Night-Rod öljynkulutus.
-
- Viesti:
Night-Rod öljynkulutus.
Terve,
minut on hieman yllättänyt Night-Rod Spec-08 öljynkulutus, en ole (vielä) tarkkaa seurantaa tehnyt, mutta
lienee 0.5 - 0.8 l / 1000 km ja viime syksynä tinkasin maahantuojalta asiaa ja sieltä ei löytynyt kuin TC moottorin jonka raja-arvo on 1.8 l / 1600 km. Muutaman viikon vonkaamisen jälkeen ilmoittivat, että
V-Rodissa on sama.Minulla on ollut Sporsu ja Dyna TC-88 ja niissä ei öljynvaihto välissä lisäyksiä tarvinnut
tehdä. Löytyisikö veljes(sisar)kunnalta palautetta, miten omille Rodeille öljy on maistunut.
Kiitos etukäteen
Brother-Harley
p.s. osallistun jälkikäteen tässä aiheeseen ,jossa käsiteltiin kyseisen mallin nykivää käyntiä.
Putket vaihdettu + fuelpack ja nyki 2-3000 kierroksen tasakaasulla, säätivät fuelpack ja nyt käy
suht´nätisti.
minut on hieman yllättänyt Night-Rod Spec-08 öljynkulutus, en ole (vielä) tarkkaa seurantaa tehnyt, mutta
lienee 0.5 - 0.8 l / 1000 km ja viime syksynä tinkasin maahantuojalta asiaa ja sieltä ei löytynyt kuin TC moottorin jonka raja-arvo on 1.8 l / 1600 km. Muutaman viikon vonkaamisen jälkeen ilmoittivat, että
V-Rodissa on sama.Minulla on ollut Sporsu ja Dyna TC-88 ja niissä ei öljynvaihto välissä lisäyksiä tarvinnut
tehdä. Löytyisikö veljes(sisar)kunnalta palautetta, miten omille Rodeille öljy on maistunut.
Kiitos etukäteen
Brother-Harley
p.s. osallistun jälkikäteen tässä aiheeseen ,jossa käsiteltiin kyseisen mallin nykivää käyntiä.
Putket vaihdettu + fuelpack ja nyki 2-3000 kierroksen tasakaasulla, säätivät fuelpack ja nyt käy
suht´nätisti.
Re: Night-Rod öljynkulutus.
Sanoisin että liikaa ölyä menee ja isovälyksisen ilmajäähdytteisen ohjearvo ei ole validi. Monet autojen valmistajat ilmoittavat korjausrajaksi 0.8L/1000km.
1. Väärä öljymäärän mittaustapa (=aina liikaa öljyä koneessa) lisää öljynkulutusta. kts. ohjekirja.
2. Korkeilla kierroksilla menee enemmän öljyä kuin normiajossa
3. Liian rikas seos voi lisätä öljynkulutusta (kalvon liuotus sylinteriseinältä, öljyn ohentaminen ja haihtuman lisääntyminen)
4. Huono öljylaatu ja väärä viskositeettikin lisäävät kulutusta
1. Väärä öljymäärän mittaustapa (=aina liikaa öljyä koneessa) lisää öljynkulutusta. kts. ohjekirja.
2. Korkeilla kierroksilla menee enemmän öljyä kuin normiajossa
3. Liian rikas seos voi lisätä öljynkulutusta (kalvon liuotus sylinteriseinältä, öljyn ohentaminen ja haihtuman lisääntyminen)
4. Huono öljylaatu ja väärä viskositeettikin lisäävät kulutusta
VRSCA -04, 300rwhp
-
- Viesti:
Kiitos Karzza,
laitoin hieman rehvakkaasti maahantuojan ilmoituksen, se oli 1 L / 1600 km. Itselläni käytössä H-D 20/50
öljyt ja omasta mielestä normi ajoa.
laitoin hieman rehvakkaasti maahantuojan ilmoituksen, se oli 1 L / 1600 km. Itselläni käytössä H-D 20/50
öljyt ja omasta mielestä normi ajoa.
Ajettu 5500 km ja öljyä meni tarkalleen 0,75 litraa, Revtecin 20/50.
Meno on jatkuvasti reippaan puoleista.
Siis -08 VRSCDX ja kilsoja yhteensä vasta 6500.
Meno on jatkuvasti reippaan puoleista.
Siis -08 VRSCDX ja kilsoja yhteensä vasta 6500.
