Paperit mukana ajossa
Paperit mukana ajossa
Elikkä missä kuljetatte pyörän papereita?
Ittellä on ogelmana unohtaa paperit aina kotio, kun päälle tulee laitettua se toinen ajotakki minkä taskussa paperit ei ole. Reppu on muuten hyvä, mutta ei sekään o joka kerta selässä.
Miettiny et uskaltaiskohan työkalurullaan ne laittaa, vai lähteekö ne siitä käveleen.
Ittellä on ogelmana unohtaa paperit aina kotio, kun päälle tulee laitettua se toinen ajotakki minkä taskussa paperit ei ole. Reppu on muuten hyvä, mutta ei sekään o joka kerta selässä.
Miettiny et uskaltaiskohan työkalurullaan ne laittaa, vai lähteekö ne siitä käveleen.
OHO!!!
Re: Paperit mukana ajossa
Tässä kun erään motskaria valmistellut, niin sen sivuposkesta löyty sellainen muovipussukki, johon mahtuu paperi. Otin kopelon, jonka oikeaksi todistaa omistaja. Pähkin moisen kappaleen toimintaa eräälle gurulle, joka muisteli kopelon olleen jopa suositeltavampi, kuin aito. Tämän oli kertonut gyy. Oma lortti, ja tiedot säilyttänyt kartan kanssa nahkiksen povarissa, eli aina löytyy. Autoiluun on riittänyt ihan kelan lortti. Passi ollut toistaiseksi reissurojujen läsnä. Sakkoja ei vielä näillä keinoilla
Jumpe.
Jumpe.
Paprut on pieneen luottokortin kokoseen muovitaskuun taiteltuna ja kulkee rahapussissa. Kärsinythän se on, mutta posliinille kelpas viime pysäytyksessä
Itekkin tuota kopiota mietin, mutta esson baarin asukit kerto, notta ei kelpais ku vuokrapyörässä. Tiiä häntä. Mie en tiiä ainakaan
Itekkin tuota kopiota mietin, mutta esson baarin asukit kerto, notta ei kelpais ku vuokrapyörässä. Tiiä häntä. Mie en tiiä ainakaan
Viimeiset 13 vuotta on mopon paperit ollu keittiön kaapin ylähyllyllä hyvässä tallessa...pari kertaa on välimeressäkin varpaita uitettu, ei oo kukaan koskaan papruja kysyny...
..no on mulla ajokortti sentään yleensä mukana...
..no on mulla ajokortti sentään yleensä mukana...
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
FXDWG -02
Joku sanoi että ei kelpaa kopio, paitsi todistusaineistoksi asiakirjanväärennöskanteeseen, tekevät kyllä konttorilla virallisen kaksoiskappaleen xxx hintaan. Eikös se alkuperäinenkin jossain minigrip pussissa jossain satulan alle teipattuna kulje, jos uskaltaa kuljettaaJON kirjoitti: Otin kopelon, jonka oikeaksi todistaa omistaja. Pähkin moisen kappaleen toimintaa eräälle gurulle, joka muisteli kopelon olleen jopa suositeltavampi, kuin aito. Tämän oli kertonut gyy.
Jumpe.
pka
Itselläni kulkee mukana suljettavassa muovitaskussa.
Povarissa ja tietenkin joskus toisen rotsin taskussa...
Mukana myös ns. green card (vakuutus todistus), vaikkei sitä välttämättä ja toivottavasti tarvitsekaan.
Ulkomailla, vaikka on Schengenin sopimukset ym niin silti pitää ajoneuvon dokumentit olla mukana.
Itse pidän sitä erittäin suotavana, että jos on hämäräperäinen tilanne niin on vähintään paprut mukana joita voi vilauttaa. Ainakin toivon, että sellaisessa tilanteessa kun joltain on pyörä lähtenyt toisen matkaan niin sitä edes saattaisi joku mahdollisesti kysellä.
No pahvien väärentäminenhän ei ole tekijämiehelle/naiselle mikään iso juttu.
Niin on tuolla Keski-Euroopassa liikkuessa noita pyörän ja ukon papereita kyselty rajalla ja muuallakin.
Povarissa ja tietenkin joskus toisen rotsin taskussa...
Mukana myös ns. green card (vakuutus todistus), vaikkei sitä välttämättä ja toivottavasti tarvitsekaan.
Ulkomailla, vaikka on Schengenin sopimukset ym niin silti pitää ajoneuvon dokumentit olla mukana.
Itse pidän sitä erittäin suotavana, että jos on hämäräperäinen tilanne niin on vähintään paprut mukana joita voi vilauttaa. Ainakin toivon, että sellaisessa tilanteessa kun joltain on pyörä lähtenyt toisen matkaan niin sitä edes saattaisi joku mahdollisesti kysellä.
No pahvien väärentäminenhän ei ole tekijämiehelle/naiselle mikään iso juttu.
Niin on tuolla Keski-Euroopassa liikkuessa noita pyörän ja ukon papereita kyselty rajalla ja muuallakin.
- Mopopoika -65
- Viesti:
Mulla kulkee myös suljetussa muovikuoressa ja povarissa.
Ajotakkeja on useampia ja kyllä se yleensä muistuu mukaan siinä missä sähkömittari ja leathermankin.
Lisäys 14.5.: Tänään sujautin tuonne samaiseen muovikuoreen myös A4 -kokoisen sähkökaavion. Sillä on usein ollut käyttöä
Ajotakkeja on useampia ja kyllä se yleensä muistuu mukaan siinä missä sähkömittari ja leathermankin.
