flh bensa??

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

jukkis08

flh bensa??

Viesti Kirjoittaja jukkis08 »

täytyykö -79 flh shovelhead koneeseen lisätä polttoaineeseen jotain vai riittääkö pelkkä 98 bensa
Bau
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bau »

Riippuu siitä mitkä seetit sulla siellä on.Jos kannet ei oo
koskaan rempattu eli vaihdettu seetit,niin pitäis vissiin käyttää
tota lyijy-ainetta mitä saa pullosta.Ja toinen vastaus on:Ride on.
Itse käytin-78 Shovelissa jossa oli orkkis seetit parisen vuotta ainetta
ja jälkimmäiset pari vuotta ilman ainetta.Ei ne seetit mikskään ollu
menny.Taitaa olla oman mielenrauhan takia toi lyijy :lol:
Huom tämä toki vaan mun sekoilua.Joku viisaampi voi kertoa lisää.
Joe Cool
Viesti:

Re: flh bensa??

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

jukkis08 kirjoitti: pelkkä 98 bensa
Miksi 98, eikä 95? Ei se ainakaan puristusten puolesta pitäisi orggispadalla tuota korkeampaa oktaania vaatia...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
arsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arsi »

Ite oon ajanut 5v -78 sovelilla ilman lisäaineita.
Oli kannet auki vuosi sitten ja aivan normaali kulumista havaittavissa kevyt läppäys ja hilut kiinni..
98 käyttänyt jotenkin tuntuis että kuluttais vähemmän kuin 95lla.
Tiedä sitten :roll:
En pelkää yksin vaeltaa,silti seuraa arvostan.
M.Annala Mokoma
arsi
Viesti:

Niin ja eikös amerikan pojilla ollut jo -70 luvun alkupuolella lyijytön bensa käytössä..
M.Annala Mokoma
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

arsi kirjoitti:5v -78 sovelilla ... 98 käyttänyt jotenkin tuntuis että kuluttais vähemmän kuin 95lla.
Millaisia kulutuksia sinä sitten olet saanut aikaan tuolla pelillä? Itselläni juuri rempattu 1200 shoveli kulutteli ennen remppaa reilut 7l /100 km sekalaisessa ajossa ja nyt rempan (poraus+kannet) jälkeen vaikuttaisi pudonneen 6 litran tuntumaan. 95:sta olen aina tankannut, eikä nakutusoireita ole tuntunut. Jos sytytys on säädetty oikein, niin ei kai tuon oktaaniluvun pitäisi kulutukseen vaikuttaa... :roll:

Eiköhän jenkeissä käsittääkseni perusbensa ollut tuohon aikaan reilusti alle 90-oktaanista, taitaa siellä vieläkin olla peruslaatu jotain 88 vai olenkohan nyt ihan väärien muistikuvien varassa.

EDIT: nopea googlaus kertoi USA:n regularin olevan 87 ja premiumin 91 oktaanista. Lieko heidän oktaaniarvonsa vertailukelpoisia eurooppalaisiin sitten, mutta kyllä tuon perusteella voisi kuvitella näiden käyvän ja kukkuvan niin hyvin kuin mahdollista ihan tuolla 95:llakin. Itse en ole sen korkeampaa käyttänyt autoissa enkä pyörissä.
Viimeksi muokannut Joe Cool, 01:45 05.05.2008.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jutaharri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

1984 Evo käy erittäin hyvin nykybensoilla, jopa talven seisomisen jälkeen ja oktaaniluku on halvin 95.
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Joe Cool kirjoitti:
EDIT: nopea googlaus kertoi USA:n regularin olevan 87 ja premiumin 91 oktaanista. Lieko heidän oktaaniarvonsa vertailukelpoisia eurooppalaisiin sitten, mutta kyllä tuon perusteella voisi kuvitella näiden käyvän ja kukkuvan niin hyvin kuin mahdollista ihan tuolla 95:llakin. Itse en ole sen korkeampaa käyttänyt autoissa enkä pyörissä.
Ei oo vertailukelposta joo. Noi amerikanlukemat 87 ja 91vastaa suunniilleen meidän 95 ja 98.
arsi
Viesti:

Maantie ajossa menee se 6-7litraa sekalaisessa hieman enemmän ehkä se 8litraa.Voi olla hyvinkin joku hullun päähän pisto että menee vähemmän 98 bensalla nyt on superin reissulla oiva paikka testata..
(1340cc,s&s super e,andrews j nokka,2-1 putket)
M.Annala Mokoma
Vastaa Viestiin