Mielipiteitä etu-kontrolleista / siirtosarjasta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Joker kirjoitti:Mistäs olet Hemuli sporttiin tilaillut/taikonut rearsettejä?
Täältä ainakin löytyy: http://www.storzperf.com/
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

make72 kirjoitti:...Väittäisin että siirto eteenpäin, parantaa pelkästään lookkia.
Nyt ollaan asian ytimessä :lol: . Olenkin tässä miettinyt miten FXR:ään saisi takatapit aikaiseksi...
mopar72
Viesti:

Re: Mielipiteitä etu-kontrolleista / siirtosarjasta

Viesti Kirjoittaja mopar72 »

Etsiskelin jarrupoljin ongelmaan ratkaisua ,mutta ei oikein haku onnistunut. joten ongelma on ,jarruttaessa jalka nostettava tapilta ja käännettävä putsarin alle.Jarrupoljin kulkee jalkatapin yli,pitäis olla pidempi ja kulkea ilmeisesti jalkatapin ali.Pyörä on -79 shoveli.Onko mentävä ja ostettava uudet siirto sarjat,vai onnistuisiko noista sut helposti muokkaamaan käytännöllisemmät jotenkin järkevällä tavalla.

-Esa
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

mopar72 kirjoitti:Etsiskelin jarrupoljin ongelmaan ratkaisua ,mutta ei oikein haku onnistunut. joten ongelma on ,jarruttaessa jalka nostettava tapilta ja käännettävä putsarin alle.Jarrupoljin kulkee jalkatapin yli,pitäis olla pidempi ja kulkea ilmeisesti jalkatapin ali.Pyörä on -79 shoveli.Onko mentävä ja ostettava uudet siirto sarjat,vai onnistuisiko noista sut helposti muokkaamaan käytännöllisemmät jotenkin järkevällä tavalla.

-Esa
Sulla on ilmeisesti alkuperäinen jarrupoljinsysteemi joka on ollut astinlautojen kanssa.
Mikä kaasari ja putsari? Jotkut tulee vähän liikaakin ulospäin.

Tuon ajan pyöristä Wide Glide malleissa on ollut edessä olevat kontrollit ilman astinlautoja.

Itse asiassa samantapainen ongelma esiintyi frendillä uuden Dynan kanssa.
Homman ratkaisin tekemällä vanhan tyylisen "polkimen" siihen alkuperäisen jatkoksi. Pedaali on nelisen senttiä leveämpi joten hieman lyhytjalkaisempikin osuu siihen.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
mopar72
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mopar72 »

Joo Kaasari on s&s super ,putsari semmoinen pisaran mallinen mikä tulee aika paljon ulos. Täytyy metsästää jostain toinen poljin ,sitä sais sitten yrittää muotoilla sopivammaksi.Ostetaan palstalle ilmotus niin eiköhän semmoinen ennen kesää löydy.

-Esa
Psycholasse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Psycholasse »

Mulla on välimallin sportieerissä (-86) siirtosarjat. Jotenkin en vain osaa "enää" ajaa normi keskitapeilla. Tuntuuun luonnollisemmalta noi etutapit. Tosin myös niin kuin edellä mainittiin niin "leputan" pidemmillä matkoilla takatapeilla. Nytkyn oon tota lullaa mallailemassa niin oon harkinnu astutuslautoja noin puoleen väliin. Saas nähä mitä kevällä tallista ulostulee ...

-Lasse-
Wunderbar!! Hän huusi yllättyneenä
Lippajärven kreivi
Viesti:

Mielipide minultakin

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

Itselläni ollut alusta asti Dynan Low Riderissa HD:n omat siirtosarjat, ihan tyylin takia vaikka tiesin että ajotuntuma varmaankin olisi ollut parempi keskitapeilla mitkä Dynassa vakiona.
Vaikka olen 171cm "pitkä" niin ainakin minulla tuntuu että jalat eivät hirveän suorana, välillä jopa tuntuu että saisi olla suorempanakin. Kokonaisuudessaan hyvä ja mukava ajaa enkä vaihtaisi enää keskitappimalliin, ehkä penkin vaihtaminen soloksi vaikuttaa myöhemmin että jalat suorempana, saa nahdä sitten kun penkki vaihtuu, sitten pitää saada myös stongaa lähemmäksi...löytyisipä originaaleja vastaavat 6" raiserit, olisiko kellään tietoa mistä saisi?
Originaaleja vastaavat jotta se johtojen kromattu peittolevy kävisi niihin ja se päälikappale missä vilkkujen ja varoitusvalojen rypäs kävisi myös paikalleen, johdot antaisivat juuri myöten 6" raisereille, vakiot 5".
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
jatok

Viesti Kirjoittaja jatok »

Mulla on sportsterissa kiinni siirtosarja, joka tuntuu vievän tapit liian eteen. Mulla on pituutta n. 172. ja pyörään tulee suora stonga.Tapit ovat nyt n. 5cm. runkoputkien etupuolella ja ajattelin siirtää niitä ainakin runkoputkien kohdalle. Jos jollakulla on tarvetta moisiin siirtosarjoihin, niin vaihdan mieluusti lähemmäksi tuoviin.

Tässä heikohko kuva:

Kuva
-Jake-
Vastaa Viestiin