Uusi korti, uusi mies, uusi pyörä!

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Zivago
Viesti:

Uusi korti, uusi mies, uusi pyörä!

Viesti Kirjoittaja Zivago »

Terve.

Kesän alussa jo laitoin yhden viestin ja nyt sitten jatkoa.

Oikeastaan en koskaan ole niinkään ollut kiinnostunut moottoripyöristä yleisesti, mutta mutkien kautta kehitin itselleni olon, että HD on saatava. Kesällä sitten sain vihdoin 30-vuotislahjaksi pyöräkoulun ja kortti on taskussa.

Nöyrästi ajattelin, että pikkupyörästä on aloitettava ja Sportster olen katsellut netistä päivät pitkät. Tänään sitten kävin HD kaupassa ja menetin sieluni täysin musta-oranssille Sportster-Roardsterille.

Voi pojat! Jos varastosta olisi löytynyt, niin varmaankin olisin tehnyt kaupat silmää räpäyttämättä. Vaan mitenkä pidempään ajaneet voisivat neuvoa; onko tuo sellainen jolla pyöräilyn alkumetrit voi tai kannattaa taittaa? Autokoulun jo valitisin sillä perusteella, että koulupyöränä oli Sportster :)

Nimimerkki epätietoinen espoosta kyselee siis, että ollaanko tässä oikeillä jäljillä?

YT nimi, Ei MP mutta HD!
Jones

Viesti Kirjoittaja Jones »

Erittäin hyvä aloittelu pyörä, ja eihän sen tarvi välttämättä olla vaan aloittelupyörä vaan ihan hyvin käy pidemmäksikin aikaa. Ja jos kerta koulussa tykkäsit kyseisetä pyörästä niin sittenhän päätöksen pitäisi olla selvä! 8)
Henkipatto

Re: Uusi korti, uusi mies, uusi pyörä!

Viesti Kirjoittaja Henkipatto »

Zivago kirjoitti: Autokoulun jo valitisin sillä perusteella, että koulupyöränä oli Sportster :)
Vai on ne Espoossa alkaneet antamaan moottoripyöräkoulutusta
Sportster!?!?! Minä kun olen ollut siinä luulossa,että Sportster kulkee kiskoja pitkin... :oops:
Kujan öinen varjo vain...
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

Henkipatto kirjoitti:
Zivago kirjoitti: Autokoulun jo valitisin sillä perusteella, että koulupyöränä oli Sportster :)
Sportster!?!?! Minä kun olen ollut siinä luulossa,että Sportster kulkee kiskoja pitkin... :oops:
No älä ny heti. Eiköhän siitä kulkineesta vielä kuulla...

Jumpe :twisted:
jupinaattori
Viesti:

Sportster

Viesti Kirjoittaja jupinaattori »

Mulla ihan eka pyörä on sportster 883 custom, tänä kesänä hankittu, ja ilman aiempaa ajokokemusta.. Painoa on pyöräs kyl paljon, mut eka pyöräksi silti aivan loistava valinta. Ja kilometrejä on nyt vähän vajaa 5000 tältä kesältä. Onneksi en ostanut sitä Yamahan Fazeria joka oli eka harkinnassa. 8O Kyllä hörtsäkkä vaan vie naisen, ja varmaan miehenkin, sielun mennessään heti ensi kilometrejen jälkeen. Ja niinku yks Triumph Tigerin omistaja sanoi, koeajettuaan pyörääni; "tähän on saatu tehtyä joku sellainen juttu, että kun pyörän pistää käymään, ei voi mitään, väkisin menee suu hymyyn. Ei harrikkaa voi ajaa ilman että tulee onnellinen olo."
Ja kyllä tuolla 883:llakin niin lujaa pääsee kuin tarviikin. Vaikkakin yks sälli sanoi mulle heti, et kyllä sä siihen pian kyllästyt ku on niin hidas, mut saa siihen poraamalla lisää tehoja. No, tää samainen mies ajoi sitten korttinsa 1,2 vuodeksi Night Rod Specialilla heti alkukesästä. Nopeutta oli ollut kuulemma 180km/h ja risat.
Mun mielestä kaikki on pyörässä kohdallaan, ajoasento, vaihteet, jarrut, fiilis jne.. ja mulla pyörä on ainakin toiminut moitteettomasti kokoajan, mitä nyt kerran lensi vaihteen pedaali helvettiin kesken matkan, mut mikäs siinä, sinne oon varmaan itsekin matkalla ja omaa tyhmyyttä oli, kun en ollut tajunnut sitä kiristää. Nyt vaan harmittaa, et on talvi tulossa ja kuukauden päästä tarvis laittaa pyörä säilöön. Ku en sillai niinku tiedä, et mikäs se talvella sitten sais meikäläisen hyvälle mielelle..
Kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät.
Minna&FatBoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

Juu, Sportti on loistopyörä aloittamiseen :)
Oli se sit 883 tai 1200 niin kyllä sillä pääsee silti kovempaa kuin Suomen laki ja teiden kunto antaa myöden...

Painaviahan nää vehkeet on, sportissakin reilusti yli 200 kiloa... Aika usein vastaavien topikkien kohdalla tulee puheeksi kuinka itse aloitin Fatboylla. Jälkiviisaana vois kai sanoa, et onhan se ihan v**un iso ekaksi pyöräksi. Hyvin on onneksi pärjätty, vaikka ekana kesänä muutana läheltä-piti-tilanne tulikin. :oops: Niistä piti vain ottaa oppia...

