leatherup.com
- Choppers_forever
- Choppers_forever
Näytti tuollakin olevan "Lista hinta" 199,95$ ja siihen rahtikulut päälle.Ticu kirjoitti:
Tässä yksi omaan silmääni osunut esimerkki:tätä 89,90 dollarin hintaista takkia myyvät useatkin suomalaiset kauppiaat hintahaitarilla 195-295 eur.
Kyylhän suomesta voi rotsin ostaa kalliillakin, jostain "trendi" liikkeestä jos haluaa.
Onneks on tää internjiet, niin voi vertailla.
- Henkipatto
No ei varmasti meinaa. Veikkaisin lähempänä 50-80 taalaa.Pukki kirjoitti:...Postikulut on kaupan mukaan 8dollaria meinaakohanse myös ulkomaille?
Sitten kun kamat on Suomessa saat kutsun tulla vierailemaan tullipostissa, siellä haluavat nähdä kuitin ostoksista ja laskevat ((ostohinta+rahti)xtulli)xalv. Eli joudut maksamaan muutaman prosentin tullia ostohinnan ja rahdin summasta ja näiden kolmen summasta sitten arvonlisäveron.
Postituskulut on luultavasti ton verran kun Hemuli jo ehti laittaa ja tulli ottaa vielä 100-140 euroo koko paketista, siis esimerkin mukaisesta. Vaikka monet "väittää" että paketit on tullu tullin ohi ilman mitään... voi olla, itelle ei kyl oo tullu yhtään pakettia tullaamatta 
Tulli nyt ei niin kauheen iso maksu ole vaan kaiken päälle tuleva ALV22%
Helppohan tuo on laskea kun kysyy toimittajalta rahtihinnan ja ottaa selvää mikä on tilattavan tuotteen tulli, olisko se vaatteissa ollut 6%.
Jos ostosten hinta on $200 ja rahti vaikka $70 niin euroiksi muutettuna se olisi noin: ((140+50)x1,06)x1,22 = 245? (siis noin). Mutta rahtikustannus voi olla mitä vaan, paljolti riippuu siitä kuinka nopealla kuljetuksella ne itselleen haluaa.
Kohtuullisen arvion lopullisesta hinnasta saa, kun kertoo ostohinnan tavaran arvosta riippuen kertoimella 1,5 - 2. Kalliimmissa tavaroissa rahtikustannusten pienemmästä osuudesta johtuen pienempi kerroin. Jenkit ilmoittaa sivuillaan yleensä paikallisen postitushinnan, jolla ei tavarat kulje eurooppaan asti.
Jos ostosten hinta on $200 ja rahti vaikka $70 niin euroiksi muutettuna se olisi noin: ((140+50)x1,06)x1,22 = 245? (siis noin). Mutta rahtikustannus voi olla mitä vaan, paljolti riippuu siitä kuinka nopealla kuljetuksella ne itselleen haluaa.
Kohtuullisen arvion lopullisesta hinnasta saa, kun kertoo ostohinnan tavaran arvosta riippuen kertoimella 1,5 - 2. Kalliimmissa tavaroissa rahtikustannusten pienemmästä osuudesta johtuen pienempi kerroin. Jenkit ilmoittaa sivuillaan yleensä paikallisen postitushinnan, jolla ei tavarat kulje eurooppaan asti.
Life Member
köhköh...PÄKÄ kirjoitti:Postituskulut on luultavasti ton verran kun Hemuli jo ehti laittaa ja tulli ottaa vielä 100-140 euroo koko paketista, siis esimerkin mukaisesta. Vaikka monet "väittää" että paketit on tullu tullin ohi ilman mitään... voi olla, itelle ei kyl oo tullu yhtään pakettia tullaamatta
jos 200 taalaa maksavista kamoista joutuu maksamaan 100-140 on Päkää kusetettu ja pahasti.
päivan kurssin mukaan; oletus 80$ rahti => 280$=190? + ryöstötulli( ei oo oikeesti näin paljoa) 10% = 209 + alv 22% =254,98?
(voi olla pientä heittoa laskennassa)
Maksettavaa tullissa jää 254,98-190=64,98?
Ja kyllä niitä paketteja joskus tulee suoraan kotiinkin asti, ihan tosi....
Jack
edit tuli sitten todisteltua toiseen kertaan.....
