Mikseivät pyörät käy kaupaksi?
Eräs H-D myyjä (uusia ja vanhoja) totesi eilen että nyt on ostajan markkinat... - hinnat lapuissa on vain pyyntihintoja, rohkea tarjoaja voi yllättyä positiivisesti
edellyttäen ettei (mielellään) ole vaihdokkia tarjolla. Ensi vuoden ennakkomyynti jäljessä huomattavasti viimevuoden vastaavasta ajasta. Autopuolella myös ostajan markkinat...
miten niin pyörät ei mene kaupaksi
minulla on kauppa käynyt.kuudes harrikka jo menossa tänä vuonna.ja ilmaiseksi ei ole tarvinnut myydä.esim rautapäästä sain 8.300e eli ei mikään paha vai kuinka.ilmeisesti olen saanut onnella tehtyä ostajan silmiin sopivan pyörän ja vaihdokkini on miellyttänut seuraavan pyöräni myyjää.mitä sitten olette mieltä kun ostin twin cam heritagen keväällä hintaan 17000e ja siitä mulle hyvitettiin vaihdossa ,no meni päittäin 21000 maksavaan fättäriin.sitten heräsin ja totesin twin camin itselle sopimattomaksi.nyt evo fat bobber tallissa rakenteilla loppusuoralla.pyörässä vaan pitää olla se jokin joka Yhtä ostajaa miellyttää niin että kaupat syntyy.joka päivä nettimotoa tutkineena siellä ei ole kuin kymmenkunta semmoista mihin itse voisin ruveta hieroo kauppaa.pyörän kuvaaminen taidetta.että saa jotenkin hyvännäköiseksi.vähän maulla muuteltu helpommin kaupattava kuin täysin orkkis.siellä on yksi tosi hieno pikku tankkinen bobber softail myytävänä jonka minä ostaisin jos en rakentaisi omaa.ei ole minun eikä kaverin siis ei mainos.siinä vaan silmä lepää.ja makuasia on semmoinen mistä ei kiistellä.nyt hinnat tippuneet ja nyt jos pyörän haluu niin aika ostaa.rupee jo olee polku hintoja eräillä.pitäisköhän ruveta kauppoihin jos vaikka ehtis saada seitsemännen harrikan tänä vuonna talliin kun kukaan muu ei uskalla.kannattaa olla aktiivinen ja pommittaa muita jos hyvä vaihdokki tiedossa.raha ostajia vähissä.oravan nahka ja pikku väli kaupat kyllä onnistuu.
jaa-a en olisi ikinä uskonut haluavani pihalle vuotavaa ruuvattavaa pyörää,ja enää en sitten muuta haluakkaan.tää on hauskaa ja mietin mitä elämä on ilman ...................
Re: miten niin pyörät ei mene kaupaksi
Taitaa olla pieni talli , kun pitää kokoajan myydä pyöriä pois. Meillä niitä on tuon sun vuosiläpimenon verran perheen parissa jatkuvasti. No, jos on pakko myydä, niin myytävähän se sitten on.madenzo kirjoitti:minulla on kauppa käynyt.kuudes harrikka jo menossa tänä vuonna.ja ilmaiseksi ei ole tarvinnut myydä.esim rautapäästä sain 8.300e eli ei mikään paha vai kuinka.ilmeisesti olen saanut onnella tehtyä ostajan silmiin sopivan pyörän ja vaihdokkini on miellyttänut seuraavan pyöräni myyjää.mitä sitten olette mieltä kun ostin twin cam heritagen keväällä hintaan 17000e ja siitä mulle hyvitettiin vaihdossa ,no meni päittäin 21000 maksavaan fättäriin.sitten heräsin ja totesin twin camin itselle sopimattomaksi.nyt evo fat bobber tallissa rakenteilla loppusuoralla.pyörässä vaan pitää olla se jokin joka Yhtä ostajaa miellyttää niin että kaupat syntyy.joka päivä nettimotoa tutkineena siellä ei ole kuin kymmenkunta semmoista mihin itse voisin ruveta hieroo kauppaa.pyörän kuvaaminen taidetta.että saa jotenkin hyvännäköiseksi.vähän maulla muuteltu helpommin kaupattava kuin täysin orkkis.siellä on yksi tosi hieno pikku tankkinen bobber softail myytävänä jonka minä ostaisin jos en rakentaisi omaa.ei ole minun eikä kaverin siis ei mainos.siinä vaan silmä lepää.ja makuasia on semmoinen mistä ei kiistellä.nyt hinnat tippuneet ja nyt jos pyörän haluu niin aika ostaa.rupee jo olee polku hintoja eräillä.pitäisköhän ruveta kauppoihin jos vaikka ehtis saada seitsemännen harrikan tänä vuonna talliin kun kukaan muu ei uskalla.kannattaa olla aktiivinen ja pommittaa muita jos hyvä vaihdokki tiedossa.raha ostajia vähissä.oravan nahka ja pikku väli kaupat kyllä onnistuu.
