kymysys!

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

rieska
Viesti:

kymysys!

Viesti Kirjoittaja rieska »

Niin, moniko on joutunut tekemään takinkäännön pienempään?
Lähti nimittäin pannu myyntiin ja sporttia laitetaan tilalle, toivottavasti budjettisuhdanne nostattaa tulevaisuudessa uutta isompaa mopoa alle...

:cry: -rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Nythän voi Masa, Sepi ja muut sporttiuskovaiset sankoin joukoin tuoda lohdutuksen sanoja maansa myyneelle...

Ei vaiskaan, pääasia että harrastus jatkuu - voit itse asiassa löytää siitä täysin uusia piirteitä kevyen ja tehokkaan moottoripyörän päällä matkatessasi :roll: . Sitäpaitsi, sporttien markkinat on nyt niin ostajaystävälliset että tiukemmallakin budjetilla riittää rahaa pyörän modifiointiin.

Ja muistathan sitten, että sportti ei ole mikään bigtwinin korvike - älä siis yritäkään tehdä urheilupyörästä matkasohvaa... :twisted:
redjakki

Viesti Kirjoittaja redjakki »

Voiko tosiaan sportilla (883) ajaa matka-ajoa? Olen kuullut juttuja, että jo 50 km:n ajon jälkeen ei hampaissa ole yhtään paikkaa kun koko pyörä tärisee kuin olisi horkassa ja että tämä olisi "naisten pyörä"? Olen harkinnut sportin hankintaa tulevana suvena. Onko edellä mainittu totta vai kateellisten "muovipyöräisten" panettelua? Kommentoikaa!
QP

Viesti Kirjoittaja QP »

aluksi oli sportti kuolasin isojenpyörien perään,tunsin riittämättömyyttä.
otin lisää lainaa vaihdoin sportin fättäriin.elämä ei oleellisesti parantunut. vaihdoin taas sporttiin. talven olen muokannut pyörää mieleisekseni hyvien ystävien tuella ja v...tuilulla.olen varsin tyytyväinen pienempään velkaan ja pyörään.onpahan jotain mistä haaveilla. toisaalta jäykkä pannu sopperi vois olla kiva.mutta uudehko sportti antaa huolettomia kilsoja. :idea:
lapioukko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lapioukko »

Sportster on mopo sieltä parhaimmasta päästä! Ite aloin ajeleen 12v. sitten jäykällä brittikopterilla. Siitä siirryin sitten 883 sporttiin. Tuli 5v. ajettua n. 10 000 km/suvi, madalletulla, jäykistetyllä ja jatketulla versiolla. Usein mopo täynnä tavaraa... Ja ei valittamista. Iski konkurssi, vuosi ilman mopoa, ja mies kuin kynsille lyöty. Vaimo ei kestäny katella, ja käski ostaan jonkun edes jonkun vekottimen. Muutama vuosi taas jäykkäperä britillä. Oli vastoinkäymisiä(yllättäen) ja hauskaa. Molempia yhtä aikaa. Sitten pari vuotta sitten soveli alle. Se oli se unelmien mopo jo tunturilla poikasena ajellessa, ja mielekästä on ollu... Mutta taas on ruvennu sportti kiinnostaan enemmän kuin koskaan... Sportti on mitä oivallisin matkapyörä. Ja muka täristää! Eikö se kuulu asiaan? Mitä hauskaa tässä sitten enää on, jos ajo on kuin pilttipurkin sisältö? Yhtä tasasta...
moottori-hannu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moottori-hannu »

sportilla, itse asiassa kahdella eri vehkeellä 89/883 ja 99/1200 tehtiin mamman kanssa useempia euroopan reissuja, eikä valittamista. Toki isommat reissupyöränä parempia! !!
QP

Viesti Kirjoittaja QP »

jos pyörä valinnalla hakee rispektiä niin vaikeeta on.jos ei oo jäykkä niin ei oo mitään. jos ei kulje (ahdin) niin ei oo mitään.jos ei oo ite kynnet verillä tehny jokaista osaa kustomiin ei oo mitään.jne .
kun talven aikana tallilla on juotu viinaa ja parannettu maailmaa,
korjattu mopoja käyty osakaupoissa,romutoreilla...
niin ajoon pääsy keväällä on vaan osa tätä upeeta elämää. nauttikaa joka hetkestä Veljet jokainen on laulun arvoinen... :D
mulle HD on sitä että tietää että apua saa jos jää tien päälle,jos tarvii majapaikan retkillä jotain sellasta mitä muut ei saa rahallakaan. :!:
akrapu

Tärisee ??

Viesti Kirjoittaja akrapu »

redjakki kirjoitti:Voiko tosiaan sportilla (883) ajaa matka-ajoa? Olen kuullut juttuja, että jo 50 km:n ajon jälkeen ei hampaissa ole yhtään paikkaa kun koko pyörä tärisee kuin olisi horkassa ja että tämä olisi "naisten pyörä"? Olen harkinnut sportin hankintaa tulevana suvena. Onko edellä mainittu totta vai kateellisten "muovipyöräisten" panettelua? Kommentoikaa!
Täristäminen on suhteellinen asia. Riippuu vähän siitä, mihin vertaa. Kokemuksia on vain rautiksesta, joka ei minusta edes täristänyt paljoa, kun laittoi nailonpuslat riserin kiinnityksiin. Varmaa on, että elektrohelios tärisee vähemmän kuin evosportti. Toisaalta taas jäykkä pannu tärisee enemmän kuin sportti. Eikös se locktite keksitty ihan harrikoita varten 8) . Makuasioita, mutta ihan varmasti sportilla taittaa 500-1000 km päivässä tarpeen vaatiessa ja perillä pysyy vielä olutpullo kourassa.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Reiska tervetula vaan "kerhoon" :wink: kyllä sportilla pääsee sinne minne muillakin.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Joo! Kyllä sportilla pääsee! :lol:

Ja omani täristää, varsinkin kun T-kappaleiden vaihdon jälkeen ei risereissa ole kumipuslia ja kahvatkin on alumiinia. Mutta tämä onkin rokkenrollia... 8)
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Masa

Re: kymysys!

