Sportster kilven siirto
Sportster kilven siirto
Onko ajantasalla olevaa tietoa siitä onko sallittua siirtää Sportster (-99 malli kyseessä) rekisterikilpi vasemmalle puolelle renkaan viereen. Sille tulisi oma teline/valo, mutta takalokarille tulisi keskelle kuitenkin jarruvalo kuten nytkin (tosin paljon pienempi). Samalla otan ~15cm pätkän pois takalokarista.
Ei viittis moiseen projektiin ryhtyä huomatakseen että se ei ole lähimainkaan sallittua.
Ei viittis moiseen projektiin ryhtyä huomatakseen että se ei ole lähimainkaan sallittua.
Kilven saa siirtää sivulle mutta takavalo jarruvaloineen pitää tuon ikäisessä olla joko pyörän keskilinjalla tai symmetrisesti kahdennettuna molemmin puolin pyörää. Rekisterikilvellä tulee olla oma e-hyväksytty valkoinen valaisin.
Valoista ja kilven asennoista löytyy hyvä artikkeli MMAF:n sivulta: Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Tässä vielä yllä mainitusta artikkelista napattu selventävä kuva: Kilven näkyvyysvaatimukset
Valoista ja kilven asennoista löytyy hyvä artikkeli MMAF:n sivulta: Moottoripyörän valaisimet ja niiden muuttaminen
Tässä vielä yllä mainitusta artikkelista napattu selventävä kuva: Kilven näkyvyysvaatimukset
- saatananteri
- Viestit: 289
- Liittynyt: 10:38 15.10.2007.
- Paikkakunta: Hellsinki
Jees vielä samalta saitilta kilven sijoittelusta:
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=200.0
Käytännössähän joka toisella on kilpi valoineen vasemmalla puolella pyörän ikään katsomatta, itsellä myös (´98 mopo). Kahdennettuihin valoihin en vielä ole joitain baggereita lukuunottamatta törmännyt.
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=200.0
Käytännössähän joka toisella on kilpi valoineen vasemmalla puolella pyörän ikään katsomatta, itsellä myös (´98 mopo). Kahdennettuihin valoihin en vielä ole joitain baggereita lukuunottamatta törmännyt.
"Now, listen, you don't go any one special place. That's cornball style. You just go."
-
- Viestit: 980
- Liittynyt: 13:10 10.10.2003.
Mietin just samaa kun piirtelin kilpitelinettä;
150 mm min. varsi taka-akselista riittänee, näkyy koko kilpi 30 astetta oikeallekkin puolelle. Riippuu tietysti hiukan pyörästä, mutta tähän mä päädyin kun piirtelin cadillä kuvatusta..
Muista myös min. etäisyys maasta 200mm ja max kallistus 30 ast. eteen
150 mm min. varsi taka-akselista riittänee, näkyy koko kilpi 30 astetta oikeallekkin puolelle. Riippuu tietysti hiukan pyörästä, mutta tähän mä päädyin kun piirtelin cadillä kuvatusta..
Muista myös min. etäisyys maasta 200mm ja max kallistus 30 ast. eteen
Johtuen kilpimallien erilaisuudesta eri maissa ovat kilpitelineet yleensä kotimaista valmistetta. Tekijöitä on monia ja tuotteita myydään alan liikkeissä. Tässä yksi helsinkiläinen valmistaja:
www.voodoometal.com/licence.html
www.voodoometal.com/licence.html
ite tein kilven taustan mustasta 6mm muovilevystä,
oiskos ollu pari euroa hinta kilvenmittoihin sahattuna muoviliikkeessä
siihen sitten vain reiät kiinnityksille ja "pulttivalo"
ja tuommoinen jalka esim. juuri tuolta voodoosta ilmeisesti kävis sulle
Product number: 22301
Licence plate holder for sportster, FXR, V-rod, Dyna...
Installation: swing arm shock bolt
71,50
oiskos ollu pari euroa hinta kilvenmittoihin sahattuna muoviliikkeessä
siihen sitten vain reiät kiinnityksille ja "pulttivalo"
ja tuommoinen jalka esim. juuri tuolta voodoosta ilmeisesti kävis sulle
Product number: 22301
Licence plate holder for sportster, FXR, V-rod, Dyna...
Installation: swing arm shock bolt
71,50
---tikkimies---
Hard working...HarD biking
Hard working...HarD biking
Kytkennästä vielä...kyseessä 08 dyna, mutta onkohan sama kytkentä kai? Penkin alta kaivoin liittimen, josta lähtee piuhat takalampulle. Sähkömeisselillä testailun jälkeen haaroitin + piuhan takavalon sinisestä ja - piuhan mustasta, kilpivalot kyllä toimii nyt oikein (laitoin 2 kpl pikkusia ledi pulttivaloja) Kaverit heti pelottelemaan että hälytin sekoaa ym...vikavaloa alkaa vilkkumaan...takuut menee
... eikai...eihän ??? Ei ainakaan mitään oireita ole...
Hauskaa Vappua anyway !!
(kuvassa piuhat vielä kytkemättä ja omatekemä teline vähän kenossa...mutta täyttää kaikki lakipykälät ??? Kilpeähän ne ei peitä yhtään enempää kuin alkuperäset valkoset ruuvin hatut , tosin e-merkki ledilampuista puuttuu- älkää kertoko kellekkään Ei löytyny tarpeeks pieniä, näissä n.6 mm kierreosa (kuryakyn 19.9 taalaa pari ja toimitus kesti oikeasti puoli vuotta )
mutta valkosta valoa näyttävät ja alaspäin)
... eikai...eihän ??? Ei ainakaan mitään oireita ole...
Hauskaa Vappua anyway !!
(kuvassa piuhat vielä kytkemättä ja omatekemä teline vähän kenossa...mutta täyttää kaikki lakipykälät ??? Kilpeähän ne ei peitä yhtään enempää kuin alkuperäset valkoset ruuvin hatut , tosin e-merkki ledilampuista puuttuu- älkää kertoko kellekkään Ei löytyny tarpeeks pieniä, näissä n.6 mm kierreosa (kuryakyn 19.9 taalaa pari ja toimitus kesti oikeasti puoli vuotta )
mutta valkosta valoa näyttävät ja alaspäin)
Kateellisia kavereita sulla En oo vielä kuullu että kellään olis menny hälytin sekoiluks jos noin vähän johdotuksia muuttelee.jaska69 kirjoitti:Kytkennästä vielä...kyseessä 08 dyna, mutta onkohan sama kytkentä kai? Penkin alta kaivoin liittimen, josta lähtee piuhat takalampulle. Sähkömeisselillä testailun jälkeen haaroitin + piuhan takavalon sinisestä ja - piuhan mustasta, kilpivalot kyllä toimii nyt oikein (laitoin 2 kpl pikkusia ledi pulttivaloja) Kaverit heti pelottelemaan että hälytin sekoaa ym...vikavaloa alkaa vilkkumaan...takuut menee
... eikai...eihän ??? Ei ainakaan mitään oireita ole...