Lisäys 14.5.: Tänään sujautin tuonne samaiseen muovikuoreen myös A4 -kokoisen sähkökaavion. Sillä on usein ollut käyttöä
Viimeksi muokannut Mopopoika -65, 07:30 14.05.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Mulla kulkee häksättimen avaimet samassa minigrippi pussissa kun paprut, ei unohdu vaikka vaihtaa vermeitä ...tulee nakattua sitten povariin aina mukaan ..ei jaksa gyiden kanssa kinata ja juosta seriffilässä näyttämässä että on ne olemassa
Että semmoista....
Olen kuullut että on matkanteko pysähtynyt Tallinnan lautan portilla kun ei papereita ole ollut mukana. Itselläni yleensä ajotakin taskussa, nyt tilapäisesti lompakossa. Ei kai se pyörässä säilyttäminenkään sen riskialttiimpaa ole jos löytää sopivan paikan - eihän siellä kuitenkaan ilmoitusosa ole. Jos joku sen pyörän vie niin ei se sitä rekisteriotteen teknistä osaa kaipaile...
-
Häh, ei kai välimeressä uiskenteluun mitään papruja tarvita, vai onkos se anniskelualuetta?atco kirjoitti:pari kertaa on välimeressäkin varpaita uitettu, ei oo kukaan koskaan papruja kysyny...
No niin...Alkuperäiselle kysyjälle(ja vaikka muillekin): eikö teillä ole lompakkoa? Itsellä se on AINA mukana ja pyörien paprut on kulkenut lompakossa sen hieman yli 15vuotta kun pyöriä on ollut. Enpä edes ole harkinnut muuta vaihtoehtoa kun tuo nyt omasta mielestä on se loogisin paikka pyörän papruille....Ajokorttikin kun on siellä, samoin rahat ja pankkikortit, noita kaikkia yleensä tarvii kun mopedilla ajaa. Vielä kun KETJUlompakko niin pyöränavaimetkin ovat lompakon kanssa samassa paikassa(nyt voi taas aloittaa sen lompakkobikertaistelun).Ulkomaan reissulla passi ja green card+kopio ajokortista ja pyörän papruista kulkee kaulassa olevassa passikotelossa.
Niinkuin joku jossain totesi muun asian yhteydessä: "ei tämä mitään rakettitiedettä ole".....
Mitähän ihmettä niillä papereilla nykypäivänä oikein tekee...eikö sielä poliisi autos oo sellaaset vitkuttimet jotta pyöränkin tiedot saa selville. Tartte kantaa kahtasivua joukos kokoaikaa...turhaa Ulkomailla tuon ymmärränkin kun tuskin suomen ajoneuvotietokantaa käyttävät.
Sportster alla jälleen.
- ivaanajulma
Pari vuotta sitten pyöräni perään ajanut autoilija sai liikenteen vaarantamisesta saatuun sakkoonsa korotuksen koska ajokorttia ei ollut esittää virkavallalle. Tosin silloin kyse oli ulkomaan elävästä..
Rekisteriote on mulla useimmiten työkalurullassa, onhan se autossakin hanskalokerossa. Jos nyt joku sen paprun haluaa pölliä niin senkus, konttorilta saa uuden. Ja jos joku koko pyörän haluaa viedä, niin ei se niistä papereista piittaa!
Rekisteriote on mulla useimmiten työkalurullassa, onhan se autossakin hanskalokerossa. Jos nyt joku sen paprun haluaa pölliä niin senkus, konttorilta saa uuden. Ja jos joku koko pyörän haluaa viedä, niin ei se niistä papereista piittaa!
Elvis The King
Elvis The King
Värikopiokoneella kopio ja laminaatti päälle ja
koko hässäkkä sivulaukkuun... ....
koko hässäkkä sivulaukkuun... ....
ja eiku menox
Juuri näin mullakin, on aina mukana, kun pyörällä lähtee.wille kirjoitti:Mulla kulkee häksättimen avaimet samassa minigrippi pussissa kun paprut, ei unohdu vaikka vaihtaa vermeitä ...tulee nakattua sitten povariin aina mukaan ..ei jaksa gyiden kanssa kinata ja juosta seriffilässä näyttämässä että on ne olemassa
-eeko
Rekisteriote on teipattu kotelossa satulan pohjaan. (Satulassa "pikalukko") Jos fillari menee niin hyvähän se on, että rosmolla on myös se tekninen osa.
Ulkomailla, erityisesti Sveitsissä, on hyvä pitää Green Cardia mukana. Helpottaa asioiden hoitoa jos kolisee tms.
Mitä tulee ketju- ym. lompakkoihin, niin eipä niissä paperit turvassa ole. Näin jäsenkirjurina olen havainnut, että melkoinen määrä posia jää vuosittain maailmalle. Ja erityisen paljon klubin vanhoja jäsenkortteja täytyy olla Tallinnassa.
Ulkomailla, erityisesti Sveitsissä, on hyvä pitää Green Cardia mukana. Helpottaa asioiden hoitoa jos kolisee tms.
Mitä tulee ketju- ym. lompakkoihin, niin eipä niissä paperit turvassa ole. Näin jäsenkirjurina olen havainnut, että melkoinen määrä posia jää vuosittain maailmalle. Ja erityisen paljon klubin vanhoja jäsenkortteja täytyy olla Tallinnassa.
LIFEMEMBER