Eikös etenkin kun kone on kumiripustettu ja ohjaustanko/riserit ovat kumien varassa ( sporsterissa on ) tärinä vähene jo aikalailla. ohjaustankoon lisää painoa.TipiL kirjoitti: Kyllä on tullu sportilla, useammallakin ajeltua, ei tosin 70 lukulaisella. Oma (ex) huggerikin tärisi kyllä, vaan eri tavalla kuin bobbi, ei pärrännyt käsille.
HD- kuumetta
Re: Re:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
joo, seuraavaksi onkin tankopainot hankintalistalla, kunhan ehdin/löydän sopivat...Sepixlh kirjoitti:ohjaustankoon lisää painoa.
katsotaan sitten, mikä vaikutus niillä on.
Vaihteiden käytöllä olen nyt huomannut ison vaikutuksen tärinään, se kun pahenee tietyillä kierroksilla merkittävästi. Jotkut sanovat, ettei FatBobin 6. vaihteella ole mitään tekoa, mutta itse ajelen matka-ajon pääosin 80km/h -> pelkällä kutosella, niin täriseen merkittävästi vähemmän. Jos taas vauhtia on 65-70km/h vitonen tärisee vähiten. Vaan sitä en sitten tiedä, mitä tekee laitteelle itselleen, kun ajelee noin isoilla vaihteilla...
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
Re: HD- kuumetta
Ei kumiripusteisen pitäisi täristä niin että kuski kärsii. Itse huomasin tuossa keväällä kun pistin FXR:ään moottoria takaisin paikoilleen että niitä vanttiruuveja jotka säätävät koneen asentoa ei saa kiristää niin että ne painavat mottia väkisin kumpaankaan suuntaan. Välittömästi jos ruuvit oli liian kireällä tuntui stongassa hillitön tärinä. Dynassahan ei ole kuin yksi tuollainen säätöruuvi siellä koneen yläkiinnikkeessä tankin alla.
Tuo vekotin on vielä ihan tehdassäädöissään... Olen myös kuullut ja lukenut, että muilla on ihan samanmoisia ongelmia samanlaisen vekottimen kanssa.
Miehenikin totesi bobbia ajettuaan, että vaikka se muuten ei tärise ollenkaan, niin kylläpä tärrää käsille, toisin kuin hänen fattarinsa, joka taas kuulemma täriseen jostain ihan muualta
Toiset myös varmaan vaan kokee sen vielä voimakkaammin kuin toiset, meikäläinen juurikin näiden yläraajaongelmien vuoksi.
Miehenikin totesi bobbia ajettuaan, että vaikka se muuten ei tärise ollenkaan, niin kylläpä tärrää käsille, toisin kuin hänen fattarinsa, joka taas kuulemma täriseen jostain ihan muualta
Toiset myös varmaan vaan kokee sen vielä voimakkaammin kuin toiset, meikäläinen juurikin näiden yläraajaongelmien vuoksi.
Sekö näissä on muka ollut laadun tae ... Pablo maanantaikrapuloissaan kasannut Dynan runkoja käyden välillä oksentamassa...TipiL kirjoitti:Tuo vekotin on vielä ihan tehdassäädöissään...
Omassa '00 Dynassani olen huomioinut seuravaa: keulan levityksen yhteydessä sarvien kumivaimennus poistettu ja sarviksi vaihdettu lyhyehkö, suora tanko. Ajoasento oli sarviin nojaava ja silloin tärinä oli käsiä puuduttavaa. Vaihdoin tilalle mini-apet (joustavammat ja eri ajoasento) ja ongelma kokolailla poistui, sarvipainot voisivat korjata asiaa vielä lisää.
Penkkiin tuntuvaan tärinään, vaikuttaa suuresti takajousien jäykkyys. Olin joskus vääntänyt alkuperäisiskarien jousien esijännityksen maksimiinsa ja silloin (ilman ylimääräistä kuormaa) penkkiin tuleva tärinä on tosi puuduttava. Yksin ajellessa pidän nyt esijännityksen minimissä ja mitään häiritsevää tärinää ei ole.
Lisäksi tulee mieleen, usein alkuperäisen istuimen tilalle vaihdettu, Badlander penkki, ulkonäkösyistä ehkä, mutta kyllä alkuperäinen istuin on paljon mukavampi ja erityisesti matkustajalle.
Penkkiin tuntuvaan tärinään, vaikuttaa suuresti takajousien jäykkyys. Olin joskus vääntänyt alkuperäisiskarien jousien esijännityksen maksimiinsa ja silloin (ilman ylimääräistä kuormaa) penkkiin tuleva tärinä on tosi puuduttava. Yksin ajellessa pidän nyt esijännityksen minimissä ja mitään häiritsevää tärinää ei ole.
Lisäksi tulee mieleen, usein alkuperäisen istuimen tilalle vaihdettu, Badlander penkki, ulkonäkösyistä ehkä, mutta kyllä alkuperäinen istuin on paljon mukavampi ja erityisesti matkustajalle.
Kyllä se varmasti näin on. Jos sitten ensi syksynä tai talvena rupeaisi katsastamaan evospora-markkinoita. 1200cc varmaan pitää laittaa suoraan, ei sen takia että 883 olisi jotenki pieni, mutta voi olla että itsekkin ajelen jonkun verran sillä välillä Eikä se 1200 varmaan "liian" tehokas ole kuitenkaanvp.karjalainen kirjoitti: Suosittelen taluoteenne toista H-D:ta lisäksi.
