Huippunopeus on laskenut
- Blues Guitar
- Viestit: 300
- Liittynyt: 12:57 06.08.2006.
- Paikkakunta: Mäntyharju
- Blues Guitar
- Viestit: 300
- Liittynyt: 12:57 06.08.2006.
- Paikkakunta: Mäntyharju
Juu vakiokamaa mun männät on vielä toistaiseksi, eli tuolla mainitulla 9,7:1 rutulla. Suunnitelmissa laittaa 10.5:1 jossain vaiheessa.
Tuohon huippunopeus ongelmaan sain vinkiksi testata kuinka vauhti hidastuu 150 tai 160 nopeudesta sataseen kytkin pohjassa, sen jälkeen vaihtaa tanko, riserit ja ottaa peilit pois ja kokeilla sama homma uudestaan samassa paikassa. Tuosta saa jotain osviittaa ilmanvastuksen vaikutuksesta vekottimeen. Saattaa vain kestää ennen kuin seuraavan kerran pääsen mopon kanssa leikkimään kun on muutto isompaan kämppään edessä.
Mutta vertailupohjaksi haluisin kuulla sportstereista joilla on ajettu se maaginen 200, että onko kyseiset laitteet millä tangolla, risereillä, peileillä, muilla romuilla.
Tuohon huippunopeus ongelmaan sain vinkiksi testata kuinka vauhti hidastuu 150 tai 160 nopeudesta sataseen kytkin pohjassa, sen jälkeen vaihtaa tanko, riserit ja ottaa peilit pois ja kokeilla sama homma uudestaan samassa paikassa. Tuosta saa jotain osviittaa ilmanvastuksen vaikutuksesta vekottimeen. Saattaa vain kestää ennen kuin seuraavan kerran pääsen mopon kanssa leikkimään kun on muutto isompaan kämppään edessä.
Mutta vertailupohjaksi haluisin kuulla sportstereista joilla on ajettu se maaginen 200, että onko kyseiset laitteet millä tangolla, risereillä, peileillä, muilla romuilla.
Ainakin aavikolla noi menee lujaa kun hallinta laittet on laskettu alas, tässä -01 883 sportti nokat vaihdettu orkkis putkisto vaimentimet aukaistu, modattu CV40 kaasari, porattu luokkarajaaan 995cc ( mitä muuta on tehty en osaa sanoa) Tällä kuvassa olevalla pyörällä on ajettu tässä kunnossa 141.373 mph eli noin 227 km/h ( luokka production pushrod under 1000cc)
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
- pasiheikki
- Viestit: 123
- Liittynyt: 13:37 15.06.2006.
- Paikkakunta: varkaus
- Viesti:
Noista rutuista
Niin, kyllä tuo Sporsteri kestää kyllä huomattavasti enemmänkin. Itellä on Andrewsin N2 nokat ja Mäntinä Wisecot 12:1 ja ainakin vielä tiivisteet kestäny, eikä kalkata sen paremmin normibensalla kuin 98:llakaan (eikä ritise).
Mutta vertailupohjaksi haluisin kuulla sportstereista joilla on ajettu se maaginen 200, että onko kyseiset laitteet millä tangolla, risereillä, peileillä, muilla romuilla.[/quote]
http://img140.imagevenue.com/img.php?im ... _595lo.jpg
http://img22.imagevenue.com/img.php?ima ... _938lo.JPG
http://img135.imagevenue.com/img.php?im ... _170lo.JPG
Kulki se tuossa vanhassakin kuosissa(silloin N4 ja S&S Super E)
Nyt N8 ja Keihin 44mm ( +rullakeinut, säädettävät tönärit, Dyno sytkä, Manley venat, uusi imusarja...) Kuvissa sama -91 mopo.
http://img140.imagevenue.com/img.php?im ... _595lo.jpg
http://img22.imagevenue.com/img.php?ima ... _938lo.JPG
http://img135.imagevenue.com/img.php?im ... _170lo.JPG
Kulki se tuossa vanhassakin kuosissa(silloin N4 ja S&S Super E)
Nyt N8 ja Keihin 44mm ( +rullakeinut, säädettävät tönärit, Dyno sytkä, Manley venat, uusi imusarja...) Kuvissa sama -91 mopo.
