Moi!
Mulla on pannus s&s öljypumppu.
Mites kierron ilmaaminen tehtiin?
ilmaaminen?
Re: ilmaaminen?
joku hifistelijä varmaan kertoo sulle miten se homma tehdään, mutta kertaakaan sen 16v. aikana kun mulla oli pannu, en öljynkiertoa erityisesti ilmannut. Jonninjoutavaa höpötystä sanon minä. Öljyt tankkiin, muutamia kertoja kiksillä pyörität konetta, ja käyntiin. Sitä voipi sitten kattella öljytankin korkista, että lähtihän se kiertämään...
Jack
Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Kyllä mä olen ihan mielenrauhan vuoksi katsonut että öljy tulee pumpun läpi. Pumpun päällä on kaksi kierteellä olevaa tulppaa, ota sisempi niistä irti samoin kuin tulpan alla oleva jousi. Jos kaikki on ok niin tässä vaiheessa jo pitäisi öljyn nousta reiästä ylös. Jos ei niin polje konetta muutama kerta ympäri (irrota tulpat homman helpottamiseksi) ja tarkista samalla lähteekö öljy nousemaan. Jos ei lähde niin irrota pumpulle tulevaa letkua (ulommainen kahdesta pumpun päällä olevasta) sen verran että sieltä tulee öljyä ja livauta se takaisin kiinni pumppuun ja jatka polkemista kunnes öljy nousee reiästä.
Eilen justiinsa yhtä shovelia käynnistelin konerempan jäljiltä ja sieltä ei öljy lähtenyt kiertämään ennen kuin teki tuon letkunraotuskikan. Tavan öljynvaihdossahan tuo ei ole ongelma kun pumppu ei pääse tyhjenemään vaan siellä sekä sille kulkevassa letkussa on koko ajan "siemenöljyt".
Eilen justiinsa yhtä shovelia käynnistelin konerempan jäljiltä ja sieltä ei öljy lähtenyt kiertämään ennen kuin teki tuon letkunraotuskikan. Tavan öljynvaihdossahan tuo ei ole ongelma kun pumppu ei pääse tyhjenemään vaan siellä sekä sille kulkevassa letkussa on koko ajan "siemenöljyt".
Komppaan!!jack kirjoitti:joku hifistelijä varmaan kertoo sulle miten se homma tehdään, mutta kertaakaan sen 16v. aikana kun mulla oli pannu, en öljynkiertoa erityisesti ilmannut. Jonninjoutavaa höpötystä sanon minä. Öljyt tankkiin, muutamia kertoja kiksillä pyörität konetta, ja käyntiin. Sitä voipi sitten kattella öljytankin korkista, että lähtihän se kiertämään...
Jack

Panhead -54...... "pitkä,paksu,matala ja saatanan paha ääninen".
On niin helppo homma toi ilmaus että vaikka kuinka olisi kuustoista vuotta pannulla ajanut niin ei kannata jättää tekemättä. Ei se kone tykkää jos joutuu hetkenkin pyörimään ilman öljynpainetta, näinpä kerran tapauksen jossa pelastuttiin isolta vahingolta kun ilmattiin pumppu - asentaja oli epähuomiossa kytkenyt öljyletkut väärin eikä pumpulle tullut mitään...