"lämpösulake"...

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

newHD
Viestit: 19
Liittynyt: 13:45 31.05.2008.

"lämpösulake"...

Viesti Kirjoittaja newHD »

...tai jotain.

Eli tällaisia vissiin näissä pyörissä.

Onko pakko olla tällainen (ei näil leveyspiireillä joka toisessakaan liikkeessä).

Ja kun ilmeisesti nyt on sitten rikki...
Avatar
Vee
Viestit: 210
Liittynyt: 13:23 08.01.2004.
Paikkakunta: Chapter 8
Viesti:

Re: "lämpösulake"...

Viesti Kirjoittaja Vee »

newHD kirjoitti:...tai jotain.

Eli tällaisia vissiin näissä pyörissä.

Onko pakko olla tällainen (ei näil leveyspiireillä joka toisessakaan liikkeessä).

Ja kun ilmeisesti nyt on sitten rikki...
Ei välttämättä. Tosin hyviä ominaisuuksia näillä automaattisulakkeilla kieltämättä kyllä on.
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Ja harvemmin ne rikki menee.
newHD
Viestit: 19
Liittynyt: 13:45 31.05.2008.

Viesti Kirjoittaja newHD »

hemuli kirjoitti:Ja harvemmin ne rikki menee.
Joo, eipä tämä nyt sitten vissiin olekkaan rikki. Mutta ei nuo valot pala kuitenkaan ja aikaisemmin olin tämän mittaavinani että rikki on. Nyt menee kuitenkin virta läpi.

No sillä lähinnä kyselin, että ei tartte olla tätä "diodiominaisuutta"...

Ja nyt sitten lähetään taas johtoja seuraamaan -missä mättää..?
Avatar
smuige
Viestit: 5776
Liittynyt: 22:19 24.10.2002.
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Se lämpösulake taikka automaattisulake päästää virtaa läpi kumpaankin suuntaan.
Silloin kun se "palaa" eli kytkeytyy auki niin virta ei kulje mihinkään suuntaan läpi.

Aikansa jäähdyttyään sulake palaa toimintatilaan ja päästää taas virtaa läpi.

Jos oikosulun aiheuttaja taikka liika kuormitus on edelleenkin kytkettynä niin sulake kytkeytyy auki uudestaan jne.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
newHD
Viestit: 19
Liittynyt: 13:45 31.05.2008.

Viesti Kirjoittaja newHD »

smuige kirjoitti:Se lämpösulake taikka automaattisulake päästää virtaa läpi kumpaankin suuntaan.
Silloin kun se "palaa" eli kytkeytyy auki niin virta ei kulje mihinkään suuntaan läpi.

Aikansa jäähdyttyään sulake palaa toimintatilaan ja päästää taas virtaa läpi.

Jos oikosulun aiheuttaja taikka liika kuormitus on edelleenkin kytkettynä niin sulake kytkeytyy auki uudestaan jne.
Ok....

Sähkökaaviossa vaan tuo kuparinapa merkitty, joten oletuksena että toiseen suuntaan. Taas uutta...
tack
Avatar
Vee
Viestit: 210
Liittynyt: 13:23 08.01.2004.
Paikkakunta: Chapter 8
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vee »

En oo kattonu miten se sulake on tehty mutta laita se kuitenkin oikein päin.
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Toimii se molempiin suuntiin mutta asennusohje on niin että kuparinastaan virta ja hopeanvärisestä eteenpäin. Jos ei muuta niin helpottaa tutkimista jälkeenpäin.
newHD
Viestit: 19
Liittynyt: 13:45 31.05.2008.

Viesti Kirjoittaja newHD »

hemuli kirjoitti:Toimii se molempiin suuntiin mutta asennusohje on niin että kuparinastaan virta ja hopeanvärisestä eteenpäin. Jos ei muuta niin helpottaa tutkimista jälkeenpäin.
Juu, noinhan se on ja niinhän sen laitan...

Ei ollu kun takavalo oikosulus...
(kiva työmaan autotallis räpeltää -no, valot eteenpäin palaa ja sivuteitä kotio :lol:
Vastaa Viestiin