Mikseivät pyörät käy kaupaksi?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Mikseivät pyörät käy kaupaksi?

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

xxx kirjoitti:Mistä kiikastaa?
yyy kirjoitti:Taitaa olla tänä kesänä mahdotonta myydä HD:ta Suomen markkinoilla
Nämä lainaukset tuolta myyntipalstalta ovat hyviä kysymyksiä, ihan oikeasti. Jotenkin tuntuu, että tänä kesänä pyörät vaan ovat yhä ja edelleen myynnissä ja myyntipalstalla upataan vaan viikosta viikkoon. Milloin joku muistaa edes nähneensä tuolla "Myyty, saa poistaa" -viestin 8O Eräälläkin kaverilla on hieno pyörä ollut myynnissä koko kevään, eikä yksikään ole soittanut... :idea:

Onko Suomi nyt vihdoin kyllästetty käytetyillä Harrikoilla? Uudet näytetään yhä myytävän loppuun.

Onko käytettyjen hintapyyntien taso ylittänyt jonkun kipurajan?

Kun katselin noin 1,5 - 2v sitten shovelien myynti-ilmoituksia, silloin näytti, että kun hp. oli 7000-9900, pyörät vietiin käsistä. Kun hinta oli vaikkapa 10500, pyörä pysyi myynnissä kuukaudesta toiseen.

Mistä siis kiikastaa ja paljonko porukka on valmis maksamaan käytetystä Harrikasta? Itse en ole juuri nyt ostamassa enkä myymässä, mutta olen katsellut myyntipalstoja ihan mielenkiinnosta...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
arsi
Viestit: 266
Liittynyt: 19:19 07.01.2007.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arsi »

Osa syynä on varmaan halpa taala.Pyöriä tulee rapakon takaa melkoisesti tällä hetkellä ja useimmille pyörille on poka jo valmiina.
En pelkää yksin vaeltaa,silti seuraa arvostan.
M.Annala Mokoma
Avatar
Choppers_forever
Viestit: 1727
Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Joo, uitetut pyörät on uber halpoja myös kilvitettyinä. Toimivaa shovelia saa jo seittemällä tonnilla... sporteista puhumattakaan...
Shovel Kopteri ja Buell S1
Avatar
PK-67
Viestit: 43
Liittynyt: 16:26 04.09.2005.
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja PK-67 »

Suomipyörät on monesti ylihinnoiteltuja yksityisten taholta. Monikaan kun ei oo valmis maksamaan pyörään uhratusta ajasta ylimmääräsiä euroja. Jos kukaan on tarkempaa esim. seurannut JepJepin pyörätarjontaa niin siellä tuntuu kauppa käyvän vilkkaasti kun pyörät ei ole ylihinnoiteltuja,hinta/laatu suhde kohillaan. Moni kun arvostaa oman tekeleensä ylihintaiseksi jos on vaihettu satulaa tai t-kappaleet :twisted: .
Ite ollaan myyty tän kevään aikana pari pyörää (ihan suomipyöriä) kun ei olla ylihinnoiteltu ja ostettu kolme kun on sattunut hinta/laatusuhde kohilleen. :twisted: :twisted:
Avatar
Smokie
Viestit: 140
Liittynyt: 08:16 16.06.2007.

Viesti Kirjoittaja Smokie »

Liian moni on hintatietoinen ja vertailee omaa pyörää myyntipalstalla kuukaudesta toiseen roikkuviin ylihintaisiin pyöriin. Hyvä vaan että romua rahdataan rajan yli sen minkä ehditään, riittääpä sitten köyhillekkin. Ja mulle! :wink:
JNu
Viestit: 222
Liittynyt: 18:00 16.03.2007.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JNu »

Ihan järjettömiä pyyntejä esim. nettimotossa jos nyt esimerkiksi ajatellaan Buellia ja Sporttia niin eipä tule mieleenkään ostaa jotian kolme-neljä vuotta vanhaa peliä samaan hintaan kuin uuden saa taluttaa kaupasta ulos. Ihan sama vaikka olis pirun rumat Arlen Ness peilit ruuvattu paikalleen.

