konversion tekoa....

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

jaska75
Viestit: 11
Liittynyt: 21:45 14.05.2007.
Paikkakunta: Oulu

konversion tekoa....

Viesti Kirjoittaja jaska75 »

ei varsinaista tekniikka-asiaa, mutta...

Alkaa käydä kalliiksi tuo 883->1200 konversio, kun paikallisella moottorikoneistamolla olivat vailla "lähemmäs 200e/reikä"... Tupakin sytytin kun pääsin pihalle....
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: konversion tekoa....

Viesti Kirjoittaja hemuli »

jaska75 kirjoitti:..."lähemmäs 200e/reikä"...
Jaa ettei euro ole nostanut hintoja :roll: - en ole vähään aikaan itse käyttänyt GT-Motorissa mutta viimeksi kun kävin niin oli 75? jota sitäkin pidän jo aika kalliina...
Avatar
Jorke
Viestit: 816
Liittynyt: 14:01 05.07.2003.
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

Itekin käytin GT Motorissa ja maksoi silloin muistaakseni 140? molemmat pytyt.
Avatar
s&s
Viestit: 1055
Liittynyt: 11:28 13.05.2003.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja s&s »

GT motorissa rautiksen pytyt 65e/reikä... Kannattais ehkä kysäistä tammerdieselistä, muistaakseni tarjosivat ainakin rautiksen pyttyjen porausta 40e pintaan/reikä.
Viva Knievel!
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Nyt on kyse konversioporauksesta, ei tavallisesta ylikokoporauksesta johon S&S ilmeisesti viittaa - vai tehdäänkö rautikseenkin nykyään konversioita? Ja jos joku tekee konversion neljälläkympillä niin kannattaa viedä johonkin muualle. Kunnollinen konversioporaus kun pitää tehdä monella ohuella vedolla, sen takia se maksaa niin paljon koska aikaa kuluu. Jos otetaan liian paksua lastua niin vaarana on että sylinteriputki kuumenee liikaa ja irtoaa alumiinivalusta.

On muuten hurja hinta tuo 65? jos on kyse ylikokoporauksesta, joskus muutama vuosi sitten porautin letukan pikkulohkon .030 ylikokoon ja kustannus oli muistakseni 25?/reikä - oli vielä normaalia kalliimpi kun hintaan oli laskettu
v-lohkon takia vinolisä.

Joskus kun käytin GT:ssä viidet pytyt kerralla niin yrittivät ensin laskuttaa kaikista konversioporauksen hintaa mutta kun yskäisin kuuluvasti puhelimeen niin "huomasivat" että eihän siinä ollut kuin yksi konversio ja muut oli tavallisia ylikokoporauksia. Taisi ko. heppu pitää kaikkia HD:n sylinterien porauksia saman hintaisina :evil: . Moni on varmaan maksanutkin...
Avatar
s&s
Viestit: 1055
Liittynyt: 11:28 13.05.2003.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja s&s »

hemuli kirjoitti:Nyt on kyse konversioporauksesta, ei tavallisesta ylikokoporauksesta johon S&S ilmeisesti viittaa - vai tehdäänkö rautikseenkin nykyään konversioita? Ja jos joku tekee konversion neljälläkympillä niin kannattaa viedä johonkin muualle. Kunnollinen konversioporaus kun pitää tehdä monella ohuella vedolla, sen takia se maksaa niin paljon koska aikaa kuluu. Jos otetaan liian paksua lastua niin vaarana on että sylinteriputki kuumenee liikaa ja irtoaa alumiinivalusta.
Juu, kyseessä on nimenomaan ylikokoporaus, mutta lähinnä kerroin esimerkkinä hinnoista ja niiden vaihtelusta...
Viva Knievel!
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Ehkä silloin olisi myös syytä mainita että kyse on täysin toisesta työstä. Mutuen joku vielä menee sinne Tammeriin vaatimaan neljänkympin konversioporausta...
Avatar
pete75
Viestit: 24
Liittynyt: 22:53 16.12.2005.
Paikkakunta: TAMPERE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete75 »

kuka pirkanmaalla tekee noita 883-1200 porauksia?
Avatar
Blues Guitar
Viestit: 300
Liittynyt: 12:57 06.08.2006.
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: konversion tekoa....

Viesti Kirjoittaja Blues Guitar »

jaska75 kirjoitti: Alkaa käydä kalliiksi tuo 883->1200 konversio, kun paikallisella moottorikoneistamolla olivat vailla "lähemmäs 200e/reikä"... Tupakin sytytin kun pääsin pihalle....
Kannattaa jo harkita uusien 1200 pyttyjen ostoa. Alkuperäiset muistaakseni jotain 300? /kpl. Eikä erota päältäpäin 883 pytyistä. Näin ainakin kumiripusteisissa.
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
jumpero
Viestit: 83
Liittynyt: 12:25 06.08.2004.
Paikkakunta: wirrat

konversio

Viesti Kirjoittaja jumpero »

Uutta ja käytettyä Harleyn osaa sivuilla:
http://groups.msn.com/HdIndian/harleyosat.msnw


0400-867123

tekee myöskin porauksia!
Avatar
-WLA-
Viestit: 186
Liittynyt: 21:16 09.03.2006.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -WLA- »

lätyskän ylikoko poraus 45e/reikä vaasassa, edellisellä kerralla oli 100mk reikä, mutta tokihan siitä on jokunen vuosi aikaa...
Dahlton
Viestit: 135
Liittynyt: 15:47 18.08.2006.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Dahlton »

Viime syksynä vaasas 120? (konversio poraus stressilevyillä 883->1200)
pete-73
Viestit: 36
Liittynyt: 13:48 20.02.2006.
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja pete-73 »

Alavuden pajalla 370e sisältäen poraus ja k&b konversio männät.
Nopea ja asiallinen palvelu, viime keskiviikkona laitoin pytyt matkahuoltoon ja tänään tuli takasin.
Avatar
MattiK
Viestit: 22
Liittynyt: 19:46 08.01.2006.
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MattiK »

pete-73 kirjoitti:Alavuden pajalla 370e sisältäen poraus ja k&b konversio männät.
Nopea ja asiallinen palvelu, viime keskiviikkona laitoin pytyt matkahuoltoon ja tänään tuli takasin.
Onko sinulla tarkempia tarkempia yhteystietoja tuonne Alavuden pajalle? Suosin aina Etelä-Pohjanmaata ja Lappia kun vaan mahdollista.
/matti
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Koneistus Välimäki & Jokiaho Ay, ALAVUS: TEL 06-511 16 97
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vastaa Viestiin