Tuollaisella (XL1200S -96):mikira kirjoitti: Mutta vertailupohjaksi haluisin kuulla sportstereista joilla on ajettu se maaginen 200, että onko kyseiset laitteet millä tangolla, risereillä, peileillä, muilla romuilla.
Tuon nopeuskokeilun jälkeen tuli tosin öljynjäähdytin ja vielä pitää asentaa ennen uusia kokeiluita joku pieni keräysastia vaihteiston huohotukselle, kun tuppaa noissa vauhdeissa olemaan koko pyörän perä öljyssä...
Avatut vakio vaimentimet, SE ilmanputsari, pirusti säätämistä. Muuten kone on vakio ja mitatut puristuspaineet on 11,5 bar.
Navigaattori ohjaustangossa, havaintoja:
Sportsterin orkkis vaijerivetoinen mittari näyttää kaupunkinopeuksilla huomattavia alinopeuksia. Motarivauhdissa näyttämä on jokseenkin kohdallaan. Ja (suljetulla alueella tietysti!) kovaa ajettaessa mittari liioittelee aivan hervottomasti.
Tämä havainto on vuoden 1991 Sportsterin mailimittarista. Toisin sanoen mun KB-männillä, isoilla venttiileillä, avatuilla putkilla, S&S-klooni + K&N -putsarilla ja suutinjumpalla konvertoitu kulki heti konversion jälkeen "ainakin kahtasataa". Olihan se pirteä. Meni mittarin pohjaan ja ...
Kas kun järjellisillä nopeuksilla maantiellä kaikki tulivat takavalot edellä vastaan, niin kai se sama pätee sitten isossa vauhdissakin? Niin sitä luuli. Ei kulje enää (Garmin Sümo550:n mukaan). Pelottaa jo 170kmh vauhtikin nykyään.
Navigaattorin näyttämä tienvarsitaulujen kanssa on +/-1kmh.
Sportsterin orkkis vaijerivetoinen mittari näyttää kaupunkinopeuksilla huomattavia alinopeuksia. Motarivauhdissa näyttämä on jokseenkin kohdallaan. Ja (suljetulla alueella tietysti!) kovaa ajettaessa mittari liioittelee aivan hervottomasti.
Tämä havainto on vuoden 1991 Sportsterin mailimittarista. Toisin sanoen mun KB-männillä, isoilla venttiileillä, avatuilla putkilla, S&S-klooni + K&N -putsarilla ja suutinjumpalla konvertoitu kulki heti konversion jälkeen "ainakin kahtasataa". Olihan se pirteä. Meni mittarin pohjaan ja ...
Kas kun järjellisillä nopeuksilla maantiellä kaikki tulivat takavalot edellä vastaan, niin kai se sama pätee sitten isossa vauhdissakin? Niin sitä luuli. Ei kulje enää (Garmin Sümo550:n mukaan). Pelottaa jo 170kmh vauhtikin nykyään.
Navigaattorin näyttämä tienvarsitaulujen kanssa on +/-1kmh.
Pitäisi kai kokeilla navigaattori pyörään teipattuna.
Olen kuitenkin tuohon sähköiseen mittariin luottanut, kun se tuntuu kaikissa nopeuksissa näyttävän sen 2-3 km/h yli todellisen. Lisäksi luottamusta mittariin on lisännyt se, että viitosvaihteella mittarin 70 km/h=2000 rpm, 105 km/h=3000 rpm, 140 km/h=4000 rpm ja mittarin näyttäessä 200 km/h kierroslukumittari näyttää n. 5800 rpm (ihan tarkan lukeman katsominen vaikeaa tuossa nopeudessa). Joten ainakin nuo kulkevat niinsanotusti käsikädessä.
