Öljyä tippuu imupuolelta
Öljyä tippuu imupuolelta
Pitäiskö huolestua kun 2007 Street Bobista tippuu öljyä imu-puolelta motin päälle. Sitä ei tule paljoa mutta en ymmärrä miksi ylipäätään tulee yhtään. Vaiva tuli sen jälkeen kun putket vaihdetttiin V&H Big Radiuksiin ja imupuolelle avarampi K&N suodatin. Lisäksi on Fuel pack. Kaikki asennettu diilerillä. Kulutus on muuten melko alhainen.. n. 5,5 satasella. Kone pyös paukauttelee kun löysää kaasun kevyelle moottorijarrutukselle. Ajattelin että olisko noilla tekemistä keskenään ja voisiko Fuelpack -asetukset tarkistaa jotenkin... ettei diileri olisi asettanut vääriä arvoja?!
Dyna Street Bob -07
juu tota... fuelpacin voit tarkistaa... ekaks etit V&H sivuilta omaan mopoosi+putkistoon sopivan koodisarjan... siin on jotain 18 eri kahden numeron sarja.. niin siis ekkinä auki se poksin kansi sit vaan modell selaamaan sita asetusta... katot kaikki peräkanaa ett ovat oikeen... voit vaihtaa niil toisill namiskoilla asetusta, ylimäinen tais kasvattaa ja alimainen pienentää lukemaa... siel voi olla myös miinus puolen numeroita (-12 esim.) niin sul pitää olla koko ajan virrat pääll... 19 kaasun kaliprointi, ekaks luuku auki sit puoliväliin ja sit kii... sit virrat poijes.. sit kohta 21 kaasuläpyskän tarkistus 0-50-99 siin kaikk....
korjatkaa jos muistin väärin..
tollein mä laitoin...
onha soinu hyvin....
korjatkaa jos muistin väärin..
tollein mä laitoin...
onha soinu hyvin....
Viimeksi muokannut Eirikki, 13:02 15.09.2007.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
....Ei rikki, vaikka ei toimikkaan ....
-
- Viestit: 980
- Liittynyt: 13:10 10.10.2003.
Re: Öljyä tippuu imupuolelta
Ei ole vika vaan ominaisuus, mulle tuttua ainakin sportsterista.Morgan kirjoitti:Pitäiskö huolestua kun 2007 Street Bobista tippuu öljyä imu-puolelta motin päälle. Sitä ei tule paljoa mutta en ymmärrä miksi ylipäätään tulee yhtään.
Kone siis huohottaa putsariin, öljysumua tulee sen verran ettei kone ehdi polttaa kaikkea, ylimääräinen öljy valuu jossain vaiheessa ulos putsarista. Jotkut koneet huohottaa enemmän kuin toiset, uudetkin.
Ensiapuna on ottaa putsarin koppa irti sillointällöin ja pyyhkiä rätillä ylimääräiset öljyt pois. Hieman työläämpi ratkaisu on vetää huohotus jonnekin muualle ja laittaa jonkulainen keruuastia huohotusletkun päähän.
Saattaa löytyä jopa valmiita kittejä katalogeja selaamalla.
- Blues Guitar
- Viestit: 300
- Liittynyt: 12:57 06.08.2006.
- Paikkakunta: Mäntyharju
Mullakin valutteli sportti putsarista öljyä kun oli K&N vakoikotelossa. Vaihdoin tilalle Arlen Nessin koko "helahoidon" ja lopetti valuttelun. Ilmeisesti Arlen Nessissä on paremmin suunnatut huohotus reiät, joten imee höyryt paremmin kaasariin.
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
TC:ssä on jonkinlainen systeemi, jonka tehtävänä on erotella huohotusilmasta öljy ennen kuin ilma pääsee koneen ulkopuolelle.
Donny Petersen / American Iron Magazine on kirjoittanut aiheesta:
http://www.heavydutycycles.com/rocker.htm
http://www.heavydutycycles.com/twincamleaks.htm
Tuo artikkeli ilmeisesti 2000-luvun alusta. Petersen on kirjoittanut aiheesta myöhemminkin ja ilmeisesti tuo systeemi ei sit kuitenkaan ole niin hyvä varsinkaan viritetyissä koneissa. Mut on jotain aftermarket-kittejä, joilla homma saadaan ruotuun. En vain löytänyt kyseisä uudempia artikkeleita netistä.
Donny Petersen / American Iron Magazine on kirjoittanut aiheesta:
http://www.heavydutycycles.com/rocker.htm
http://www.heavydutycycles.com/twincamleaks.htm
Tuo artikkeli ilmeisesti 2000-luvun alusta. Petersen on kirjoittanut aiheesta myöhemminkin ja ilmeisesti tuo systeemi ei sit kuitenkaan ole niin hyvä varsinkaan viritetyissä koneissa. Mut on jotain aftermarket-kittejä, joilla homma saadaan ruotuun. En vain löytänyt kyseisä uudempia artikkeleita netistä.
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
- Lokomotiivi
- Viestit: 87
- Liittynyt: 07:10 07.09.2007.
- Paikkakunta: Singapore
- Viesti:
Tuttu piirre. Olen muutaman kerran rautaperseajoissa ajellut oljysumussa, jota kaverin pyora heittelee...siina ei ole kylla ollut kyse pisaroista, vaan 'valahtamisesta'. Ite saa kertoo, mita on viritelly, kuten uuvet perhosventiilit, oljyt, kerailija jne. Omissa TC:eissani sama vika, 2006 Street Glidessa huomasin, etta K&N-putsari kannattaa pitaa puhtaana ja ehdottomasti oikein asennettuna. Helpottaa myos, jos ei tayta oljya tikun ylamerkkiin. Nain olen ollut huomaavinani.
-Lokomotiivi
-Lokomotiivi
Every time u go away u take a piece of meat with u
jatkoin toiseen topicciin, jossa jo aikasempaa tarinaa ko tapauksesta:hloponen kirjoitti:Ite saa kertoo, mita on viritelly,
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?p=108470