Viesti Kirjoittaja Masa »

[quote="rieska"]Niin, moniko on joutunut tekemään takinkäännön pienempään?
Lähti nimittäin pannu myyntiin ja sporttia laitetaan tilalle, toivottavasti budjettisuhdanne nostattaa tulevaisuudessa uutta isompaa mopoa alle...

Pitihän meikäläisenkin karistella rähmät silmistä ja tulla foorumiin - täällähän puhutaan pitkästä aikaa ihan oikeista moottoripyöristä :wink:

Okei, takinkääntämisestä en puhuisi ainakaan omalla kohdallani, vaan pikemminkin paluumuutosta:
Brittivaiheen jälkeen ostin aikoinaan ekan HD:n ja se oli uusi sporty. Tykkäsin siitä helkkaristi - kulki aika kevyellä viripaketilla 180 km/h tankin päällä maaten; ajattelin, että en vaihda sitä mihinkään. Mutta sitten kävi niin, että kolmen ajokauden jälkeen se vaihtui Dynaan. Se taas vaihtui parin kesän jälkeen sielukkaaseen Pannuun, joka vuorostaan sai tehdä tilaa evokopterille. Jotenkin vaan alkoi tuntua, että eivät ainakaan nämä vaihdot ole vieneet ajofiiliksiä yhtään parempaan suuntaan, vaan ehkä päin vastoin.

Niinpä ympyrä sulkeutui, kun vaihdoin kopterini sportyyn. Eikä mihin tahansa, vaan kunnon menopeliin. Olen aina tykännyt kovaa kulkevista, siroista ja sporttisista brittipyöristä, ja Harrikoista lähinnä tätä maailmaa on sportster. Ja varsinkin aito race-henkisenä. Se on miesten pyörä - tai sitten tyttöjen, ihan miten vaan kukin haluaa kutsua.

Ja mitä tärinöihin tulee, niin toki niitä saa olla, että tuntee ajavansa moottoripyörää eikä jotain Hemulinkin mainitsemaa matkasohvaa.

Yli sadankolmenkympin vauhdissa ei tärise yhtään - sadankuudenkympin jälkeen meno on kuin idän silkkitiellä :twisted: Sadankahdeksankympin kohdalla etufillari saattaa vähän voblata, mutta kun antaa lisää happea, niin sekin häviää :mrgreen: :mrgreen:
annek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja annek »

redjakki kirjoitti:Voiko tosiaan sportilla (883) ajaa matka-ajoa? Olen kuullut juttuja, että jo 50 km:n ajon jälkeen ei hampaissa ole yhtään paikkaa kun koko pyörä tärisee kuin olisi horkassa ja että tämä olisi "naisten pyörä"?
Voi sillä, asenteesta kiinni. Mutta eikö nuo kaksi väittämää ikäänkuin kumoa toisensa, meinaan "epämukavuus" ja naistenpyörämäisyys? Tuolla QP kiteytti asian mielestäni hyvin, jos pyörävalinnallaan hakee vain rispektiä ja ajattelee muiden mielipiteitä, vaikeeks menee :roll:

Ehkä tuo naistenpyörä-hokema juontaa alunperin juurensa noista pienemmistä ulkomitoista, jotka kieltämättä minuakin pitkänä ihmisenä hieman häiritsevät, mutta onneksi on keksitty siirtosarjat sun muut!

Muuten, olen kyllä jo pitkään miettinyt, lasketaanko nuo vanhemmat rautapäät edes kunnolla sportiksi, vai onko se vielä sitten jotain muuta, oma alalajinsa?? No, jos se kelpasi Elvikselle... :wink:
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

annek kirjoitti: Muuten, olen kyllä jo pitkään miettinyt, lasketaanko nuo vanhemmat rautapäät edes kunnolla sportiksi, vai onko se vielä sitten jotain muuta, oma alalajinsa?? No, jos se kelpasi Elvikselle... :wink:
Vaarallista tekstiä... :wink:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Vaarallista ja vaarallista...

Nyt täytyy muistaa minkä takia Sportsteri aikoinaan suunniteltiin ja laskettiin markkinoille armon vuonna -57. Kysehän oli nimenomaan kapulan lyömisestä kevyiden ja tehokkaiden brittipyörien rattaisiin, siinä myöskin erinomaisesti onnistuen.

Eli vanhat rautapääthän ne vasta sportteja ovatkin! Herääkin kysymys, ovatko nykypäivän siirtosarjoilla ja isoilla tankeilla - puhumattakaan kumiripustuksista - varustetut bigtwinin pienoismallit sporttia nähneetkään???

Sepi - tämä on sitä vaarallista tekstiä... :twisted: :twisted: :twisted:
Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

Ja muistathan sitten, että sportti ei ole mikään bigtwinin korvike - älä siis yritäkään tehdä urheilupyörästä matkasohvaa... :twisted:[/quote]

Ah, miten totta! Meikäläinen sortui tuohon aikoinaan. Nyt tekisi mieli kuppilakilpuria. Pitäisiköhän aloittaa projekti?
Vastaa Viestiin