Jos oot sydämesi menettänyt sille laitteelle niin minkäs teet.
Aja ja rakasta sitä, mutta älä unohda, että se on iso pyörä vaikka kuinka kepeästi kulkisi.
"Voi Jehna! Mä oon onnessani kuin tornado telttailualueella!"
KSC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KSC »

Henkipatto kirjoitti:
Todennäköisyys törmätä kehäkolmosen ulkopuolella kiskoillakulkevaan Sportster on lähes olematon :lol:
annek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja annek »

Henkipatto kirjoitti: Minä kun olen ollut siinä luulossa,että Sportster kulkee kiskoja pitkin... :oops:
Komps komps, vaikka kehäkolmosen ulkopuolelta ollaankin.
Joka tapauksessa, onnea uudesta Sportsterista. Sillä voi aloittaa tai jatkaa, tai jopa vaikka molempia, ihan miltä itsestä tuntuu :wink: .
Ade

Viesti Kirjoittaja Ade »

tuo pyörä on varmasti hyvä valinta ja aina se "pienempi" moottori ei tarkoita kuitenkaan että se olisi "paras" valinta ensimmäiseksi pyöräksi.

Sportsterissa on kuitenkin painopiste korkeammalla kuin monessa muussa mallissa ja se taas tekee ajamisen erinlaiseksi jos näin voi sanoa.
Vaimolla oli Sportsteri ensin mutta vaihtoi sitten softailiin jonka jälkeen ajaminen oli huomattavasti helpompaa, ainakin hänelle...!

joten vaikka pienemmällä koneella ja on halvempi mutta ei kuitenkaan ehkä paras vaihtoehto ensimmäiseksi pyöräksi.

Taas tulee kommenttia, ja tietenkin joku voi olla loistava kuski jo heti ensimmäisestä kilometristä alkaen mutta...näin meillä :wink:
kata
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kata »

viime vuonna ajoin kortin 30 vuotis lahjaksi itelle ja pyöränä oli tsutsuki mistä nippa nappa yletty jalat maahan.. :roll: minkäs teet kun on 160cm pipo päässä.. kesäkuussa ostin sitten sporsterin ja tuntuihan se tosi suurelta ja painavalta alkuun, mutta nyt on reisilihakset vahvistunna ja saan jo pyörää liikuteltua ja onhan se plussaa että jalatkin yltää maahan KUNNOLLA!

ei muuta kuin pyörä kaupoille ja sitten liittymään hdcf:ään , täällä on mukavata porukkaa :wink:
docktor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja docktor »

Itsellä ollu eka pyörä, 883nen (-86) nyt 6 vuotta, hyvin on päästy. Tänäkin kesänä 6500km. Ei suurempia ongelmia, hyvä ostos! Vasta viime kesänä alkoi tekeen mieli isompaa ja ostin FLH 1340 -77.(kone -82) Vähän sillä ajelin, onhan se kyl muhkeempi peli. Nyt projektina, valmistumassa..
Tervetuloa mukaan!
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tämä sama kysymys nousee esiin muutaman kuukauden välein - onko sportsterista ensipyöräksi. Hakutoimintoa käyttämällä saa paljon luettavaa pimeään syysiltaan...

Olen tämän ennenkin sanonut ja sanon sen taas. Sportsteri on loistava pyörä niin ensikertalaiselle kuin pidempään ajaneelle. Meillä on perheessä sportti ja bigtwini ja ihan yhtä mielelläni lähden liikenteeseen kummalla tahansa. Emäntä nyt ei ole niin innokas Electran sarviin mutta ymmärtäähän sen kun mittaa ja painoa on aika paljon vähemmän kuin meikäläisellä :lol: .
kipe71
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kipe71 »

Erittäin vaikee on arvostella kenenkään mielipidettä. Kuten kirjotuksista näkee niin mielipiteitä on monia. Itte yhdyn siihen joptta spopra on hyvä eka pyörä ja kuten aina niin oli sitte suuree tai pienee niin silti ekan vuoren jälkehen kaipaa suurempaa.

Ajelet itte sillä minkä hankit ja sitte mietit mitä sen jlkeen haluat.Mulla henkilökohtasestio oon tytyväinen Sportster ja sen jää tlohon vaikka suuremman ja toisenlaisen hommaanki
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Mä sain -91 herätyksen, että Sportsteri on joskus saatava. Tasan kymmen vuotta myöhemmin sen haaveen sitten toteutin ja koskaan en ajatellut että se olis vain se eka pyörä.

1200 evosportilla päästelin neljä kesää ja nyt on kolme kautta tonnisella rautapäällä ajeltu. Ja jos toi rautapää joksikin muuksi vaihtuu, niin eiköhän se mallimerkintä ala X:llä.

Mie tykkään ja mulle tuossa sportissa on sitä rock'n rollia. Noi isommat on taas enemmän niitä hevi- tai kantrivehkeitä! Ja se pitää muista että Sportster on urheilupyörä! 8)
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Oikeestaan ainut huono puoli sportsterissa on eräs sen hyvä puoli eli unit construction. Remppaa kun tekee niin lohkot painaa niin perhanasti.
Vastaa Viestiin