[quote="JIITEE"]
Mopo kulkee ilman rajoittimien pois ottoa 60 km/h (mittasin fättärillä vieres)ja netistä luin ku ottaa jonkun valkosen johon irti niin tulee +10 km/h (en oo ottanut likka kerkii tollakin)
Monkeyn koneelta tuo kyllä näyttää imukaulaa lukuunottamatta. Jos se on identtinen myös sähköjen osalta, niin ainakin vm. -90 olevan Monkeyn sai kiertämään reippaasti yli rajoitetun kierrosluvun kun laittoi akun kopan alla olevan sinivalkoisen johdon väliin potentiometrin, josta kaasu täysillä haettiin sopiva asento, jossa mopo otti kierrosta eniten. Kyseisen virityksen etu on siinä, että virkavallan pysäyttäessä ko. sopivaan, helposti sormien tavoitettavissa olevaan paikkaan piilotettu potentiometri voidaan salamannopealla ranneliikkeellä kääntää toiseen ääriasentoon, jolloin kone ottaa kierrosta taas ihan normaalisti (kokemusperäisten havaintojen mukaan ei itseasiassa ihan sitäkään

) eikä kulje yli sallitun viranomaisen suorittaessa maksimaalisen nopeuden mittauksen.
Tekniikan tuntemukseni ei riitä kertomaan miksi näin käy, mutta 13 vuotta sitten näin oli tapana menetellä. Oltuani jo 13 vuotta epätietoinen tämän ilmiön perimmäisestä syystä, osaako joku kertoa tämän minulle?
Hih, tulipa nostalginen olo!
