Otin tossa oikein suuren otoksen erilaisten varaosien ja kalikoiden hinnoista, siis nimenomaan tehtaan omien kamojen. Totuus on aika yllättävä eli vaikka makselee tulleja ja lähetyskuluja oikein kunnolla niin silti Ameriikan toimitukset ovat aina yli 50 % edullisempia kuin kotimaasta hankitut. Ja kamat tuodaan vielä kotiin!
Kuka vetää välistä
Pitkässä juoksussa tällainen politiikka ennustaa huonoa tulevaisuutta kotimaisille yrittäjille. On nimittäin noi nettitilauksen niin nopeita ja helppoja
Jep, näin on... Huomasin itse saman jokunen vuosi sitten ja sen jälkeen kotimaasta on tullut osteltua vain tiivisteitä, öljyjä yms. pikkusälää, jotka tarvitsen "heti". Tollasen kolmen vuoden sisään palikkarahaa on mennyt ulkomaille reilut 6000e, kotimaahan luokkaa 500e.
Mut kotimaassa orgistarvikkeiden hinnat taitaa pysyä ylhäällä niin kauan kun toimitusjohtajia kiinnostaa ajella h-d:lla...
Paljonkos noi tullimaksut on suunnilleen ollu (prosenteissa)?Meinasin nimittäin tilata jenkeistä tankin joka tulis äkkiä laskettuna n.140egee halvemmaks kuin suomesta, alv ja 3,5% tullimaksu mukaanlukien.Mutta päteekö toi 3,5%????
Olen huommannut saman asian hinnoista olen tilannut usein chicago harleylta wisalla ja aina säästää esim kesällä oli joku pistänyt puukolla reiän electran penkkiin, onneksi mulla oli täysikasko koska penkki maksoi suomessa 500 ekua vakutusyhtiö veti pois 150 omavastuu ja maksoi mulle 350 ja kuin sitten tilasin chicagolta alkuperäinen penkki tuli maksamaan mulle rahtineen veroineen semmoiset 300 eli koko hommasta tuli vähän voittoa.
Eli jos jollain tulee vastaavia tapauksia niin kannattaa vakuutusyhtiölle ilmoittaa suomen hinnat ja tilata usasta niin saa ainakin omavastuun takaisin.
menetitkö tossa hommassa bonuksia? Jos näin kävi niin ei tuo sitten kai ihan niin halvaks tullu. Eikös kaikista vakuutuksesta (kaskosta ainakin) korvattavista hommista mee bonareita? Ja tuu tätä kautta kalliiksi? Vai?
janzke ja paksupoika...
.. ja sitten me ihmetellään kun vakuutusmaksut aina vaan nousee...
nyt on televiziolupa mainos menossa "Muut maksavat" joka sama pätee
näissä vakuutusjutuissa..
jos jokainen haluaa ehdottomasti hyötyä ohi vakuutusehtojen tulee se meille kaikille todella kalliiksi ..
itseäni veetuttaa suunnattomasti lukea näitä "sain näin paljon" juttuja..
varsinkin kun se maksaja olin loppukädessä minä vakuutuksenottajana eikä joku vakuutusyhtiö vaikka te niin luulette .. meiltähän nämä korvauksissa liikuteltavat rahat tulee... ja taas seuraavassa maksulapusa revin lisää pelihousuja kun hinta on "pomsahtanut" kun joku taavi sai hyödyn...
Sulle kun käy jotain niin varmaan etsit halvimman osan jonka vakuutusyhtiö voi korvata? Tai pienimmän korvauksen? Empä usko.
Sen takia ne vakuutukset otetaan et jos sattuu jotain niin korvataan vahinko ja aika harvoin kukaan rikastuu vakuutusyhtiön korvauksilla, kyl ne yleensä pitää puolensa...
Pyörien vakuutukset, siis pelkät liikennevakuutuksetkin on kyllä kalliit mut kuitenkin. Tää nyt oli vaan mun kanta.
