Kopteri
Kopteri
Uusi Kopteri-lehti kolahti eilen postiluukusta. Hyvä aviisi taas kerran; juttu brittipyörien merenalaisesta haudasta oli aika uskomaton. Toisaalta, Murmanskin merialueella on varmaan kasapäin samanlaisia löytöjä, ruumat täynnä puna-armeijalle tarkoitettuja lättäpäitä.
Lehdessä on lisäksi, muistaakseni sivulla 60, kuva hienosti toteutetusta evosport-bobberista. Sellaisen rakentaminen tuskin olisi meillä mahdollista
Lehdessä on lisäksi, muistaakseni sivulla 60, kuva hienosti toteutetusta evosport-bobberista. Sellaisen rakentaminen tuskin olisi meillä mahdollista
- Mopopoika -65
- Viestit: 2110
- Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
- Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
- Viesti:
Masan mielipiteisiin yhtyen: Hyvää aviisia julkaisevat!
Jos Masa tarkoitat sitä harmaatankkista springerkeulaista vehjettä, niin onnistuiskohan semmoisen härvelin tekeminen pikku-lättäpäästä evosportyn tekniikalla...
Miten se sinun WLA projekti? Muhiiko vielä ajatuksissa vai onko jo toteutusasteella?
Jos Masa tarkoitat sitä harmaatankkista springerkeulaista vehjettä, niin onnistuiskohan semmoisen härvelin tekeminen pikku-lättäpäästä evosportyn tekniikalla...
Miten se sinun WLA projekti? Muhiiko vielä ajatuksissa vai onko jo toteutusasteella?
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
En tiedä, jos vaikka sellainen yhdistelmä onnistuisikin - hiukan kuitenkin epäillyttää, mahtuuko sportin mylly korkeutensa puolesta WL-raamin sisään, sitten on vielä se pystytolppa koneen ja lootan välissä...Mopopoika -65 kirjoitti:
Jos Masa tarkoitat sitä harmaatankkista springerkeulaista vehjettä, niin onnistuiskohan semmoisen härvelin tekeminen pikku-lättäpäästä evosportyn tekniikalla...
Miten se sinun WLA projekti? Muhiiko vielä ajatuksissa vai onko jo toteutusasteella?
WLA-projekti on toistaiseksi lepotilassa, mutta mielessä kuitenkin.
Flatsteria en muista nähneeni, mutta toi knucklesterin kuva on tuttu; hyvä idea omaan laitteeseen, siitä sais kaivattua balsamia tulehtuneille arville.
Knuclester-kahvilakilpurin kanssa voisi vaan olla vähän hankala päättää, missä sarjassa ottaisi Harley-Drags SM pönikän 2004!
Takavuosien Easyrider-lehdessä oli juttua, ja tietysti kuvia, hippikopterista, jonka yhdessä pytyssä oli pannun kansi ja toisessa knucklen. Aika villi kulkine
Knuclester-kahvilakilpurin kanssa voisi vaan olla vähän hankala päättää, missä sarjassa ottaisi Harley-Drags SM pönikän 2004!
Takavuosien Easyrider-lehdessä oli juttua, ja tietysti kuvia, hippikopterista, jonka yhdessä pytyssä oli pannun kansi ja toisessa knucklen. Aika villi kulkine
Re: Kopteri
Lehdessä on lisäksi, muistaakseni sivulla 60, kuva hienosti toteutetusta evosport-bobberista. Sellaisen rakentaminen tuskin olisi meillä mahdollista [/quote]
Älä muuta viserrä, laitteen kompaktit ja yksinkertaiset linjat hivelivät silmää.
Älä muuta viserrä, laitteen kompaktit ja yksinkertaiset linjat hivelivät silmää.
45 magnum
http://victorylibrary.com/45MAG.htm on juttua tuosta Randy Smithin vekottimesta, jossa on lättärissä sportsterin pytyt ja kannet.. Ei muuta kun tekemään niin päästään ralleissa ihmetteleen..
Koska tullut uusi kopteri??
Kopterin sivuilla ainakin vielä vanha kansi???
Itse kyllästyin aikanaan tilaamaan kun eivät saaneet lehteä aikaan kun silloin tällöin, tuli milloin tupla milloin tripla numeroita joissa ei sivuja sen enempää.... Oliskohan laatu parantunut.
Itse kyllästyin aikanaan tilaamaan kun eivät saaneet lehteä aikaan kun silloin tällöin, tuli milloin tupla milloin tripla numeroita joissa ei sivuja sen enempää.... Oliskohan laatu parantunut.
