Ajovalo paranee huomattavasti, kun tuon komiantähären umpion tilalle vaihtaa perinteisen Hellan H4.
Tuon orkkiksen valokuvio on kummallinen, vanhanaikaisessa näkyy selvät rajat.
Talvisportster (metsämörrikuvia)
Re: Talvisportster (metsämörrikuvia)
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: ajelu
Ei ollut sivuvaunu. Eihän siinä olisi mitään muuta jännitystä kuin kylmä. Kävi se kaveri tänä vuonnakin Oulusta Helsingin näyttelyssä 2 päällä...JIITEE kirjoitti:Oliko sivuvaunu???Mikko kirjoitti:Kaveri ajoi 750 Yamahalla -20 asteen pakkasella mp_näyttelyyn Oulusta kaksi päällä vuonna 2005 ja kuulemma on ajanut n. 10-15 tkm joka talvi. Armeijan nastoilla. Itse ajan Ducatilla töihin joka päivä, jos lähtiessä pakkasta on alle 10 astetta. Aika hyvin starttaa -11 ja lämpeneekin kohtuudella. Eli H-D:lle tuo ei ole haaste eikä mikään.
Re: Talvisportster (metsämörrikuvia)
Taas on messureissu tehty. Tenerellä käytiin, Johanna kyytissä.
Lähettiin perjantaina iltapäivällä ennen kolomea ja alkumatka sujui
moitteetta, pakkasta oli Oulussa 11 astetta ja Vaskikellon kohilla 12
astetta. Pysähyttiin Hirvaskankaalla kahvitauolle ja ku oltiin siitä
lähössä, niin olikii takarengas tyhjentyny tauon aikana! Tuupattiin
kolme kiloa ilmaa ja ajettiin Jyväskylään, viimeiset kilometrit
tyhjällä renkaalla. Kirrin Nesteeltä löytyi joku jokkisharrastaja,
jonka kaverin talliin päästiin paikkaushommiin. Pikkunen nirhauma
löyty ja saatiin se paikattua. Ku saatiin gummi takas paikoilleen,
jatkettiin matkaa. Pakkasta oli jo yli 15 astetta.
Ennen Hartolaa takarengas tyhjeni uudestaan. Lämmiteltiin Jari-Pekan
Nesteellä ( pakkasta oli jo 19 astetta ), tuupattiin 4 kiloa painetta
ja jatkettiin matkaa, nyt vähän ripeämmin, että kerettäis
Heinolaan ennen gummin tyhjentymistä. Heinolassa ilmaa lisää ja
Lahteen ( pakkasta 20 ). Lahdessa Renkomäen ABC:llä ei ollu
painemittaria ja saatiin lainattua joltaki paikalliselta semmosta pikku
kompuraa ja päästiin jatkamaan Orimattilaan. Orimattilasta taas yli 3
kiloa ilimaa ja hana auki Tuuliruusuun. Tuuliruususta sama homma ja
niillä ilmoilla humautettiin Helsinkiin ( pakkasta 17 ). Kello 0430
lauantaiaamuna oltiin perillä, eli meni 630km:n matkalle 14 tuntia!
Lauantaina puolilta päivin mentiin Messukeskukseen ( suorinta tietä
baariin ) ja sieltä mihin lie.
Eilisaamu kului selvitellessä päätä ja puolen päivän hujakoilla
pääsin käymään lähimmällä Nestellä. Hain hephep-paikkapullon
ja turautin sen takarenkaaseen. Kolmen korvilla päästiin
kotimatkalle. Matka eteni mukavasti, ilmat pysyi paljon paremmin ja
puoli yhen maissa yöllä oltiin Oulussa. Kävin saman tien vaihtamassa
uuen sisärenkaan taakse ja ajelin kotiin ( ja korkkasin Karhun ).
Tässäpä omakohtainen reissu juttu tolta Mikon mainitsemalta kaverilta joka vaimonsakanssa käväisi reissun moponäyttelyssä.Ei tarvi tällaisten kuskien kuullen puhua kuinka kylmä oli BTTR reissulla.Samoin kumi ongelmat plussa kelillä saattaa hivenen vähempi hermostuttaa.
Hatun nostan ja korkealle vaikkakin ajokkina on paremmin tähän hommaan tarkoitettu kulkine siis merkiltään.
lainaus on paikalliselta Tornion moottorikerho ry kotisivuilta.
Kemissä Rame myös ei auton puikkoihin suju vaan työntelee mopolla koko talven ,nestekone tietysti helpottaa kun voi laittaa laitteen roikkaan lämmitykseen tärkeä ominaisuus kun ei talliakaan ole.
