Uusi pyörä Buell ?
Uusi pyörä Buell ?
Elikkä oltais hommaamassa paremmalle puoliskolle tommosta BUELL XB 12 SCG LIGHTNING LOW mallia.
Ittellä ei mitään kokemuksia kyseisestä pyörästä.....laittakaa tulemaan kommentteja pyörästä sekä + että -.
Niin ei tuu ostettua sikaa säkissä....
Ittellä ei mitään kokemuksia kyseisestä pyörästä.....laittakaa tulemaan kommentteja pyörästä sekä + että -.
Niin ei tuu ostettua sikaa säkissä....
ja eiku menox
Tai ennemminkin tehdä hakua siellä. Löytyy mielipidettä...SenioRR kirjoitti:Kokemuksia Bulusta kannattaa kysellä myös moottoripyora.org:in foorumilta.
Vaimon ensimmäinen pyörä oli/on XB12S jonka kanssa pärjäsi hienosti. Bulu (vakio) ei ole ihan niin räyhä kun mitä luulisi, keula kyllä kevenee kivasti mutta hytti pysyy kyllä maassa normaalissa ja vähän reippaammassakin ajossa. Hiljaisessa ajossa saattaa tangon kääntyminen, tai sen puute, yllättää jos on tottunut siihen että renkaan saa vaikka poikittain Mutta tosiaan, mielipiteitä löytyy ORG sivuilta. Löytyy niitä toki täältäkin mutta siellä on vissiin vähän hölömpää väkeä
Affe
Mulla on ihan tavallinen XB12S.
On ihan käsittämättömän hauska ajettava, kun siihen vähän tottuu pidempien ja matalampien pyörien jälkeen. On kyllä niin ketterä, että meinaa aluksi ajaa kurvista sisäpuolelta ulos. Affen mainitsema stongan vähäinen kääntyminen kannattaa painaa mieleen, oli kerran lipat alussa sen takia aika lähellä. Jarrut myös pysäyttävät täysin eri tavalla kuin useimmiten Harrikoissa. Ranteet väsyvät, vaikkei tuo mikään kyykkypyörä olekaan. Kovempi vauhti tietysti auttaa tähän . Race Kitillä varustettu Buell lähtee liikkeelle ja vääntää melkoisen napakasti.
Ajamisen ilo aivan tapissa, mutta toki Harrikan 'juhlallisuuden' tms. tuntu puuttuu.
On ihan käsittämättömän hauska ajettava, kun siihen vähän tottuu pidempien ja matalampien pyörien jälkeen. On kyllä niin ketterä, että meinaa aluksi ajaa kurvista sisäpuolelta ulos. Affen mainitsema stongan vähäinen kääntyminen kannattaa painaa mieleen, oli kerran lipat alussa sen takia aika lähellä. Jarrut myös pysäyttävät täysin eri tavalla kuin useimmiten Harrikoissa. Ranteet väsyvät, vaikkei tuo mikään kyykkypyörä olekaan. Kovempi vauhti tietysti auttaa tähän . Race Kitillä varustettu Buell lähtee liikkeelle ja vääntää melkoisen napakasti.
Ajamisen ilo aivan tapissa, mutta toki Harrikan 'juhlallisuuden' tms. tuntu puuttuu.
Buell on aktiivisen kuskin pyörä. Sillä on mukava hakea ne pienemmät ja mutkaisemmat pätkät mutta kyllä sillä siirtyy konetietäkin pitkin vaikka hauskuusmomentti kyllä katoaa. Itse koin XB12S:n hiukan epävakaaksi moottoritiellä.
Mutta kun tien numero on tarpeeksi suuri niin helposti etenee satoja kilometrejä putkeen.
Onko emännälläsi ollut aikaisemmin pyörä? Tottumattomalle Buell voi olla ehkä hiukan äkkiväärä mutta nopeasti siihenkin tottuu kun rauhallisesti aloittaa.
Mutta kun tien numero on tarpeeksi suuri niin helposti etenee satoja kilometrejä putkeen.