Kopteri
Leikataan huhuilta taas siivet. Lehtemme sisällöstä jokaisella on tietysti oikeus subjektiiviseen mielipiteeseen. Pidetään kuitenkin faktat faktoina, eikä anneta edes pikkusormea väärän tiedon levittämiselle. Kopterin tuplanumerot ovat aina olleet tilaajalle ETU. Tupla on AINA laskettu tilauksessa vain yhdeksi lehdeksi, mutta niissä on AINA ollut suurempi sivumäärä, yleensä lähellä 100 sivua tai joskus reippaasti ylikin!
On vaikea käsittää että tämä huhu vedätyksestä tuplien kanssa pulpahtelee esiin silloin tällöin vuodesta toiseen. Kuitenkin totuus joka ei pala tulessakaan on se, että ylimääräiset sivut ovat AINA olleet lahja tilaajille. Numeroinnissa kaksoisnumeroinnilla on haluttu juhlistaa erityisen paksua lehteä. Sanon vielä kerran, että tuplalehti on AINA verottanut tilaajan saldoa VAIN YHDELLÄ NUMEROLLA.
Oma juttunsa on, että takavuosina lehdet oli joskus myöhässä. Tämäkään ei vähentänyt lehtien määrää. Joka ikinen tilaaja on saanut maksetulla kuuden tilauksella aina kuusi ERILLISTÄ lehteä. Vaikka siihen olis mennyt sitten yli 12 kuukautta. Ei voi olla ihmiselle ylivoimaista käsittää näin yksinkertaista asiaa, joten väärän huhun levittämiselle ei ole mitään puolustusta.
Kyllähän sitä on kaikenlaista väärinkäsittäjää liikkeellä. Yksi porasi kerran, että onpa lehdessä paljon mainoksia, kun luuli ilmaista Palveluopastamme lehden numeroksi! : )
Lopuksi nostan vähän kissan häntää: Kaikki eivät taida tajuta, kuinka laadukasta lehteä täällä näin pienelle kielialueelle toimitetaan. Katsokaapa joskus aviiseja ulkomailla. On siellä toki huippujakin, mutta paljon löytyy todella heikkotasoisia alan lehtiä. Ja meiltä kyselevät välillä ulkomaiset kollegat ihmeissään, kuinka saamme väkiluvultaan yhden suuren kaupungin kokoisessa maassa lehden pysymään hengissä.
Miettikää sitä, että Suomessakin iso kustannustalo kun lanseeraa uuden lehden, niin jos sen levikki "jää" jonnekin tasolle kaksi-kertaa-Kopteria-isompi, ne lakkauttaa sen kannattamattomana. En nyt hae mitään säälipisteitä. Mutta mukavaa jos joku osaa arvostaa sitä, että vähäväkisessä maassa me Kopterissa jaksamme vuodesta toiseen tehdä laadukasta nelivärilehteä pienelle markkinalle. Ja ilman valtion avustuksia.
On vaikea käsittää että tämä huhu vedätyksestä tuplien kanssa pulpahtelee esiin silloin tällöin vuodesta toiseen. Kuitenkin totuus joka ei pala tulessakaan on se, että ylimääräiset sivut ovat AINA olleet lahja tilaajille. Numeroinnissa kaksoisnumeroinnilla on haluttu juhlistaa erityisen paksua lehteä. Sanon vielä kerran, että tuplalehti on AINA verottanut tilaajan saldoa VAIN YHDELLÄ NUMEROLLA.
Oma juttunsa on, että takavuosina lehdet oli joskus myöhässä. Tämäkään ei vähentänyt lehtien määrää. Joka ikinen tilaaja on saanut maksetulla kuuden tilauksella aina kuusi ERILLISTÄ lehteä. Vaikka siihen olis mennyt sitten yli 12 kuukautta. Ei voi olla ihmiselle ylivoimaista käsittää näin yksinkertaista asiaa, joten väärän huhun levittämiselle ei ole mitään puolustusta.
Kyllähän sitä on kaikenlaista väärinkäsittäjää liikkeellä. Yksi porasi kerran, että onpa lehdessä paljon mainoksia, kun luuli ilmaista Palveluopastamme lehden numeroksi! : )
Lopuksi nostan vähän kissan häntää: Kaikki eivät taida tajuta, kuinka laadukasta lehteä täällä näin pienelle kielialueelle toimitetaan. Katsokaapa joskus aviiseja ulkomailla. On siellä toki huippujakin, mutta paljon löytyy todella heikkotasoisia alan lehtiä. Ja meiltä kyselevät välillä ulkomaiset kollegat ihmeissään, kuinka saamme väkiluvultaan yhden suuren kaupungin kokoisessa maassa lehden pysymään hengissä.
