Telttagalluppia.......

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

SenioRR
Viesti:

Re: Telttagalluppia.......

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

KimmoV. kirjoitti:Moro!

Tähän olen ollut enemmän kuin tyytyväinen: http://www.retki.fi/tuotteet?sc=14&prod=110" onclick="window.open(this.href);return false;

-KV-
Mulla on myös tällanen ja on tosiaan halpa(muistaakseni n.70? Tarjoustalossa), pitää veden ulkopuolella ja on helppo pystyttää. Miinuspuolena pikkasen liian pieni absidi. Mulla on myös Louisin kataloogista löytyvä kahden hengen tunneliteltta, jonka vedenpitävyys tuli testattua saksassa perkeleenmoisessa ukkosmyräkässä. Valmistaja lupaa 1500mm vedenpitävyyden ja tuntuu tosiaan toimivan. Tuossa Retki2000 pitäis kestää 2000mm vesipilarin korkeus tai miten tuo oikein pitäis sanoa... :P Tuo Louisin tunneliteltta on muuten ok(menee mm. todella pieneen nippuun), mutta se on tosi vittumainen pystyttää ja purkaakin yksin, jonka vuoksi halusin kupoliteltan.
H-D Softail Custom 1998
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

Tota kummastelua, ja kun viinanjuonti-piikittelyä ilmassa, tässä eräs vaihtoehto. Joku terävä havainnee vesipullot...

http://s810.photobucket.com/albums/zz23 ... ageditmany" onclick="window.open(this.href);return false;

Jumpe

...saa sit vissiin copy-paste..
Fxsts03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Minulla on kulkenut mukana aina tunneliteltta, joka on pakattu Örtliebin pieneen, vedenpitävään pussiin.

Kuva

Tässä kuva absidista:

Kuva
Viimeksi muokannut Fxsts03, 00:18 18.06.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T. Timo Konttinen
Fxsts03
KimmoL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KimmoL »

Itse olen kaipaillut uutta telttaa moporeissuilleni jo aiempina kesinä. Tuo entinen, hyvin palvellut ja paljon nähnyt ja kokenut, CityMarketin festariteltta(100 FIM) vuodelta 1986 ! oli tullut teknisen toimivuutensa ja käyttöikänsä loppuun ajat sitten. Lisäsuojaa pressua/erätoveria piti kuljettaa erikseen mukana jne. jne.

Messuilta uusi teltta löytyy näppärästi, kun myyjät ovat pystytelleet niitä malliksi ostajia varten. Valitsee vaan sopivan ja kassan kautta ulos 89? köyhempänä. En ole grammanviilaaja - varsinkaan kun kesäisiä retkuilutavaroita ei tarvitse omassa selässä kantaa viikko- ja kilometritolkulla. Eikäpä se +/-200g painon ero nyt 350kg painoisessa amerikan mopossa ja 90kg kuskissa tunnu missään.

Pystyttelin teltan ensin koemielessä. Niks-naks, pari alumiinikaarta kasaan ja se oli siinä. Ryhti (teltan ei minun) paranee maakiiloilla ja naruilla. Tämä on sellainen ns. kolmen vuodenajan tunneliteltta: http://www.halti.fi/dynamic/1/productde ... /5265.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nyt muutaman käyttökerran jälkeen huomioitani tästä Cavity-mallista:
+ pieni = kevyt
+ helppo ja nopea pystyttää yksin
+ sivutaskut pikkutavaroille (aurinkolasit, känny, jne.) sisäteltassa !!
+ sopivan kokoinen yhdelle hlölle + omille tavaroille
+ paikkaussetti mukana

- absidi (sisä- ja ulkoteltan väli eli "etuteltta") pienehkö, mutta saappaat sopii
- oven yläosan muovi-ikkunasta paistaa sisälle, mutta toki näkee uloskin
- matala teltta, jos nukkuu jalat oveen päin -> ylösnousu on 180 cm äijälle vaikeaa
- vesi sataa "suoraan sisälle" jos ulko-ovi on auki (ei voi sateella katsella makuultaan ulos)

Nyt tein juhannusreissua varten pienen oman lisävirityksen eli sellaisen tarroilla kiinnitettävän ulkokatoksen sivuliepeillä oviaukon päälle. Nyt jos valitsisin uudelleen telttaa, niin itse ostaisin sittenkin tuon eka sivun "sivusta ladattavan" kupolin isolla absidilla. Mutta näillä mennään...
HD FLHRCI - 2002, 900 Z1 - 1974, CB 500 - 1974, RD 125 - 1974, Ögland - 1964
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

Ju. monenlaist hämmää näkyy käytössä. Isoin miettimisen aihe itellä ollu narut, jotka tero-petteri aamuyön tunneilla hiffaa. Katos-kätöstyksellä ollu tästä (dunno) kovin vähän haittaa. Keleistä toki kiinni...

