Oon tässä jonkin aikaa vääntänyt kättä dealerin kanssa, mun loppukesästä hankkiman, 2003 FLHT:n 4-vaihteen metalisesta kilinästä. Kilinä alkaa kuulua vasta kun öljyt on kunnolla lämmenneet ja on silloin ääni on kyllä tosi häiritsevä/huolestuttava. Muilla vaihetilla ei ääntä kuulu ainakaan merkittävästi. Pyörän myynyt liike sanoo luonnollisesti että 4:n kilinä on ihan normiääniä.
Mulla hajos sporsterin laatiskosta nelosvaihde viime vuonna ilman mitään sen kummempia varotuksia ja korjaushan maksoi maltaita kun ei itsellä taidot/rohkeus riitäneet laatikon purkuun ja kokoamiseen.
En todellakaan haluais taas alkaa laatikkoa, omaan piikkiin korjauttamaan, jos se esimerkiksi heti ensi kesänä hajoaa!
Kertokaa komenteja omien 5-lovisten twincamien laatikoiden äänistä/äänettömyydestä että sais painoa omille vaateille, jos nelosen kilinä ei ole normijuttu, jos on normiääni niin sit pitää vaan hankkia paremmat korvatulpat.
Näistä uudemmista 6-lovista löysin netistä juttua 5-vaihteen "rattle":stä, mutta mitään mainintaa näiden vanhempien 4-vaihteen kilinästä en ole löytänyt!
FLHT:n 4-vaihde kilisee !
Re: FLHT:n 4-vaihde kilisee !
Tuo 2003 mikään vanha ole.skipper kirjoitti:Oon tässä jonkin aikaa vääntänyt kättä dealerin kanssa, mun loppukesästä hankkiman, 2003 FLHT:n 4-vaihteen metalisesta kilinästä. Kilinä alkaa kuulua vasta kun öljyt on kunnolla lämmenneet ja on silloin ääni on kyllä tosi häiritsevä/huolestuttava. Muilla vaihetilla ei ääntä kuulu ainakaan merkittävästi. Pyörän myynyt liike sanoo luonnollisesti että 4:n kilinä on ihan normiääniä.
Mulla hajos sporsterin laatiskosta nelosvaihde viime vuonna ilman mitään sen kummempia varotuksia ja korjaushan maksoi maltaita kun ei itsellä taidot/rohkeus riitäneet laatikon purkuun ja kokoamiseen.
En todellakaan haluais taas alkaa laatikkoa, omaan piikkiin korjauttamaan, jos se esimerkiksi heti ensi kesänä hajoaa!
Kertokaa komenteja omien 5-lovisten twincamien laatikoiden äänistä/äänettömyydestä että sais painoa omille vaateille, jos nelosen kilinä ei ole normijuttu, jos on normiääni niin sit pitää vaan hankkia paremmat korvatulpat.
Näistä uudemmista 6-lovista löysin netistä juttua 5-vaihteen "rattle":stä, mutta mitään mainintaa näiden vanhempien 4-vaihteen kilinästä en ole löytänyt!
Eikä pitäis olla mitään erityistä ääntä 4-vaihteella.
Vaihteensiirtäjä/rumpu kulunut/vääntynyt?
Pääseekö ratas ottamaan toiseen rattaaseen hieman ja siitä ääni?
Mahtuukos laatikon kantta ottamaan irti ja tarkistamaan sieltä rattaiden sekä siirtäjien kuntoa?
Rattaisto tulee ulos pakettina koneen oikealta puolelta. 5.vaihde jää laatikon kuoriin. Ja kytkimen joutuu irroittamaan myös.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Ei kilise
Mulla on 2001/2002 mallin FLHT ja ajettun noin 86 tkm. Laatikko ei pidä minkäänlaista ääntä. Eli kyllä siellä on nyt jotakin robleemaa. (kts. edellinen viesti)