Aikalailla kuluu kumi. Itse veisin pyörän kyllä dynoon ja tarkastaisin että pyörä ei ole liian tehokas. Nyt kun dollari on alhaalla kannattais varmaan hankkia DremelEagle HP drop Kit II (OEM 69-666) siinä tulee samassa sarjassa kaikki millä pystyy tiputtamaan edes hieman rautiksen tehoja eli muistakseni siihen tuli tosi paskanen superlooninen ilmanputsari, katalysaattori putket ja 5.5:1 männät. Suomensin itte noi tiedot jos siinä on jotain virheitä niin en ota vastuuta.Joe Cool kirjoitti:Mutta ilmeisesti laatikossa säilytetty uusi kumi ei menekään muoviksi, ei kovetu eikä ole liukas. Kun kerran kuluu tuota vauhtia, että 4 mm on enää jäljellä 5000 km jälkeen. )
FLHTC:n rengas valinta
Kiitos tämä oli oiva vihje Woimakoneen hillitsemiseksi , panin tilaukseen. Hyvä että saa suoraan kaupausta koko kitin, muuten joutuisi kahlaamaan ja toteuttamaan tuon koko 11 sivuisen "Rautapään virittämisestä" -ketjun läpi päästäkseen tähän Pertin mainitsemaanVee kirjoitti: Aikalailla kuluu kumi. .. että pyörä ei ole liian tehokas. HP drop Kit II (OEM 69-666) sarjassa kaikki millä pystyy tiputtamaan edes hieman rautiksen tehoja
lopputulokseen. Takaathan varmasti tuon pudotuksenOlisi mielenkiintoista, pitääkö se Juurikkalan virityksen onnistumis alle 30% paikkansa.
Mutta jos offtopicista oikealle polulle takaisin, niin tämä kuluminen oli kuitenkin '75 FLH:n alla, eli silloin olemme alkuperäisen kysymyksen äärellä taas.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Hiukka aihetta sivuten,mutta kysymystä teille,jotka olette tilanneet tuolta www.mynetmoto.com putiikista renkaita,että mitkä maksutavat siellä käy?En löytänyt sivulta vastausta
Visalla
Olen aina maksanut Visalla.
Passaa sinne pankin kauttakin maksaa...nettipankista löytyy se EU-maksu lomake niin sillä pystyy sinne makselemaan. Luottokortilla tosin tulee rengas nopiempaa.
Mulla oli omassa sportissa orkkis dunlopit...oli ne liukkaat. Mittarissa 25tkm tosiaan ALKUPERÄISET renkut. Ainakin sillä perusteella että valmistus viikko oli vuoden 96 puolella. Eikä tässä vielä kaikki...pintaa olis vielä ollu vaikka kuinka, mutta piti tehdä näin että loppui pinta renkaasta
Mulla oli omassa sportissa orkkis dunlopit...oli ne liukkaat. Mittarissa 25tkm tosiaan ALKUPERÄISET renkut. Ainakin sillä perusteella että valmistus viikko oli vuoden 96 puolella. Eikä tässä vielä kaikki...pintaa olis vielä ollu vaikka kuinka, mutta piti tehdä näin että loppui pinta renkaasta
Sportster alla jälleen.
Paypal maksu käy sinne mynetmotoon. Käyt rekisteröitymässä paypal.com sivustolle. Ohjeiden mukaan kun menee ei tule ongelmaa. Sinne siis rekisteröidään oma luottokortti. Samalla paypal tilillä vois sitten maksella ostoksia ameriikan ebaysta ja myös saksan ja englannin huutokaupoista. Pystyy myös lähettämään rahaa suoraan toiselle jolla on paypal tili. Olen käytellyt 5-6 vuotta ko palvelua eikä mitään ongelmaa.
I like two kind a music, rock and roll.
Morjens, mulla vaihtui FLHTCU:n alle heti ensi tilassa Metzelerit (piti olla jo toimitettaessa, mutta ei ollu silloin vielä... ).
Nyt on mopo kuin toinen (ja itsellä on taas luotto kumeihin!)
Käväisin tuossa Norjan päärallissa ja kolmesti meinas originaali Dunloppi heittäyttää. Eka kerta kuivalla/kuumalla n.+30, ympyrästä heti käännös oikealle sillalle. Sillan liitoskohdassa kaksi n. sentin levyistä rautaa joiden ylityksessä etunen luisteli melkein alta pois.