LIFEMEMBER
Mulla ei mitään normaalista poikkeavaa Öljyn kulutuksen suhteen:
NRS-08 & Fuelpak & KN airfilter & Kerkerin päädyt.
Ajettu reilu 11k km ja öljyt on vaihdettu huoltojen yhteydessä 1k km & 8k km öljynä on ollut HD:n omat öljyt kun pyörä on ollut valtuutetussa huollossa molemmilla kerroilla.
Ajo on ollut vaihtelevaa, pääpaino kuitenkin suht reippaalla puolella. Tankannut olen aina kun on ollut saatavilla 98e ja joskus harvoin pakosta 95e. Paremmin ainakin korvien välissä tuntuu menevän 98e:llä.
Pyörän luovutuksen yhteydessä erikseen mainittiin että öljyjä ei ole syytä tarkkailla eli luottoa löytyy laitteeseen myös myyjäliikkeen puolelta, ja täytyy sanoa että tässä asiassa he olivat kyllä oikeessa.
NRS-08 & Fuelpak & KN airfilter & Kerkerin päädyt.
Ajettu reilu 11k km ja öljyt on vaihdettu huoltojen yhteydessä 1k km & 8k km öljynä on ollut HD:n omat öljyt kun pyörä on ollut valtuutetussa huollossa molemmilla kerroilla.
Ajo on ollut vaihtelevaa, pääpaino kuitenkin suht reippaalla puolella. Tankannut olen aina kun on ollut saatavilla 98e ja joskus harvoin pakosta 95e. Paremmin ainakin korvien välissä tuntuu menevän 98e:llä.
Pyörän luovutuksen yhteydessä erikseen mainittiin että öljyjä ei ole syytä tarkkailla eli luottoa löytyy laitteeseen myös myyjäliikkeen puolelta, ja täytyy sanoa että tässä asiassa he olivat kyllä oikeessa.
#Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.#
Mulla siis -09 Muscle, jossa:
-1600km huollon jälkeen katsoin öljyt 4000km kohdalla ja lisäsin 7dl oljyä, vähän säikähdin kuin vähiin olikin mennyt.
-Viikon mittanen norjan reissu välillä 4000km - 7700km lisäsin 3dl, eli vaikuttas menekki pienenneen.
-1600km huollon jälkeen katsoin öljyt 4000km kohdalla ja lisäsin 7dl oljyä, vähän säikähdin kuin vähiin olikin mennyt.
-Viikon mittanen norjan reissu välillä 4000km - 7700km lisäsin 3dl, eli vaikuttas menekki pienenneen.
-
- Viesti:
Kiitos vastauksista,
lueskelin Jenkki foorumeita ja tämä keskustelu velloi siellä aika lailla.Suuria eroja kulutuksessa ja epätietoisuutta käyttäjillä ja jälleenmyyjillä mikä on oikea määrä. Kirjoituksissa epäiltiin että tehtaalla
on laatu ongelmia kyseisen moottoriversion kanssa ja oikeaa tietoa ei tahdo saada.Täytyy ensi viikolla
alkavan ajoreissun aikana laskea tarkkaan kulutus ja sitten nähdään minkälainen vääntö syntyy täällä
maahantuojan kanssa.
Brother-Harley
lueskelin Jenkki foorumeita ja tämä keskustelu velloi siellä aika lailla.Suuria eroja kulutuksessa ja epätietoisuutta käyttäjillä ja jälleenmyyjillä mikä on oikea määrä. Kirjoituksissa epäiltiin että tehtaalla
on laatu ongelmia kyseisen moottoriversion kanssa ja oikeaa tietoa ei tahdo saada.Täytyy ensi viikolla
alkavan ajoreissun aikana laskea tarkkaan kulutus ja sitten nähdään minkälainen vääntö syntyy täällä
maahantuojan kanssa.