Jumpe
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mulla entisiltä eräopasajoilta jokusesta erilaisesta telttamallista kokemusta ja mopon kanssa otan mieluiten mukaan tunnelin. Ihan kun siinä on se riittävä eteinen. Mahtuu kahdet ajokamat ja sivulaukut ihan vaivatta ja vielä jää tarvittaessa tilaa jokuselle kaljalaatikollekin...

Pystytys onnistuu varsin nopeasti kunhan harjoittelee eikä ota liikaa asennusjuomaa homman edetessä, yleensä majoituskunnossa alle 10 minuutin ja silloin on jo patjat ja muut kilkkeet sisällä ja toimintakunnossa. Tosin mä oon sitä pystytystä harjoitellut 22 v ihan työkseni.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Psycholasse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Psycholasse »

Meikäläisellä on north facen yhen hengen vaellus teltta. On kestänyt n. kymmenkunta retkuilureissua tuntureissa ja muutaman kerran ollut pyörän perässäkin. Teltan valinnassa omat kiinnostukset ovat-> paino, helppokäyttösyys(itseseisova yhden kaarituen) ja pakkauskoko. Ainoa miinus mika mun teltassa on, on oviaukko ei pääse nousemaan ulos ilman että aamukosteus "herättelee" koko miehen. Uuden teltan pohdinnoissa oon himoinnut Jaakko wolfskinin gossameria

Lasse
Wunderbar!! Hän huusi yllättyneenä
toro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toro »

Tilasinpa talvella tälläisen kotamallisen pelin, nopea, painaa 6 kg, voi pukea pystyssä.
http://www.littlebarefoot.ie/product.ph ... 251&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Toro
When i want your opinion, I'll give it to you
Al Capone
matso
Viesti:

Viesti Kirjoittaja matso »

Todella hyviä vinkkejä teltanvalinnasta..... kivat teille. Valihin lopultakin kupoliteltan, ja huomenna pittää tehhä koepystytys. Jos vaikka piäsis Yyteriin telttailemaan.
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

250l jätesäkkejä 2kpl päällekkäin ja makuupussi sinne sisälle. Iltasanomat taitettuna naaman päälle..... Superbiker-malli.... Tarvittaessa voipi nukkua puutavasten istuallaan tai seisten. Delukse mallissa makuupussissa luja henkari, voipinukkua oksassa roikkuen.......... Viiiitsi vitsi. Retki-kupoli menee 7min ja pystyssä ja kamat sisällä. :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Löysin hyvän teltan ja testasinkin sen jo Arctisissa olosuhteissa. Paketin koko on noin 40 x 15 cm eli menee aika moneen sivulaukkuun. Tarkoitettu kahdelle eli just sopiva yhdelle. Sisäkorkeus 110 cm eli juuri riittävästi, että vanhuskin taipuu. Todella nopea ja näppärä pystyttää.
Käykääs katsomassa: reittipiste.fi ja teltan nimi on Hannah Troll S, hintaa vajaa satanen.
Kuva LIFEMEMBER
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Mäkin hommasin uuden teltan, merkki halti ja malli cavity... Nopea pystyttää ja purkaa, ainakin Yyterin "pienet" sateet piti ulkona, tiloiltaan sopiva yhdelle hengelle + varusteille sekä pakattuna sopii rinkkaan (tärkeä kriteeri kun tänä vuonna kävin rallissa bululla). Hintaa oli alle satku, voin omasta puolestani suositella.

Kuva
Viva Knievel!
easy_going
Viesti:

Viesti Kirjoittaja easy_going »

Pari päivää sitten tulin reissusta jossa nukuin 9 yötä Bilteman halvassa vihreässä tunneliteltassa. Ihan hyvin pelitti, piti sateet ja ei repeillyt, halpakin toimii jos ei varta vasten halua luksusta ostaa.

http://www.kameli.net/~teemu/wp-content ... cn1505.jpg
ivaanajulma

Viesti Kirjoittaja ivaanajulma »

Täältä yksi puoltoääni Halti Cavitylle. Hankin sen viime talvena ja ensimmäistä kertaa teltta oli käytössä viime viikonvaihteessa Sonispheressä. Perjantai-illan kaatosateessa teltan alle kertyi vettä noin 5 cm, mutta ei tullut läpi. "Kosteahkosta" kelistä huolimatta teltassa sisällä kuivaa ja lämmintä :) Sen verran pieni tuo cavity kyllä on ettei sinne millään mahdu kaksi ihmistä ellei kamoja jätä ulos. Yksin reissaavalle oikein hyvä!
Elvis The King Kuva
A-b
Viesti:

Viesti Kirjoittaja A-b »

Itse hommasin juuri Marmot Limelight 2-hengen teltan retkeily, festari, yms. käyttöön. Toistaiseksi vain kerran olen päässyt kokeilemaan, ja hyvin piti veden ulkopuolella. Lisäksi on napakka ja nopea pystyttää. Painoa teltalla noin 2,2kg ja aika pieneen pakettiin mahtuu, joten oikein toimiva ratkaisu mielestäni moneen käyttöön. Ja nämä ovat vain omia tämänhetken ajatuksia ko. teltasta.

Edit: pientä muokkausta.
Vastaa Viestiin