If
Mulle soitti tänään...öh...siis eilen If:in vakuutusmyyjä ja alkoi kaupata Harrikkaan vakuutusta. Olin jo keskeyttää hänet sanomalla, että mulla on Pohjolassa ympärivuotinen vakuutus(liikenne+kasko, mol.70% bonarit), joka on If:n vastaavaa paljon halvempi. Kuuntelin kuitenkin loppuun. Nyt mulla on sitte If:ssä vakuutus...
Hyvä kauppias. If:n ymp.vuoden vakuutuksen hinta on vain pari kymppiä vuodessa halvempi kuin Pohjolassa, mutta lunastusturva on parempi. Lisäksi hoitavat yhtiön vaihdosta tulevat kustannukset. Ei ollut tuo em. mikään iso kustannus, mutta saa sillä muutaman tuopin kaljaa. Katsotaan soittavatko kohta Pohjolasta uudestaan vaiko joku kolmas tai neljäskin pulju... 
H-D Softail Custom 1998
Onneksi olkoon...SenioRR kirjoitti:Mulle soitti tänään...öh...siis eilen If:in vakuutusmyyjä ja alkoi kaupata Harrikkaan vakuutusta. Olin jo keskeyttää hänet sanomalla, että mulla on Pohjolassa ympärivuotinen vakuutus(liikenne+kasko, mol.70% bonarit), joka on If:n vastaavaa paljon halvempi. Kuuntelin kuitenkin loppuun. Nyt mulla on sitte If:ssä vakuutus...Hyvä kauppias. If:n ymp.vuoden vakuutuksen hinta on vain pari kymppiä vuodessa halvempi kuin Pohjolassa, mutta lunastusturva on parempi. Lisäksi hoitavat yhtiön vaihdosta tulevat kustannukset. Ei ollut tuo em. mikään iso kustannus, mutta saa sillä muutaman tuopin kaljaa. Katsotaan soittavatko kohta Pohjolasta uudestaan vaiko joku kolmas tai neljäskin pulju...
Itse vaihdan kaikki vakuutukseni IF:stä Lähivakuutukseen ensi viikolla.
Kyllä IF:n myyjä puhuu vaikka mitä, mutta annas olla kun jotain tapahtuu, esim. olet itse (liikenne)vahingossa syytön osapuoli - saat odottaa rahojasi n. 3-4 kuukautta!
Isäukko (Lähivakuutuksen asiakas) sai rahansa 2 viikossa.
Eikä mua kiinnosta soitella puhelinautomaatteihin ja näppäillä numeroita, sitten kun puolen tunnin odottamisen jälkeen pääset läpi,
selität joka tädille/sedälle asiasi ja kännykkälasku senkun vaan paisuu
Tulee sun kaljas kyllä hintoihin
Mutta kukin tavallaan.
- Choppers_forever
"kaukaa viisaana" vaihdoin jo viisi vuotta sitten Ifistä Lähivakuutukseen kun pannun osakaskon saanti ei sitten millään onnistunut Ifissä. Noh , lähivakuutuksesta sen silloin sai ja kaikki muukin on sitten toiminut hyvin senjälkeen.Nyt ei ole mitään tarvetta vaihtaa , hinnat on kohdallaan (kaikissa vakuutuksissa) ja samoin PALVELU. Ja korvaukset , no ne on melkein seuraavana päivänä tilillä jos jotain heidän puoleltaan maksuun on tulossa.
Rakennetussa uudemmassa pyörässä täyskasko 146,60e/v ja seisonta ajaton liikennevakuutus 311e/v 25% bonuksilla
Rakennetussa uudemmassa pyörässä täyskasko 146,60e/v ja seisonta ajaton liikennevakuutus 311e/v 25% bonuksilla
Viimeksi muokannut TIKKIMIES, 10:02 08.04.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---tikkimies---
Hard working...HarD biking
Hard working...HarD biking
Onko ihan totta.käsittääkseni tuohon liikennevakuutuksen bonuksiin ei pysty vakuutusvirkailija pätemään mitenkään.Eikös se -20 pojoo minkä nää uusiomotoristit(hahahahah) saa ilmatteeks liittynyt siihen et mopo/auto/mopo bonareiden siirtely loppui ja ainakin mielestäni se ei ollut et vakuutusyhtiöt päätti sen vaan et siihen vaadittiin ihan eduskunnan hyväksyntä.Voin tietty olla väärässä ja jos oon ni tulee stana sota!!Rike kirjoitti:Sekä liikenteeseen että vapaaehtoiseen "isokaskoon" 70%. Kyllä, kuulostaa niin hyvältä, että varmistan kolmeen kertaan asian ennen kuin katkaisen vanhan vakuutuksen...
Tänään iltapäivällä ollaan taas viisaampia, laitan infoa miten kävi.
When I hear the lunch time whistle blow.I don't go out to eat.I rather stick around and polish a couple of cruise missiles.
Asia on tasan tarkkaan juuri näin!TIKKIMIES kirjoitti:"kaukaa viisaana" vaihdoin jo viisi vuotta sitten Ifistä Lähivakuutukseen kun pannun osakaskon saanti ei sitten millään onnistunut Ifissä. Noh , lähivakuutuksesta sen silloin sai ja kaikki muukin on sitten toiminut hyvin senjälkeen.Nyt ei ole mitään tarvetta vaihtaa , hinnat on kohdallaan (kaikissa vakuutuksissa) ja samoin PALVELU. Ja korvaukset , no ne on melkein seuraavana päivänä tilillä jos jotain heidän puoleltaan maksuun on tulossa.