Sit takas tullessa oli Turuus satanu ja kaks kertaa oli takapyörä hävitä alta, toinen käännöksessä ja toinen suoralla tiellä. Ei mulla pitäs olla NIIN paljoo enempää tehoja tossa kuin muissakaan vastaavissa. Sitten koko matkan Turusta Loimaalle enemmän vähemmän kosteassa kelissä, jokainen pikipaikkaus tuntui todella luikkaalta.
(kotimatka Loimaalta Uimaharjuun kaatosateessa ja VAIN pahimmat pikipaikat tuntui, sellaiset joissa Dunloppi viskoi hulluna meni Metzeler kuin ei mitään....)
Ei ollu koskaan tollasia vastaavia tilanteita entisellä Metzelereillä varustetulla softail'illa, vaikka siinä oli enemmän voimoo! Joskin se kyljitti kerran ku siinä silloin oli vielä originaali dunloppi edessä..
Nii että Vallu, ei ne jutut Dunlopin liukkaudesta oo ainoostaan urbaani legendaa, on omakohtasia kokemuksia. Samoin se, et ku kirjotit takakuminkin kestävän 10-20000km kertoo jo siitä että kumin TÄYTYY olla kovaa ja sitä kautta liukasta.
Mutta jos, Vallu, edelleen haluat Dunlopeilla ajaa, niin kysäsepä V-Twin citystä, siellä olis (ei edes sisäänajetut? 3000km) valkosivu Dunlopit myynnissä.
Zimi
Nyt on mopo kuin toinen (ja itsellä on taas luotto kumeihin!)
Käväisin tuossa Norjan päärallissa ja kolmesti meinas originaali Dunloppi heittäyttää. Eka kerta kuivalla/kuumalla n.+30, ympyrästä heti käännös oikealle sillalle. Sillan liitoskohdassa kaksi n. sentin levyistä rautaa joiden ylityksessä etunen luisteli melkein alta pois.
Sit takas tullessa oli Turuus satanu ja kaks kertaa oli takapyörä hävitä alta, toinen käännöksessä ja toinen suoralla tiellä. Ei mulla pitäs olla NIIN paljoo enempää tehoja tossa kuin muissakaan vastaavissa. Sitten koko matkan Turusta Loimaalle enemmän vähemmän kosteassa kelissä, jokainen pikipaikkaus tuntui todella luikkaalta.
(kotimatka Loimaalta Uimaharjuun kaatosateessa ja VAIN pahimmat pikipaikat tuntui, sellaiset joissa Dunloppi viskoi hulluna meni Metzeler kuin ei mitään....)
Ei ollu koskaan tollasia vastaavia tilanteita entisellä Metzelereillä varustetulla softail'illa, vaikka siinä oli enemmän voimoo! Joskin se kyljitti kerran ku siinä silloin oli vielä originaali dunloppi edessä..
Nii että Vallu, ei ne jutut Dunlopin liukkaudesta oo ainoostaan urbaani legendaa, on omakohtasia kokemuksia. Samoin se, et ku kirjotit takakuminkin kestävän 10-20000km kertoo jo siitä että kumin TÄYTYY olla kovaa ja sitä kautta liukasta.
Mutta jos, Vallu, edelleen haluat Dunlopeilla ajaa, niin kysäsepä V-Twin citystä, siellä olis (ei edes sisäänajetut? 3000km) valkosivu Dunlopit myynnissä.
Zimi
"May the force be with you"
Jatkanpa tähän, eilen tuli mittailtua taas sitä takakumia ja nyt sain vain hieman yli 3 mm urasyvyyksiä työntömitalla. Missä vaiheessa te olette niitä kumeksia alkaneet vaihtaa?Vallu kirjoitti:Vaihdan aika varhaisessa vaiheessa
Pykäläthän vaativat autoon min. 1,6 mm uraa ja pyörään 1,0 mm (outoa, miksi vähemmän?)
Uuden Sportsterin huoltokirja sanooa, että kumin kulumisilmaisin on 0,8 mm kohdassa ja silloin pitää viimeistään vaihtaa. Alkaa tässä huolestuttaa, että tuleeko kumin vaihto jo käsille ennen kemin reissua, kun tätä menoa paluumatkalla alkaa jo melkein sisäkumi paistaa
Tuntuu, että pyörässä pitäisi olla jopa enemmän pintaa renkaassa, kuin autossa, koska lipsahdus on kohtalokkaampi.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Kyllä tuo parimilliä on mielestäni minimi, sen jälkeen vaihtoon.Joe Cool kirjoitti: Tuntuu, että pyörässä pitäisi olla jopa enemmän pintaa renkaassa, kuin autossa, koska lipsahdus on kohtalokkaampi.
