Bensahanan suodattimen halkaisija

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Mopopoika -65
Viesti:

Bensahanan suodattimen halkaisija

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Nykyisen bensatankin hanan reikä on orkkista pienempi. Ajattelin rakentaa suodattimen tankin sisään ettei hana pääse tukkeutumaan ja nyt pitäisi tietää suodatinputken koko.

Voisiko joku mitata mikä on bensahanan sisässä olevan suodatinputken halkaisija ja pituus?
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

hmmm... mikset tekisi niin isoa kun vaan siitä tankin reiästä sisään menee, ei ainakaan ahista sitten siitä.

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Mopopoika -65
Viesti:

jack kirjoitti:hmmm... mikset tekisi niin isoa kun vaan siitä tankin reiästä sisään menee, ei ainakaan ahista sitten siitä.
Kun olin tuon kysymyksen laittanut, niin sama ajatus tuli mieleen... Sinne reikään ei taida nuo harrikan suodattimet mahtua, joten hommaan jostain tiivistä metalliverkkoa josta väännän kauniin 10 cm pitkän rullan joka on yläpäästä suljettu. Eipähän suuretkaan määrät tankissa olevia roskia pääse tukkimaan bensan saantia.

Onko tietoa mistä moista metalliverkkoa saa, vai lähdenkö halpiskauppoihin etsimään halpoja siivilöitä?
Aake
XLH-84 (late)
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Noin tiheää metalliverkkoa en ole nähnyt , nimittäin sellaista joka mielestäni kelpaisi bensan suodatukseen. Minulla ainakin orkkis "sihti" on muovia, tuollaista samanlaisella silmäkoolla olevaa verkkoa näyttää olevan pyykinkuivaus rummuissa nukankeräimissä.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
joekopo

Viesti Kirjoittaja joekopo »

mulla on sellasta hapis verkkoa josta ei juuri läpi näy, mutta ilma kulkee hyvin. siihen en osaa auttaa mistä sellaista on myynnissä, ilmeisesti kuitenkin jossain koska mullakin sitä on varastoon kulkeutunu.

olen joskus tehnyt ilman putsareita siitä ainakin.
ja on huomattavasti tiheämpää ku orggis sihti
taipusaa kuin kangas.
edit: juu karanoorilta pitäs löytyy
Viimeksi muokannut joekopo, 11:35 25.01.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Mites olis noi pienoismallikaupat?

Pitäis löytyä messinkisenä, teräksisienä, alumiinisena ym tiheäsilmäistä verkkoa.

Tässä esim:
Kuva

löytyi http://www.mallikauppa.fi/ ja hakusanalla "verkko"

http://www.tietonikkari.fi/index.htm sieltä on ainakin aiemmin löytynyt vaikka mitä.

Rautakaupasta seulaverkkoa.

Ja hakusanalla
"seulaverkko" (taulukko)
http://www.erikoisteras.fi
mutta myykö pieniä määriä?

Ja tuollakin on seulakudoksia
http://www.karanor.fi/Seulakudokset.htm

Mut jos vaikka "joekopo" myis sulle pätkän verkkoa?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Uralrane

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

Mulla on urkissa keittiön vesihanan poresuuttimen siivilän RST-verkkoa, laitoin kaksi päällekkäin ja hieman ristiin toisiinsa nähden.
Olisin lyömätön, jos vain lähtisin käyntiin. Kuva
Thomas

Viesti Kirjoittaja Thomas »

Jos Treen suunnalla liikut, niin tämmöistä löytyisi Coolputerintarjonnasta - siitähän askartelee vaikka mitä. Eli silmäkoko on semmoinen että pöly tarttuu, mutta ilma virtaa.. Ei ehkä kuitenkaan tarpeeksi pientä mutta ehkä ajaisi asian?

Kuva

Tosin alkaakohan mennä jo liikaa TI-hommiksi - ehkä bensahanan vaihto sihdilliseen olisi helpompi/toimivampi ratkaisu.. mietin vain..

-t-
SOVELTAJA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SOVELTAJA »

Katotaas sieltä tallin romuista ja kaaoksesta,josko sulle löytys dynasta talteen otettu suodatin...voi olla,että olen sen heittänyt meneen,mutta soitan sulle lauantaina.
Mopopoika -65
Viesti:

SOVELTAJA kirjoitti:Katotaas sieltä tallin romuista ja kaaoksesta,josko sulle löytys dynasta talteen otettu suodatin...voi olla,että olen sen heittänyt meneen,mutta soitan sulle lauantaina.
Mä tuun tallille sunnuntaina iltapäivällä, niin tuumaillaan...
smuige kirjoitti:Mites olis noi pienoismallikaupat?

Löytyi http://www.mallikauppa.fi/ ja hakusanalla "verkko"
Toiveikkaana jo reippailin tuonne mallikauppaan, tässä kulmilla kun olen töissä, mutta pahus - ei jannu löytänyt metalliverkkoa siitä pöydän kulman laatikosta jossa sitä joskus aiemmin oli ollut.
Aake
XLH-84 (late)
JH

Viesti Kirjoittaja JH »

Mites olisi korkeapaineruiskun kahvasuodatin? On päästä suljettu, n. 10cm pitkä ja halkaisija n. 8mm. Läpivirtaus kyvystä en tiedä. Tuli vaan mieleen.. :?
Kuva
smuige
Viesti:

Bensansuodatin.

Viesti Kirjoittaja smuige »

Jos et sitten saa laitettua suodatinta sinne tankkiin ennen hanaa niin...

irtosuodatinhan bensaletkuun on aina hyvä ja tyylikäs (?) ratkaisu.
Kuva

Ei kait ne hanat niin kovin usein mene tukkoon, ellei ole hirveesti p**kaa tankissa...
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Mopopoika -65
Viesti:

Re: Bensansuodatin.

smuige kirjoitti:irtosuodatinhan bensaletkuun on aina hyvä ja tyylikäs (?) ratkaisu.
Kuva
Samanlaiseen suodatinratkaisuun itse päädyin tallilla eilen, kun Soveltaja oli sen dynan suodattimen roksiin heittänyt. Tuo suodatin tuli vielä halvaksi, kun sellainen omasta varaosalootasta löytyi...
smuige kirjoitti:Ei kait ne hanat niin kovin usein mene tukkoon, ellei ole hirveesti p**kaa tankissa...
Sehän tässä vähän mietityttääkin, kun itselläni bensatankin ja suodattimen välissä ollut roska tukki nelisen vuotta sitten autossa bensan kulun. Ja jos historia toistaa itseään, niin... :roll:
Aake
XLH-84 (late)
Vastaa Viestiin