Tolle suosittaa ratasjarrunsa kanssa käytettäväksi pääsylinteriä 14mm työakselilla. Kuinka suuri merkitys on onko 14mm tai isompi (19mm)? Onko kokemuksia eri sylintereistä edm ratasjarrun kanssa...
Tollo
Tollen ratasjarru. Mikä pääsylinteri?
Re: Tollen ratasjarru. Mikä pääsylinteri?
Pääsääntöisesti HD:ssa käytetään 5/8" (16 mm) tai 3/4" (19 mm) takajarrusylinteriä. Tuossa on kaveripiirissä kokemusta kun on 3/4" sylinteri sellaisen jarrusatulan kanssa joka vaatisi 5/8" yksikköä. Poljin on kova kuin kivi, ei mitään jarrutuntumaa. Mieti sitten jos Tolle suosittelee VIELÄ pienempää...
Käytännössä homma menee niin että mitä isompi työsylinteri, sitä kovempi tuntuma. Sitten kun sylinteriä pienennetään, tuntuma pehmenee kunnes teho loppuu.
Tolle on sen verran kauan noita myynyt että eiköhän siellä tiedetä mikä sopii parhaiten. Kyykyissä muuten käytetään usein juuri tuota 9/16" (14 mm) sylinteriä.
Käytännössä homma menee niin että mitä isompi työsylinteri, sitä kovempi tuntuma. Sitten kun sylinteriä pienennetään, tuntuma pehmenee kunnes teho loppuu.
Tolle on sen verran kauan noita myynyt että eiköhän siellä tiedetä mikä sopii parhaiten. Kyykyissä muuten käytetään usein juuri tuota 9/16" (14 mm) sylinteriä.
Re: Tollen ratasjarru. Mikä pääsylinteri?
Tollen tuotteista ei ole henkilökohtaista kokemusta johtuen hinnasta.shovel1200 kirjoitti:Tolle suosittaa ratasjarrunsa kanssa käytettäväksi pääsylinteriä 14mm työakselilla. Kuinka suuri merkitys on onko 14mm tai isompi (19mm)? Onko kokemuksia eri sylintereistä edm ratasjarrun kanssa...
Tollo
Tuntumassa ja tehossa on valtava ero 3/4" ja 5/8" välillä, itse valitsisin jos mahdollista niin 5/8".
Voihan sen "kahva/poljin" sylinterin putkittaa 3/4"->5/8 tai jopa pienemmällekin männälle jos ei muuten saa mieleistään suhdetta mutta silloin joutuu tekemään männänkin itse.