kypärän valinta
- Mopopoika -65
- Viesti:
Davidan mattamustalla avopotalla fiilistelen hellepäivinä, mutta muuten tai lähes aina käytän sekalaisesti kahta mustaa umpikypärää (joista toinen on jopa kullanvärisellä visiirillä).
Nykyinen umpipotan suosiminen johtuu puolestaan sitä, että nykyiset ajolasit ovat vähän takavuosien sateissa rispaantuneet ja uudet odottavat jossain kaupassa vielä ostajaa...
HD -henkiseen ajoon sopii mainiosti musta umpikypärä jossa on lippa, eikö japsikustomistit niitä suosi?
Nykyinen umpipotan suosiminen johtuu puolestaan sitä, että nykyiset ajolasit ovat vähän takavuosien sateissa rispaantuneet ja uudet odottavat jossain kaupassa vielä ostajaa...
HD -henkiseen ajoon sopii mainiosti musta umpikypärä jossa on lippa, eikö japsikustomistit niitä suosi?
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Nolanin ei niinkään laillinen no1 on tällä hetkellä ja toinen moinen varapottakin olisi. Nyt kuitenkin ajatellut laittaa, jonkin umpipotan. Malli on vaan vielä hakusassa. Roof vähän kiinnostais, pitäs vaan käydä sovittamassa, ettei kolvi jää kypärän ja visiirin väliin. Ainakin jostain kuullut että meinaavat olla vähän ahtaita tuohon suuntaan.
Sen verran omakohtaista kokemusta, että kerran on meinannut tulla lokki otsikkoon 120 km/h nopeudesta. Tämä tapahtui kun olin lähestymässä yhtä vesistöä ja kaukaa katsoin, että mitäs roskia siellä tienlaidoilla näkyykään. No selvisihän se, kun viiskytpäinen lokkiparvi lehahti parinkymmenen metrin päässä yhtäkkiä lentoon... Kyllä siinä pumppu vähän aikaa hakkasi tuon tapahtuman jälkeen.
Sen verran omakohtaista kokemusta, että kerran on meinannut tulla lokki otsikkoon 120 km/h nopeudesta. Tämä tapahtui kun olin lähestymässä yhtä vesistöä ja kaukaa katsoin, että mitäs roskia siellä tienlaidoilla näkyykään. No selvisihän se, kun viiskytpäinen lokkiparvi lehahti parinkymmenen metrin päässä yhtäkkiä lentoon... Kyllä siinä pumppu vähän aikaa hakkasi tuon tapahtuman jälkeen.
-
Säästä rahasi ja sijoita johonkin muuhun kuin Roofiin. Se on todella meluisa, huurtuu liian helposti, "istuu" kenelle istuu, kallis... en suosittele enää kenellekään muutaman vuoden käyttökokemuksella.Akseli R. kirjoitti:Roof vähän kiinnostais, pitäs vaan käydä sovittamassa, ettei kolvi jää kypärän ja visiirin väliin. Ainakin jostain kuullut että meinaavat olla vähän ahtaita tuohon suuntaan.
Itsellä on käytössä Banditin avopotta pannulla fiilistellessä, Buellilla ajellessa Shoei Raid II PinLock-visiirillä, ei huurru. Molemmat kypärät ovat loistavia tuotteita.
Ehdottomasti näin. Itse ajanut kuutisen vuotta Roofin tuotteilla vain siitä syystä että en ole löytänyt toista kypärää joka sopisi meikäläisen päänmuodolle. Ilman korvatulppia en lähde kehäkolmosta pidemmälle, sateella joutuu aina pitämään visiiriä reilusti raollaan.Don Quijote kirjoitti:...Säästä rahasi ja sijoita johonkin muuhun kuin Roofiin. Se on todella meluisa, huurtuu liian helposti, "istuu" kenelle istuu, kallis...
Mitens tää Boxerin uusi malli, V? Siinähän on tuuletusta. Onko kellään kokemusta? Kokeilin Boxeria ja täytyy sanoa, että leuka kyllä mahtuu mukaan, mutta tulee aikas kiinni leukasuojaan. Ei mahdu tällä leualla liikoja haukottelemaan.hemuli kirjoitti: sateella joutuu aina pitämään visiiriä reilusti raollaan.
Roofilta on tullut myös pari uutta mallia. http://www.roof.fr/produits_a.php?modele=bamboo
Sphairissa on peräti ilmafiltteri - wow!
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Käytin hetken googlettamalla eri nettikauppoja tuon Arain tiimoilta ja näyttää pahasti siltä että tuotteen hinnassa ei ole juurikaan ilmaa. Ulkomailta tilaamalla säästää muutamia kymppejä mikä ei ole mielestäni tarpeeksi jos sitä vertaa kotimaiseen ostopaikkaan missä kypärää pääsee kokeilemaan rauhassa ja kenties vielä jopa koeajolle.Turre kirjoitti:...tota tour-x:ää myyvät mys saksalaiset nettikaupat, esim.
http://www.fc-moto.de/
http://www.mlol.de/index.html
Koeajo on nimittäin yksi tärkeimmistä asioista kypärää ostettaessa, sisällä liikkeessä on mahdoton sanoa kuinka äänekäs kypärä on maantiellä.