Olisiko dyna ehkä myös hyvä vaihtoehto pienehkölle nais-immeiselle (168cm/55kg)? Niitähän saa melko nätisti laskettua alemmas?
Nothing beats cubic inches. Except turbo!
No ihan varmasti olisi ja mielestäni Dyna nyt sattuu olemaan niitä parhaimman näköisiä pyöriä...gold kirjoitti: Olisiko dyna ehkä myös hyvä vaihtoehto pienehkölle nais-immeiselle (168cm/55kg)? Niitähän saa melko nätisti laskettua alemmas?
Tutun '01 FXD, hiukan muuteltu (perää lähinnä).
Itse olen ehkä puoli senttiä pidempi (painosta ei puhuta ), FatBobin penkistä höylätty sentti pois molemmista poskista ja jalat ylttää maahan ihan kohtuudella. Onhan tuo hiukan raskas käsitellä naisihmisen 320kg mopoa ainakin epätasaisella alustalla, hiekasta puhumattakaan, mutta kyllä tuon kanssa pärjää, tekniikalla voi korvata voimaa.gold kirjoitti:Olisiko dyna ehkä myös hyvä vaihtoehto pienehkölle nais-immeiselle (168cm/55kg)? Niitähän saa melko nätisti laskettua alemmas?vp.karjalainen kirjoitti: Suosittelen taluoteenne toista H-D:ta lisäksi.
Ja ajossa tuollainen menee kuin juna, eli on mielestäni paljon vakaampi ajettava, kuin köykäsemmät sportit yms.
Mulla auttoi paksut ja pehmeät kahvakumit hyvin. Tai eivät ne mitään kumia ole, vaan jotakin vaahtokumia, neopreenia tai jotain. Ei täristä käsille enää lainkaan entiseen malliin. Miinuspuolena on ohjaustankotuntuman heikkeneminen. Molempia ei voi saada . Kahvakumien valmistajasta tai merkistä ei ole enää mitään muistikuvaa, kun ovat olleet stongassa jo yli 10 vuotta. Hoghausista ostin, olivat aika kalliit ja ovat edelleen täysin ehjät.
Loud valves save lives
Ilman muuta, täksi kesäksikin ehtii hyvin!faari kirjoitti:Rauhallista joulun odotusta, nimim. jokohan ensi kesäksi?
Mulla on 1200cc sportster. Se on tosi kiva ja näppärä pyörä ajaa yksin, mutta kakspäällä ei ole niin
kiva. Kyydissäolijat ei ole kyllä haukkuneet tunninkaan matkaa, mutta mulle kyllä tulisi mieleen että
Dyna tai Softaili jos tarkoitus on kahdestaan matkustaa. Ja ne on yllättävän kevyitä ja ketteriä ajossa.
Tärinähän Sportster vaimeni aika paljon joskus vm2002 kun moottorit alettiin kiinnittämään vaimennuskumien kautta runkoon. Ja kyllä musta voiman pitää tuntua!
Vikaherkkyys, nooh. Uusi laite toimii, vanhassa voi vikaa tulla. Mut HD:tä on tien päällä kaikenlaisia 1940 -luvun malleist lähtien, pakkohan niiden on joskus hajota. Mut mun mielestä lähinnä panettelua, ei sen herkempia vikaantumaan kuin muutkaan merkit. (Paraskin puhumaan, oma pyörä juuri pajalla. )
Hihnaveto on varsin huoleton ja huoltovapaa. Jos teet huollot liikkeessä niin eipä tuota juuri tarvi itse ajatella. Muutoin onnistuu tarkistaminen ja kiristäminen ohjekirjan ja jakoavaimen kanssa.
-nimim. Kuume iski ja muhi monta vuotta, nyt on pyörä ja tajusin että tää olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten
- Mopopoika -65
- Viesti:
Huom! Hyvän käytetyn sportin saa 7500 - 9000 eurolla.falante kirjoitti:Mut käytetyn sportin saa 7500 - 9000 eurolla.pyjis kirjoitti:Fxr:n ja sporsterin hinta ero ei ole kovinkaan suuri, itse asiassa hinnat pyörii samoissa ,kuitenkin Fxr on jo huomattavasti enemmän 2 hengen pyörä.
Ja mitä kyytiläisen mukavuuteen tulee, niin mun sportti on nyt todellinen Fat Ass! Takarengas on 130 leveä, mutta kuskin penkki 380 ja kyytiläisen 320 levee. Vieläkun leveän sissy barin saa paikoilleen, niin katotaan mikä on matalan sportin matkamukavuus kakspäällä.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Hyvin kopioitu, mihinkäs tällä pyrit
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
FXDWG -02
Kumipäät ei tullu vielä 2002 vaan vasta 2004.falante kirjoitti: Tärinähän Sportster vaimeni aika paljon joskus vm2002 kun moottorit alettiin kiinnittämään vaimennuskumien kautta runkoon. Ja kyllä musta voiman pitää tuntua!
"Alkoholista tulee hyvä olo. Asiat tuntuvat luistavan." -Varjoja paratiisissa