Yksityiset peilaavat hintoja liikkeiden pyynteihin missä on vaihtovaraa. Liikkeestä ostettaessa voi saada suoraan ostettaessa huomattavan alennuksen. Yksityiset harvoin ottavat mitään vaihdossa ja tinkivaratkin on mitättömiä. Tässä vaan yksi syy.

Kaikki menee kaupaksi, jos ei mene, hinta on väärä. Tätä voi itse kukin miettiä. Aivan turha selittää että muutkin pyytelee tai jopa enemmän.
Ultra -07
Jartza
Viestit: 171
Liittynyt: 14:04 26.06.2002.

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Mä oon eri mieltä (taas). Otetaan vaikka Buell esimerkki -> http://www.nettimoto.com/598116

ja uus -> http://www.buell.fi/index.php?sivu=mall ... li=Ulysses

Osisinko uuden vai jo 9300km ajetun :?:
JNu
Viestit: 222
Liittynyt: 18:00 16.03.2007.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JNu »

Jartza kirjoitti:Mä oon eri mieltä (taas). Otetaan vaikka Buell esimerkki -> http://www.nettimoto.com/598116

ja uus -> http://www.buell.fi/index.php?sivu=mall ... li=Ulysses

Osisinko uuden vai jo 9300km ajetun :?:
No eiköhän tämä ole niitä harvoja oikein hinnoiteltuja...
Ultra -07
Jartza
Viestit: 171
Liittynyt: 14:04 26.06.2002.

-

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Hyvinkin mahdollista...
Noita hintoja kun vertailee niin monelta jää varustetaso huomioimatta. Uuteen pyörään pitää lisätä (Buellista puhutaan) "pakollinen" race-kit hinta 1000-1400? , tankkilaukkua, peilien vaitoa + muuta sälää että siitä saa toimivan.
MIE
Viestit: 16
Liittynyt: 12:42 22.10.2007.

Viesti Kirjoittaja MIE »

On myös hyvä muistaa, että on pieni ero lisävarusteella, ja vaihdetulla varusteella.
Eli mielestäni putkista, satuloista, tangoista ym. täysi hyvitys vai siinä tapauksessa, että alkuperäiset tulevat mukaan. Siinä tapauksessahan
mopon arvo on oikeasti kasvanut lisävarusteiden hinnalla.
Tämä koskee luonnollisesti uudehkoja pyöriä.
Muuten tässä asiassa pätee tietenkin markkinatalouden lait. Kysyntä ja tarjonta muodostaa hintatason.
Ja tarjontaa näyttäisi olevan. Viime viikolla nettimotossa haulla Harley-davidson rapiat 500 myynti-ilmoitusta.
Avatar
Jani80
Viestit: 167
Liittynyt: 23:25 23.10.2006.
Paikkakunta: Ii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani80 »

joo ei mullakaan evo sportti kauaa ollut myynnissä... hintapyyntö oli huimat 5800e vaikka koko talven laittelin sitä... oli muuten nettimoton halvin kilvissä ja kunnossa oleva evo 8O
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kyllä suurin myynnin hidaste on tällä hetkellä tarjonnan määrä. Tavaraa tulee ison veden takaa sitä vauhtia että heikompia hirvittää - taala on halpaa ja jenkkien oma taloudellinen tilanne pakottaa myymään ylimääräisen omaisuuden pois.

Toki olen sitä mieltä että putkien vaihtaminen ja pillettipeilit eivät tee kymmenen vuotta vanhasta pyörästä vielä uuden hintaista, mutta tuntuu että tässä niputetaan samaan läjään niin vakiot, ropatut sekä oikeasti rakennetut laitteet. Täytyy kuitenkin muistaa että pyörät joiden muutokset ovat uniikkeja ja vaatineet satoja tunteja käsityötä maksavat enemmän kuin se viereinen vakiopyörä jossa on kultaisia kotkia joka luukussa. Näin se on muuallakin kuin Suomessa.