Brother-Harley
Samaa ongelmaa seurailen minäkin. Pyöränä -08 VRSCDX. Alussa seurailin öljyn pintaa jonnekin 2000 km saakka, mutta en havainnut mitään tavallisuudesta poikkeavaa, joten seurailu jäi sittemmin vähemmälle (muistissa vielä aiempi japsipyörä, johon en lisännyt tippaakaan öljyä huoltojen välillä ja ajoin sillä 70 tkm)Jossain 7000 km kohdalla olin saada slaagin, kun huomasin, että öljytikku ei kastunut enää ollenkaan. Lisäsin sitten varmaan jotain vajaat 2 litraa öljyä ja toivoin, että mitään vahinkoa ei olisi sattunut. Vaihdoin uudet mineraaliöljyt n. 9000 km kohdalla eli sisään meni HD:n speksaamat 4,3 litraa tavaraa. Noin 750 km jälkeen pitikin sitten jo lisätä reilut puoli litraa öljyä. Nollasin tripin siinä kohdassa, joten seuraavan tarkistuksen jälkeen tiedän öljyn kulutuksen aika täsmällisesti. Aion kyllä marssia myyjäliikkeeseen vaahtoamaan asiasta, jahka lukemat on tiedossa. Viime syksynä tosin liikkeen huoltomies heitti ilmaan väitteen HD:n virallisesta "hälytysrajasta". En muista määriä tarkalleen, mutta ihan helvetillinen se oli. Siis useampia litroja / 1000 km. Jos tämä pitää paikkansa, niin se tietänee työlästä reklamaatioprosessia (ihan niinkuin tässä ei olisi vittu muutakin tekemistä ihan tarpeeksi)...
+Marko
+Marko
Aika vaikea voi olla saada vastakaikua aiheesta valmistajalta.
Hieman asiaa sivuten.
Tarkistin viel et muistinko oikein ja kyllä! Volkkarin Bora ja ohjekirjassa seuraava maininta. "Öljyn kulutus voi olla 1L/1000km". Minusta tässä ei ole muusta kyse kuin että valmistaja pesee aiheesta kätensä.
Hieman asiaa sivuten.
Tarkistin viel et muistinko oikein ja kyllä! Volkkarin Bora ja ohjekirjassa seuraava maininta. "Öljyn kulutus voi olla 1L/1000km". Minusta tässä ei ole muusta kyse kuin että valmistaja pesee aiheesta kätensä.
-Know your enemy-
-
- Viesti:
Moi Marko,
just tästä on kyse, luulin jo, että olen ainoa piruparka jolla on tätä ongelmaa ja vein pyörän juuri
huoltoon ja pyysin merkkamaan tietokantaan, että tähän aiheeseen palataan. Olivat tietty sitä mieltä,
että täysin normaalia, jep varmaan niin.Kuten HileD kommentoi, valmistaja pesee kätensä !
Brother-Harley
just tästä on kyse, luulin jo, että olen ainoa piruparka jolla on tätä ongelmaa ja vein pyörän juuri
huoltoon ja pyysin merkkamaan tietokantaan, että tähän aiheeseen palataan. Olivat tietty sitä mieltä,
että täysin normaalia, jep varmaan niin.Kuten HileD kommentoi, valmistaja pesee kätensä !
Brother-Harley
Jotkut Japanin mopetkin hörppivät paljon öljyä vaikka ovat kunnossa. Kawalla ensin ajelin auton öljyillä mutta pirusti ryysti. Panin sitten prätkään tarkoitetut puoli synteettiset niin ei kulu paljoa enää. 2 päällä syö enemmän öljyä.. Seuraavaksi aatellut Delvacit laittaa kun foorumilla kehuvat.
Kawat on tunnetusti öljylle persoja. Harrissa mulla on Harrin omat oilit.
Eiköhän sitä öljyn kulutusta opi tarkkaileen ja lisäileen.
Kawat on tunnetusti öljylle persoja. Harrissa mulla on Harrin omat oilit.
Eiköhän sitä öljyn kulutusta opi tarkkaileen ja lisäileen.
Boxeri Bemu oli aikoinaan ja siinä öljypinnantaso oli helppo tarkistaa moottorissa olevan lasisen ikkunan läpi. Jos sen öljynpinnan täytti ihan ylärajaan niin se laski aina alaspäin. Mutta jos moottoriin laittoi vain sen verran öljyä että se oli puolivälissä tuota ikkunaa niin siinä pysyi. Ei sen pannun aina tarvitse olla piripinnassa öljyä....riittää, että se on asteikolla.
Isoa kovaa Lappiin ja takas. Öljyä meni 0,25 litraa tuhannelle. -08 VRCSDX
LIFEMEMBER
Moro
Lupailin palata aiheeseen, kun kilsoja on kertynyt öljynvaihdon jälkeen. Seurantajakso on ollut vajaa 4000 km ja öljyä on hävinnyt vajaa litra. Kulutus siis tällä hetkellä luokkaa 0,25 litraa / 1000 km. Pyörällä ajettu n. 13000 km ja malli siis VRSCDX -08.