Jorken kanssa samaa mieltä vapaa-ehtoisia vakuutuksia ei edes saa kaikkiin pyöriin ja jos vahinko sattuu niin yhtiön kuluu korvata/korjata vehkeet sellaiseen kuntoon kun ne oli ennen vahinkoa. Joka ei koskaan tule toteutumaan, varsinkin jos pyörässä on jotain itse kovalla työllä/vaivalla tehtyä tai muutettua osaa.
Tuo liikennevakuutuksen hinta vain on täysin käsittämätön johon tälläisillä ilkivalta tapauksilla ei tietääkseni ole mitään vaikutusta.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vakuutusmiehet ovat vannoneet jo vuosia, että liikennevakuutukset tuottavat tappiota! Vaan kuinkas kävikään kun vakuutukset pantiin uusjakoon bonuksien siirtokiellon yhtydessä.
Ykskaks yllättäen uusiin liikennevakuutuksiin saikin 20 % alennusta, kun ennen ne alkoi miinus kahdestakymmenestä
Tottakai bonukset menee, mutta lähtökohtahan oli tässä keskustelussa hinnat suomi usa ja vakuutusyhtiöhän katsoo aina suomen ( sumekon) hinnat ja vetää siitä omavastuu (150)pois sittenhän se on itsestään kiinni kuin vakuutusyhtiö on maksanut rahat tillille mistä ostaa ja jos on aika vähän odottaa niin saa usasta halvemmalla että periatteesta saa omavastuun takaisin ja ehkä vähän vähemmän vituttaa!!! mutta niinkuin jo sanoin niin eihän siinä voita mitään ainahan häviää (bonukset)
Samahan pätee vaikka ei olisi täyskasko vakuutuskaan (esim mulla tänävuonna koska viimevuoden vahingon takia jo kallis vakuutus tulisi nousemaan 20% mutta jos nyt vahinko tulisi tänävuonna taas niin joutuisin itse maksamaan ja silloinkin kannattaisi taas tilata chicagosta niin voisi säästää ison rahan verrattuna jos tilaisi sumekolta (tietysti säästöhän riippuu vahingon suuruudesta).
Anteeksi nyt sekoilin vähän kuin olin miettinyt vähän niin mullahan oli kaksi vahinkoa viimevuonna yksi itse aiheuttama ja silloinhan meni boonukset mutta jos kyse on ilkivallasta niin silloin ei mene boonuksia vaan omavastua
ottamatta kantaa mihkään sen kummemmin kysyn vaan......et jos saa netin kautta amerikaanosta jutskat 50% halvemmalla nii tietty siinä tulee mieleen lukematon määrä ajatuksia.........suomen alvi, liiketilan vuokra, jos sulla on henkilökuntaa, vakuutukset , puh.kulut, mainokset, ym ym ym......voi hyvinkin olla nii et suomen kauppiailla on ahneus iskeny......mut silti asiaa tuntematta kysyn ......et onko......mä tiedä......jos jostaki tuntuu et noilla hommilla köyhyys lähtee nii mikä estää perustamasta varaosa puotii ja tiputtaa hinnat kohdalleen ja tehdä itestään rikas........eikä ollu vittuilua.......mut tarttee miettii juttuja monelta kantilta..........mut elämä on laiffii sano nykänenki......pärjäillään kuiteski.........ja kohta kone käyntiin jää enkä pääse pois.
Uskon että ei dealerit vie ne isot voitot vaan mahantuoja näistä hinnoista hyötyy.
Sama on uusien pyörien kanssa kuin dollarin kurssi on korkea aletaan puhumaan ett on painetta nostaa hinnat mutta kuin taas dollarin kurssi on alhainen niin hinnat ei ikinä tule alas
Eli vähän sama juttu kuin mellä kerran töissä
Pomo alkoi puhumaan että pitää asentaa leimakello että että näkee myöhästyykö äijät aamulla töistä ja jos niin voidaan vetää palkasta pois
sanottiin sopii hyvin sittenhän meidän pitäisi saadaan ylityökorvausta joka minuutista joka menee yli neljä iltapäivällä, sen jälkeen ei ole kuulunut leimakellosta mitään.