Onko emännälläsi ollut aikaisemmin pyörä? Tottumattomalle Buell voi olla ehkä hiukan äkkiväärä mutta nopeasti siihenkin tottuu kun rauhallisesti aloittaa.
Tässä kun muistelee toissakesäistä 400 km pikapyrähdystä kaverin vaimon XB:llä niin alkaa taas pyöräkuume nousemaan, sen verta hauskaa oli painaa noita edellä mainittuja mutkateitä kun pyörä tuntui olevan "hanskassa" - laite on yksinkertaisesti niin hyvin muotoiltu että kuski tuntuu olevan yhtä pyörän kanssa. Aikaisemmin omistamani X1 oli myös oikein hyvä ajaa, oikeastaan parempi mitä tuli pidempiin siirtymiin mutta siinä ei ollut ihan samaa "sarvet päässä"-meininkiä kuin XB:ssä.
Ei perkele... pitääkö tästä lähteä pyöräkaupoille...
Ei perkele... pitääkö tästä lähteä pyöräkaupoille...
Kuinka pitkä mammasi on? Olen myös yrittänyt tyrkyttää Buellia meidän emännälle joka on metri kuuskyt sulka päässä. Yhtä S1:ää käytiin koeistumassakin mutta sen se hylkäsi heti kun yletti ainoastaan päkiöillä maahan. Kyllähän sillä olisi ajamaan pystynyt mutta yritäpä peruuttaa vaikka parkkiruudusta pois. Antaa kummasti turvallisuuden tunnetta kun saa molemmat töppöset kunnolla maahan, Buell on kuitenkin painava pyörä jos sitä katsoo 60 kiloa painavan neitokaisen silmin.AKIM 70 kirjoitti:Ei vastaavanlaista sitä varten tässä yritellään kartotella tilannetta...
Toki S1 on 792 mm istuinkorkeuksineen 66 mm uutta low-mallia korkeampi joten tilanne muuttuu oleellisesti näiden kahden pyörän välillä.
Vai eikö se sittenkään halunnut Buellia sen takia että se tiesi kumpi sillä saisi loppupelissä ajaa ...
Ajokkina Buelli
Tervehdys!
Minulla toka Buelli meneillään. Aloitin Fireboltilla jossa "kyykympi" ajoasento. Jonkinverran kädet väsyivät aluksi kun ajonopeus alle 120 km/h. Aikaisemat mp kustom mallisia ( Sportster, dyna, XV 750). Pieni kate ohjas kuitenkin tuulen mukavasti kuskin ylitse +++. Tässä mallissa ei tosiaankaan tarvinnut stongaa väntää mutkaan, riitti kun hieman painoi vastaan ja pyöra totteli . Nyt alla XB Ss Long. Pyöra tosiaan hieman korkeahko, saan varpistella katuristeyksiin pysähtyessäni . Tähän kuitenkin tottuu melko nopeasti... Tuuli tuntuu kovassa ajossa houmattavasti enemmän kuin Fireboltissa ja mutkissa saa tehdä jonkinverran enempi työtä, tämähän ei välttämättömästi negatiivistä, vaati vaan aktiivisempaa ajoa. Buelli kaikenkaikkiaan aktiivisen kuskin pyörä. Tehoputki lisää mukavasti tehoja ja ääntä (jos sitä kaipaa) mut orkiksellakaan ei jää jalkoihin. Kahdella sanalla voisin kuvailla ajokkiani; PIRU/ENKELI
Ainiin minun strategiset mittani ovat 161/60
