Ulkomailta tavaraa netin kautta.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Lippajärven kreivi
Viesti:

Tilannut...

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

Itse tilannut Chigaco Harleylta ja kaikki hoitunut kuten kuuluu, antanut Visan numeron eikä ongelmia.
Tää toinen asia että voisi väittää että ei saanut tavaraa...ainakin minulta UPS ottanut nimikirjoituksen sellaiseen sähköiseen härveliin kun tuoneet paketin kotiovelle, paha mennä kiistämään että ei saanut paketti.
HileD kirjoitti:
hemuli kirjoitti: Tähän samaan asiaan liittyen moni ei suostu lähettämään tavaraa USPS:lla koska siitä ei saa tarkkaa trackingia josta näkee että vastaanottaja on todella saanut tavaran. On sitten ollut tapauksia joissa vastaanottaja on kylmästi väittänyt että ei ole tavaraa saanut vaikka lähettäjä olisi sen lähettänytkin. Sitten syytetään USPS:ta lähetyksen hukkaamisesta vaikka olisikin niin että vastaanottaja veti välistä.
Voi PER.....! Ai tästä se johtuu. Enpä ollu tullu aatelleeks. Useesti vaan on jurppinu kun ei toimittajat suostu lähettään kun kuriiri lähetyksenä esim UPS:n kanssa ja sehän maksaa huomattavsti enempi ku tuo jenkki posti.
Kyl se on kiva ku muutaman mätä munan takia kaikkia (taas) rankastaan.
Viimeksi muokannut Lippajärven kreivi, 06:09 06.03.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
pete67
Viesti:

Re: Tilannut...

Viesti Kirjoittaja pete67 »

Niin Hemulihan kirjoitti usps eikä ups..Pieni ero laitoksilla..Et sellasta..
HarleyDad kirjoitti:Itse tilannut Chigaco Harleylta ja kaikki hooitunut kuten kuuluu, antanut Visan numeron eikä ongelmia.
Tää toinen asia että voisi väittää että ei saanut tavaraa...ainakin minulta UPS ottanut nimikirjoituksen sellaiseen sähköiseen härveliin kun tuoneet paketin kotiovelle, paha mennä kiistämään että ei saanut paketti.
HileD kirjoitti:
hemuli kirjoitti: Tähän samaan asiaan liittyen moni ei suostu lähettämään tavaraa USPS:lla koska siitä ei saa tarkkaa trackingia josta näkee että vastaanottaja on todella saanut tavaran. On sitten ollut tapauksia joissa vastaanottaja on kylmästi väittänyt että ei ole tavaraa saanut vaikka lähettäjä olisi sen lähettänytkin. Sitten syytetään USPS:ta lähetyksen hukkaamisesta vaikka olisikin niin että vastaanottaja veti välistä.
Voi PER.....! Ai tästä se johtuu. Enpä ollu tullu aatelleeks. Useesti vaan on jurppinu kun ei toimittajat suostu lähettään kun kuriiri lähetyksenä esim UPS:n kanssa ja sehän maksaa huomattavsti enempi ku tuo jenkki posti.
Kyl se on kiva ku muutaman mätä munan takia kaikkia (taas) rankastaan.
HileD
Viesti:

Re: Ulkomailta tavaraa netin kautta.

Viesti Kirjoittaja HileD »

Niinku pete67 sano ni tosi on. Eroja löytyy
Selvennykseksi vielä:
USPS = United States Postal Service - Jenkki posti
UPS = United Parcel Service - Hoitaa kuriiri lähetyksiä samoin kuten DHL, FedEx jne.

Sitä mä kyl ihmettelen et mulla on yllättävän hyvin pelannu tuo USPS:n seurantakin. PALJON enempi harmia on aiheuttaneet nuo kuriiri lähetykset.
-Know your enemy-
Lippajärven kreivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

Eli kaiken kaikkiaan pitäisi ensin selvittää mitä tapaa toimittaa kyseinen liike käyttää.
Onneks tulee tilattua niin vähän...ja Pete67, sorry maalaisuuteni.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
pete67
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete67 »

HarleyDad kirjoitti:Eli kaiken kaikkiaan pitäisi ensin selvittää mitä tapaa toimittaa kyseinen liike käyttää.
Onneks tulee tilattua niin vähän...ja Pete67, sorry maalaisuuteni.
Omanlaisia "maalaisia" kai täs kaikki ollaan..Itse kukin.. :mrgreen:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Itse kun tulee pääsääntöisesti tilattua vähän isompia lähetyksiä niin ei UPS:n ja USPS:n välinen hintaero ole kovinkaan suuri. Upsi tuo kamat suoraan kotiin, postin lähetykset pitää itse hakea tullin ystävällisiltä 8O asiakaspalvelijoilta...
jaska69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaska69 »