NicNackille, omassa sportissa oli dunlopit alla joiden valmistus on lopetettu ennen kuin EVOT tuli myyntiin... nyt ne on vaihdettu uusiin, eikä niissä näkynyt mitään merkkejä vanhuudesta... pinta vain oli loppu.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Kulutuspinnasta...
Joskus kävi semmonen moka että olin menossa jonnekkin vähän kauemmaksi pemuamaan ja lähtiessä vilkasin vielä takarenkaan että pintaa pitäis olla vielä tämän reissun verran ja kevyesti.
Perille kun päästiin niin siinä illan tiimellyksessä vilkasin takakumia ja sielläpä näky kankaat parinkymmenen sentin matkalta.
Eli jos rengas on huonosti noussu vanteeleen, huono tasapainotus, huono yksilö renkaasta tai vanne ei ole keskitetty pinnauksessa hyvin niin rengas voi kulua tosi epätasaisesti joten olis fiksua tarkistaa renkaan kuluneisuutta koko renkan kulutuspinnan matkalta eikä vaan siitä pieneltä näkyvältä osalta mittailla.
Joskus kävi semmonen moka että olin menossa jonnekkin vähän kauemmaksi pemuamaan ja lähtiessä vilkasin vielä takarenkaan että pintaa pitäis olla vielä tämän reissun verran ja kevyesti.
Perille kun päästiin niin siinä illan tiimellyksessä vilkasin takakumia ja sielläpä näky kankaat parinkymmenen sentin matkalta.
Eli jos rengas on huonosti noussu vanteeleen, huono tasapainotus, huono yksilö renkaasta tai vanne ei ole keskitetty pinnauksessa hyvin niin rengas voi kulua tosi epätasaisesti joten olis fiksua tarkistaa renkaan kuluneisuutta koko renkan kulutuspinnan matkalta eikä vaan siitä pieneltä näkyvältä osalta mittailla.
Lisätiedustelua:
Onko havaittavaa eroa pyörän käytöksessä, jos ostaa taakse uuden Metzelerin ja jättää eteen vanhan Dunlopin? Eli voivatko renkaat olla niin eri paria, että ajaminen vaikeutuu? Pitäiskö suosiolla tilata myös eturengas uusiksi samalla?
Onko havaittavaa eroa pyörän käytöksessä, jos ostaa taakse uuden Metzelerin ja jättää eteen vanhan Dunlopin? Eli voivatko renkaat olla niin eri paria, että ajaminen vaikeutuu? Pitäiskö suosiolla tilata myös eturengas uusiksi samalla?
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
En huomannut rauhallisessa ajossa kuivalla kelillä suurtakaan eroa, oma kombinaatio oli michelin takana & dunlop edessä... sateella/märällä eron huomasi heti, etupää (dunlop) oli huomattavasti liukkaamman tuntuinen.
Kun takana oli dunlop niin pyörä suti kivasti jopa aamukasteisella asfaltilla...
Nyt on keulassa pirelli ja takana michelin, nämä käyttämäni rengaskoot eivät anna kovinkaan montaa merkki/malli vaihtoehtoa.
Kun takana oli dunlop niin pyörä suti kivasti jopa aamukasteisella asfaltilla...
Nyt on keulassa pirelli ja takana michelin, nämä käyttämäni rengaskoot eivät anna kovinkaan montaa merkki/malli vaihtoehtoa.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Mulla oli sportsterissa takana alkuperäinen kumi ja eteen vaihdettiin avon, omaa pihiyttäni en viittinyt vaihtaa molempia kumia samaan aikaan. Tuon vaihdon jälkeen pyörä rupesi vispaamaan ihan hervottomasti aina kun nopeuden nosti 120 yläpuolelle.
En suosittele tuon kokemuksen jälkeen eripari kumeilla ajoa kenellekkään.
En suosittele tuon kokemuksen jälkeen eripari kumeilla ajoa kenellekkään.
Re: Visalla
Tilasin satsin renkaita nyt täältä, päädyin Metzelerin valkosivuihin. Visa ei käynyt suoraan, piti PayPalin kautta kierrättää, mutta siihen Visa kelpasi. Kun tilasin Hein-Gericken verkkokaupasta suojia ajovarusteisiin, heille ainakin voi antaa suoraan Visan tiedot.Vallu kirjoitti:Olen aina maksanut Visalla.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus