Hihnan vaihto Dynaan

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Eagle57
Viestit: 161
Liittynyt: 09:55 07.04.2008.
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Hihnan vaihto Dynaan

Viesti Kirjoittaja Eagle57 »

Katselin Clymerin kirjasta, että toisiohihnan vaihdossa joutuisi ottamaan enskakopan irti. Luinkohan/ymmärsin väärin, vai onko hihnanvaihto-operaatio noin hankala?
FXDWG -99
Avatar
jyristys
Viestit: 787
Liittynyt: 13:18 29.06.2004.

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Oho, oikein enskakoppa pitää irrottaa.. Se onkin paha homma, voi vaikka kädet likaantua.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
Avatar
s&s
Viestit: 1055
Liittynyt: 11:28 13.05.2003.
Paikkakunta: Espoo

Re: Hihnan vaihto Dynaan

Viesti Kirjoittaja s&s »

Eagle57 kirjoitti:Katselin Clymerin kirjasta, että toisiohihnan vaihdossa joutuisi ottamaan enskakopan irti. Luinkohan/ymmärsin väärin, vai onko hihnanvaihto-operaatio noin hankala?
Kyllä sä taisit ihan oikein lukea... Onhan siinä vähän hommaa, mut jos remmi pitää vaihtaa, niin mieluummin vähän etukäteen mukavasti sisätiloissa kun sitten tienpäällä kun se on jo poikki. Ei tossa ole mitään ihmeellistä, kunhan mietit etukäteen millä lukitset enskaketjun ja varaat riittävän pitkän jatkovarren että saat mutterit auki rattaasta ja kytkimestä.
Viva Knievel!
Avatar
Eagle57
Viestit: 161
Liittynyt: 09:55 07.04.2008.
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eagle57 »

"Oho, oikein enskakoppa pitää irrottaa.. " No kun en ole vielä ehtinyt perehtyä paremmin tuohon pyörään, niin en ajatellut, että tuo olisi noin suunniteltu, että hihnanvaihdon yhteydessä joutuu purkamaan enskakopan ja kytkimen.

Eihän tuo ole mikään ihmeellinen homma varsinkaan kun ei ole peukalo keskellä kämmentä. Mutta aikamoinen homma kuitenkin. No onneksi sitä ei joudu kovin usein tekemään.

Kiitos asiallisista vastauksista.
FXDWG -99
Avatar
joka
Viestit: 323
Liittynyt: 15:30 07.07.2005.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joka »

Eagle57 kirjoitti:"Oho, oikein enskakoppa pitää irrottaa.. " No kun en ole vielä ehtinyt perehtyä paremmin tuohon pyörään, niin en ajatellut, että tuo olisi noin suunniteltu, että hihnanvaihdon yhteydessä joutuu purkamaan enskakopan ja kytkimen.
Helpoin tapa päästä sinuiksi kilkkeiden kanssa on kysyä, ei ole tyhmiä kysymyksiä, ainoastaan huonoja ja hyviä vastauksia :D

Tuon remmin vaihto on BT koneessa aika "ison" työn takana, se johtunee siitä, kun HD ei turhaan pullistele teknisillä muutoksilla, hienouksilla tai huoltomukavuudella, aikoinaan enskan takana on ollut ketjuveto, jonka saattoi helpommin pujottaa eturattaalle, mutta kun joku keksi ottaa Milwaukeessa remmin käyttöön, ei siinä ajateltu sen vaihtamista...

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
mopomiäs
Viestit: 7
Liittynyt: 23:37 28.06.2007.
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Re: Hihnan vaihto Dynaan

Viesti Kirjoittaja mopomiäs »

s&s kirjoitti:
Eagle57 kirjoitti:Katselin Clymerin kirjasta, että toisiohihnan vaihdossa joutuisi ottamaan enskakopan irti. Luinkohan/ymmärsin väärin, vai onko hihnanvaihto-operaatio noin hankala?
Kyllä sä taisit ihan oikein lukea... Onhan siinä vähän hommaa, mut jos remmi pitää vaihtaa, niin mieluummin vähän etukäteen mukavasti sisätiloissa kun sitten tienpäällä kun se on jo poikki. Ei tossa ole mitään ihmeellistä, kunhan mietit etukäteen millä lukitset enskaketjun ja varaat riittävän pitkän jatkovarren että saat mutterit auki rattaasta ja kytkimestä.
Ja itse kyllä varaisin puuhaan mutteripyssyn ennen kuin jatkovarren
hillbilly
Viestit: 243
Liittynyt: 23:14 23.04.2004.
Paikkakunta: eura

Viesti Kirjoittaja hillbilly »

Niin, onhan sitä säkylästä lähdetty ruotsiinkin remmiä vaihtamaan. :lol: :lol:
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Kingistä, mutta

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Tässä kuvasarjaa Road Kingin remmin (ym.) vaihdosta. Onhan niissä hiukan eroa, mutta periaate on varsin pitkälle aivan sama.
Muista sitten enskan pulttien kätisyys. Ja pyssy taikka parin metrin (!) vääntövarsi saattaa olla tarpeen.

http://www.harleyhog.co.uk/belt%20install%201.htm

Kuva
Avatar
joka
Viestit: 323
Liittynyt: 15:30 07.07.2005.
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joka »

Vallu, loistava linkki, tuollaisia kun jaksaisi muutkin väsäillä :)

ehdotankin tuollaisten teknistenohjeiden linkkisivun perustamista HDCF foorumiin, sinne saisi kirjoittaa ainoastaan uuden topicin, käsittääkseni tällainen on tässä board sovelluksessa mahdollista, tämän jälkeen vain kirjoittaja voisi korjata asiavirheitä, näin tietoa löytyisi helpommin, eikä syntyisi pitkiä ketjuja ! Otsikko pitäisi olla selvä, esim. kuten tämä:

- Road Kingin ensiö- / toisiovetohihnan vaihto kuvin -

tai jotain selkeämpää... tosin kyllähän tuo tietokin löytyy hakuohjelmalla tältä sivulta, mutta monesti kiperämmät ja jutut mitkä voidaan tehdä monella tapaa tuppaa venymään vaan niin pitkäksi... siis kysellä saisi edelleenkin :)

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

joka kirjoitti:...ehdotankin tuollaisten teknistenohjeiden linkkisivun perustamista HDCF foorumiin...
Jotain sinne päin: www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=7580

Tämänkin päivittäminen on aktiivisten fooruminkäyttäjien varassa.
Avatar
hdjokke
Viestit: 1114
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

joka kirjoitti:Vallu, loistava linkki, tuollaisia kun jaksaisi muutkin väsäillä :)

- j o n i -
Täällä suomeksi.
http://www.hdjokke.com/Vetohihna_1.htm
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Vastaa Viestiin