Mikseivät pyörät käy kaupaksi?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Torme

Viesti Kirjoittaja Torme »

joka kirjoitti:onko kaikissa hintapyynti sitten liian korkea ?
- j o n i -
taitaa se kauppa tuola muutama tonni alapuolella käydä...
joku voisi kysyy miksi maksaa 1000-2000? enemmän muutetusta 883->1200, kun tehdasvalmisteisesta 1200 koneesta :wink:

tää ei sitten ollu piikki, meinaan muutama vuosi sitten itse pyörää ostaessa mietin tota kysymystä. tehdasvalmisteiseen 1200 päädyin..
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

joka kirjoitti:...sohaistaas tähänkin muurahaiskekoon... itse otin viimesyksynä Sportster vaihdossa natikkaani, laitoin sen huvin vuoksi myyntiin jo viime talvena, korkealla hinnalla, muutama kysely !
- j o n i -
Syyllistyitkö nyt tähän hintojen keinotekoiseen hinnoitteluun? Tuon vertailuhinnan perusteella tulli sitten laskee hyvät verot tuontipyörille. Samanlaisia tapauksia on nettipalstoilla varmaan aika paljon.
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

mikira kirjoitti:..keinotekoiseen hinnoitteluun? ..vertailuhinnan perusteella tulli laskee hyvät verot tuontipyörille. Samanlaisia tapauksia on nettipalstoilla varmaan aika paljon.
Minun on vaikea uskoa, että kukaan hinnoittelisi tuon takia yläkanttiin. Kyllä se hinoittelu lähtenee kuitenkin toiveesta saada pyörä myytyä kalliilla, kun muutkin kerran näyttävät pyytävän...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
wesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesa »

Syy siihen, ettei kauppa käy on ylihinnoittelu.
Vertailun vuoksi vähän hintoja päivän ajomatkan päästä.
katso http://www.marktplaza.nl/motor/harley_davidson/ 8)

Puhumattakaan, mitä taalan kurssi saa aikaan Amerikasta ostettuna.

Suomi-hinnoittelu on tullut tiensä päähän. 8)
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Jotkut myyjät siis ylihinnoittelevat tahallaan jos vaikka tuuri kävisi, muut sitten ajattelevat että noita ylihinnoiteltuja halvemmalla lähtee käsistä helposti. Ostajat sitten laskevat ulkomaan hinnan + liian pienet tuontikulut + pienet verot ja soittelevat "ylihinnoiteltujen" kauppiaille ja kertovat kuinka halvalla muualta saa. Tälläiseen ajoneuvokaupan hinta kierteeseen on koto suomessa nyt päästy?

No kyllä se jossain vaiheessa tasaantuu.
j7on

Viesti Kirjoittaja j7on »

Ehkä tarjontaa on jo liikaa, ei kaikilla ole varaa pitää montaa pyörää tallissa, harrastajiakaan ei ehkä tule samalla mitalla kun ennen kun teinit ajaa skoottereilla ja kumipalloilla... :?:
joka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joka »

:) niin, mutta mikä on ylihinnoittelua, kun katsoo että pyydetään tuonti 88 porstereistakin -92-99 5000 e ja siihen pitää laittaa verot rekisteröinnit niin ollaan sitten jo hinnassa +7000 euroa ! sitten kun laittaa häksättimeen kilkkeet, maalaus min. 500 e (siis jos haluaa muutakin kuin yksivärisen), putket 500 e, tankit ja siivet 500 e, vilkut+penkit+muut kilkeet 500 e, poraus+nokat+suuttimet 500 e :) no jo olikin ollaankin jo hinnassa 9000 e omakustannuksena, jolloin ei olla vielä kivusta ja särystä saatu mitään :) siis näin minä sen ajattelin silloin !!!

meinaan sanoisin että halvimmillaan rahdin ameriikasta saa 750 taalaa ja 1000 taalaa välityskuluja, tällä laskuopilla Sportster ameriikasta 4000 taalaa => tällä valuutta kurssilla 3830 ? Sitten tulli 6 % ja alvi 22 % 4952 ? sitten ne ottavat jotain kuluja tuolta huolinnasta, vaikka 100 ? eli 5052 ? pyörä on helsingissä vapaana tullin varastosta :) ny sitten se kotio ja tulliin autoveropäätöstähakemaan ! autovero ja siitä vielä alvi ollaan hinnassa 1500 ? lisää, sitten pitää hakea rekisteröintiin Sumekolta yhdenmukaisuus todistus 300 ? (riistoa), valot ja vilkkut vaihtoon 100 ? mittari joko vaihtoon tai ainakin tarra siihen tarraa en laske mutta jos mittarin haluaa vaihtaa pitää se tilata ameriikasta sillä Sumekolta en osta 150 ?, katsastukset, sekä kilvitys vajaa parisataa eli 200 ? ollaan omakustannushinnassa 88 porsteri kotona suomikilvissä...

...ja rahaahan ei ole kulunut kuin 7302 ?, siis ihan vakio pyörästä... sittenhän sitä todellakin pitää käydä rassailemaan :)

Olenko väärässä ?

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Oz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oz »

mikira kirjoitti:Ostajat sitten laskevat ulkomaan hinnan + liian pienet tuontikulut + pienet verot ja soittelevat "ylihinnoiteltujen" kauppiaille ja kertovat kuinka halvalla muualta saa.
Esimerkki: ostetaanpa vaikkapa ebaysta mopedi. Kas, tuossahan olis 1200 Sportster buy it now hintaan 3950$ -> http://tinyurl.com/3ndr6k <-

Soitetaan jobbarille että ostaa sen pois. Hänelle palkkiota 500$, kokonaista konttia ei tarvitse, vaan mopo tulee 300$:lla ja varataan ja maakuljetukseen 600$.

YHTEENSÄ: 5350$ = 3451,61? (1,55 kurssilla laskettuna.)

Siihen lisäksi tulli 6%: 3658,71?

Ja maahantuonnin alv 22%: 4463,62?

Katsotaan ajoneuvoon sopiva verotuspäätös tuoreimmasta listasta. -> http://tinyurl.com/4egn4v <-
Sieltähän löytyikin sopiva, vuotta uudempi 1200nen jolla ajettu melkein saman verran. Vero arvonlisäveroineen tuolle oli 1631,68?, joten kun se lisätään jo kertyneisiin maksuihin, saadaan mopon hinnaksi 6095.31?

Tuossa summassa on jo sitten varaa ostella pakoputkea ja valoja katsastusta varten, ennen kuin se menee suomen hintatason yli. Ja tuohan ei toki ollut halvin vaihtoehto, mutta ensimmäinen mikä tuli silmiin. Jos suomessa on tuolla rahalla tai vähän enemmälläkin vastaavaa myynnissä, niin ei tarvitse kauaa myydä.

Korjatkaa ihmeessä jos laskelmissani on jotain huomattavaa vikaa. Vastaavien laskelmien perusteella nimittäin omani tilasin rapakon takaa, vaikka mieluusti olisin sen suomestakin ostanut. Siinä kohtaa vaan kaikki samanlaiset maksoivat n. 3000-4000? enemmän kuin tuotuna. Pari edullista on tässä keväällä ollut myynnissä, mutta eipä niitä ole kauaa myytykään.

EDIT: kappas, jonikin oli samalla asialla. :D
Been there, in the past. Now here, at last. Going nowhere, and fast.
joka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joka »

Oz kirjoitti:Soitetaan jobbarille että ostaa sen pois. Hänelle palkkiota 500$ kokonaista konttia ei tarvitse, vaan mopo tulee 300$:lla
Onko tämä jobbari $500 tunnettu, meinaan Pekka ottaa tonnin luokkaa, mikä on kyllä ihan ok ! samoin KKCARS rahtaa pyörän suomeen $750 samassa kontissa tulee useita (nyt en kyllä muista olin tuossa hinnassa pyörän kuljetu atlantasta floridaan), eikä tuo ole mielestäni kohtuutonta, mistä tuon saa $300, meinaan uudet projektit kiinnostaisivat :) Ellen sitten paloitte tuota porsteria bobberiksi :)

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Oz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oz »

joka kirjoitti:samoin KKCARS rahtaa pyörän suomeen $750 samassa kontissa tulee useita
8O Sehän on sitten jo halvempi kuin 500 + 300 = 800$
Been there, in the past. Now here, at last. Going nowhere, and fast.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

mikira kirjoitti:...Ostajat sitten laskevat ulkomaan hinnan + liian pienet tuontikulut + pienet verot...
Tuli nyt syyllistyttyä vähän härskiin alkuperäisen tekstin irrottamiseen asiayhteydestään - mutta tässä kesän aikana olen kiinnittänyt huomiota siihen että tuolla palstoilla on myynnissä paljon verottomia mopoja joiden ilmoituksessa annetaan ymmärtää tulevat verot järjestään 30% todellisuutta alhaisemmiksi vaikka asia on helposti tarkistettavissa tullin sivuilta? Pelkäävätkö myyjät että pyörät jää käsiin jos veroarvio olisi lähempänä totuutta?

Tästä samasta aiheesta olen käynyt sähköpostivaihtoa erään tällä palstalla kirjoittelevan henkilön kanssa ja haluankin tässä sanoa että en tällä viittaa mitenkään erityisesti hänen ilmoitukseensa vaan näitä on ollut nähtävissä useampia.
hemuli
Viesti:

Jatketaanpa vanhaan aiheeseen...

Olen mielenkiinnolla seurannut Suomen HD-markkinoita, juuri meni kuudensadan myytävän pyörän raja rikki Nettimoton puolella ja tulli on kesäkuun aikana tehnyt veropäätöksen yli 150 pyörästä, heinäkuun tilasto oli vielä julkaisematta mutta jos suunta on sama niin taitaa tulla vähintään yhtä paljon. Että kyllä kalustoa riittää :lol: .

Nyt on tosin taala osoittanut lieviä piristymisen merkkejä, oltuaan hetken 1,60 tuntumassa on se nyt painunut jo alle 1,50.
Jarza

Viesti Kirjoittaja Jarza »

Eilen ainakin katosi yksi HD Shovel nettimotosta pois ja saapui iltasella tuohon meikäläisen pihaan 8)
hemuli
Viesti:

Taala sitten otti ja teki tepposet... Parissa viikossa tuli nousua kolmisenkymmentä prosenttia ja nyt ollaan menty pitkään tasaista 1,25 viivaa.

Tämä voi vaikuttaa suunnitelmiin kaluston tuomisesta mutta onko alkava talvi pudottanut myytävien pyörien määrää myös täällä Suomessa - ovatko myyjät ottaneet pyörät pois myynnistä ajatellen aloittavansa uudestaan keväällä? Tuli vaan tällainen mieleen kun Nettimotossakin myytävien pyörien määrä on pudonnut jo alle viidensadan. Tuskin niitä on niin paljoa saatu kuitenkaan myytyä.

Hintatason lasku on kylläkin näkynyt selvästi tämän syksyn aikana, pyyntihinnoista on pudonnut selvästi 10-20 prosenttia pois.
uuze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja uuze »

Ite myyny kolme pyörää syksyllä ja halvalla menny. Enempää ei tartte tuoda ainakaan myyntiä varten kun toi dollarikin taas kallistunu. Eli luulen et yksityiset on myyny pyörät halvalla ja diilerit odottaa kevättä ja hintojen nousua.
Vastaa Viestiin