Minulla toka Buelli meneillään. Aloitin Fireboltilla jossa "kyykympi" ajoasento. Jonkinverran kädet väsyivät aluksi kun ajonopeus alle 120 km/h. Aikaisemat mp kustom mallisia ( Sportster, dyna, XV 750). Pieni kate ohjas kuitenkin tuulen mukavasti kuskin ylitse +++. Tässä mallissa ei tosiaankaan tarvinnut stongaa väntää mutkaan, riitti kun hieman painoi vastaan ja pyöra totteli . Nyt alla XB Ss Long. Pyöra tosiaan hieman korkeahko, saan varpistella katuristeyksiin pysähtyessäni . Tähän kuitenkin tottuu melko nopeasti... Tuuli tuntuu kovassa ajossa houmattavasti enemmän kuin Fireboltissa ja mutkissa saa tehdä jonkinverran enempi työtä, tämähän ei välttämättömästi negatiivistä, vaati vaan aktiivisempaa ajoa. Buelli kaikenkaikkiaan aktiivisen kuskin pyörä. Tehoputki lisää mukavasti tehoja ja ääntä (jos sitä kaipaa) mut orkiksellakaan ei jää jalkoihin. Kahdella sanalla voisin kuvailla ajokkiani; PIRU/ENKELI
Ainiin minun strategiset mittani ovat 161/60
Don't ride harder than your angel flies
Hommasin käytetyn xb12r bulun loppusyksystä, joten ajokokemusta 1km sekä vanhan takarenkaan loppuun poltto... Edellinen mopo meni kaupaksi heti mp-messujen jälkeen joten nyt odotellaan kevättä että pääsee katsastamaan sekä maksamaan tulliin veron. Polttelee aika lailla päästä oikeasti kokeilemaan uusinta hankintaa. Bulusta löytyy rece-kit sarja jo valmiiksi , mutta konttorille joutuu varmaan orkkis vaimentimen laittamaan virtaavamman tilalle.
Ittellä on xb12Ss bulu, edellinen peli oli sportster sport. Ekaks ku hyppäs bulu sarviin nii aattelin heti et miksen aikasemmin ostanu, on uskomattoman hauska vekotin. Long mallihan on 2 tuumaa pidempi ja siin on muistaakseni pari astetta loivempi keula kun 12S mallissa, eli se on pikatiellä vakaampi ja ei ihan niin herkkä mutkalla. Mun kikotin on täysin vakio eikä ainakaan viä oo tullut tarvetta muutaman lisä hepan kaivamiseen. Mutka teillä tosiaan laite on kotonaa ja jaksaa yllättää on hymy herkässä. Semmon laite seon et jos harrikalla ajettaessa pyörästä loppuu ominaisuudet ennen kuin kuskista, niin bululla se on todellakin toisin päin, näin ainakin mulla . Ehdottomasti hyvä ostos.
-
- Viestit: 980
- Liittynyt: 13:10 10.10.2003.
Kyllä Buell on todella hauska laite ajaa. Itsellä on tuo XB12Ss Long -malli ja istuu mulle kuin hanska käteen. Toimii myös pitemmällä reissulla, eipä juuri paikat puudu. Mutkateillä ainoat rajoitteet on puutteet omassa ajotaidossa ja uskalluksessa, pyörä kyllä taipuu mihin vaan. Vääntö riittää leppoisaan kruisailuun ja tarvittaessa varsin rivakkaan paikalta poistumiseen Hyvä vääntö korostuu mutkateillä ajellessa, ei tarvitse vinguttaa korkeilla kierroksilla mutkasta lähdettäessä.
Plussaa tulee katu-uskottavasta ja persoonallisesta ulkonäöstä ja rouheista äänistä, tosin vakionahan se on varsin hiljainen laite.
Buluja ei myöskään tule vastaan kovin usein (vielä).
Täällä missä asun, riittää mutkaisia pikkuteitä kilometrikaupalla, ja niillä kurvailuun en ole parempaa laitetta keksinyt. Hyvä ostos, suosittelen!
Ja vielä kuva ryydittämään ostopäätöstä
Plussaa tulee katu-uskottavasta ja persoonallisesta ulkonäöstä ja rouheista äänistä, tosin vakionahan se on varsin hiljainen laite.
Buluja ei myöskään tule vastaan kovin usein (vielä).
Täällä missä asun, riittää mutkaisia pikkuteitä kilometrikaupalla, ja niillä kurvailuun en ole parempaa laitetta keksinyt. Hyvä ostos, suosittelen!
Ja vielä kuva ryydittämään ostopäätöstä