Chicago harleyltä tilaaminen

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Paksupoika

Viesti Kirjoittaja Paksupoika »

Terve

Alkoi ihan tosissaan kiinnostamaan tuo ämöriikasta tilailu ku kattoo niitten hintoja. :D

Miten käytännössä? En oo koskaan tehny tällasta. 8O

Täytän tilauskaavakkeen visanumeroineen kaikkineen. Mitä sitten? Tullihommat yms.? Tuleeko osat postiin vai mihin? Paljonko voi laskea muita kuluja? Kertokee jotka ootte tilannu please.

Paksis
-Heavy Metal will never die!-
Pehu

Viesti Kirjoittaja Pehu »

Kannattaa käyttää sitä parts osiota, johon lisäät osanron. Kestää pari viikkoo kun osat tulee. CHD käyttää Usan postia lähetykseen, ja Suomessa jakelun hoitaa ainakin keväällä General Parcel. He haluaisivat tullata osat, mutta ottavat siitä maksun. Itse olen tehnyt silleen , että olen ilmoittanut heille että en maksa heille kuluja vaan laittavat tulemaan lähimpään tulliin jossa itse hoidan tullauksen, Suomessa ei ole ns. asiamiespakkoa, joten tullauksen voi hoitaa itse. Kulut oli muistin mukaan tulli pyörän osista 4,5 % ja siihen ALV 22%. Eli noin kun laskee yhteen 26,5 % ja rahti on n. 5 % keskimäärin itsellä ollut, kun kertoo 1,3:lla niin saa aika tarkan hinnan osille. Helppoa ja yksinkertaista. Vahvistus tulee emaililla, ja jos on joitain ongelmia niin ei muuta kun emailii CHD:lle, niin homma hoituu. Sumekon hintoihin verrattuna säästöö tulee melkein -40-50 % osa kun osa.
:lol: Pehu
Jugi

Viesti Kirjoittaja Jugi »

Onpa ollut palstalla aiemmin paljonkin juttua Chicago Harleystä tilaamisesta. Kannattaa lukasta ne jutut läpi.

Itsekkin olen tuolta tilannut tavaraa ja kyseisestä paikasta on pelkästään hyviä kokemuksia. Tosin Suomen tullin toiminta on ollut niin ala-arvoista, että seuraavalla kerralla maksan suosiolla jakelufirmalle, joka toimittaa tavarat tullattuna suoraan kotiovelle.

Niin ja vielä sen verran liittyen tuohon Pehun laskelmaan, että tullimaksu lasketaan tuotteen arvonlisäverollisesta hinnasta.
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Tulli mp-osista on 3,7%.

Kuten Jugi tuossa toteaa, kannattaa käyttää tuota haku-toimintoa. Esim. hauilla "ulkomailta tilaaminen" ja chicago löytyy asiaa osien hankkimisesta ulkomailta.
Fxsts03
Viesti:

Tullauksesta...

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Itselläni on myöskin pelkästään positiivisia kokemuksia Chicago Harleysta. Tilasin menneen kevään lapinreissun pelastaneet lämpökahvat 8O ja pari pienempää kilkettä. Tulivat "Low value" pakettina suoraan lähimpään Transpointin terminaaliin ilman tulleja. Isommat/kalliimmat paketit olen käynyt tullaamassa itse, koska siinä säästää usein todella pitkän pennin tai sentin... Kannattaa kysellä huolintaliikkeen suorittaman tullauksen hintaa, koska tuolle tullin kaavakkeen täyttämiselle saattaapi tulla hintaa aika lailla. Korkein hintapyyntö oli mummon markoissa melkein tonni!!!!! (tosin ne ei liittyneet harrikkajuttuihin) Ainakin Helsingin tulleissa on löytynyt yhteinen sävel helposti ilman mitään vedätystä.
Itse olen sen verran paranoidinen :twisted: että en luottokortin numeroa ole laittanut nettiin vaan saatuani tilausvahvistuksen olen soittanut sen ja samalla kysellyt arvioitua tavaran lähtöpäivää jenkkilästä.

Että näin tällä kertaa.
T. Timo K, Fxsts03
Hurpales
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hurpales »

[quote="Pehu"] Suomessa jakelun hoitaa ainakin keväällä General Parcel. He haluaisivat tullata osat, mutta ottavat siitä maksun. Itse olen tehnyt silleen , että olen ilmoittanut heille että en maksa heille kuluja vaan laittavat tulemaan lähimpään tulliin jossa itse hoidan tullauksen, Suomessa ei ole ns. asiamiespakkoa, joten tullauksen voi hoitaa itse.

