mattiroiha kirjoitti:VARASTETTU HD FLHB-69 6-13.10-08 VÄLISENÄ AIKANA LEPPÄVAARASTA LEPPÄVAARANKADULTA SIJAITSEVASTA AUTO KATOKSESTA. TUNTOMERKKEJÄ 208CM AKSELIVÄLI,SPORTIN TANKKI JOSSA MUSTA HOPEA MAALAUS JA OHKASET VALKOSET VIIVAT POIKITTAIN JA SAMA TAKALOKARISSA. 3"AVOIN BELTTI EVON 1340-V.99
KONE. 200 LEVEE TAKAKUMI,TUPLAVALOT EDESSÄ. HOOKKERIN SUORAT PUTKET. RUNKO NRO 69FLHB1970 REK.NRO OL-817
JOS TULEE VASTAAN JOSSAIN PÄIN TAI OSUU KOHDALLE NII JOS VIITSIS ILMOITTAA NUMEROON 040-5176643 TAI 040-8487969
KIITTÄEN MATTI ROIHA
Varastettu pyörä
Varastettu pyörä
Oli tuolla "myydään" osiossa, näkyy varmaan paremmin täällä:
^ Saattaahan se olla jossain päin jo myynissä
Paska juttu ja oli vielä aika lähellä kotikulmia. Täytynee lisätä rautoja ja lukituksia oviin ja ikkunoihin. Kun kyseessä ei ole todellakaan vakiopyörä kaupan hyllyltä, niin noi vakuutuskorvaukset voi olla vähemmän kivoja.
Miten muuten rakennetun pyörän vakuutus? Pitääkö rakennelma arvioituttaa jossain vai voiko itse kertoa arvon, joka sitten nostaa vakuutusmaksuja? (tästä varmaan on kirjoitusta jossain topicissa...)
Paska juttu ja oli vielä aika lähellä kotikulmia. Täytynee lisätä rautoja ja lukituksia oviin ja ikkunoihin. Kun kyseessä ei ole todellakaan vakiopyörä kaupan hyllyltä, niin noi vakuutuskorvaukset voi olla vähemmän kivoja.
Miten muuten rakennetun pyörän vakuutus? Pitääkö rakennelma arvioituttaa jossain vai voiko itse kertoa arvon, joka sitten nostaa vakuutusmaksuja? (tästä varmaan on kirjoitusta jossain topicissa...)
If U can't stand the heat, stay out of the kitchen
Viime vuosina erikoisemmat pyörät ovat saaneet olla aika rauhassa kun varkaat ovat keskittyneet lähinnä uudehkoihin vakiopyöriin jotka on helppo muuttaa rahaksi heti kun ne on saatu rajan yli. Tämä on taas karu muistutus julmasta maailmasta.
Yhtiöt ovat aika nihkeästi suhtautuneet erikoisvakuutuksiin, takavuosina niitä taisi saada helpommin. Korvaustilanteessa helpottaa jos on iso pino kuitteja osista ja tehdyistä töistä.
Yhtiöt ovat aika nihkeästi suhtautuneet erikoisvakuutuksiin, takavuosina niitä taisi saada helpommin. Korvaustilanteessa helpottaa jos on iso pino kuitteja osista ja tehdyistä töistä.
Ainakin aikoinaan piti ralliauto käydä arvioittamassa ja esittää läjä kuitteja, että sai sellaisen vakuutuksen, joka korvaisi kaikki mitä oli asennettu jälkeenpäin.Walde kirjoitti: Miten muuten rakennetun pyörän vakuutus? Pitääkö rakennelma arvioituttaa jossain vai voiko itse kertoa arvon, joka sitten nostaa vakuutusmaksuja? (tästä varmaan on kirjoitusta jossain topicissa...)
Pyörästä on hyvä olla otettu kuvia, missä näkyy mitä osia on lisätty.
Kannattaa kysäistä vakuutusyhtiöstä asiasta, siellä osaavat neuvoa ja kannattaa kysäistä useammasta vakuutusyhtiöstä, hinnoissa voi olla suurikin ero.
Multa vietiin rakenneltu Sporty tossa kesällä (myöskin länsi-hesasta). Olin ottanut kuvat pyörästä ostohetkellä, säilyttänyt (osan) kuiteista ja ennen kaikkea tarkasti dokumentoinut vaihdetut osat päivämäärien tarkkuudella sekä valokuvannut pyörää säännöllisesti.
Listasin vaihdetut osat ja lähetin kuvat vak. yhtiölle ja he korvasivat asiallisesti. Eli enemmän ku olin alunperin pyörästä maksanut, mutta ei tietenkään niin paljoa kuin osiin oli mennyt rahaa. Eihän niistä myymälläkään yleensä omiaan saa veke. Ja tietty menetetyt työtunnit ja tunnearvo, niitähän ei saa takaisin millään summalla
Olin kuitenkin tyytyväinen päätökseen.
Listasin vaihdetut osat ja lähetin kuvat vak. yhtiölle ja he korvasivat asiallisesti. Eli enemmän ku olin alunperin pyörästä maksanut, mutta ei tietenkään niin paljoa kuin osiin oli mennyt rahaa. Eihän niistä myymälläkään yleensä omiaan saa veke. Ja tietty menetetyt työtunnit ja tunnearvo, niitähän ei saa takaisin millään summalla
Olin kuitenkin tyytyväinen päätökseen.