Olen kuitenkin tuohon sähköiseen mittariin luottanut, kun se tuntuu kaikissa nopeuksissa näyttävän sen 2-3 km/h yli todellisen. Lisäksi luottamusta mittariin on lisännyt se, että viitosvaihteella mittarin 70 km/h=2000 rpm, 105 km/h=3000 rpm, 140 km/h=4000 rpm ja mittarin näyttäessä 200 km/h kierroslukumittari näyttää n. 5800 rpm (ihan tarkan lukeman katsominen vaikeaa tuossa nopeudessa). Joten ainakin nuo kulkevat niinsanotusti käsikädessä.
En tiedä kyllä kuinka paljon valehtelen,mutta kyllä munkin prätkä olovinansa otti 200 aikalailla tasan.Mittarista ei oikein saanu selvää kun siinä tärinässä heilui niin rankasti ja silmistä valui vesi.Pottakypärä meinas irrota päästä ja muuta ohjelmaa,mutta kyllä se tuntui sen 200 tosiaan ottavan.Dynossa penkki näytti huippunopeudeksi 200 tai vähän yli.Ja kyllä tuntui rajoittajalle vitosella ottavan.Mittari pomppi sielä päädyssä sen mitä sitä kattelin.niinku sekin olis 200 näyttäny Kyllä mä tällekkin kesää koitin 180 ottaa ja vielä tuntui että olis kiihtyny.Tuli kurvi vastaan liika aikaasin...
jäätelökioski(tässä kuosissa viime kesänä sillä siis 200 otin)
niin ja mittarikin näytti vielä 140km/h nopeuksissa täysin samaa garminin kanssa.GPS oli taskussa ja otin 140 mittarin mukaan ja pysäytin.Katsoin max nopeuden joka oli 141 tai 142(ei niin tarkasti muista)
jäätelökioski(tässä kuosissa viime kesänä sillä siis 200 otin)
niin ja mittarikin näytti vielä 140km/h nopeuksissa täysin samaa garminin kanssa.GPS oli taskussa ja otin 140 mittarin mukaan ja pysäytin.Katsoin max nopeuden joka oli 141 tai 142(ei niin tarkasti muista)
Sportster alla jälleen.
Ensimmàinen vika lòytynyt. Olin vaihtanut nokkien vaihdon yhteydessà tulpat ja silloin oli unohtunut tarkistaa ettà tulpissa on ne "nipat" ruuvattu kunnolla paikalleen. Eihàn ne ollut ja ihmettelin yhtenà pàivànà kun pyòrà kày vain yhdellà sylinterillà, kurkattuani toiselle puolelle huomasin tulpanjohdon olevan pois paikaltaan. Tulpan nippa oli kiertynyt irti tulpasta ja oli tulpan hatun sisàssà. Nyt ruuvasin sekà kiristin molemmat nipat tulppiin ja nyt tuntuu siltà ettà korkeilla kierroksilla konekkin kàvisi tasaisemmin, pitàà vain pààstà kokeilemaan noita huippuja jonnekkin.
Tuon nopeuskokeilun jälkeen tuli tosin öljynjäähdytin ja vielä pitää asentaa ennen uusia kokeiluita joku pieni keräysastia vaihteiston huohotukselle, kun tuppaa noissa vauhdeissa olemaan koko pyörän perä öljyssä...
Avatut vakio vaimentimet, SE ilmanputsari, pirusti säätämistä. Muuten kone on vakio ja mitatut puristuspaineet on 11,5 bar.[/quote]
Ei sieltä toosasta kuulu kyllä öljy tulla, todennäköisesti laatikon huohotus letku on väärässä paikassa
Kyllä 1200:sen pitäisi kulkea 200 km/h, näillä muutoksilla: putket, suodatin, seokset ja sytkä
Avatut vakio vaimentimet, SE ilmanputsari, pirusti säätämistä. Muuten kone on vakio ja mitatut puristuspaineet on 11,5 bar.[/quote]
Ei sieltä toosasta kuulu kyllä öljy tulla, todennäköisesti laatikon huohotus letku on väärässä paikassa
Kyllä 1200:sen pitäisi kulkea 200 km/h, näillä muutoksilla: putket, suodatin, seokset ja sytkä