Jos haluaa jonkun tietyn rakennetun pyörän niin ennen kuin alkaa sen hintaa kauhistelemaan niin kannattaa miettiä paljonko maksaa jos ostat vastaavan vakiopyörän ja alat siitä tekemään (tai nykyään taitaa olla "teettämään")? Se on nykypäivän veloituksilla viisi tonnia pientä rahaa. Eikä osat ole yhtään sen halvempia, juuri laskeskelin yksi päivä että oman Electrani etupyörä jarruineen maksoi puolitoista tonnia vaikka kyse on aivan tavallisesta pinnavanteesta - siihen vaan käytettiin parhaita tarkoitukseen sopivia osia eikä mitään uutena ruosteisia kiinankehiä.

Taitaa vaan markkinat olla muuttuneet aika lailla samalla kun harrastajakunta on laajentunut. Tänä päivänä taitaa olla jo huoltokirjalla ja mukana seuraavilla alkuperäisosilla enemmän merkitystä kuin pyörän yleisilmeellä.

Tämän päivän tilanteessa heikoilla on se, jonka on pakko myydä pyöränsä. Niiden joiden ei ole pakko ei kannata panikoida ja lähteä pakkomyymään - kyllähän mikä tahansa kaupaksi menee kun hinta lasketaan tarpeeksi alas mutta ei siinäkään ole mitään järkeä.
Avatar
TIKKIMIES
Viestit: 362
Liittynyt: 22:44 17.04.2002.
Paikkakunta: Kemiönsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TIKKIMIES »

hemuli kirjoitti: Toki olen sitä mieltä että putkien vaihtaminen ja pillettipeilit eivät tee kymmenen vuotta vanhasta pyörästä vielä uuden hintaista, mutta tuntuu että tässä niputetaan samaan läjään niin vakiot, ropatut sekä oikeasti rakennetut laitteet.
näinhän se juuri on kun tekee "nopean" silmäyksen vaan hintoihin, mutta jos syventyy siihen mitä pyörälle oikeasti on tehty niin saattaa jopa ymmärtää omistajan hintapyynnön.

Omaa softailia myydessä oli ajatus kyllä se että hinnan kanssa en pelaa mutta myyntiä helpottaa kummasti jos on valmis ottamaan jotain vaihdossa

puolitoista kuukautta siinä katselin itsekkin kun keskimäärin 515 harleytä oli joka päivä nettimotossa myynnissä , niistä suurin osa kuitenkin ihan "peruspyörää" , eli sitä lajia on kyllä hyvin tyrkyllä....

Ja niinhän se on että jos nopeaa kauppaa näinä päivinä haluaa (on pakko) tehdä niin hinnan kanssa on pelattava.
mutta mikä on kenenkin mielestä sitten nopea kauppa , itse olen sitä mieltä että jos parissa kuukaudessa saa pyöränsä myytyä niin se on jo sitten nopeaa kauppaa.........
---tikkimies---

Hard working...HarD biking
wla4245
Viestit: 156
Liittynyt: 23:43 15.06.2003.

Viesti Kirjoittaja wla4245 »

hemuli kirjoitti: Täytyy kuitenkin muistaa että pyörät joiden muutokset ovat uniikkeja ja vaatineet satoja tunteja käsityötä maksavat enemmän kuin se viereinen vakiopyörä jossa on kultaisia kotkia joka luukussa. Näin se on muuallakin kuin Suomessa..
Tässä uniikkia käsityötä...ja hintapyyntikin ihan sen mukaan t.vellu


http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=592822
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

wla4245 kirjoitti:
hemuli kirjoitti: Täytyy kuitenkin muistaa että pyörät joiden muutokset ovat uniikkeja ja vaatineet satoja tunteja käsityötä maksavat enemmän kuin se viereinen vakiopyörä jossa on kultaisia kotkia joka luukussa. Näin se on muuallakin kuin Suomessa..
Tässä uniikkia käsityötä...ja hintapyyntikin ihan sen mukaan t.vellu


http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=592822
"Kauneus on katsojan silmässä"
Vastaa Viestiin