Minulla on kokopottana Nolanin n-com 9 ja olen kyllä tykännyt.
Suht hiljainen vaikka leukaosa avautuukin ja aurinkovisiiri on erinomainen. Aikaisemmissa kokokypärissä tahtoi aurinkolasien sangat painaa, mutta nyt ne saa olla taskussa ajon aikana.
Visiiri ei huurru eikä vettä tule sisäpuolelle.
Onhan se vähän ufomiehen näköinen.
Avokypärä on tullut jo tiensä päähän ja se pitää uusia. Muuten hyvä, mutta sisukset loppuu.
Ajokelien alkaessa pitää testata, että mikä sopii minulle.
Suht hiljainen vaikka leukaosa avautuukin ja aurinkovisiiri on erinomainen. Aikaisemmissa kokokypärissä tahtoi aurinkolasien sangat painaa, mutta nyt ne saa olla taskussa ajon aikana.
Visiiri ei huurru eikä vettä tule sisäpuolelle.
Onhan se vähän ufomiehen näköinen.
Avokypärä on tullut jo tiensä päähän ja se pitää uusia. Muuten hyvä, mutta sisukset loppuu.
Ajokelien alkaessa pitää testata, että mikä sopii minulle.
Ostin viimekesänä M2r:n mr660 kypärän, tyytyväinen olen ulkonäköön ja aerodynamiikkaan, mutta vinkuminen ja suhina on hirveä. Kypärään tuli 2 visiiriä kirkas ja peili. http://www.m2rhelmets.com/2006/images/lg/MR650FtBk.jpg
Airoh TR1 vaikuttaa aika monipuoliselta umpikypärältä? Siit saa
avomallisen hetkessä ja siinä on viellä aurinkolippakin. Eipä tarvii
ajolaseja,mutta empä tiedä käytännössä kuinka tämä kypärä toimii?
Onko kellään kokemuksia? You tubella näyttää olevan
mainospätkäkin kyseisestä potasta. Eikä toi hintakaan päätä huimaa
http://www.airoh.com/i/Caschi550/Tr1ColorTr111.jpg
avomallisen hetkessä ja siinä on viellä aurinkolippakin. Eipä tarvii
ajolaseja,mutta empä tiedä käytännössä kuinka tämä kypärä toimii?
Onko kellään kokemuksia? You tubella näyttää olevan
mainospätkäkin kyseisestä potasta. Eikä toi hintakaan päätä huimaa
http://www.airoh.com/i/Caschi550/Tr1ColorTr111.jpg
Oon ite ajanut 6 vuotta Nolanin no1 potalla ja oon ollu kyllä todella tyytyväinen. Huonoa keliä varten mulla on hommattuna semmonen nepparipleksi, joka suojaa hyvin. Tuota kypärää olen käyttänyt myös talviajossa (parhaimmillaan -32 astetta pakkasta) kun sivuvaunu ryssällä ajelin. Eikä korvia palellut. Leuan eteen vaan jotain suojakaulusta.
Tuo no1 oli muistaakseni joku vuosi sitten Bike lehden avopotta testissä ja sijoittu todella hyvin, vaikka taisi olla ainut kypärä ilman hyväksyntöjä. Ennenhän tuokin malli oli hyväksytty, mutta jostain syystä uudet ei ole.
Viime kesäksi tuli hommattua nätti mattamusta munan puolikas.. semmonen reilusti korvien yläpuolelle jäävä. Melu on aika kauhea, mutta eipä ainakaan pää hikoile.
Tuo no1 oli muistaakseni joku vuosi sitten Bike lehden avopotta testissä ja sijoittu todella hyvin, vaikka taisi olla ainut kypärä ilman hyväksyntöjä. Ennenhän tuokin malli oli hyväksytty, mutta jostain syystä uudet ei ole.
Viime kesäksi tuli hommattua nätti mattamusta munan puolikas.. semmonen reilusti korvien yläpuolelle jäävä. Melu on aika kauhea, mutta eipä ainakaan pää hikoile.
Olen puoliksi päättänyt jättää huonosti sopivan boxerin lapsille leikkeihin ja hommata uuden umpipotan... Toi xr-1000 voisi olla yksi alustavalla listalla, onkos kenelläkään kokemusta toimiiko se silmälasien kanssa käytännössä? Kokeilin tuollaista messuilla ja se vaikutti ihan käypäiseltä, ongelma on etten ollut ihan täysin selvinpäinJoe Cool kirjoitti:Samoilla linjoilla - minulla on Shoei xr-1000 umpipotta aina kun lähden ajamaan yhtään kauemmas.
Viva Knievel!
Hyvin toimii ei valittamista, ei paina silmälasinsankoja kovin pahasti ja siihen mitä painaa niin siihen tottuu nopeasti.s&s kirjoitti:Toi xr-1000 voisi olla yksi alustavalla listalla, onkos kenelläkään kokemusta toimiiko se silmälasien kanssa käytännössä? Kokeilin tuollaista messuilla ja se vaikutti ihan käypäiseltä, ongelma on etten ollut ihan täysin selvinpäin