Kun mie menin autokouluun (mopokouluun, siis A-kortti), niin johan miekin olisin päässy heti teoriatuntien jälkeen ajamaan Tikkurilan keskustaan. En suostunut, koska olin kaksipyöräisellä ajanut viimeeksi noin 15vee aiemmin. Ope joutui närkästyneenä kyytsimään miut läheiselle parkkipaikalle, jossa sitten opettelin mm. kytkimen, jarrut ja kaasun ja ajelin ympyrää. Seuraavalla kerralla jouduinkin jo lähtemään itse sieltä keskustasta... että hieman kaipailisin vastuuta myös opettajille.
>Kettu<
2008 EMPYn jättäneet
Siinäpä opettaja meinasi tehdä radikaalin opetusvirheen jonka sinä fiksuna korjasit, pisteet sulle.Tulikettu kirjoitti:Kun mie menin autokouluun (mopokouluun, siis A-kortti), niin johan miekin olisin päässy heti teoriatuntien jälkeen ajamaan Tikkurilan keskustaan. En suostunut, koska olin kaksipyöräisellä ajanut viimeeksi noin 15vee aiemmin. Ope joutui närkästyneenä kyytsimään miut läheiselle parkkipaikalle, jossa sitten opettelin mm. kytkimen, jarrut ja kaasun ja ajelin ympyrää. Seuraavalla kerralla jouduinkin jo lähtemään itse sieltä keskustasta... että hieman kaipailisin vastuuta myös opettajille.
>Kettu<
Ajo-opetus moottoripyörällä tulee aina aloittaa pyörän käsittelyn harjoittelulla / oppilaan taitojen arvioinnilla ja sitä ei tule liikenteen seassa tehdä missään tapauksessa.
Oli sitten oppilaan tausta mikä tahansa, vaikka mukelosta saakka crossia ajellut henkilö.
Jos käsittely sujuu, sitten liikenteeseen.
Kokemasi esimerkki on juuri näitä tapauksia joista jää oppilaalle huonot fiilikset ja pahimmassa tapauksessa kammo koko touhua kohtaan.
FLSTFSE2
Mulla oli ainakin käsittelykoe ennenkuin pääsi liikenteesseen. Siihen kuului jarrutuksia ja väistöjä ja hidasajoa. Se oli -94 vuonna ja mun käsityksen mukaan se koe oli pakollinen.
Sportster -99 XLH1450
Typhoon-Luokan ydinsukellusvene 2 x 190 MW ydinreaktoria
Tunturi Sport -75 Puch 50cc 1,5 hv
Avaruussukkula RS-25 (SSME) 1.8 MN x 3
Typhoon-Luokan ydinsukellusvene 2 x 190 MW ydinreaktoria
Tunturi Sport -75 Puch 50cc 1,5 hv
Avaruussukkula RS-25 (SSME) 1.8 MN x 3
Käsittelykoe on pakollinen ja ajokoe liikenteessä on erikseen sen jälkeen.Pokko76 kirjoitti:Mulla oli ainakin käsittelykoe ennenkuin pääsi liikenteesseen. Siihen kuului jarrutuksia ja väistöjä ja hidasajoa. Se oli -94 vuonna ja mun käsityksen mukaan se koe oli pakollinen.
Yleensä kuitenkin ennen virallista käsittelykoetta ajetaan jo liikenteessä.
Yleensä oppilaat ajavat esim. käsittelykoepaikalle itse.
FLSTFSE2
- Peacemaker76
- Viesti:
Ei vissiin puhuta inssiajosta, vaan autokoulun ekasta ajotunnista jolloin yleisesti harjoitellaan käsittelyä suljetulla alueella.viaton kirjoitti:Käsittelykoe on pakollinen ja ajokoe liikenteessä on erikseen sen jälkeen.Pokko76 kirjoitti:Mulla oli ainakin käsittelykoe ennenkuin pääsi liikenteesseen. Siihen kuului jarrutuksia ja väistöjä ja hidasajoa. Se oli -94 vuonna ja mun käsityksen mukaan se koe oli pakollinen.
Yleensä kuitenkin ennen virallista käsittelykoetta ajetaan jo liikenteessä.
Yleensä oppilaat ajavat esim. käsittelykoepaikalle itse.
Ikävää päivitystä taas, Iltalehti
-
Rautislady
- Viesti: