Talvisportster (metsämörrikuvia)
Talvisportster (metsämörrikuvia)
08.01.09 alkaen olisi tarkoitus käydä vähän HD:tä ulkoiluttamassa ja käydä Rovaniemellä (tai kohtuu pitkällä siinä suunnassa) ja takaisin. Pikkuteitä on tarkoitus ajella ja joku päivä saattaapi mennä. Jos ihan hurjaksi kelin heittää, niin aattelin kääntyyvä takaisin ennen kuin veret hyytää.
Vaan matkaseuraa olisi paitsi. Leppoista semmoista. Ei oo pyörän merkillä
väliä kunhan tietää mihin lähtee. Ainakin noin suurpiirtein . Josko varoiksi jonkun yösijakin jostain tallin nurkasta löytyisin, niin tarjouksia arvostaisin. Vaikkapa osapuilleen siellä jossain männä/tullen kolmannes matkalla.
Vaan myötähullut pistäkää privaa, tai soittakaa. Kyl maar tähän ketjuunkin vastauksen voi pistää, itse pistän rojektin etenemisestä tietoa jahka matka alkaa.
On muuten ajokelit parhaimmillaan...
sanoi: w4p2
Vaan matkaseuraa olisi paitsi. Leppoista semmoista. Ei oo pyörän merkillä
väliä kunhan tietää mihin lähtee. Ainakin noin suurpiirtein . Josko varoiksi jonkun yösijakin jostain tallin nurkasta löytyisin, niin tarjouksia arvostaisin. Vaikkapa osapuilleen siellä jossain männä/tullen kolmannes matkalla.
Vaan myötähullut pistäkää privaa, tai soittakaa. Kyl maar tähän ketjuunkin vastauksen voi pistää, itse pistän rojektin etenemisestä tietoa jahka matka alkaa.
On muuten ajokelit parhaimmillaan...
sanoi: w4p2
Viimeksi muokannut w4p2, 12:46 25.01.2009.. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Tää on sitten varmaan eri reissu?
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=29395
Eikös Jyväskylässä ole 10.1 Choppertori eli swappi. Paluumatkalla sinne?
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=29395
Eikös Jyväskylässä ole 10.1 Choppertori eli swappi. Paluumatkalla sinne?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Sama reissu Smuige.
Nyt vaan loksahti ajoitus paikalleen, eli ellei ihan hervotota keliä puske niin 08.01.09 aamulla lähtö.
Pyörä on se Talvisportster, johon aikaisemmassa ketjussa neuvoja kyselin, fillari valmistui Jouluksi ja sillä on tullut lähiympäristöä kierrettyä nyt runsaat 500 km.
Pistän tähän ketjuun teknistä tietoa ja kokemuksia jahka aika riittää ja tietoa kertyy, mutta jo tässä vaiheessa sanon...ettei ole näin hauskaa ollut pyörän päällä sitten ensimmäisen Solifer mopon.
Pyörässä on nappularenkaissa 400 porattua ja liimattua piikkiä edessä ja takana (sivulla 3mm ulkonema, keskellä 2 mm). Kuivalla asfaltilla 80km vauhdissa pyörä hiukan hakee, jäisellä kestopäällysteellä se kulkee kuin juna, ja soratiellä se on kotonaan.
Ajovarusteista parhaaksi yhdistelmäksi on valikoitunut lämpökerrasto jonka päällä UFOn polvi- ja lantiosyndit sekä syndipaita. Siihen päälle Ursukin paksuin kuivapuvun aluspuku, jonka paalle Reiman kelkkahaalari. Muut varusteet Nolanin n-com kokopotta, Rukan lineri, Dainesen saappaat ja Yokon hanskat. Ei ole vielä vilu tullut... vaan katsotaan ajan kanssa.
Eli pistelen tähän ketjuun kokemuksia ja kuvia sitä mukaa kun niitä kertyy, ja veikkaukseni on että ensitalvena HD:tä on liikenteessä enemmänkin.
sanoi: w4p2
Nyt vaan loksahti ajoitus paikalleen, eli ellei ihan hervotota keliä puske niin 08.01.09 aamulla lähtö.
Pyörä on se Talvisportster, johon aikaisemmassa ketjussa neuvoja kyselin, fillari valmistui Jouluksi ja sillä on tullut lähiympäristöä kierrettyä nyt runsaat 500 km.
Pistän tähän ketjuun teknistä tietoa ja kokemuksia jahka aika riittää ja tietoa kertyy, mutta jo tässä vaiheessa sanon...ettei ole näin hauskaa ollut pyörän päällä sitten ensimmäisen Solifer mopon.
Pyörässä on nappularenkaissa 400 porattua ja liimattua piikkiä edessä ja takana (sivulla 3mm ulkonema, keskellä 2 mm). Kuivalla asfaltilla 80km vauhdissa pyörä hiukan hakee, jäisellä kestopäällysteellä se kulkee kuin juna, ja soratiellä se on kotonaan.
Ajovarusteista parhaaksi yhdistelmäksi on valikoitunut lämpökerrasto jonka päällä UFOn polvi- ja lantiosyndit sekä syndipaita. Siihen päälle Ursukin paksuin kuivapuvun aluspuku, jonka paalle Reiman kelkkahaalari. Muut varusteet Nolanin n-com kokopotta, Rukan lineri, Dainesen saappaat ja Yokon hanskat. Ei ole vielä vilu tullut... vaan katsotaan ajan kanssa.
