty painepesurilla. Napaa ei tarvitse vaihtaa missään tapauksessa.

Itse hankkisin kyllä 4,5" vanteen, näyttää paremmalta. Voi tosin olla että -01 softiin ei orkkis strutseilla mene juurikaan 150 leveämpi kumi, ottaa nimittäin kiinnityspultit aika herkästi kumiin kiinni. Sitten jos pitää alkaa lokaria ja strutseja leikkelemään niin laita sinne suoraan 180 kumi 5,5" vanteella, sama vaiva.
Avatar
hdjokke
Viestit: 1114
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

hemuli kirjoitti:Jos haluat oikein penniä venyttää ja meinaat pitäytyä 16" vanteessa niin et tarvitse kuin uuden vannekehän, noin uudessa pitäisi pinnojen olla vielä siinä kunnossa että niitä ei välttämättä tarvitse uusia.
01 Yöjunassa lienee Fättärin tapainen umpivanne, mutta mustana. Joten joutunee myös navan hankkimaan ja pinnat. Lieneekö sittenkin edullisin vaihtoehto? Meinaan jos leveämpää kuin 150 mm.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
mcmies

Viesti Kirjoittaja mcmies »

Täytyy myös ottaa selvää, mille vanteelle minkäkin levyisen renkaan saa asentaa. Renkaan hyväksyntä ei päde, jos se asennetaan vääränlevyiselle vanteelle. Ei muuten, mutta seurauksena saattaa olla hallitsematon siirtyminen tangentin suuntaan.
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Pitäisi näköjään lukea kysymykset kunnolla... Yöjunan omistaja on tosiaan isompien hankintojen edessä, silloin ei se Deucen vanne ole välttämättä huono vaihtoehto.
JNu
Viestit: 222
Liittynyt: 18:00 16.03.2007.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JNu »

Onko varmuutta, että 180 kumi ja vanne menee pelkillä strutsien ja takalokasuojan muutoksilla? Aikomus muuttaa ne joka tapauksessa ja 200 perseen sais aika edullisesti ketju-sarjalla, mutta kun jotenkin vierastan ketjuja.
Ultra -07
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Justiinsa tehtiin viime syksynä tuollainen työ, 18x5,5 vanteella ja 180/55x18 kumilla. Strutsit poikki, leveä lokari jossa sisäänrakennetut strutsit tilalle. Jarrusatulan sovitus kannattaa katsoa tarkasti, voi joutua nappaamaan jostain kulmasta millin/pari pois.

Ja tämä onnistuu siis twincamissa käytettävällä 1 1/8" beltillä, evolaisen 1 1/2" ei mahdu.
Avatar
hdjokke
Viestit: 1114
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

JNu kirjoitti:Onko varmuutta, että 180 kumi ja vanne menee pelkillä strutsien ja takalokasuojan muutoksilla? Aikomus muuttaa ne joka tapauksessa ja 200 perseen sais aika edullisesti ketju-sarjalla, mutta kun jotenkin vierastan ketjuja.
2006 20 mm hihnalla saa mahtumaan 200 millisen helposti. Projektista opittua sivuillani. http://www.hdjokke.com/LeveeTakanakki.htm
Lievää parantelua edellistalven projektiin: http://www.hdjokke.com/Talven2006-2007Projekti.htm

Loksu kannattaa tehdä niin kuin Hemuli sanoi. Tulee halvemmaksi ja tämän lisäksi linjakkaampi kokonaisuus.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Avatar
jeku
Viestit: 160
Liittynyt: 21:46 30.04.2007.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeku »

Terve
Löytyis Night Rodin vanne 5,5"-18 ja päällä uudenkarhea rengas 180-55-18 h.500e p.0504140043
JJA
Viestit: 180
Liittynyt: 12:17 08.04.2007.
Paikkakunta: Länsirannikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJA »

Joo, siinähän se pointti on että kun mulla on -01 takana se levyvanne, niin siinä täytyy ostaa sitten pinnaversiossa kaikki navasta alkaen. Luulen että toi deucen takavanne on äkisti halvin ratkaisu levitykseen, kun en himoitse suurempaa kuin 160...... Ja kyllä se 150 vetää itsensä jo kapeeksi kun sen lykkää 3,5 tuuman vanteelle.
Avatar
Samu
Viestit: 86
Liittynyt: 20:37 09.02.2005.

Viesti Kirjoittaja Samu »

Osta multa pois se pinnavanne uudenveroisella 150 nakilla, lähtee halvalla... jos pinnat yhtään houkuttaa... ja sit olis se remmi...
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Täältä tietoa ainakin Metzelerin sallimista vanneleveyksistä eri renkaille:

www.us.metzelermoto.com/media/metzeler_2006.pdf
Vastaa Viestiin