no ei mulla ole tarvetta näitä keräillä.yksi kerrallaan riittää ja ei kyllästy.tässähän ihmeteltiin kun pyörät ei mene kaupaksi.mulla on mennyt et silleen ja en myöskään tee tätä työkseni.Pertti kirjoitti:Taitaa olla pieni talli , kun pitää kokoajan myydä pyöriä pois. Meillä niitä on tuon sun vuosiläpimenon verran perheen parissa jatkuvasti. No, jos on pakko myydä, niin myytävähän se sitten on.madenzo kirjoitti:minulla on kauppa käynyt.kuudes harrikka jo menossa tänä vuonna.ja ilmaiseksi ei ole tarvinnut myydä.esim rautapäästä sain 8.300e eli ei mikään paha vai kuinka.ilmeisesti olen saanut onnella tehtyä ostajan silmiin sopivan pyörän ja vaihdokkini on miellyttänut seuraavan pyöräni myyjää.mitä sitten olette mieltä kun ostin twin cam heritagen keväällä hintaan 17000e ja siitä mulle hyvitettiin vaihdossa ,no meni päittäin 21000 maksavaan fättäriin.sitten heräsin ja totesin twin camin itselle sopimattomaksi.nyt evo fat bobber tallissa rakenteilla loppusuoralla.pyörässä vaan pitää olla se jokin joka Yhtä ostajaa miellyttää niin että kaupat syntyy.joka päivä nettimotoa tutkineena siellä ei ole kuin kymmenkunta semmoista mihin itse voisin ruveta hieroo kauppaa.pyörän kuvaaminen taidetta.että saa jotenkin hyvännäköiseksi.vähän maulla muuteltu helpommin kaupattava kuin täysin orkkis.siellä on yksi tosi hieno pikku tankkinen bobber softail myytävänä jonka minä ostaisin jos en rakentaisi omaa.ei ole minun eikä kaverin siis ei mainos.siinä vaan silmä lepää.ja makuasia on semmoinen mistä ei kiistellä.nyt hinnat tippuneet ja nyt jos pyörän haluu niin aika ostaa.rupee jo olee polku hintoja eräillä.pitäisköhän ruveta kauppoihin jos vaikka ehtis saada seitsemännen harrikan tänä vuonna talliin kun kukaan muu ei uskalla.kannattaa olla aktiivinen ja pommittaa muita jos hyvä vaihdokki tiedossa.raha ostajia vähissä.oravan nahka ja pikku väli kaupat kyllä onnistuu.
jaa-a en olisi ikinä uskonut haluavani pihalle vuotavaa ruuvattavaa pyörää,ja enää en sitten muuta haluakkaan.tää on hauskaa ja mietin mitä elämä on ilman ...................
Tuossahan se pointti onkin - jos olisit myynyt kuvailemasi pyörät noihin hintoihin käteisellä (ostettuasi ne sitä ennen puoleen hintaan), sinussa olisi myyntimiehen ainestamadenzo kirjoitti: hyvä vaihdokki tiedossa.raha ostajia vähissä.oravan nahka ja pikku väli kaupat kyllä onnistuu.
