Hevosia Night Trainiin?
- shovel -83
Hemuli puhuu jälleen totta tuosta venakoneiston massojen ja pyörimisnopeuden välisestä suhteesta. Kevyet venttiilit, retainerit, tönärit, jne. vaatii vähemmän venttiilijousilta. Totta puhuun myös mopopoika =)
Tohon turbo hommaan kommentti. Asiastahan on ollut aikaisemminkin puhetta (kato aihe "Ahtimen katsastus -91 uudempaan?")ja jos -91 nuorempaan fillariin haluaa laitaa turbon, niin setä katsastusmies vaatii todennäköisesti todistusta päästöhyväksyntien täyttämisestä eli kasvanut teho ei ole ainut ratkaiseva tekija. Entinen Kemira Metalkat ja nykyinen Ecocat Oy on kai AKE:n hyväksymä päästötestien tekijä ja hintakin on ehkä jotakuinkin maltillinen... riippuen tietysti projektin budjetista. Puhetta on ollut myös, että VTT tekisi kyseisiä mittauksia mutta prätkät ovat siellä vähän vierampi juttu. Henkilöautoille VTT:llä mittauksia kyllä tehdään.
Vannomaan en näistä tiedoista mene mutta lähellä totuutta luulen olevani...
Ahtimen asentamisesta ja siihen liittyvistä vaatimuksista kannattanee kysellä AKE:n suunnalta.
Tohon turbo hommaan kommentti. Asiastahan on ollut aikaisemminkin puhetta (kato aihe "Ahtimen katsastus -91 uudempaan?")ja jos -91 nuorempaan fillariin haluaa laitaa turbon, niin setä katsastusmies vaatii todennäköisesti todistusta päästöhyväksyntien täyttämisestä eli kasvanut teho ei ole ainut ratkaiseva tekija. Entinen Kemira Metalkat ja nykyinen Ecocat Oy on kai AKE:n hyväksymä päästötestien tekijä ja hintakin on ehkä jotakuinkin maltillinen... riippuen tietysti projektin budjetista. Puhetta on ollut myös, että VTT tekisi kyseisiä mittauksia mutta prätkät ovat siellä vähän vierampi juttu. Henkilöautoille VTT:llä mittauksia kyllä tehdään.
Vannomaan en näistä tiedoista mene mutta lähellä totuutta luulen olevani...
Ahtimen asentamisesta ja siihen liittyvistä vaatimuksista kannattanee kysellä AKE:n suunnalta.
Mites toi ahtaminen tossa HDssa menee noiden öljynpaineiden kanssa? Mitä noista jutuista olen ymmärtänyt niin HDn koneessa ei ole ihmeempiä öljynpaineita kuumana? Turbo kuitenkin tarvii ihan kunnolliset paineet laakereille ettei heti leipase.
Jossain olen nähnyt näitä Aerochargereita ja niissähän on oma voitelu... Onko ainoa vaihtoehto?
Jossain olen nähnyt näitä Aerochargereita ja niissähän on oma voitelu... Onko ainoa vaihtoehto?
-
Vieras
>Kyllä mopopoika on kuitenkin oikeassa tuon kevennysoperaation priorisoimesta...
Näin on, sieltä ne halvimmat hevoset taitaisi löytyä.
>Itsellä ei ole ollut koskaan niin kiire että viitsisin maksaa tuplahinnan samoista tikuista pidemmällä säädöllä.
Jos hommat pystyy tekemään itse, niin silloin selviää halvemmillakin... Itselläni taas ei ole osaamista/mahdollisuutta tehdä kaikkea itse, joten jäljellä oli vain valinta maksaako mekaanikolle tankin ja venakoppien purkamisesta ja kasaamisesta 100 euroa vai maksaako "time saver"-tikuista 100 juuroa enemmän kuin halvemmista malleista. Seuraavaa mahdollista nokanvaihtoa tms. ajatellen valitsin nuo time saverit.
Näin on, sieltä ne halvimmat hevoset taitaisi löytyä.
>Itsellä ei ole ollut koskaan niin kiire että viitsisin maksaa tuplahinnan samoista tikuista pidemmällä säädöllä.
Jos hommat pystyy tekemään itse, niin silloin selviää halvemmillakin... Itselläni taas ei ole osaamista/mahdollisuutta tehdä kaikkea itse, joten jäljellä oli vain valinta maksaako mekaanikolle tankin ja venakoppien purkamisesta ja kasaamisesta 100 euroa vai maksaako "time saver"-tikuista 100 juuroa enemmän kuin halvemmista malleista. Seuraavaa mahdollista nokanvaihtoa tms. ajatellen valitsin nuo time saverit.
-
Vieras
-
tsugu
Paljon löytyy taas mielipiteitä, mutta oliko kukaan punninnut orgistönäreitä vs. alumiinisia säädettäviä? Tai oliko kellään mitattua tietoa koneen tehoista / kierrosherkkyydestä yms. erilaisten tönäreiden välillä?
Alkuperäisen kysymyksen kanssa tällä ei ole juurikaan tekemistä, mutta kun nyt kerran tuli puheeksi.
Alkuperäisen kysymyksen kanssa tällä ei ole juurikaan tekemistä, mutta kun nyt kerran tuli puheeksi.
-
Terroristo
Olen itsekkin ajatellut tota "rusettia"putkeen,mutta miten tollaseen vanhempaan mopediin saa riittävän öljynpaineen ja tuoton järjestettyä luotettavasti.Onhan siinä tietysti kaikkea muutakin kivaa pähkäilyä bensapumpun ja pa-paineensäätimen paineistetun kaasarin ja tietysti ahtopaineiden kanssa,et saa kaikki säätöihin ja toimimaan mukavasti kimppaan.Kyllähän tietysti sen ahtimen helposti saa ahtamaan mut ei paljo tarvii "herkutella"niin romut levii käsiin kun jokisen eväät!! Kokemusta siitäkin on,mutta kylläkin autojen kanssa.Ja siksipä olis kiva saada kokemusperäistä tai muuten luotettavaa tietoa turbohommeleista nimen omaan Harrikoissa.
kaikki onnistuu kun jaksaa duunata
http://www.motorcycle.com/mo/mcharley/aeroturbo.html
http://www.rbracing-rsr.com/hdturbob24l.htm
http://www.motorcycle.com/mo/mcharley/aeroturbo.html
http://www.rbracing-rsr.com/hdturbob24l.htm