Metzeler

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Iron
Viesti:

Metzeler

Viesti Kirjoittaja Iron »

Termos!

Kertokaas, saako Metzelerin ME880:n laitettua Fat Boyn aluvanteelle ilman rengaskonetta? Tai kenen puoleen Oulussa kannatta kääntyä?

Ilkka
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Olen omat kumit pyöräyttänyt vanteelle käsin viimeiset pari vuotta, käytä kunnon vannerasvaa niin homma sujuu kahdella rengasraudalla leikiten. Pois ottaminen on hankalampaa kuin asennus.

Tärkeintä on muistaa että vanteen sisäpuolella oleva renkaan reuna pitää olla koko ajan vanteen keskellä olevassa upotuksessa. Ja jos käyttäisit sisäkumia niin venttiilinkohta asennetaan viimeisenä.
nicnac

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Minoon ainaki fairia vaan laittanu niin johan on mukavasti lumpsahtanu paikalle...
Sportster alla jälleen.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Fairya käytin itsekin pitkään kunnes ostin riittopurkin vannerasvaa. Ja on sitten ihan helvetisti helpompaa vetää renkaat päälle.
Jaremy
Viesti:

Re: Metzeler

Viesti Kirjoittaja Jaremy »

Iron kirjoitti:Termos!

Tai kenen puoleen Oulussa kannatta kääntyä?

Ilkka
Moro,

Kävin laitattamassa Metzelerit alle SpareWheelissä. Tarkkaa hintaa en muista, mut kauaa ei niillä nokka tuhissu siinä hommassa.

-J
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Se on selvää, ettei näitä laakerirasvoja renkaan asennukseen, mutta onkos ruokaöljyn käyttäminen huono juttu? Traktorin renkaita paikoilleen jungatessani olen käyttänyt ruokaöljyä.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Itse olen laittanut seuraavasti kahdella rengasraudalla ja astianpesuaineella. Rengasvaseliini/saippua olisi varmaan parempaa.

- Rengas toiselta puolelta vanteelle. HUOM: pyörimissuunta oikeinpäin.
- Sisärengas paikoilleen. Huomio kummalla puolella (tai keskellä) sisäkumia on venttiili. Venttiilin mutteri heti vähän kiinni, ettei venttiili lipsahda vanteen sisään.
- Sisärenkaaseen jonkun verran ilmaa (venttiili paikoillaan). Ei mene niin helposti rikki kun laittaa toista puolta renkaasta paikoilleen.
- Toinen puoli renkaasta paikoilleen. Ja sen ensimmäisen reunan pitää olla vanteen keskellä toista laittaessa.
- "Pompottelemalla" ja pyörättämällä venttiilin kohta suoraan.
- Reilusti ilmaa (ilman venttiilin sisäkaluja) jotta rengas nousee paikoilleen.
- Venttiili kiinni ja oikea paine sisään.
- Tasapainotus tarvittaessa.

Sisärenkaallisissa se venttiilin kiinnitys. Toiset sanoo, ettei ollenkaan sitä juureen tulevaa mutteria paikalleen taikka jättää löysälle. Jotkut kiristää kireälle.
Itse olen sen venttiilin juuren tulevan mutterin "kiristänyt" sormin paikalleen, sen jälkeen kun venttiili on asettunut suoraan.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Vastaa Viestiin