+Marko
Lupailin palata aiheeseen, kun kilsoja on kertynyt öljynvaihdon jälkeen. Seurantajakso on ollut vajaa 4000 km ja öljyä on hävinnyt vajaa litra. Kulutus siis tällä hetkellä luokkaa 0,25 litraa / 1000 km. Pyörällä ajettu n. 13000 km ja malli siis VRSCDX -08.
+Marko
-
- Viesti:
Terves,
kiitos kaikille palautteestanne.Otan tässä osaltani myös kantaa HD-Centterin saamaan palvelu kommentteihin.
Minulle kävi samoin, ennen juhannusta tilatut takuuosat eivät ikinä tulleet, soitin pari kertaa ja kysyin
tilannetta ja kertoivat ettei osia ole tullut ja ei tiedä koska tulee kun maahantuoja ei niistä ilmoita, voi
olla ensi viikolla voi olla kuukauden päästä. Soitin maahantuontiin ja kysyin onko osien tilaus heillä, ei ollut.
Lupasivat ottaa yhteyttä HD-Centteriin asian tiimoilta ja parin viikon kuluttua soitin uudestaan, kun mistään
ei otettu yhteyttä, maahantuoja ihmetteli eikö HD-Cent. ole soittanut, ei ollut ja tarkistettiin onko niitä osia
nyt tilattu, ei ollut!!??Tämä riittää minulle kyseisestä myymälästä, tuskin tulee tarjousta minkä vuoksi sinne
enää menisin.Takaisin aiheeseen, olin kesällä Assenissa Moto-Gp:tä katsomassa ja mukana öljypurkki ja
ruutuvihko kirjanpitoa varten.Ajo oli reipasta, kokeilin menoa 200 km/t ja hyvältä tuntui, kilsoja kertyi
n 1200 ja ei öljy hävikkiä? Hyvä homma tuumasin, mutta sekalaisen ajon jälkeen kotona, öljyt taas hävinneet.
Nyt on maahantuonnin kanssa sovittu HD-Centterin hoitamatta jättämien osien vaihto sekä tuo öljyn kulutus
tarkistetaan. Olen saanut asiallisen palvelun sekä suhtatumisen ongelmaan ja tulen jatkossa hoitamaan kaikki
huollot SGN llä, toivottavasti myös muut saavat sieltä hyvän palvelun.
Hyvää syksyä kaikille
Brother-Harley
kiitos kaikille palautteestanne.Otan tässä osaltani myös kantaa HD-Centterin saamaan palvelu kommentteihin.
Minulle kävi samoin, ennen juhannusta tilatut takuuosat eivät ikinä tulleet, soitin pari kertaa ja kysyin
tilannetta ja kertoivat ettei osia ole tullut ja ei tiedä koska tulee kun maahantuoja ei niistä ilmoita, voi
olla ensi viikolla voi olla kuukauden päästä. Soitin maahantuontiin ja kysyin onko osien tilaus heillä, ei ollut.
Lupasivat ottaa yhteyttä HD-Centteriin asian tiimoilta ja parin viikon kuluttua soitin uudestaan, kun mistään
ei otettu yhteyttä, maahantuoja ihmetteli eikö HD-Cent. ole soittanut, ei ollut ja tarkistettiin onko niitä osia
nyt tilattu, ei ollut!!??Tämä riittää minulle kyseisestä myymälästä, tuskin tulee tarjousta minkä vuoksi sinne
enää menisin.Takaisin aiheeseen, olin kesällä Assenissa Moto-Gp:tä katsomassa ja mukana öljypurkki ja
ruutuvihko kirjanpitoa varten.Ajo oli reipasta, kokeilin menoa 200 km/t ja hyvältä tuntui, kilsoja kertyi
n 1200 ja ei öljy hävikkiä? Hyvä homma tuumasin, mutta sekalaisen ajon jälkeen kotona, öljyt taas hävinneet.
Nyt on maahantuonnin kanssa sovittu HD-Centterin hoitamatta jättämien osien vaihto sekä tuo öljyn kulutus
tarkistetaan. Olen saanut asiallisen palvelun sekä suhtatumisen ongelmaan ja tulen jatkossa hoitamaan kaikki
huollot SGN llä, toivottavasti myös muut saavat sieltä hyvän palvelun.
Hyvää syksyä kaikille
Brother-Harley