Pertti, tapahan se on harrastaa tämä vaihtaminenkin, ei siinä mitään. Jos se pitää harrastuksen virkeänä, niin antaa mennä vaan samaan tahtiin
Itse harrastan kyllä enemmän Pertin tavalla - en näitä vaihtele enkä myy. Pyrin hankkimaan sellaisia, joita viitsii katsella pidempäänkin, joten talli vaan paisuu
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Ja tossa yks olennainen syy itsessään...Joe Cool kirjoitti: Ja kun on ikävä taipumus vielä yrittää korjata aikaisempien omistajien ryssimiä yksityiskohtia,.......
-Päkä-
terve joo kyllä rautapää meni ihan rahalla ja mulle se maksoi valmiina 4500e eli mielestäni sain kyllä työ palkkaa.muita sitten olen kyllä vaihdellut.ei siinä mitään jos niitä kaunokaisia haluaa kerätä.niin aikaisempien ryssimiä,joo kyllä itsekkin niitä nähnyt mutta en ole ostanut.neljä edellistä oli aika alkuperäisessä stuukissa.ja kai saan tästä plussaa teiltä,itsellä oli hieno tehtaan erikois mallinen -95 heritage.kelta valkoinen tehtaan erikoisväri vanhoilla merkeillä ja lehmän kallo etupäällä.oli niin hemmetin hieno ja hyvä pyörä.rakentelu fiilis iski joten vaihdoin sen pois etten ryssi sitä eli mene pilaamaan kaunokaista.otin sitten semmoisen mitä voi muokataJoe Cool kirjoitti:Tuossahan se pointti onkin - jos olisit myynyt kuvailemasi pyörät noihin hintoihin käteisellä (ostettuasi ne sitä ennen puoleen hintaan), sinussa olisi myyntimiehen ainestamadenzo kirjoitti: hyvä vaihdokki tiedossa.raha ostajia vähissä.oravan nahka ja pikku väli kaupat kyllä onnistuu.Sitäkin tässäkin ketjussa valiteltiin, että aina on vaihdokki tarjolla, vaikka kuinka selvästi ilmoittaisi, ettei vaihdokki kiinnosta. Ja ketjussahan tosiaan otsikoitiin, että mikseivät pyörät käy kaupaksi, ei mikseivät pyörät käy vaihdossa
![]()
Pertti, tapahan se on harrastaa tämä vaihtaminenkin, ei siinä mitään. Jos se pitää harrastuksen virkeänä, niin antaa mennä vaan samaan tahtiinEnnen miehet vaihtelivat hevosia, nyt autoja ja pyöriä, ei siinä mitään arveluttavaa ole. Kukin tavallaan.
Itse harrastan kyllä enemmän Pertin tavalla - en näitä vaihtele enkä myy. Pyrin hankkimaan sellaisia, joita viitsii katsella pidempäänkin, joten talli vaan paisuuJa kun on ikävä taipumus vielä yrittää korjata aikaisempien omistajien ryssimiä yksityiskohtia, niin silloin vaihtokauppa ei lyö leiville
Tätä juuri itsekin yritän arvostaa. On helppoa ajatella itse omistavansa juuri ne keräilemisen arvoiset vehkeet ja ihmetellä, kun muut eivät tajuamadenzo kirjoitti: jokainen taplaa tavallaan ... ei vaan heti tarvi ruveta elvistelee että mulla pieni talli kun ei pyörät mahdu. talli on iso mutta muitakin harrastuksia
Enkä nyt usko Pertin sinulle niin kovin pahalla tuota tallijuttua heittäneen, ehkä se oli vain kuivaa pohjalaista huumoria
ennustamisen vaikeus
Vuosi 2008 oli uusien Harrikoiden myynnin ennätysvuosi. Mutta mitäpä tapahtuu ensi vuonna? Kukas sen ennustaa tässä alkaneessa lamatilanteessa (vai mikä lie taantuma)?
Edellisen laman aikaan ei H-D -kalustoa ylipäätään ollut paljoakaan maassa, mutta nyt tilanne on aivan toinen. Nettisivut pursuaa myytäviä härveleitä. Tosin hintapyynnöt ovat pysyneet yllättävänkin korkealla.