Mielenkiintoista!!! Jo kotipaikka velvoittaa säästämään aina kun mahdollista :wink: .... mutta muutama tarkentava kysymys pidemmälle ehtineille:

Kuinkas se on, ilmoittaako kuljetusfirma tullaustarpeen kun lähetys on tulonpäällä, vai pitäiskö jo tilatessa ilmoittaa CHD:lle menettelystä?
( eihän tulliasiat kait ole niitten päänsärky!? :? )
Pehu

Viesti Kirjoittaja Pehu »

Hurpales kirjoitti:quote="Pehu"] Suomessa jakelun hoitaa ainakin keväällä General Parcel. [He haluaisivat tullata osat, mutta ottavat siitä maksun. Itse olen tehnyt silleen , että olen ilmoittanut heille että en maksa heille kuluja vaan laittavat tulemaan lähimpään tulliin jossa itse hoidan tullauksen, Suomessa ei ole ns. asiamiespakkoa, joten tullauksen voi hoitaa itse.

Mielenkiintoista!!! Jo kotipaikka velvoittaa säästämään aina kun mahdollista :wink: .... mutta muutama tarkentava kysymys pidemmälle ehtineille:

Kuinkas se on, ilmoittaako kuljetusfirma tullaustarpeen kun lähetys on tulonpäällä, vai pitäiskö jo tilatessa ilmoittaa CHD:lle menettelystä?
( eihän tulliasiat kait ole niitten päänsärky!? :? )
Joo eka kerralla ilmoittivat kirjeellä, että sulle on tullut tullattava paketti ja pyytivät ottamaan yhteyttä, olisivat halunneet tullata itse, mutta sanoin että en suostu maksamaan heille tullauksesta, nyttemin ovat aina soittaneet, että minne toimitetaan eli tullattavat lähimpään tulliin ja ns. low value paketit <40 ? lähimpään terminaaliin tai suoraan kotiin. CHD laittaa lähetysluettelon paketin mukaan ja kuitit. Tässä tuleekin mielenkiintoista sitten tullissa, kun ruvetaan noista kuiteista laskemaan tullit+alvit. Niin tulliasiat ei CHD:tä kiinnosta pätkääkään.
Hurpales
Viesti:

Kiitos vinkistä! :D

Ja sitte eikun nuukailemaan eli tilaamaan tavaraa, näyttäis olevan 20% off kampanjakin päällä! :lol:
spyke

Viesti Kirjoittaja spyke »

Paljonko ottavat postimaksua vai milla tavarat tulee.Lentorahtina?.

Ma pistan tavarat konttiin ainakin auto osisat ja niin 4-5vk niin tavarat suomessa.Siis tarvikkeet suoraan huolinteliikkeeseen missa pakkaavat konttiin.2 vuotta sitten hommasin taalta ison "sohvapratkan" sen 300$ kuljetus vanerilaatikossa kun muita pyoria pienempi ja osia tullut abt 50$ hinnalla.Tietty siihen siten tullauskulut abt 60e kontin purku 20e.
Tietty tavaraakin enemman saa tulemaan ja pitkia laatikoita.No kavereiden kanssa porukalla menee tullauspaatoksen maksu nyt.

Autoihin osia just talla calfornian reisulla tilannut.Pratkan osat tulee rinkassa tai heitan postiin.

Lampimin terveisin

Jussi
Ilkimys

tilasin kalikoita

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Tilasin tarvikkeita Chicagosta! Kalikoiden hinta Helsingissä tinkimisen jälkeen 465,- euroa. Ameriikasta tilattuna maksoin 177,64 euroa!!! (Kaikki kulut) Toimitus kesti 13 päivää ja GLS:n pojaat toivat paketin kotipihalle asti. Ei tullia ? Ei rahtia? (Saa nähdä tuleeko perässä?)
Kyseessä oli genuine H-D tuote.

Jos homma tähän menee niin ennustan suomalaisille kauppiaille vaikeita aikoja!!!
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

>Tilasin tarvikkeita Chicagosta! Kalikoiden hinta Helsingissä tinkimisen jälkeen 465,- euroa. Ameriikasta tilattuna maksoin 177,64 euroa!!! (Kaikki kulut)

Vaikka olisit joutunut maksamaan tullin + alvin, olisi hintaa tullut lisää noin 47 euroa... Eli edelleenkin olisit alle puolessa siitä, mitä olisit joutunut kotomaassa maksamaan.

>Jos homma tähän menee niin ennustan suomalaisille kauppiaille vaikeita aikoja!!!