Miettikää sitä, että Suomessakin iso kustannustalo kun lanseeraa uuden lehden, niin jos sen levikki "jää" jonnekin tasolle kaksi-kertaa-Kopteria-isompi, ne lakkauttaa sen kannattamattomana. En nyt hae mitään säälipisteitä. Mutta mukavaa jos joku osaa arvostaa sitä, että vähäväkisessä maassa me Kopterissa jaksamme vuodesta toiseen tehdä laadukasta nelivärilehteä pienelle markkinalle. Ja ilman valtion avustuksia.
Mala
Hyvä Mala! Puhut jälleen täyttä asiaa... Itse olen Suomen vanhinta moottoripyörälehteä lukenut alusta alkaen. Ja lehden taso niin sisällöllisesti, kuin ulkoasultaan on kehittynyt vuosien saatossa todella hyväksi. Suurimmat purnaajat ovat tod.näk. niitä "baaripaikkereita", jotka sitä ikuisuusprojektiaan nurkissa ihmettelevät ja muistelevat kun joskus käytiin vuonna 1ja2 motoparkissa juhannuksena... Mutta kaikille löytyy varmasti sijaa. Luulen, että valtaosa tilaajista on lehden "linjaan" tyytyväisiä, ja ymmärtää sen että kuinka vaikeaa on tehdä "puolueetonta" lehteä tämänkokoisessa maassa tämänkokoisille markkinoille. Varsinkin brittijutut ovat omaa sydäntä lähellä... Keep up the good work!
- laphilainen
- Viestit: 105
- Liittynyt: 13:09 16.06.2003.
- Paikkakunta: by the Big River
- Viesti:
Hattua nousee...
Ensinnäkin Suomi on vapaa maa, joten siitä vaan purnaajat laittamaan parempi lehti pystyyn. Ja mitä tulee ulkoasuun niin Kopteri on todella laadukas ulkoasultaan, paperi on paksumpaa kuin monessa Amerikan lehdessä, kuvat on tarkkoja ja korkealaatuisia ja käsittääkseni lehdet eivät pysy pystyssä ilman mainoksia.
Sisältöhän on muuttunut alkuaikojen hipahtavasta ja `alakulttuurimaisemmasta` lähemmäs mainstreamia, mutta ei liikaa. Tietenkin projekti- ja tallin-kätköistä-juttuja voisi olla enempi, mutta kekkoslaviassa voipi olla vaikea toteuttaa. Ja sisältöhän on aika vaihteleva ja laajakatseinen, kuka nyt aina jaksaisi saman tyylisuunnan juttuja/mopoja lukea/katsella.
Eli Kopterin porukka muistakaa juuret ja jatkakaa pakerrusta....
PS. Poronkakka sivuilla on juttu ja kattava kuvakokoelma Lapland Tattoo Weekendistä "Muuta paskaa" osiossa. Tsekatkaa!
Sisältöhän on muuttunut alkuaikojen hipahtavasta ja `alakulttuurimaisemmasta` lähemmäs mainstreamia, mutta ei liikaa. Tietenkin projekti- ja tallin-kätköistä-juttuja voisi olla enempi, mutta kekkoslaviassa voipi olla vaikea toteuttaa. Ja sisältöhän on aika vaihteleva ja laajakatseinen, kuka nyt aina jaksaisi saman tyylisuunnan juttuja/mopoja lukea/katsella.
Eli Kopterin porukka muistakaa juuret ja jatkakaa pakerrusta....
PS. Poronkakka sivuilla on juttu ja kattava kuvakokoelma Lapland Tattoo Weekendistä "Muuta paskaa" osiossa. Tsekatkaa!
Totta on että Kopteri täysin OK ja senkun paranee. Välistä kun joutuu olemaan enemmän baaripaikkeri niin kateellisena katsoo että kun kerkeis itsekin. Mutta vielä muutama vuosi niin pääsee tilanteeseen että vois enemmän harrastaa tuota työntekoa projektiluontoisesti ja alkaa ruuvata tuota menopeliä muutenkin kuin huoltomielessä. Tai toivottavasti sais toisen tuohon rinnalle niin olis vielä parempi.
Mutta kateushan on suomalainen perisynti joka vaivaa toisia enemmän kuin toisia ja erilailla.
No se siitä ja toivotaan että Kopteri jaksaa kulkea.
Mutta kateushan on suomalainen perisynti joka vaivaa toisia enemmän kuin toisia ja erilailla.
No se siitä ja toivotaan että Kopteri jaksaa kulkea.