Samaa tässä itsekin mietin, siksi kysyin että oliko kyseessä vapaaehtoiset vai pakolliset vakuutukset. Muistelisin vakuutusmyyjän sanoneen että kaskoihin he saavat antaa sellaiset prosentit kuin heitä huvittaa mutta liikennevakuutuksien bonuksia säädellään lailla.TEKE kirjoitti:...käsittääkseni tuohon liikennevakuutuksen bonuksiin ei pysty vakuutusvirkailija pätemään mitenkään...
Toisaalta, antaahan jotkut yhtiöt 10% bonuksia vuodessa kun toiset ainoastaan 5%.
Moi,
hyvä että tänne kirjoittelin ja sain kummaksuvia kommentteja. Laitoin sitten varmistuskyselyn, että onhan ne bonukset varmasti 70 siinä liikenteessäkin kuten kirjallisessa tarjouksessa lukee.
No, pian täti vastasi, että oli katsonut VÄÄRIN vanhat bonukseni ja laittoi uuden tarjouksen 25% bonuksilla!!!
Lähdenpä tästä ruokiksella käväsee kyseisen firman konttorilla, sillä eikös tuo ole sitova tarjous, jonka aluksi sain? Mustaa valkoisella ja 70%.
Katotaan miten pienen ihmisen käy...
hyvä että tänne kirjoittelin ja sain kummaksuvia kommentteja. Laitoin sitten varmistuskyselyn, että onhan ne bonukset varmasti 70 siinä liikenteessäkin kuten kirjallisessa tarjouksessa lukee.
No, pian täti vastasi, että oli katsonut VÄÄRIN vanhat bonukseni ja laittoi uuden tarjouksen 25% bonuksilla!!!
Lähdenpä tästä ruokiksella käväsee kyseisen firman konttorilla, sillä eikös tuo ole sitova tarjous, jonka aluksi sain? Mustaa valkoisella ja 70%.
Onnea taisteluun !!!!(mut pahoin pelkään ettei tulos ole toivottu.Rike kirjoitti:Moi,
Taitaa myyjä vaan pyytää anteeksi , koska ei muita vaihtoehtoja ole???)
When I hear the lunch time whistle blow.I don't go out to eat.I rather stick around and polish a couple of cruise missiles.
Kiitos TEKE kannustuksesta, mutta valitettavasti olit oikeassa...
Eli virkailijan näpyttelyvirhe, mutta siihen ei voi vedota, sillä asiakkaalla on velvollisuus antaa oikeat tiedot (kuten olin antanutkin eli 25% bonukset), mutta myös velvollisuus tarkastaa tietojen oikeellisuus.
Tämä siis kumoaa tarjouksen. Vakuutukset pysyy pölhölässä siis...
Eli virkailijan näpyttelyvirhe, mutta siihen ei voi vedota, sillä asiakkaalla on velvollisuus antaa oikeat tiedot (kuten olin antanutkin eli 25% bonukset), mutta myös velvollisuus tarkastaa tietojen oikeellisuus.
Tämä siis kumoaa tarjouksen. Vakuutukset pysyy pölhölässä siis...
Lawless kirjoitti:
Onneksi olkoon...![]()
Itse vaihdan kaikki vakuutukseni IF:stä Lähivakuutukseen ensi viikolla.
Kyllä IF:n myyjä puhuu vaikka mitä, mutta annas olla kun jotain tapahtuu, esim. olet itse (liikenne)vahingossa syytön osapuoli - saat odottaa rahojasi n. 3-4 kuukautta!
Isäukko (Lähivakuutuksen asiakas) sai rahansa 2 viikossa.
Eikä mua kiinnosta soitella puhelinautomaatteihin ja näppäillä numeroita, sitten kun puolen tunnin odottamisen jälkeen pääset läpi,
selität joka tädille/sedälle asiasi ja kännykkälasku senkun vaan paisuu![]()
Tulee sun kaljas kyllä hintoihin![]()
Mutta kukin tavallaan.
Voipi olla näin. Tosin mulla on If:stä ihan toisenlaisia kokemuksia. Multa varastettiin muutama vuosi sitten Kawa ZZR ja kun pyörä rikottuna löytyi, niin If hoisi korvaukset todella hienosti ja nopeasti. Silloin oikeastaan vain osien saaminen pyörään aiheutti ajokauden aikaisen loppumisen. Vakuutusyhtiöön voin soittaa duunipaikan laskuun niin säästyy ne kaljarahatkin...
H-D Softail Custom 1998
Taitaa mennä niin, että 10% korotus tulee joka toinen vuosi (esim Pohjola) jahemuli kirjoitti:Samaa tässä itsekin mietin, siksi kysyin että oliko kyseessä vapaaehtoiset vai pakolliset vakuutukset. Muistelisin vakuutusmyyjän sanoneen että kaskoihin he saavat antaa sellaiset prosentit kuin heitä huvittaa mutta liikennevakuutuksien bonuksia säädellään lailla.TEKE kirjoitti:...käsittääkseni tuohon liikennevakuutuksen bonuksiin ei pysty vakuutusvirkailija pätemään mitenkään...
Toisaalta, antaahan jotkut yhtiöt 10% bonuksia vuodessa kun toiset ainoastaan 5%.
5% korotukset ( esim. Tappiola) annetaan joka vuosi.