Tämä motskariharrastus on monelle kaikesta huolimatta se mistä ekaksi tingitään, jos tinkimisen tarvetta tulee. Sitten meikäläiset hörhöt on asia erikseen, ollaan vaikka syömättä (=juomatta
) mutta moposta ei luovuta.
Elämme mielenkiintoisia aikoja!

Edellisen laman aikaan ei H-D -kalustoa ylipäätään ollut paljoakaan maassa, mutta nyt tilanne on aivan toinen. Nettisivut pursuaa myytäviä härveleitä. Tosin hintapyynnöt ovat pysyneet yllättävänkin korkealla.
Tämä motskariharrastus on monelle kaikesta huolimatta se mistä ekaksi tingitään, jos tinkimisen tarvetta tulee. Sitten meikäläiset hörhöt on asia erikseen, ollaan vaikka syömättä (=juomatta
Elämme mielenkiintoisia aikoja!

Re: ennustamisen vaikeus
[quote="Vallu"]. Sitten meikäläiset hörhöt on asia erikseen, ollaan vaikka syömättä (=juomatta
) mutta moposta ei luovuta.[quote]
Näin juuri! Kun olen kerran saanu hankittua niin myyn vaikka housut jalasta mutta moposta en luovu!
Rouva on kotona sanonu et jos meidän perheestä mopon joutuis pois hukkaamaan niin sitä isännän jurpotustä ei kestäis perkelekkään...
Näin juuri! Kun olen kerran saanu hankittua niin myyn vaikka housut jalasta mutta moposta en luovu!
Rouva on kotona sanonu et jos meidän perheestä mopon joutuis pois hukkaamaan niin sitä isännän jurpotustä ei kestäis perkelekkään...
-Know your enemy-
aivan niin arvelinkin,Joe Cool kirjoitti:Tätä juuri itsekin yritän arvostaa. On helppoa ajatella itse omistavansa juuri ne keräilemisen arvoiset vehkeet ja ihmetellä, kun muut eivät tajuamadenzo kirjoitti: jokainen taplaa tavallaan ... ei vaan heti tarvi ruveta elvistelee että mulla pieni talli kun ei pyörät mahdu. talli on iso mutta muitakin harrastuksiaMutta kun vaan katselee ympärilleen ja tutustuu eri asioita harrastaviin ihmisiin, niin huomaa, miten maailma on täynnä harrastettavaa, joista kukin valitsee mieleisensä herkkupalat haluamillaan mausteilla, kuin seisovasta pöydästä ikään
![]()
Siinä aamupäivän filosofiapläjäys
![]()
Enkä nyt usko Pertin sinulle niin kovin pahalla tuota tallijuttua heittäneen, ehkä se oli vain kuivaa pohjalaista huumoria![]()
Re: ennustamisen vaikeus
Miten lie Suomessa. Luin juuri eilisestä Iltalehdestä lounaalla, että eräs hyvin tunnettu HD-diileri oli näyttänyt muistaakseni viitisenkymmentä tonnia tappiollista tilinpäätöstä. Juttu ei ollut tästä, vaan se oli vain sivu-uutinen eräässä tarinassa... Pitäisikö tästä päätellä, että ostamalla uuden Harrikan aiheutat tappiota kauppiaalleVallu kirjoitti:Vuosi 2008 oli uusien Harrikoiden myynnin ennätysvuosi. Mutta mitäpä tapahtuu ensi vuonna?
Niinpä niin
Joe Cool
Kiinnostavaa olisi tietää syntyikö tappio pyörämyynnista vai jostain muusta liiketoiminnasta mitä kyseinen yhtiö harjoittaa.
Muutamia vuosikymmeniä tilinpäätöksiä tehneenä suhtaudun moiseen uutiseen varauksella. Hiukka täytyisi analysoida tarkemmin. Mutta toisaalta tappio on tappiota, ei se siitä mihinkään muutu.Tietenkin tilinpäätös näyttää useimmiten siltä, miltä sen halutaankin näyttävän
Kiinnostavaa olisi tietää syntyikö tappio pyörämyynnista vai jostain muusta liiketoiminnasta mitä kyseinen yhtiö harjoittaa.