Fxr startti + kaasari

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Bono180

Fxr startti + kaasari

Viesti Kirjoittaja Bono180 »

Lisää probleemia Fxr kanssa:

Startti pyöräyttää konetta kerran, sitten lyö ikäänkuin tyhjää. Tarvii odottaa sekunti-pari ja pystyy starttaamaan taas kerran. Ei pysty sahaamaan ollenkaan. Ei lähde oikein millään käyntiin, säkällä voi saada jotenkin paukkumaan. Ei käy edelleenkään tyhjäkäyntiä ja kangertelee. lyö liekkiä ja poksahtelee ilmanputsarin puolelta. Yläkierroksilla toimii ihan ok, paitsi 110-120 km/h jälkeen alkaa booaamaan. Olisikohan sytkässä vikaa? Vai sitten itse startissa, jossain bendix-rattaassa(tulikoohan oikein)?

Pyörässä on vanha Keihinkin läppäkaasari, ajattelin ostaa uuden, mitä suosittelisitte ja mihin hintaan sellasia saisi?
Viimeksi muokannut Bono180, 22:25 27.08.2007.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Repel

Viesti Kirjoittaja Repel »

Tarkista akun maakaapeli.Menee akusta enskakopan taakse.
JST-FXR85
Viesti:

bendix ja kaasari

Viesti Kirjoittaja JST-FXR85 »

En nyt osaa kyllä muuta sanoa, kuin että mulla oli -85 FXR:ssä bendix paskana ja jotenkin toi starttauksen oireilu oli samanlaista. Tosin mulla pyöräytti kylmänä hyvin, mutta lämpimänä löi vähän väliä "tyhjää".

Eihän sulla vaan vuoda imusarja? Mun Keihinissä oli imusarjan kumit juuresta aivan haperot...

Itse vaihdoin vanhan Keihinin ensin ceeveehen, mutta innostuin sitten 42:sta Mikunista enkä ole katunut. Tilasin jenkeistä "total kitin", jossa kaikki tarvittava ( ilman vaijereita tosin ), hinta noin 400 dollaria. Säädöt suoraan paketista niin kohdillaan, että en ole kokenut tarvetta käydä penkissä säätämässä. En tosin tiedä miten toimii vakiokoneessa, mulla vaihdettu sytkä, putki ja nokka.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Kaasari irti ja huolellinen pesu ja puhdistelu auttaa yleensä mitä ihmeellisimpiin vaivoihin. Samalla voi keihiniin laittaa korjaussarjan maksanee jotain 40 luokkaa, muutaman kympin lisäpanostuksella saa käytetyn Keihin CV:n. CV toimii erittäin hyvin "katukäytössä" paras vaihtoehto on kuitenkin tuo mainittu Mikuni HSR42. Total Kit sarjassa tulee kaikki tarpeellinen ja suuttimet on kohdallaan vakiopyörään kuten tuli jo JST-FXR85:n viestistä ilmi, kallishan se on.
Samalla kannattaa tarkistaa myös ettei bensahanan sisällä oleva sihti ole tukossa ja että hanan avaamalla bensaa tulee letkusta ihan reilusti...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Bono180

kaasari

Kiitti avusta. Hanasta tulee tavaraa ihan kunnolla ja maajohtokin kiinni. Tulpat valkoset, vaikka sais sattumalta startin pyöriinkin muutaman kerran. Seuraavaksi tarvii varmaan käydä ostamassa se bendix-ratashomma? et saa startin toimiin normaalisti ja putsata kaasari. Koitan ettiä Keihinin CV:tä, jos ei löydy mistään halvalla niin varmaan sit tarvii investoida tohon Mikuniin, tosiaan pirun kallis on, mut jos sais toimiin hyvin sillä...
Sepixlh
Viesti:

Oliskos Affella vielä ylimääräinen CV :?:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Fx-ärrä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fx-ärrä »

Noissa läppäkeihini- malleissa aika yleinen vika on ne imusarjan kumikurkut, jotka tulee kansiin kiinni. Ne alkaa vanhemmiten repeilemään ja vetää ilmaa sitä kautta. Oireina juuri tuo paukkuminen ja valkeet tulpat.
Sepixlh
Viesti:

Fx-ärrä kirjoitti:Noissa läppäkeihini- malleissa aika yleinen vika on ne imusarjan kumikurkut, jotka tulee kansiin kiinni. Ne alkaa vanhemmiten repeilemään ja vetää ilmaa sitä kautta. Oireina juuri tuo paukkuminen ja valkeet tulpat.
Vikahan ei ole silloin kaasuttimessa vaan imusarjan tiivistyksessä :D jos kaasuttimen/ilmansuodattimen tuki puuttuu tai ei ole huolellisesti tehty se edesauttaa noiden kumien rikkoontumista. Osa kyllä menee ihan vanhuuttaan :?
-Burt Munro
Bono180

toimii, kiitos vinkeistä

Kaasarin joutu vaihtaan, vanhasta oli imukurkku melkein poikki, mut edes uudella saanut sitä kunnolla toimimaan enää. Ostin S&s e kaasarin + käytetyn startin. Nyt mopo toimii hyvin ja tuntuu että olisi pikkuisen tullut lisää potkuakin?

Millaisia kokemuksia s&s kaasareista?
s&s

Re: toimii, kiitos vinkeistä

Viesti Kirjoittaja s&s »

Bono180 kirjoitti:Millaisia kokemuksia s&s kaasareista?
Hyviä :D (Ainakin super e:stä.)

Jos tuntuu et kylmällä koneella ajaminen on nykivää ja paukuttelua/nikottelua esiintyy turhan paljon, tuota voi kokeilla parantaa yostin hämmästyttävällä voimatuubilla. Mulla on ollut s&s super e + yost sekä tc:ssä että evossa ja toimi niin hyvin et päätin hommata saman yhdistelmän rautikseenkin.
Viva Knievel!
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

S&S Super E on hyvä kaasari. Yksinkertainen, luotettava, helppo säätää ja toimintaperiaatteen ymmärtää vähemmälläkin kokemuksella..
Pannusta loppuivat kaikki käynti- ja veto-ongelmat kun vaihdoin vanhan B:n tilalle uuden E:n. Mulla on myös tuo yllämainittu Yost Power Tube kiinni, siirsin sen suoraan siitä vanhasta B:stä. Kai siitä jotain hyötyä on koska veto on niin tasaista ilman kuolleita kohtia.

Mikunista olenn kuullut paljon hyvää, kuulemma niin lähellä ruiskua kuin kaasarilla päästään. Toisin sanoen: säädettävää riittää, mutta kun saa säätöihin niin toimii todella hienosti. Omaa kokemusta ei Mikunista ole.
Vastaa Viestiin