Lähettiin perjantaina iltapäivällä ennen kolomea ja alkumatka sujui
moitteetta, pakkasta oli Oulussa 11 astetta ja Vaskikellon kohilla 12
astetta. Pysähyttiin Hirvaskankaalla kahvitauolle ja ku oltiin siitä
lähössä, niin olikii takarengas tyhjentyny tauon aikana! Tuupattiin
kolme kiloa ilmaa ja ajettiin Jyväskylään, viimeiset kilometrit
tyhjällä renkaalla. Kirrin Nesteeltä löytyi joku jokkisharrastaja,
jonka kaverin talliin päästiin paikkaushommiin. Pikkunen nirhauma
löyty ja saatiin se paikattua. Ku saatiin gummi takas paikoilleen,
jatkettiin matkaa. Pakkasta oli jo yli 15 astetta.
Ennen Hartolaa takarengas tyhjeni uudestaan. Lämmiteltiin Jari-Pekan
Nesteellä ( pakkasta oli jo 19 astetta ), tuupattiin 4 kiloa painetta
ja jatkettiin matkaa, nyt vähän ripeämmin, että kerettäis
Heinolaan ennen gummin tyhjentymistä. Heinolassa ilmaa lisää ja
Lahteen ( pakkasta 20 ). Lahdessa Renkomäen ABC:llä ei ollu
painemittaria ja saatiin lainattua joltaki paikalliselta semmosta pikku
kompuraa ja päästiin jatkamaan Orimattilaan. Orimattilasta taas yli 3
kiloa ilimaa ja hana auki Tuuliruusuun. Tuuliruususta sama homma ja
niillä ilmoilla humautettiin Helsinkiin ( pakkasta 17 ). Kello 0430
lauantaiaamuna oltiin perillä, eli meni 630km:n matkalle 14 tuntia!
Lauantaina puolilta päivin mentiin Messukeskukseen ( suorinta tietä
baariin ) ja sieltä mihin lie.
Eilisaamu kului selvitellessä päätä ja puolen päivän hujakoilla
pääsin käymään lähimmällä Nestellä. Hain hephep-paikkapullon
ja turautin sen takarenkaaseen. Kolmen korvilla päästiin
kotimatkalle. Matka eteni mukavasti, ilmat pysyi paljon paremmin ja
puoli yhen maissa yöllä oltiin Oulussa. Kävin saman tien vaihtamassa
uuen sisärenkaan taakse ja ajelin kotiin ( ja korkkasin Karhun ).
Tässäpä omakohtainen reissu juttu tolta Mikon mainitsemalta kaverilta joka vaimonsakanssa käväisi reissun moponäyttelyssä.Ei tarvi tällaisten kuskien kuullen puhua kuinka kylmä oli BTTR reissulla.Samoin kumi ongelmat plussa kelillä saattaa hivenen vähempi hermostuttaa.
Hatun nostan ja korkealle vaikkakin ajokkina on paremmin tähän hommaan tarkoitettu kulkine siis merkiltään.
lainaus on paikalliselta Tornion moottorikerho ry kotisivuilta.
Kemissä Rame myös ei auton puikkoihin suju vaan työntelee mopolla koko talven ,nestekone tietysti helpottaa kun voi laittaa laitteen roikkaan lämmitykseen tärkeä ominaisuus kun ei talliakaan ole.
Asiat pitää oppia tekeen sillai oikealla tavalla väärin!
Re: Talvisportster (metsämörrikuvia)
tänään muutoskatsastin pyörän ja sen jälkeen pillurallia ympäri kylää.ei meinannu tuo 250nen pallo oikein pitää.
eli miekin olen talvi motoristi
eli miekin olen talvi motoristi
Re: Talvisportster (metsämörrikuvia)
Talvi ajelu ON kivaa..Harmi vaan kun tällähetkellä ei ole siihen mahdollista.
Kolmena talvena oon ajellu, ei paljon ole tullut kilometriä, ehkä noin 2000 per talvi.
mukava nähdä ihmisten ilmeet kun on pakkasta -15 ja hemmo vetää mp:llä pitkin kairaa..
Suosittelen kaikille..
Kolmena talvena oon ajellu, ei paljon ole tullut kilometriä, ehkä noin 2000 per talvi.
mukava nähdä ihmisten ilmeet kun on pakkasta -15 ja hemmo vetää mp:llä pitkin kairaa..
Suosittelen kaikille..
FLHT-09 . KTM 690 E-08
Re: Talvisportster (metsämörrikuvia)
Ilmoittaudun tähän talvikahjojen alachapteriin prospektiksi. Rovaniemelle en ihan päässyt.
Tervist Spurtti