xxxxxxxxxxxx
- softail lady
- Viesti:
Re: Tarrakilvillä ulkomaille?
[quote="Jugi"]Onko mitään konstia, miten tuontipyörällä (ennen rekisteröintiä) voisi lähteä ulkomaanreissuille? Käsittääkseni tarrakilvet on voimassa pohjoismaissa, mutta kyseleekö keskieuroopassa kukaan kilpien perään jos lähtee punakilvillä liikkeelle tai pääseekö niillä ylipäänsä sisään laivaan?[/quote]
laivaan varmastikkin pääsee mutta Saksassa voi olla PULASSA , En suosittele . Ongelmat ovat KOVAT jos niin käy. On nääs koekilpien kanssa ollut SUURIA ongelmia.
laivaan varmastikkin pääsee mutta Saksassa voi olla PULASSA , En suosittele . Ongelmat ovat KOVAT jos niin käy. On nääs koekilpien kanssa ollut SUURIA ongelmia.
-
formula350
Koekilvet lienee aikalailla eri asia? Eikös niiden käyttö ole aIka tarkkaan rajattua?
Minkälaisen vastauksen saa AKElta kysyessä?
Koekilpeä ja siirtomerkkiä (entinen siirtokilpi) ei pidä sekoittaa keskenään.
Koekilpeä ja siirtomerkkiä (entinen siirtokilpi) ei pidä sekoittaa keskenään.
Jos sulla on pyörässä verotus päällä, niin siirtotarrat ovat voimassa ainoastaan "vapaasti Suomessa".
Eli et voi lähteä pyörällä ulkomaille.
Verotettuun, mutta rekisteröimättömään, ajoneuvoon saa kyllä tarrat millä pääsee pohjoismaihin. Tosin itse olen aina joutunut antamaan todella hyvät perustelut, ennekuin on moisia myönnetty.
Laivaan pääsee taatusti...
Eli et voi lähteä pyörällä ulkomaille.
Verotettuun, mutta rekisteröimättömään, ajoneuvoon saa kyllä tarrat millä pääsee pohjoismaihin. Tosin itse olen aina joutunut antamaan todella hyvät perustelut, ennekuin on moisia myönnetty.
Laivaan pääsee taatusti...
Pohjoismaat käy, muualla ei. Kun ajoneuvo on käynyt Suomessa, eli saat leimatun todistuksen tullauksesta, sekä autoverokäsittelytodistuksen ja AKE:n ajo luvan. Syynä oli esim. vian korjaus Ruotsissa.....
Kerran ajelin 2pv ruotsissa ilman kilpiä, ja jopa tuiskussa puhallusratsiaan, pollari kiers auton ympäri, ei puhunut mitään, viittoi vaan et painu pois. Ajelin satamaan ja auto laivaan....
Kerran ajelin 2pv ruotsissa ilman kilpiä, ja jopa tuiskussa puhallusratsiaan, pollari kiers auton ympäri, ei puhunut mitään, viittoi vaan et painu pois. Ajelin satamaan ja auto laivaan....