Näin se on... Itse olen tilaillut viimeiset pari vuotta melkein kaiken ulkomailta ja tämänkin foorumin perusteella tieto edullisuudesta leviää aikamoisella vaudilla.
Hurpales
Viesti:

chicago harleyltä tilaaminen

Noniiiin! Ameriikan paketti tuli Transpointilla kotiovelle. :D
Osille hintaa rahteineen tuli 92.32 taalaa. Tullia lähetys ei ollut kiinnostanut. :wink:
Kotimaassa diileriltä listahinnalla osat olis tehny 213.40 Euroo.
Eli: säästöä tuli runsa 120 Eur/taalaa. 8O

Suosittelen lämpimästi!
bf

Viesti Kirjoittaja bf »

Kröhöm... neuvokaa tyhmää miten tilaan chikako harleyn sivuilta kun ei oo gatalookii???

:oops: :oops:
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Jonkun verran osia löytyy esim. h-d:n saitilta:
http://www.harley-davidson.com/gma/gma_ ... cale=en_US
Fxsts03
Viesti:

Chicagosta tilaaminen... ja asiaa moderaattoreille

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

lyhyesti:
klikkaa www.chicagoharley.com sivulta heidän online shop linkkiä ja klikkaa seuraavaksi vaatteet tai muut kilkkeet linkkiä, seuraavaksi hyväksy ilmoitus, jossa herjataan että valitsemasi ohjelma yrittää sulkea ikkunan. Sitten valitset vuosimallin ja pyöräsi mallin ja lähdet tutkimaan kilkkeitä. Löydettyäsi sopivan ota osanumero talteen ja kun olet kahlannut kaikki läpi niin laita sähköpostia menemään.

Chicago Harleyn osat ovat siis HD:n alkuperäisosia
HD:n kataloogin saa miltä tahansa Suomalaiselta HD jälleenmyyjältä.

Saatuasi tilausvahvistuksen voitkin soittaa jenkkilään ja antaa luottokorrtisi numeron ja kysellä paketin lähtöpäivämäärää. Ilmoita samalla haluatko tullata paketin itse vai annatko huolintaliikkeen hoitaa tullauksen.

Tavarat tulevat joko kotiin (low value) tai lähimpään tavaraterminaaliin, josta tulee ilmoitus että tavarat on noudettavissa / tullattavissa. Käy hakemassa terminaalista paperit, joiden kanssa sitten tulliin ja siellä osille määritellään tullausnimike (numerokoodi), jonka perusteella määräytyy tulliprosentti. Tullimaksu = (tavaran hinta + rahti) x tulliprosentti. Samoista papereista määräytyy myöskin ALV = (tavaran hinta + rahti + tulli) x 0,22. Esimerkiksi: Chicagohinta = 100 euroa, rahtia 20 euroa, tulliprosentti 4%. Tullimaksua (100+20) euroa x 0.04 = 4,8 euroa. ALV = (100+20+4,8) euroa x 0.22 = 27.45 euroa. Joudut siis pulittamaan tullissa yhteensä 32.25euroa (rahtimaksu ja tulliprosentti on tässä tapauksessa "vedetty hatusta") Chicagon rahtimaksu maksetaan tilauksen yhteydessä ja on ovelta ovelle, ts. suomessa ei tarvitse enää maksaa mitään rahtimaksuja.

Mainittakoon että ylläoleva pätee EU:n ulkopuolelta tulevien tavaroiden tullaamiseen, EU:n alueella on voimassa periaatteessa tavaroiden vapaa liikkuminen, mikä Suomen osalta "ei aivan" ole toteutunut :O)

Seuraavan laitan myöskin omaksi jutukseen jotta varmasti huomataan: toivon kannanottoja asian tiimoilta

Koska yhä useammalla alkaa olla mielessä Ameriikasta tai ulkomailta tilaaminen niin olisiko mahdollista saada tänne HDCF:n sivustolle uusi tietokanta, jonne tullaajat voisivat kerätä noita tullinimikkeitä yhteiseksi iloksi. Tietokantaan ehkä riittäisi kentiksi varaosanumero, mopottimen malli ja vuosimalli, tullausnimike, koodi ja tullausprosentti. Tietokantaan kirjoittamaan pääsy vain ja ainoastaan rekisteröityneillä jäsenillä, selailuoikeudet toki kaikille.
Tietokanta helpottaisi tullauksia kovasti, koska sivuilta voisi käydä etsimässä juuri sille omalle kilkkeelle sopivaa tullinimikettä ja tullimaksua jo valmiiksi. Tullista saatavan tullauslomakkeenkin voisi täytellä jo vaikkapa kotona ja säästää aikaa ja hermoja.

Että näin tällä kertaa...
T. Timo K
Fxsts03
Vastaa Viestiin