Tuota noin...Ride on kirjoitti:Kyseinen "pultti" eli mutteri pitää kampiakselin kaksiosaisen kartiorullalaakerin nipussa, eli on syytäkin olla tiukassa. Jos tuo pääsee löystymään, etenkin evossa laturi alkaa pitää hassua ääntä ja mahdollisesti kampiakseli vieläkin hassumpaa ääntä, jos oikein huonosti käy.
Jos ei satu olemaan kunnollista lukituspalaa, niin nahkainen työrukkanen rullalle käärittynä rattaan ja ketjun väliin... Itse olen moista soveltanut onnistuneesti. Jatkovarret on mulla olleet luokkaa 1,5 metriä.smuige kirjoitti:Kun mutteria aukaisee, niin ei kannata lukita löysää ensiövetoketjua niin, että pääsisi painamaan sisempää ensiövetokoppaa. Halkeaa napsahtaen... (vierestä seurannut).
Helpompi purkaa niin, että kytkin on vielä paikoillaan ja ketjunkiristin. Sitten sellainen porrasmainen muovipalikka ketjun ja rattaan väliin lukitsemaan. Lämmitys auttaa, kuten Kokkonen jo mainitsikin.
Nyt sä kyllä itse sekoiletHessu kirjoitti:Muistelisin kyllä että toi jenga on oikeakätinen??
Ja nyt sä Smuige kyllä sekoilet. Toi mutteri nimenomaan puristaa samalla sen laakeripaketin nippuun. Eli periaatteessa pitää myös kampuran kiinni.
Eihän se lohkosta pois lähde kuin prässäämällä, kun lagrut on vastakkain. Mutta jos on löysällä, niin kampuraan tulee päittäisvälystä.
Juu tämä viesti ratkaisi ainakin minun kohdalla ongelman eli hylsä ja pulttibois peliin ja ei isommin tartte varmaan tilkkiä hanskoja eikä muuta moottoriin kuulumaton tavaraa toppareiks sinne moottorin. Luullakseni moottorin ja laatkon omat massat ketjun ollessa vieä kytkimen päästäkin kiinni riittävät hanttiin laitossa. Vipuvarretonta tehoo ja näin ei aksilat viänny mutkille tasasen täristävää voimaa ja newtoneita takana paras lopputulos..113 cid kirjoitti:Nyt kun on käytössä hieman pyöräkuormaajaa pienemmät työkalut niin pikkainen miettimistauko on aina paikallaan. Kun sitä hakataan väkisin irti sitä mutteria, niin varmaa on että akseli ei ole enään suora. Ja toiseksi, niitä on sitten aikuisten oikeasti katkennut niitä vetotapin päitä kun väkivaltamiehet on kaljapäissään korjailleet motukkaa. Paras tapa mielestäni yhä sen irroittamiseen on; oikea kompura jossa on ilmaa muuhunkin kun kainaloiden tuulettamiseen, pulttipyssy ja reipasta mieltä. Pulttipyssyllä ei tule väännettyä akselinpäätä sivusuunnassa niinkuin tulee sillä Volvo F12:n rengasavaimella.