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
voi olla
oonkin antanu kuljetusfirman hoitaa tullauksen, no toi olikin esimerkki, ei mikään todellinen,no esimerkki iteltä: kamat euroina 398 ja kaikki kulut 128 yhteensä 526. rotsi ja bootsit. HD-merkituotteita
(ei tosin se jota oon myymässä) Täältä et välttämättä löydä noita tolla hinnalla.... enkä mä edes viitti muuta tilatakka.
oonkin antanu kuljetusfirman hoitaa tullauksen, no toi olikin esimerkki, ei mikään todellinen,no esimerkki iteltä: kamat euroina 398 ja kaikki kulut 128 yhteensä 526. rotsi ja bootsit. HD-merkituotteita
(ei tosin se jota oon myymässä) Täältä et välttämättä löydä noita tolla hinnalla.... enkä mä edes viitti muuta tilatakka.
Vähän Offtopickkia:
Tilasin toiseen moottoriharrastukseeni liittyen internetistä
Y¤¤¤¤A:n
(valmistajan nettikaupasta) tavaraa.
Tilaukseen sisältyi kaikki kulut ilman mitään erittelyjä rahdeista sun muista. Homma pelasi EU:n sisällä tosi hienosti, Ma iltana kotisohvalta tilaus,Visalla maksu ja seuraavana ke iltapäivänä DHL:n kaveri oli ovella kaikkine paketteineen.
Itse olen hankkimassa varmaan jotain ajovarusteita kevääksi, mutta en tiedä vielä mitä. Piraattitakkeja sun muita motovarusteita näyttäisi olevan aika hyvin tarjolla ja halvalla. Laadusta ei ole niin varmuutta.
Netistä tilatessa mielestäni hankalinta on kokojen veikkaaminen, takaisin lähettely on hankalaa ja nettiostosten idea on että sattuu kerralla oikein, muuten on melkein helpompi hakea kaupasta.
Tilasin toiseen moottoriharrastukseeni liittyen internetistä
Tilaukseen sisältyi kaikki kulut ilman mitään erittelyjä rahdeista sun muista. Homma pelasi EU:n sisällä tosi hienosti, Ma iltana kotisohvalta tilaus,Visalla maksu ja seuraavana ke iltapäivänä DHL:n kaveri oli ovella kaikkine paketteineen.
Itse olen hankkimassa varmaan jotain ajovarusteita kevääksi, mutta en tiedä vielä mitä. Piraattitakkeja sun muita motovarusteita näyttäisi olevan aika hyvin tarjolla ja halvalla. Laadusta ei ole niin varmuutta.
Netistä tilatessa mielestäni hankalinta on kokojen veikkaaminen, takaisin lähettely on hankalaa ja nettiostosten idea on että sattuu kerralla oikein, muuten on melkein helpompi hakea kaupasta.
#Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
Kyllä niitä paketteja tulee ihan kotiovellekin, vaan kyllä tulli siinäkin tapauksessa omansa ottaa, eli rahtaava firma hoitaa tullauksen ja siitä lystistä sitten tulee lasku kotiin, jossa vielä kuljetusyhtiön palkkiot päällä.
Vaikka tuo kuljetusyhtiö sitten tuon palkkionkin ottaa, niin minulle sekin tuli viimeksi chigagoharleysta tilatessani halvemmaksi, koska jostakin syystä olivat onnistuneet hoitamaan tullauksen niin, että rahdit jäivät tullauksen ulkopuolelle
Ja kuten moni on tässä jo todennut, ei yksittäistä tavaraa kannata lähetä tilaamaan. Mutta siihen liittyen, jos jollakulla on tarve saada tuolta leatherupista ne yhdet bootsit, niin sinne on lähdössä tässä jossakin vaiheessa x ns. yhteistilaus, johon kyllä kimppaan mahtuu lisääkin luotettavaksi todenettavaa porukkaa. Minulle voi aiheesta yksäriä laittaa
Vaikka tuo kuljetusyhtiö sitten tuon palkkionkin ottaa, niin minulle sekin tuli viimeksi chigagoharleysta tilatessani halvemmaksi, koska jostakin syystä olivat onnistuneet hoitamaan tullauksen niin, että rahdit jäivät tullauksen ulkopuolelle
Ja kuten moni on tässä jo todennut, ei yksittäistä tavaraa kannata lähetä tilaamaan. Mutta siihen liittyen, jos jollakulla on tarve saada tuolta leatherupista ne yhdet bootsit, niin sinne on lähdössä tässä jossakin vaiheessa x ns. yhteistilaus, johon kyllä kimppaan mahtuu lisääkin luotettavaksi todenettavaa porukkaa. Minulle voi aiheesta yksäriä laittaa
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot