883------1200
joo itselläkin tuli pyörä päivitettyä, eli nyt alla -92 883 Sportster. Hauska ja leppoisa vehje sinänsä, mutta pari tonnia ajaneena on kyllä tullut huomattua sen "tuhnuus"... Oon alkanut ja harkita tälläistä muutostyötä 1200;ksi.
Itse kun ei tosiaan ole näitä niin hirveesti rassannut, taitaa olla paras suosiolla teettää ko. homma asiansa osaavalla pajalla?.
Itse kun ei tosiaan ole näitä niin hirveesti rassannut, taitaa olla paras suosiolla teettää ko. homma asiansa osaavalla pajalla?.
Harley Davidson XLCH 1000 -72
waldemar kirjoitti:joo itselläkin tuli pyörä päivitettyä, eli nyt alla -92 883 Sportster. Hauska ja leppoisa vehje sinänsä, mutta pari tonnia ajaneena on kyllä tullut huomattua sen "tuhnuus"... Oon alkanut ja harkita tälläistä muutostyötä 1200;ksi.
Itse kun ei tosiaan ole näitä niin hirveesti rassannut, taitaa olla paras suosiolla teettää ko. homma asiansa osaavalla pajalla?.
jos oot joskus ruuvvannu jotain niin tämmönen 883->1200 konversio on helppo nakki...
Juu no siis periaatteessa kai tässä on kysymys vain mäntien ja sylintereiden vaihtamisesta isompiin
No paljon en tosiaankaan ole laitellut, ja vähän hirvittäisi ainakin täysin yksin ruveta hommaa tekemään, lienevät nuo palikatkin jonkin arvoisia... et mitään "koe-vedoksia" ei montaa kertaa viitsisi kokeilla
No paljon en tosiaankaan ole laitellut, ja vähän hirvittäisi ainakin täysin yksin ruveta hommaa tekemään, lienevät nuo palikatkin jonkin arvoisia... et mitään "koe-vedoksia" ei montaa kertaa viitsisi kokeilla
Harley Davidson XLCH 1000 -72
Onko hintatietoa viimeksi konversioita tehneillä. Siis jos itse ruuvaa kamat irti ja paikalleen niin paljonko maksaa männillä ja vanhojen sylinterien konversioporauksella?
Kannattaako samalla tehdä jotain muuta, jos tarkoituksena vain maksimoida ajettavuuden kannalta oleellinen alakierrosvääntö?
Mäntä + sylinterisettien hinnat lienevät siellä 700e tienoilla. Mitä tarkoittaa niiden yhteydessä mainittu viimeistelyhoonaus?
Kannattaako samalla tehdä jotain muuta, jos tarkoituksena vain maksimoida ajettavuuden kannalta oleellinen alakierrosvääntö?
Mäntä + sylinterisettien hinnat lienevät siellä 700e tienoilla. Mitä tarkoittaa niiden yhteydessä mainittu viimeistelyhoonaus?
- Blues Guitar
- Viestit: 300
- Liittynyt: 12:57 06.08.2006.
- Paikkakunta: Mäntyharju
No niin, nyt on asiaa luettu eteenpäin ja suunnitelma lienee ostaa valmis pytty ja mäntäsetti. Tällainen V-TWIN MFG:n paketti löytyi, hinta 500 usd.
883-1200 Big Bore Cylinder Kit
1200cc XL Conversion Cylinder and Piston Set includes 2
silver finished cylinders or black wrinkle with milled edge fin
cylinders with fitted Wiseco or Sifton moly 9:5:1 reverse dome
piston and ring set with base and head gasket included. Order
Rocker Box Gasket Set separately.
Big Bore kits on this Page Do Not Require Any Machining!
VT No. Item Type 11-0473 Cylinder/Piston Kit Wiseco Silver 1986-03
http://www.vtwinmfg.com/Catalog1/VTwinCatalogIndex1.htm
Ja taas kysymys. Ilmeisesti sytkä pitää vaihtaa, mutta pitääkö noilla puristuksilla vielä vaihtaa nokkia tai jotain muuta?
883-1200 Big Bore Cylinder Kit
1200cc XL Conversion Cylinder and Piston Set includes 2
silver finished cylinders or black wrinkle with milled edge fin
cylinders with fitted Wiseco or Sifton moly 9:5:1 reverse dome
piston and ring set with base and head gasket included. Order
Rocker Box Gasket Set separately.
Big Bore kits on this Page Do Not Require Any Machining!
VT No. Item Type 11-0473 Cylinder/Piston Kit Wiseco Silver 1986-03
http://www.vtwinmfg.com/Catalog1/VTwinCatalogIndex1.htm
Ja taas kysymys. Ilmeisesti sytkä pitää vaihtaa, mutta pitääkö noilla puristuksilla vielä vaihtaa nokkia tai jotain muuta?
- Blues Guitar
- Viestit: 300
- Liittynyt: 12:57 06.08.2006.
- Paikkakunta: Mäntyharju
Ei tarvi vaihtaa mitään (jos ei haluu) MUTTA kannattaa niinkuin Hemuli tos sanoi mitata! vaikka on "VALMIS" sarja!Juuso kirjoitti:No niin, nyt on asiaa luettu eteenpäin ja suunnitelma lienee ostaa valmis pytty ja mäntäsetti. Tällainen V-TWIN MFG:n paketti löytyi, hinta 500 usd.
883-1200 Big Bore Cylinder Kit
1200cc XL Conversion Cylinder and Piston Set includes 2
silver finished cylinders or black wrinkle with milled edge fin
cylinders with fitted Wiseco or Sifton moly 9:5:1 reverse dome
piston and ring set with base and head gasket included. Order
Rocker Box Gasket Set separately.
Big Bore kits on this Page Do Not Require Any Machining!
VT No. Item Type 11-0473 Cylinder/Piston Kit Wiseco Silver 1986-03
http://www.vtwinmfg.com/Catalog1/VTwinCatalogIndex1.htm
Ja taas kysymys. Ilmeisesti sytkä pitää vaihtaa, mutta pitääkö noilla puristuksilla vielä vaihtaa nokkia tai jotain muuta?
Sanotaan vielä kolmannen kerran - etenkin "valmiit" osat kannattaa mitata . Sporttiboy voi kertoa lisää aiheesta...
Jos haluat vähänkään enemmän tehoja koneesta niin suosittelen yli kympin mäntiä. 10,5:1 toimii vielä ihan hyvin katumoottorissa varsinkin jos vaihdat jyrkemmät nokat. 9,5 männillä en menisi missään nimessä laittamaan yhtään väkevämpiä nokkia, häviää ne vähätkin puristukset.
Jos haluat vähänkään enemmän tehoja koneesta niin suosittelen yli kympin mäntiä. 10,5:1 toimii vielä ihan hyvin katumoottorissa varsinkin jos vaihdat jyrkemmät nokat. 9,5 männillä en menisi missään nimessä laittamaan yhtään väkevämpiä nokkia, häviää ne vähätkin puristukset.
Itselleni on pian saapumassa Sportster 883C -02 jenkeistä ja tässä pitkän toimitusajan puitteissa on ollut mukava miettiä erillaisten härpäkkeiden hankintaa. 883 --> 1200 on yksi mahdollinen päivitys mitä tulen tekemään. Löysin valmiin paketin täältä: http://www.ifrantic.com/servlet/the-20/ ... Kit/Detail , eikä nykydollarilla tuo ole paha hinta. Firmalla myös Ebayssä kauppa, jossa paljon tavaraa Sportstereille.
Road King 2008