Eli pistelen tähän ketjuun kokemuksia ja kuvia sitä mukaa kun niitä kertyy, ja veikkaukseni on että ensitalvena HD:tä on liikenteessä enemmänkin.
sanoi: w4p2
Aste pari, ollut nyt viimeisen viikon aikana, ja päätiet suolattu sulaksi.Pertti kirjoitti: Rovaniemellä liikutaan melkoisella varmuudella aivan eri kymmenluvuilla ja saattaa tulla vilu.
Mutta asfaltin päälle tuppaa tulemaan "kuuraa" joka ON liukasta. Tosin kelithän muuttuu nopeasti, ja "myrskyjäkin" on luvattu.
Eihän täällä talvikeliä ole ollut, parhaimmillaan ehkä -7.
Ajot olen yrittänyt ajottaa kylmimmille hetkille, ja liukasta on ollut kohtuudella. Suolatuille teille en mene, ennemmin ajelen sitten pellon pientareita.
Homman tarkoituksena on:
1. Pitää hauskaa
2. Selvittää HD talviajettavuus, luotettavuus ja tarvittava erikoisvarustus.
3. Selvittää sopiva nastoitus ja renkaat.
4. Selvittää sopiva ajovarustus.
Jahka kokemuksen kautta tietoa kertyy, siitä on toivottavasti hyötyä muillekkin nainä seisontakaudettomina aikoina.
w4p2
Ajot olen yrittänyt ajottaa kylmimmille hetkille, ja liukasta on ollut kohtuudella. Suolatuille teille en mene, ennemmin ajelen sitten pellon pientareita.
Homman tarkoituksena on:
1. Pitää hauskaa
2. Selvittää HD talviajettavuus, luotettavuus ja tarvittava erikoisvarustus.
3. Selvittää sopiva nastoitus ja renkaat.
4. Selvittää sopiva ajovarustus.
Jahka kokemuksen kautta tietoa kertyy, siitä on toivottavasti hyötyä muillekkin nainä seisontakaudettomina aikoina.
w4p2
Kyllähän toi saattaa joitakin kiinnostaa mutta joitakin varmaan korpeaa ajatuksesi k.räikkösestä aikoja sitten, (ei jaksa kaivaa esille) mua ei vaivaa se mitä kerroit k.r:stä vaan se miten sen kerroit ja millä lailla, kateus, katkeruus ja ilkeys oli saanut vallan ja sitä ei voi kannattaa millään lailla, eikä unohtaa.
Tässä ultimate talvitesti muutaman vuoden takaa:w4p2 kirjoitti:Eihän täällä talvikeliä ole ollut, parhaimmillaan ehkä -7.
Ajot olen yrittänyt ajottaa kylmimmille hetkille, ja liukasta on ollut kohtuudella. Suolatuille teille en mene, ennemmin ajelen sitten pellon pientareita.
Homman tarkoituksena on:
1. Pitää hauskaa
2. Selvittää HD talviajettavuus, luotettavuus ja tarvittava erikoisvarustus.
3. Selvittää sopiva nastoitus ja renkaat.
4. Selvittää sopiva ajovarustus.
Jahka kokemuksen kautta tietoa kertyy, siitä on toivottavasti hyötyä muillekkin nainä seisontakaudettomina aikoina.
w4p2
http://www.allroadtour.fi/barents2003/index.htm
Tässä sitten kurapyöräporukan muita reissuja:
http://www.allroadtour.fi/suomihistoria.htm
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03
Kaveri ajoi 750 Yamahalla -20 asteen pakkasella mp_näyttelyyn Oulusta kaksi päällä vuonna 2005 ja kuulemma on ajanut n. 10-15 tkm joka talvi. Armeijan nastoilla. Itse ajan Ducatilla töihin joka päivä, jos lähtiessä pakkasta on alle 10 astetta. Aika hyvin starttaa -11 ja lämpeneekin kohtuudella. Eli H-D:lle tuo ei ole haaste eikä mikään.
LMikko kirjoitti:Kaveri ajoi 750 Yamahalla -20 asteen pakkasella mp_näyttelyyn Oulusta kaksi päällä vuonna 2005 ja kuulemma on ajanut n. 10-15 tkm joka talvi. Armeijan nastoilla. Itse ajan Ducatilla töihin joka päivä, jos lähtiessä pakkasta on alle 10 astetta. Aika hyvin starttaa -11 ja lämpeneekin kohtuudella. Eli H-D:lle tuo ei ole haaste eikä mikään.
Kuskit onkin se juttu.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
ajelu
Oliko sivuvaunu???Mikko kirjoitti:Kaveri ajoi 750 Yamahalla -20 asteen pakkasella mp_näyttelyyn Oulusta kaksi päällä vuonna 2005 ja kuulemma on ajanut n. 10-15 tkm joka talvi. Armeijan nastoilla. Itse ajan Ducatilla töihin joka päivä, jos lähtiessä pakkasta on alle 10 astetta. Aika hyvin starttaa -11 ja lämpeneekin kohtuudella. Eli H-D:lle tuo ei ole haaste eikä mikään.
Eipä tullut kuvat läpi. Paremmalla ajalla ja onnella myöhemmin. JL
Viimeksi muokannut w4p2, 19:14 03.01.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.