Ja tässä pari kuvaa pöllitystä pyörästä:
http://images43.fotki.com/v1329/photos/ ... r01-vi.jpg
http://images108.fotki.com/v612/photos/ ... r02-vi.jpg
http://images43.fotki.com/v1329/photos/ ... r01-vi.jpg
http://images108.fotki.com/v612/photos/ ... r02-vi.jpg
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 16:03 14.11.2006.
- Viesti:
vakuutuskorvauksista...
Kesällä vietiin uus softail Liettuassa - tupla omavastuu ex-ryssämaassa, ei auta kun maksaa -> mitäs läksit jne... mut sitä en ymmärrä miks Pohjola ei korvaa mm. V&H putkia, eikä progressiivisia iskareita vedoten "onhan sulla ne alkuperäiset tallella, ne on kalliit..." ja olivat alan liikkeestä tiedustelleet että orggis putket on 1 500 ?. no just joo...
Onko ryhmällä kokemusta vastaavasta ? Mitä kannattais tehdä ?
Onko ryhmällä kokemusta vastaavasta ? Mitä kannattais tehdä ?
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 16:03 14.11.2006.
- Viesti:
Mistä ne tietää onko sulla ne orkkikset ees tallella enää? Multa eivät ees kyselleet niiden perään. Jonkun orkinaalipukinsarvistongan jälleenmyyntiarvo on aika mitätön...
Mulla ainakin lukee vakuutuskirjassa, että pyörän arvo VARUSTEINEEN. Eli siihen kuuluu silloin kaikki kilkkeet mitä on kiinnitelty. Kato, mitä teikäläisellä on ja taistele.
-Rike
Mulla ainakin lukee vakuutuskirjassa, että pyörän arvo VARUSTEINEEN. Eli siihen kuuluu silloin kaikki kilkkeet mitä on kiinnitelty. Kato, mitä teikäläisellä on ja taistele.
-Rike
Re: vakuutuskorvauksista...
Sano, että "niin on, onneksi niitä ei oo varastettu, joutuisitte kotivakuutuksesta sen pulittaa." Nyt puhutaan niistä, jotka oli pyörässä kiinni. Asianajaja saa niistä rahat varmasti ilman mitään käräjöintejäkään, tuo on yksittäisen vahinkokäsittelijän oikkuiluja, soita sen esimiehelle. Se on itselläni auttanut monesti.jukka mäkelä kirjoitti:"onhan sulla ne alkuperäiset tallella, ne on kalliit..."
Been there, in the past. Now here, at last. Going nowhere, and fast.
Mikäs tilanne on jos rek. otteessa ei ole merkattuna niitä muutoksia pyörän rakentelusta ,ja kuitenkin vak. yhtiölle luetteloi mitä kaikkea on rakennettu?
Sportster -99 XLH1450
Typhoon-Luokan ydinsukellusvene 2 x 190 MW ydinreaktoria
Tunturi Sport -75 Puch 50cc 1,5 hv
Avaruussukkula RS-25 (SSME) 1.8 MN x 3
Typhoon-Luokan ydinsukellusvene 2 x 190 MW ydinreaktoria
Tunturi Sport -75 Puch 50cc 1,5 hv
Avaruussukkula RS-25 (SSME) 1.8 MN x 3
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 16:03 14.11.2006.
- Viesti:
no nyt on korvauksesta taisteltu jo kesäkuusta asti, jokaiseen mahdolliseen paikkaan ( Pohjolan esimiehet, asiakasasiamies, 2 X kuluttajariitalautakunta..) oon asiasta valittanut, paitsi oikeusteitse (vielä)... Viimeksi tänään tuli vastaus: "Lakimies on tutustunut asiakirjaselvitykseen, käypä arvo on asiassa saadun tiedon mukaan määritelty oikeaksi..." vittu, joo... mitäs seuraavaks koittais...
Sillon on tietysti ongelmissa, jos prossat on ylittyny ja/tai on sellasia muutoksia, jotka ois pitäny katsastaa ja merkata otteeseen...Pokko76 kirjoitti:Mikäs tilanne on jos rek. otteessa ei ole merkattuna niitä muutoksia pyörän rakentelusta ,ja kuitenkin vak. yhtiölle luetteloi mitä kaikkea on rakennettu?
-Rike
Re: vakuutuskorvauksista...
Voithan kysyä vakuutusyhtiöstä et voisko ne myydä orgis putket? Onhan niillä vahinkovakuutuskeskusjukka mäkelä kirjoitti: mut sitä en ymmärrä miks Pohjola ei korvaa mm. V&H putkia, eikä progressiivisia iskareita vedoten "onhan sulla ne alkuperäiset tallella, ne on kalliit..." ja olivat alan liikkeestä tiedustelleet että orggis putket on 1 500 ?. no just joo...
Kuitit on hyvä säilyttää ja AINA kannattais käydä arvioittammassa vakuutusyhtiöllä arvo. Ainakaan ennen se ei maksanut mitään. Kertoa mitä on tehty, paljon osat maksoivat (tässäkin kuitit auttavat) ja paljon meni esim. työtunteja. Eihän osiin vältämättä paljon mene rahaa jos teet osat itse.
- Choppers_forever
- Viestit: 1727
- Liittynyt: 10:28 05.05.2004.
- Paikkakunta: Helsinki