Olisko kellään sellaista s-postiosoitetta Chicago harleylle, josta saisi palvelua? pari s-postia jo lähetetty vailla vastakaikua. Eikö muu vaihtoehto tule kysymykseenkään kuin soittaminen, meikäläiseltä kun vaan ei suju englannin kielen puhuminen :/
"Non-motorcycle sales related emails sent to these addresses WILL NOT be answered"
Tarkottaako tämä että ei vastata mihinkään, paitsi mp-osto asioihin?
Tuli härö visan kanssa, osat on jo maksettu visalla, mutta lähettäminen tökkäs visan luottorajan tullessa siinäkohdin vastaan. Asia olisi nyt korjattu, mutta milläpä saada se tieto amerikkaan... :evil:

Tietysti jos joku motoristiveli voisi soittaa puolestani ja oikasta asian, niin puhelinkulut korvaan ja kaljat tarjoon kyllä:)
If you need immediate assistance with an internet order please call 888-338-6868 and ask for internet sales.
Miguel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miguel »

Ei ole minulla sähköpostiosoitetta mutta ainakin chattiin vastaavat kun ovat paikalla. Eli siihen webbisivun oikeaan laitaan ilmestyy chat-mahdollisuus kun joku on siellä koneella, yleensä iltasella meidän aikaa. Itse olen saanut sitä kautta nopeasti vastauksia. Toki se vaatii kykyä kirjoittaa lontooksi.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

jaska69 kirjoitti:...Tuli härö visan kanssa, osat on jo maksettu visalla, mutta lähettäminen tökkäs visan luottorajan tullessa siinäkohdin vastaan. Asia olisi nyt korjattu, mutta milläpä saada se tieto amerikkaan... :evil:..
Yleensä yrittävät laskuttaa muutaman päivän kuluttua uudestaan vaikka et mitään ilmoittaisikaan, ei tuo ole mitenkään uutta heillekään.
mbheikkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mbheikkila »

jaska69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaska69 »

Ok, kiitoksia! Homma selvis ja paketti matkalla :D
Santerisalama
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santerisalama »

Moi.onkos kellään tietoa tälläsestä puljust Fox Creek Leather..
http://www.foxcreekleather.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
isrikalaska

Viesti Kirjoittaja isrikalaska »

Hei,
Sarjassa tyhmä kysmyksiä. Olen tilaamassa ekaa kertaa Jenkeistä Harrikkan osia sekä vaatteita. Voisin maksaa Visalla, mutta myös kiinnostaa PayPal maksutapa. Tilaisin Chicago Harley-Davidsonilta. Mitä laitan kun kysytään osavaltiota ja mihin laitan että Suomeen piäisi laittaa tulemaan? Tai miten sitten valitsisin PayPal maksutavan? Terv. Harrikkatyttö
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Noin ulkomuistista. Rekisteröidy ekaksi sinne sivuille.
Mä olen muistaakseni laittanut myös osavaltioon "Finland" (olikos se pakollinen tieto?)
PayPalia en ole Chicagon kanssa käyttänyt, mutta kysyvät jossain kohtaa sitä "tarkistusnumeroa" ja se löytyy kortin kääntöpuolelta, kolme numeroa.
Kyllä ne ilmoitetut osoitetiedot riittää.
Tavarat tulee DHL:llä (ennen UPS:lla) ja he ilmoittavat ns. tracking-numeron millä voit seurata DHL:n sivuilta missä lähetys kulkee. Kun se on Suomessa ottavat DHL:ltä yhteyttä. (Jos ei kuulu, niin soita sinne, netistä näät koska paketti on täällä)
Jos tavaraa ei ole Chicagon hyllyssä niin tilaavat tehtaalta ja se saattaa kestää 4-6 viikkoa tapauksesta riippuen. Heidän sivuillaan aukeaa reaaliaikainen sähköpostiosoite virka-aikaan. Meillä siis iltasella. Sieltä voi kysellä missä mennään.
Olen tilannut sieltä kamaa ainakin kymmenen kertaa ilman mitään ongelmia.
Kuva LIFEMEMBER
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

isrikalaska kirjoitti:Hei,
Sarjassa tyhmä kysmyksiä. Olen tilaamassa ekaa kertaa Jenkeistä Harrikkan osia sekä vaatteita. Voisin maksaa Visalla, mutta myös kiinnostaa PayPal maksutapa. Tilaisin Chicago Harley-Davidsonilta. Mitä laitan kun kysytään osavaltiota ja mihin laitan että Suomeen piäisi laittaa tulemaan? Tai miten sitten valitsisin PayPal maksutavan? Terv. Harrikkatyttö
Chicagolta tilaisin kyllä visalla....
PayPal tilin aktivointiin kuluu jonkin aikaa, eli käytännössä veloittavat tililtäsi 1,50USD joka sitten jää hyvitykseksi PayPal tilillesi. Tuon veloituksen tiedoista (visan tiliote) löydät varmistuskoodin jonka syöttämällä tuonne PayPal profiiliin voi alkaa käyttämään tiliäsi. Kurkkaa hakutoiminnolla lisää vinkkejä PayPal käyttöön jotain valuutta muutoksista muistan olleen mainintaa...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vastaa Viestiin