Showa-keula, stefojen vaihto
Showa-keula, stefojen vaihto
Otti ja oksensi öljyt pihalle. Stefat, Öölit ja joku sekava manuska löytyy, mutta pieni tekninen support on aina tervetullutta!
Hemuli??
-R
Hemuli??
-R
"World`s Greatest Cornering Bike"
-British Bike-Magazine
-British Bike-Magazine
Selkeä manuaali: http://xfer.gofastvideo.com/gallery/get ... al2003.pdf
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
Lataa ja lataa, mutta ei suostu aukeamaan..?jyristys kirjoitti:Selkeä manuaali: http://xfer.gofastvideo.com/gallery/get ... al2003.pdf
Edit: tein jotain(?) ja aukes. Samat kuvat mulla jo löytyikin, mietityttää tuo "compressing tool", tai oikeastaan sen puuttuminen. Mitenhän mahtaa homma onnistua ilman sitä
"World`s Greatest Cornering Bike"
-British Bike-Magazine
-British Bike-Magazine
Justiinsa tuollaisen keulan purin ja kasasin keväällä, kyllä se onnistuu ihan kotitallista löytyvillä perustyökaluilla. Nyt vähän sutii iso pyörä tyhjää mutta muistelisin että takaisinpäin laitossa jouduin rakentamaan oman "compression toolin" räikkäliinasta jolla painoin teleskooppia kasaan että sain pohjaruuvin takaisin paikalleen. Liina jarrusatulan/lokarin kiinnikkeistä ympäri ja toinen pää teleskoopin yläpäähän ja räikällä kireälle (sitten ihan omalla vastuulla ).
Stefan asentamista varten kannattaa tehdä "erikoistyökalu" putkesta jostain pehmeähköstä materiaalista, itse tein alumiinista mutta paksu muoviputkikin toimii hyvin. Putkesta sahataan sellainen about 50 mm pitkä holkki jonka sisäreikä on mahdollisimman lähellä teleskoopin sisäputken ulkohalkaisijaa ja ulkomitta pitää olla saman kokoinen kuin stefassa. Holkki sahataan kahteen osaan ja vedetään nippusiteillä sisäputken ympärille. Sitten vaan naputellaan muovivasaraa apuna käyttäen holkilla stefa poteroonsa.
Stefan asentamista varten kannattaa tehdä "erikoistyökalu" putkesta jostain pehmeähköstä materiaalista, itse tein alumiinista mutta paksu muoviputkikin toimii hyvin. Putkesta sahataan sellainen about 50 mm pitkä holkki jonka sisäreikä on mahdollisimman lähellä teleskoopin sisäputken ulkohalkaisijaa ja ulkomitta pitää olla saman kokoinen kuin stefassa. Holkki sahataan kahteen osaan ja vedetään nippusiteillä sisäputken ympärille. Sitten vaan naputellaan muovivasaraa apuna käyttäen holkilla stefa poteroonsa.
No niin, nyt tuli se kaipaamani "henkinen" tuki. Manuaalia selatessani suunnittelin juurikin moista kuormaliina patenttia. Stefoja varten väsäilinkin jo työmaalla holkkia, siitä tais vaan tulla pikkasen lyhyt..
Mut lauantaina sen sitte näkee, urheasti siis keulan kimppuun ja vehkeet levälleen!
Kiitokset !!
-R
Mut lauantaina sen sitte näkee, urheasti siis keulan kimppuun ja vehkeet levälleen!
Kiitokset !!
-R
"World`s Greatest Cornering Bike"
-British Bike-Magazine
-British Bike-Magazine
Lauantai-ilta mänt mukavasti ja nyt on Bjuulissa keula tikissä. Tekemällä oppii ja hetken tuumattua tuli selväksi, että melkonen Taika-Jim tai vähintään Gyverin serkku pitää olla jos meinaa putket kasata ilman compression toolia.. No onneksi pajalla sattu olemaan kierretankoa ja jotain muuta rojua, niin äkkiä ton tekas.
Työkalusta on pari kuvaa, mutta kun niitä ei näköjään saa linkitettyä tänne suoraan, niin voi kysellä multa suoraan jos jollain on tarvista.
-R
Työkalusta on pari kuvaa, mutta kun niitä ei näköjään saa linkitettyä tänne suoraan, niin voi kysellä multa suoraan jos jollain on tarvista.
-R
"World`s Greatest Cornering Bike"
-British Bike-Magazine
-British Bike-Magazine
Ongelmahan syntyy kun pitäisi saada se pohjaruuvi takaisin paikoilleen. En tiedä kävikö vaan hyvä tuuri mutta kyllä se onnistui koukuilla varustetuilla sidontaliinoillakin. Aina tietysti parempi jos on kunnon työkalut. Jos haluat saada ne kuvat tänne niin voit pistää ne mulle sähköpostina, saan ne sitten postattua.